Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: emilzizi
2013-12-12, 11:09
[All] napęd quattro i dopuszczalne różnice zużycia opon na o
Autor Wiadomość
Jerry04pl 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-17, 15:23   [All] napęd quattro i dopuszczalne różnice zużycia opon na o

Szukałem na forach, szukałem, różne informacje znajdowałem, aż wreszcie postanowiłem poszukać u ?ródła.
Mam nadzieję, że pomoże to na przyszłość wszystkim szukającym informacji w tym temacie:

Podsumowując krótko poniższy email, w napędzie quattro wszystkie 4 opony muszą być takie same (typ, rozmiar, profil bieżnika), a różnica w zużyciu między osiami nie może być większa niż 2mm
.
Sehr geehrter Herr ,

vielen Dank fuer Ihre E-Mail, es freut uns, das Sie Kunde unseres Hauses sind.

Gern beantworten wir Ihre Frage.

Audi Fahrzeuge mit quattro Antrieb muessen mit vier Reifen der gleichen Bauart, der gleichen Groesse und moeglichst gleicher Profilausfuehrung ausgeruestet sein.

Die Profiltiefe der Reifen soll von Achse zu Achse (vorn/hinten) nicht mehr als 2 mm variieren. Unterschiedlich stark
abgefahrene Reifen, die im angegebenen Toleranzbereich liegen, haben keinen Einfluss auf die Lebensdauer des Allradantriebs.


Reifen sind zu ersetzen, sobald die nutzbare gesetzliche Mindestprofiltiefe von derzeit 1,6 mm, gemessen in den Profilrillen, erreicht ist. Sollten irreparable Schaeden durch mechanische Einwirkungen oder Alterung aufgetreten sein, muessen die Reifen in jedem Fall frueher ersetzt werden.

Freundliche Gruesse aus Ingolstadt

i. V. Steinbach i. A. Mittemayer

AUDI AG
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
szalony 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Robert
Pomógł: 90 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 3475
Skąd: Beskid Śląski
Wysłany: 2013-04-17, 17:49   

No i masz! A w którymś temacie pewien kolega wmawiał mi że 2 mm nie zrobi różnicy :>
 
 
Alexus 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Imię: Pablo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 221
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-17, 19:27   

Hejeczka <luzik> ,

Wiadomo, że im mniejsza tym lepsza różnica. Jednak jedyne co mogę powiedzieć to, że na jednej osi nie może wynosić więcej niż 5 mm.

Pozdraiwam :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
RomanS 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKE
Imię: Roman
Pomógł: 52 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 2032
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-17, 19:38   

szalony napisał/a:
No i masz! A w którymś temacie pewien kolega wmawiał mi że 2 mm nie zrobi różnicy


Coś czuje kolego, że to chodzi o mnie i o temat w którym ktoś pisał, ze ma 0,2 mm różnicy średnic a Ty zrobiłeś z tego 2,0 mm <okok>
Wskazałem Ci pomyłkę ale widzę, ze chyba nie zrozumiałeś czym sie różni 0,2 mm od 2,0 mm i poczułeś się urazony <okok>

Podobnie teraz nie rozumiesz i wyciągasz błędne wnioski <luzik>

O ile ja znam jezyk niemiecki to mowa jest tam o róznicy w głębokości bieżnika opon 2mm miedzy osiami. Co by znaczyło, że chodzi o 4 mm różnicy na średnicy <mysli>

Wiec takie uwagi są nie na miejscu kolego :)
_________________
Pozdrawiam, Roman
--------------------------

Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości
 
 
szalony 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Robert
Pomógł: 90 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 3475
Skąd: Beskid Śląski
Wysłany: 2013-04-17, 20:13   

RomanS napisał/a:
szalony napisał/a:
No i masz! A w którymś temacie pewien kolega wmawiał mi że 2 mm nie zrobi różnicy


Coś czuje kolego, że to chodzi o mnie i o temat w którym ktoś pisał, ze ma 0,2 mm różnicy średnic a Ty zrobiłeś z tego 2,0 mm <okok>
Wskazałem Ci pomyłkę ale widzę, ze chyba nie zrozumiałeś czym sie różni 0,2 mm od 2,0 mm i poczułeś się urazony <okok>

Podobnie teraz nie rozumiesz i wyciągasz błędne wnioski <luzik>

O ile ja znam jezyk niemiecki to mowa jest tam o róznicy w głębokości bieżnika opon 2mm miedzy osiami. Co by znaczyło, że chodzi o 4 mm różnicy na średnicy <mysli>

Wiec takie uwagi są nie na miejscu kolego :)


Ja się tak szybko nie obrażam :> A wnioski wyciągam z własnego doświadczenia... Autko mojego dobrego kolegi, A6 Quattro z 2010r jeżdżona po Niemczech 130tyś km i padnięty napęd... Serwis nie uznał gwarancji bo udowadniał że różnica właśnie w głębokości bieżnika między osiami wynosiła wtedy ileś tam, dokładnie nie pamiętam, ale różnice były śmieszne. Dodam że opony były w tym aucie z Polski, bo niby tańsze. Powinny ścierać się równo, a jednak nie :| Serwis sugerował się mało że tą właśnie różnicą bieżnika, to jeszcze różnicą ciśnienia w ogumieniu. I klapa :|
Dlatego w mojej bestii koła pompuję azotem i co jakiś czas sprawdzam ciśnienie, ktoś powie że to śmieszne, ale ja już wolę dmuchać na zimne :)
Masz rację z moją zamianą tych 0,2 na 2,0 mm. nie doczytałem że to dane z opony.com.pl i pomyślałem że tam kolega wyżej pomylił zera, bo wydawało mi się że trudno zmierzyć średnicę koła do dwóch dziesiątych minimetra. Amen ;)
 
 
Frugo1 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 287
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Wysłany: 2016-08-27, 18:37   

Wiem, że stary temat ale c5-kom nic się nie dzieje złego. Ja od 5 lat jeżdżę w lecie na różnych bieżnikach (jeden typ na osi z przodu i drugi na osi z tyłu) i nic mi się nie rozsypało :)
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
enduro7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 1371
Skąd: warminsko-mazurskie
Wysłany: 2016-08-27, 19:24   

Frugo1 napisał/a:
Wiem, że stary temat ale c5-kom nic się nie dzieje złego. Ja od 5 lat jeżdżę w lecie na różnych bieżnikach (jeden typ na osi z przodu i drugi na osi z tyłu) i nic mi się nie rozsypało :)
faktycznie prócz efektów dźwiękowych nic się nie dzieje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: