Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: PieterB
2018-07-22, 12:24
[AML 2.4 165 KM] Logi sond do oceny
Autor Wiadomość
Xray T2 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Krzysztof
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 391
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2018-06-08, 20:27   [AML 2.4 165 KM] Logi sond do oceny

dynamiczny http://vaglogi.pl/log-000_033_036_0uQO7.html
statyczny http://vaglogi.pl/log-000_033_036_X1FRY.html

Sondy przed i za katami. Wydaje mi się że sonda B1S2 coś nie tak.
_________________
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7

W planach:
Montaż samoziomowania lamp (w toku).
Zmiana kierownicy multi na nowszą.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 15 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-06-13, 08:47   

Nie umiem ocenić sondy za katem, ale nie mają one zbyt wiele do gadadnia, poza tym że oceniają sprawność kata.
Natomiast jeśli log dynamiczny jest dynamicznym to wskazania sond S1 nie są prawidłowe i wskazują na jakąś niesprawność auta.

"For post-catalytic converter oxygen sensors used for fuel control:
Post-cat oxygen sensors, when good, feature a steady voltage usually between 500 to 700 mV. If it zigzags, the catalytic converter is highly suspect.
On some vehicles the rear sensor does have some effect on fuel control. For our purposes, it’s just good to know that when testing the sensor, the voltage should go up when the fuel mixture is rich and should go down when it is lean. Sadly there is no way of generically knowing what is an optimal post-cat oxygen sensor voltage. It differs by the manufacturer.
Both front and rear oxygen sensors can be tested in the same way:
To make sure the sensor is reacting as it should to rich and lean conditions, simply cause a vacuum leak to make the system lean and use some propane to make the system run rich. You can do all of this by simply pulling out the brake booster hose. After you do this be sure to pump the brakes a couple times after you put everything back together. The sensor should react to rich and lean conditions instantly. If not, you might have a “lazy” sensor that needs to be replaced."


https://youtu.be/vKLFO8MF7SY?t=305
 
 
Xray T2 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Krzysztof
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 391
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2018-06-13, 09:54   

Dynamiczny był robiony na ciepłym silniku, 3 bieg/1,5tyś obr i pedał w podłogę do 4tyś/obr i koniec loga.
Jak coś to zrobię jeszcze raz logi sond.
Silnik pracuje dobrze ma moc i tylko wywala błędy z sondy S1B2 za katem i świeci się check.

[ Dodano: 2018-06-25, 17:53 ]
Zrobiłem jeszcze raz log statyczny, może ktoś rzuci okiem
http://vaglogi.pl/log-033_036_001_xU8ZqH.html
_________________
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7

W planach:
Montaż samoziomowania lamp (w toku).
Zmiana kierownicy multi na nowszą.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 15 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-07-18, 15:28   

Statyczny 033+032 zrób jeśli już. Skoro błąd S1B2 to błąd sondy pierwszej na banku drugim. I tu to co mówiłem w dynamicznym pewnie powoduje błąd. Raczej masz jakąś nieszczelność znając życie.
 
 
Xray T2 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Krzysztof
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 391
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2018-07-18, 15:58   

zwonko napisał/a:
Statyczny 033+032 zrób jeśli już. Skoro błąd S1B2 to błąd sondy pierwszej na banku drugim. I tu to co mówiłem w dynamicznym pewnie powoduje błąd. Raczej masz jakąś nieszczelność znając życie.

Statyczny zrobić na ciepłym silniku? No mam problem właśnie tylka z tą stroną S1B2 i do tego pojawia się błąd:
17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2: Insufficient Flow
P1411 - 35-00 - -
Wymieniłem wężyki z podciśnienia i nie zauważyłem jakiejś nieszczelności.
Chyba będę musiał rozebrać sporo gratów spod maski że to dokładnie posprawdzać.
_________________
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7

W planach:
Montaż samoziomowania lamp (w toku).
Zmiana kierownicy multi na nowszą.
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 15 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-07-19, 11:05   

bład przepływu SAI na banku 2 i błąd sondy 1 na banku 2 :) szukaj nieszczelności.
Logi zawsze robi się na ciepłym silniku.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Xray T2 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Krzysztof
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 391
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2018-07-21, 11:09   

Zrobiłem logi stateczne na ciepłym silniku.
Zrobiłem dwa jeden przed skasowaniem błędów i drugi po skasowaniu błędów.

1) Statyczny przed skasowaniem błędów
http://vaglogi.pl/log-032_033_b95T3K.html


2) statyczny po skasowaniu błędów
http://vaglogi.pl/log-032_033_tynP3i.html
_________________
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7

W planach:
Montaż samoziomowania lamp (w toku).
Zmiana kierownicy multi na nowszą.
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 15 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-07-22, 09:06   

Sondy działają prawidłowo. Znowu problem z SAI. Zobacz bo moze to przewody do niego są dziurawe.
 
 
Xray T2 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Krzysztof
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 391
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2018-07-22, 11:39   

zwonko napisał/a:
Sondy działają prawidłowo. Znowu problem z SAI. Zobacz bo moze to przewody do niego są dziurawe.

Czy problem z SAI na banku 2 może powodować problem z grzałkami w sondzie? po tej stronie, czyli strona pasażera.
_________________
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7

W planach:
Montaż samoziomowania lamp (w toku).
Zmiana kierownicy multi na nowszą.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 15 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-07-22, 21:38   

Xray T2 napisał/a:
problem z grzałkami w sondzie?

grzałka sondy to grzałka, jak jest jej błąd to raczej padła. Wszelkimi innymi błędy sond potrafią się świecić przy nieszczelnościch i nieprawidłowych mieszankach. NIgdy nie napisałeś który konkretnie bład sondy.
 
 
Xray T2 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Krzysztof
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 391
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2018-07-23, 06:57   

No faktycznie nie napisałem <glupek>
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-10 - - - Intermittent
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 35-00 - -
16520 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Malfunction in Circuit
P0136 - 35-10 - - - Intermittent

Po wymianie na nowe sondy minęło 1,5roku i problem znów się powtarza.
I nie wiem czy problem leży gdzieś indziej czy po prostu mam pecha i musze zakupić następne sondy.
Sondy które wymieniłem to bosch dedykowane.
Dodatkowo doszedł ten od SAI banku 2, będę sprawdzał czy niema gdzieś jakiejś nieszczelności bo może przeoczyłem cos.
_________________
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7

W planach:
Montaż samoziomowania lamp (w toku).
Zmiana kierownicy multi na nowszą.
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 15 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-07-23, 07:36   

Ciężko powiedzieć... te błedy wyglądają na "elektryczne"... a że są intermittent i nie pojawiają się zawsze to różnie może być. Wiem, że to kolejne dokładanie roboty ale to może kable są problemem... To wszystko jest mierzone przez kompa... moze jakaś wiązka którymi idą przewody sondy i sai dostała po D ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 469 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8290
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2018-07-23, 07:43   

Według oznaczeń uszkodzona jest sonda za katalizatorem po stronie pasażera. Oryginalnie ma ona numer [b]078 906 265 N[/b i w zamienniku może być to np. BOSCH 0 258 010 073. Można też użyć zestawu naprawczego, który jest tańszy (ok. 50 zł), ale trzeba się trochę pobawić z wtyczką, np. BOSCH 0 258 986 615.
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 15 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-07-23, 10:11   

Faktycznie każdy dotyczy sondy 2 na B1, a my rozmawialiśmy o sondzie 1 na B2, więc gdzieś wystapiło zamieszanie :P
 
 
Xray T2 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Krzysztof
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 391
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2018-07-23, 13:18   

nr sond mam bo wymieniałem wcześniej 3 szt. Tylko dziwne że za katem padła po 1,5 roku użytkowania. <mysli>

[ Dodano: 2018-08-14, 21:19 ]
zwonko napisał/a:
bład przepływu SAI na banku 2

Z której to jest strony?
_________________
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7

W planach:
Montaż samoziomowania lamp (w toku).
Zmiana kierownicy multi na nowszą.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: