Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Regeneracja
reflektorówl
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
Autor Wiadomość
maxon 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Maciek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 313
Skąd: Gdańsk-Warszawa
Wysłany: 2010-10-25, 08:11   

MaTyS napisał/a:
maxon wprowadza w błąd... . w A6C6 6HP19A (olej G 060162A1 / A2) ..... Jedna literka, a różnica w skrzyni i oleju jest ... ;-)

EOT




EOT

[ Dodano: 2010-11-01, 02:35 ]
Znalazłem olej G 055 005 A2 do skrzyni 6HP19 jakby kogoś interesowało.

[ Dodano: 2010-11-01, 02:42 ]
Zaczyna być ciekawie jak szukamy po numerze ZF TE-ML11

Wydaje się, że wymianę w A6 C6 uda się zamknąć w 400 PLN z browarem.

[ Dodano: 2010-11-01, 03:02 ]
Dokładniej studiując ETKę nabieram przekonania, że ktoś tu robi niezłą promocję klientom A6C6 :D



[ Dodano: 2010-11-02, 13:29 ]

Wszystko o skrzyni ZF 6HP19

[ Dodano: 2010-11-02, 14:01 ]
Bardzo polecam lekturę jeszcze tego PDFa. Wyczerpujące kompedium wiedzy na temat skrzyń 6HP. Dane techniczne, przenoszone Nm, porady w tym sposób dokręcania miski, rozwianie mitów na temat YELLOW & BLUE. Słowem ALL na temat ZF 6HP
_________________
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 1978
Skąd: Iława
Wysłany: 2010-11-03, 08:41   

No to jeszcze raz przerzućmy się informacjami ;-)
Dalej temat typu skrzyni w A6C6 Q, zaczerpnięte z "wyczerpującego kompedium" :



i jeszcze katalog ZF:


http://webcat-services.zf.com/index.asp?SPR=19


Link do strony gdzie możemy potwierdzić typ swojej skrzyni, samo 6HP19 na tabliczce znamionowej to nie wszystko ;-)

http://www.tsgparts.net/i...age_id=a6_trans
 
 
maxon 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Maciek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 313
Skąd: Gdańsk-Warszawa
Wysłany: 2010-11-03, 10:29   

Matys, wykorzystaj informacje żeby wnieść coś do tematu i pomóż zinterpretować biuletyny pod kątem wyboru oleju. Jaki w końcu lać do Tipa 6HP19? 4x4 ?

BTW:
Teraz jest chyba dość danych do studiowania.

[ Dodano: 2010-11-04, 09:28 ]
MaTyS napisał/a:
No to jeszcze raz przerzućmy się informacjami ;-)
Dalej temat typu skrzyni w A6C6 Q, zaczerpnięte z "wyczerpującego kompedium" :

Obrazek


Jeśli pierwsza kolumna w skrócie MPL to znaczy, że olej taki jak tu będzie ok ?

_________________
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 1978
Skąd: Iława
Wysłany: 2010-11-04, 17:03   

maxon

Nie wiem chyba ktoś trzeci musi się wypowiedzieć w temacie, mi już się nie chce... . Zamieszczam ostatni raz linka do oficjalnej strony producenta naszych skrzyń z zamieszczoną specyfikacją skrzyni 6HP19A (bo rozumię, że ustaliliśmy iż taką montowano C6A6).
Jeżeli znajdziesz wiarygodne, powtarzam wiarygodne (nie modyfikowane przez firmę APRA biuletyny) materiały mówiące o tym, że można lać inny olej niż ZF LifeGuardFluid 6+, naprawdę chętnie się z nimi zapoznam i pewnie nie tylko ja.

http://www.zf.com/na/cont...19A_Catalog.pdf
Ostatnio zmieniony przez MaTyS 2010-11-04, 17:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maxon 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Maciek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 313
Skąd: Gdańsk-Warszawa
Wysłany: 2010-11-04, 17:14   

Zgłupieć można. W tym papierze (na marginesie z 2008 roku) jest faktycznie jak piszesz. Za to kolejny z października 2009 roku ZF oleje (MaTyS oceń czy wiarygodny ze strony zf.com) wskazuje ZF LifeGuardfluid 8 a ZF LifeGuardFluid 6+ wskazuje do silnika W12. A kolejny papier z listopada 2009 faktycznie opracowany przez APRA ale chyba dla ZF (skoro ma dopisek ZF confidental) wskazuje, że olej to ZF LifeGuardfluid 6


ETKA też nie ma danych z kosmosu. I wskazuje ZF LifeGuardfluid 6.

Poszukam jeszcze czegoś z wcześniejszych lat. nie chcę nikomu nic udowadniać tylko mam wrażenie, że z upływem czasu ktoś wkręca nas w coraz droższe oleje. Pytanie czy warto.
_________________
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
 
 
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 1978
Skąd: Iława
Wysłany: 2010-11-04, 17:28   

Nie no na pewno nie warto. Chodzi chyba o to żeby rozkminić jak naprawdę jest z tym olejem i niepotrzebnie nie przepłacać jak i nie uwalić skrzyni... .

ps.
Chyba się zbiorę i napiszę e-maila do ZF .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
maxon 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Maciek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 313
Skąd: Gdańsk-Warszawa
Wysłany: 2010-11-06, 15:43   

MaTyS jak z tą emalią do ZF, bo olej trzeba zmieniać ? Mam nadzieję, że nie żartowałeś.

pozdrawiam
_________________
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
 
 
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 1978
Skąd: Iława
Wysłany: 2010-12-06, 09:31   

Odpowiedź była krótka:

"Dear Mr. Matyskiewicz,

According to the enclosed ZF list of lubricants TE-ML 11 the ZF 6HP19A transmission has to be filled with ZF Lifeguardfluid8 (ZF No. AA00 601 304, Audi / VW Oil No. G 060162 A1 / A2 / A6 ATF)

Mit freundlichen Grüßen/Kind regards
Martin Vogel
Schmierstoffe und Polymere (TW-L)/Lubricants and Polymers (TW-L)

ZF Friedrichshafen AG
88038 Friedrichshafen, Deutschland/Germany
Telefon/Phone +49 7541 77-7181, Telefax/Fax +49 7541 77-907181
martin.vogel@zf.com"
 
 
maxon 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Maciek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 313
Skąd: Gdańsk-Warszawa
Wysłany: 2010-12-06, 12:59   

Dzięki MaTyS za info.

U mnie był zalany ZF LifeGuardfluid 6 (wnoszę po kolorze). Dlatego ja myślę, że chcą zarabiać lepiej na nowszej wersji. Ale temat już wyczerpaliśmy więc nie zgłębiajmy dalej tego wątku.
_________________
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2204
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-12-06, 16:51   

a jak to jest z tymi "dodatkami" do tych olejów :?:
niby coś tam dają, a niby nie
nie wiadomo czy ściema czy co
może ktoś coś więcej powiedzieć, albo numer tego produktu :?:
 
 
efendi 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Waldek
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2010-12-08, 12:39   

Witam,
ja też wysłałem maila do ZF Getriebe i otrzymałem taką odpowiedz:

Szanowny Panie,

Jako przedstawiciel koncernu ZF w Polsce, otrzymaliśmy Pana zapytanie dotyczące typu oleju do użytkowanej przez Pana skrzyni biegów ZF 6HP19A.

Zgodnie z listą smarowniczą TE-ML11 do tego typu skrzyni biegów powinien Pan zastosować olej ZF LifeGuardFluid 6.

Pozdrawiam, MfG, Best regards

Marek Skwira

Peter Renz Sp. z o.o.
ul. Armii Krajowej 43
PL 05-600 Grójec
tel. +48 48 6650611

:mrgreen:
.... czyli jesteśmy w miejscu wyjścia, albo mamy wolny wybór, hehe ZF 6 lub ZF 8, każdemu według potrzeb, a może portfela?
 
 
wiki 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-12-28, 23:51   

Witam
Do ZF Getriebe 5HP19 czyli 5 biegowy Tiptronik, np. w C5 leje się MOBIL ESSO ATF LT 71141. Potrzebne ok. 7 litrów do wymiany statycznej (Bańka 10 l to ok 250 zł - na Allegro użytkownik: thomm1). Do tego uszczelka i filtr ZF - koszt ok 160 zł. (sprzedaje je na Allegro użytkownik: EDIPARTS). W okolicach Poznania polecam zakład w Kicinie ul. Rzemieślnicza 6 Trio Moto. Faceci się znają na rzeczy i mają wszystko to wymiany, więc nie potrzeba już niczego kupować. Mi poznikały szarpnięcia miedzy biegami i skrzynia chodzi łagodniej.
pozdrawiam
_________________
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana H200
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
M0NEER 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2000
Skrzynia: Automat
Imię: Moneer
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 496
Skąd: Dubai
Wysłany: 2010-12-29, 23:53   

wiki, ile zapłaciłeś za wymianę oleju: usługa + materiały?
_________________
...trochę smutaśno bez mojej Łałdi :(

I LOVE
 
 
wiki 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-06, 11:25   

Cena za materiały: uszczelka i filtr (kupione poza serwisem na własną rękę) - 170 zł, olej za bańkę 10 L - 240 zł. (wykorzystałem 7 L a resztę sprzedałem) + robocizna 100 zł. Dodatkowo wymienili mi olej i uszczelkę w Torsen'ie bo był lekki wyciek - 150 zł.
pozdrawiam
_________________
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana H200
 
 
M0NEER 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2000
Skrzynia: Automat
Imię: Moneer
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 496
Skąd: Dubai
Wysłany: 2011-01-06, 13:53   

wiki, koszty Ci wyszły bardzo rozsądne <ok>
Wymiana oleju w skrzyni nie taka zła ;-) Oby autko Ci dalej dobrze służyło!
_________________
...trochę smutaśno bez mojej Łałdi :(

I LOVE
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: