Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Doważanie kół na samochodzie
Autor Wiadomość
Arturos 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 47
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 34
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-08-30, 18:27   [ALL] Doważanie kół na samochodzie

Panowie słyszałem o takiej usłudze i jestem ciekaw Waszych opini, czy ktoś już tego próbował ?
Ostatnio zmieniony przez Arturos 2009-08-30, 18:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
g_ab_rysia 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Gabrysia
Pomogła: 1 raz
Wiek: 31
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 51
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2009-08-30, 19:50   Re: [ALL] Doważanie kół na samochodzie

Arturos napisał/a:
Panowie słyszałem o takiej usłudze i jestem ciekaw Waszych opini, czy ktoś już tego próbował ?


tak istnieje taka usługa
polega ona na dowarzaniu kol na pojeździe,pod warunkiem ze ma się dobre zawieszenie bez luzów,jest to wtedy skuteczne,usługa ta kosztuje jakieś 5 zl.od kola
wykonuje się ja po założeniu ogumienia i przejechaniu jakiegoś tysiąca żeby opona ułożyła się na feldze,różnica miedzy wyważarką stacjonarna a dojeżdżaną jest taka ze w tej drugiej kolo jest zamocowane na piaście ze śrubami a nie na stożku z centralna nakrętką i jedno nazywamy statycznym a drugie dynamicznym ,bo po wyważeniu na stacjonarnej i założeniu ciężarków jak byśmy operacje powtórzyli to zawsze pokaże jakąś niedowagę , w dynamicznym już tego błędu nie ma tak ze polecam jest zauważalna różnica w dużych prędkościach :->
 
 
g_ab_rysia 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Gabrysia
Pomogła: 1 raz
Wiek: 31
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 51
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2009-08-30, 19:58   

Użytkownik napisał/a:
Użytkownik,

Użytkownik napisał/a:
owo niby idealne wyważenie na samochdzie szlag trafia.


Są jeszcze takie wyważarki , którymi podjeżdża sie siedząc na nich pod koło ? Dawno tego nie widziałem - to masz na myśli ?


tak koledzy zgadza się o nich właśnie napisałam <ok>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Arturos 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 47
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 34
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-08-31, 08:14   

dzięki za opinie
 
 
SANT0 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 350KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Robert
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 218
Skąd: PIASECZNO/KONSTANCIN
Wysłany: 2009-09-01, 22:42   

Podziele sie z wami opinia gdyz tylko tak wyważam kola u siebie.
Uwazam ze jest to swietna sprawa gdyz jest wywazona nie tylko felga ale i piasta i tarcza hamulcowa czyli wszystko co wibruje.polecam przed tym zrobic optymalizacje opony wzgledem felgi a potem na wywazanie na samochodzie, a no i faktem jest jak ktos pisal powyzej ze jak sie kolo zdejmie to caly zabieg szlak trafia no i wazna sprawa aby sroby z taka sama sila dokrecac najlepiej kluczem dynamometrycznym.

Ps jak pierwszy raz pojechalem to zdjal mi kolo i na zwyklej maszynie wywazyl na 0 a na samochodzie bylo 40 gram wiec mysle ze warto.
_________________
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...
 
 
Argi 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Robert
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 86
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-09-02, 09:44   

Doważam tak koła od kilku lat. Może to wina warsztatu, ale "klasyczne" wyważanie nigdy nie dawało idealnego rezultatu. Kolejna zaleta wyważania "na samochodzie" polega na tym, że siedzisz wewnątrz, czujesz wszystkie drgania i to Ty decydujesz kiedy jest OK. W Rzeszowie (HPA) liczą sobie 20zł od koła, nawet jeśli to oni spieprzyli uprzednio wyważanie na maszynie :mrgreen:
Dobra rzecz, ale chyba poszukam warsztatu, który potrafi dobrze wyważyć na maszynie.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bont 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Rafał
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 83
Skąd: slask
Wysłany: 2018-02-16, 10:41   

Panowie i Panie, odkopie temat bo interesuje sie ostatnio tym tematem. Ma ktoś pojęcie jak sie ma takie wywazanie do napedu quattro? Wybieram sie ale na taką usluge ale mam obawy.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 467 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8261
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-02-16, 10:42   

Jeśli podniesiesz całą oś, to czemu nie :) .
 
 
Misiek_kb89 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imię: Kris
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 194
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-03-10, 16:47   

Argi napisał/a:
Dobra rzecz, ale chyba poszukam warsztatu, który potrafi dobrze wyważyć na maszynie.
Znalazłeś Kolego dobry warsztat ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bont 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Rafał
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 83
Skąd: slask
Wysłany: 2018-08-15, 12:49   

Temat umarł a ja jestem ciekaw jak u was to wyglada. Ja tez sie wyboeralem ale z obawy o napęd Q narazie się nie zdecydowalem.
 
 
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 439
Skąd: poznań
Wysłany: 2018-08-16, 10:21   

ale uważasz że jeśli koło pokręci się przez 10 sek w powietrzu to q ci się rozpadnie ?? wybuchnie ?? czy może silnik się zatrze ??
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 467 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8261
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-08-16, 14:07   

Jeśli w danym momencie będzie podniesione tylko jedno koło, to napędowi nic się nie stanie, ponieważ będzie wtedy pracować tylko mechanizm róznicowy danej osi. Możesz to sprawdzić podnosząc po kolei dane koło i nimi kręcić (oczywiście na luzie).
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 439
Skąd: poznań
Wysłany: 2018-08-16, 16:07   

ja mam wrażenie graniczące z pewnością <lol> że NAWET kiedy uniesiesz 2 koła (niezależnie od tego czy jednej czy dwóch osi ) i wyważarka zakręci je przez ok 10 sek czyli koło pokona dystans długości ok 50m torsen , dyfer a NAWET silnik się nie rozpadną <lol>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: