Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ALF 2.4 165 KM] Falowanie obrotów, wypadanie zapłonu
Autor Wiadomość
Pawelo96 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Paweł
Wiek: 21
Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 64
Skąd: Cielcza
Wysłany: 2017-05-16, 19:40   [ALF 2.4 165 KM] Falowanie obrotów, wypadanie zapłonu

Witam,
Od pewnego czasu borykam się z falowaniem obrotów, wypadaniem zapłonu w mojej audi. Efekt występuję zarówno na benzynie jak i na gazie, z tym że na benzynie jest to mniej odczuwalne. Po podpięciu kompa wywaliło mi owe błędy:


Jak myślicie sondy śmieci? Sprawdzałem w blokach i sondy niby pracują ale pokazują dosć ubogą mieszanke. Wymieniłem świece, przerobiłem zapłon na pojedyncze cewki, wymieniłem czujnik temperatury, ezektor, odme i podciśnienie. Do tego zauważyłem że rozrząd jest ustawiony na -10 i 2 stopnie. W weekend zabieram się za uszczelnienie silnika i ustawienie rozrządu, może to w jakiś sposób polepszy. Obroty falują tylko na wolnych podczas jazdy nie czuć tego, jedyne co to na gazie lubi się troche trząść jadąć na 5 biegu i 60km/h gdzie ma dość niskie obroty.
Pozdrawiam.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
wegrzyn6 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AZA
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 121
Skąd: Pionki, Warszawa
Wysłany: 2017-05-18, 10:56   

Osobiście na ten moment sondy zostawił bym na później, a jak najprędzej zalecam nie użytkować auta. Rozrząd masz tak krytycznie już ustawiony po stronie pasażera, że niewiele mu brakuje aby zawory przybiły piątkę z tłokami. Bardzo możliwe, że wysłużony napinacz hydrauliczny.

Wymień rozrząd jak najprędzej!
 
 
Pawelo96 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Paweł
Wiek: 21
Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 64
Skąd: Cielcza
Wysłany: 2017-05-19, 10:13   

Zabiorę się za to jak najszybciej. Co do falowania myślisz że to wina rozrządu czy bardziej sond?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
wegrzyn6 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AZA
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 121
Skąd: Pionki, Warszawa
Wysłany: 2017-05-24, 23:06   

A to i to może być przyczyną i jeszcze kilkanaście innych może to powodować. Nie będę wróżył.
Jak jeszcze nie uporałeś się z wymianą i poprawnym ustawieniem rozrządu. To sprawdź jaka kompresja jest aby nie trzeba było nowego rozrządu rozpinać.
 
 
Pawelo96 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Paweł
Wiek: 21
Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 64
Skąd: Cielcza
Wysłany: 2017-05-29, 21:28   

Rozrząd zrobiony, w kanale 093 ustawienie -1 i 2. Silnik troszke poprawił kulturę pracy, aczkolwiek nadal czuć lekkie falowanie, na benie lepiej niż na gazie. Świece zmenione, cewki dobre
 
 
wegrzyn6 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AZA
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 121
Skąd: Pionki, Warszawa
Wysłany: 2017-05-29, 22:58   

Sprawdz kompresje na cylindrach.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Pawelo96 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Paweł
Wiek: 21
Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 64
Skąd: Cielcza
Wysłany: 2017-05-30, 11:31   

Sprawdze i napisze co i jak. Tylko dziwi mnie że, w całym zakresie obrotów i nie zależnie od obciążenia silnik chodzi dobrze, ciągnie dobrze, ma moc, nie szarpie, nie bierze oleju tylko na wolnych obrotach go telepie :D
 
 
markovsky 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Imię: Marek
Wiek: 21
Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 58
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 2017-05-30, 11:57   

Siemano , mam ten sam problem w 2.8 ALG. Wymienione wszystko to co ty i nadal na wolnych telepie. Ostatnio byłem u mechanika , podpiął kompa i stwierdził , ze cos sie dzieje na 6 cylindrze. Nie pracuje rowno , ma złe spalanie itp. W najblizszym czasie sprawdzanie wtrysków , kompresji, uszczelki kolektora itp.. moze pomoże ;d
 
 
Pioter211 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: APR
Imię: Piotr
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 370
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-05-30, 13:44   

Pawelo96, Sprawdź rurki podciśnień, odmę i dolot pod katem nieszczelności. Następnie usuń błędy, skasuj korekty i pośmigaj trochę na PB. Dopiero jak błędy nie będą się pojawiać włącz instalację LPG.
Miałem podobne błedy z wyjątkiem rozrządu - mam ustawiony jak należy. Przyczyną była jedna rurka od podciśnień i odpięta odma, którą mechanior "zapomniał" zapiąć. Same sondy sprawdzaj na końcu.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Pawelo96 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Paweł
Wiek: 21
Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 64
Skąd: Cielcza
Wysłany: 2017-05-31, 13:35   

Dzięki za pomoc, sprawdzę jak najszybciej :)

Korekty usunę jedynie przez odpięcie aku?
 
 
maniocek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Imię: Mariusz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 226
Skąd: Mrągowo/Olsztyn
Wysłany: 2017-05-31, 15:22   

Pawelo96 napisał/a:
Korekty usunę jedynie przez odpięcie aku?

Nie, sprawdzasz błędy w module SILNIK, nawet jak nie ma, klikasz "Skasuj błędy" , odrazu też korekty się zerują.
_________________
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
 
 
margel13 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Mateusz
Wiek: 25
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 10
Skąd: Poznan
Wysłany: 2017-06-05, 18:54   

Witam,
Od roku jestem na tym forum i wcześniej nie potrzebowałem pomocy, bo jakikolwiek problem z jakim się spotkałem czytając forum został rozwikłany, ale do rzeczy.
Walka z poszarpywaniem podczas przyspieszania/jazdy najbardziej odczuwalne na 3 i 4 biegu w granicach 50-80 km/h.
W sobotę zamieniłem cewkę zespoloną i kable WN na wiązkę i osobne cewki. Przejechałem jakieś 200km i muszę stwierdzić, że o wiele lepiej się zbiera i reaguje na gas, lecz poszarpywanie zostało. Jakiś czas temu sprawdzałem lambdy na kanale 032 wyglądało to tak

Dzisiaj na kanale 032 wszędzie miałem 0%
a tak wygląda kanał 033 i zastanawia mnie to napięcie http://vaglog.pl/log-033_f1m2412.html
dodatkowo zaczęła się nierówna praca na biegu jałowym.
Oczywiście wymienione świece, ezektor, wężyki podciśnienia i jak pisałem nowa wiązka i używane cewki. Odma bez nalotu-wydaje się być drożna
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: