Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A7 - czujnik regulacji zawieszenia
Autor Wiadomość
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 237 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3819
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-14, 23:14   

Każdy czujnik jest inny. Nie lubię Etki online <uoee> .

A jak jedziesz po prostej, to któryś nie ma dziwnych odchyłek?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mariu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Mariusz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-14, 23:17   

mat1324 napisał/a:
Każdy czujnik jest inny. Nie lubię Etki online <uoee> .

A jak jedziesz po prostej, to któryś nie ma dziwnych odchyłek?

Rano zrobię screena z wykresem wysokości i podrzucę. Wydaje mi się że raczej nie.

[ Dodano: 2017-11-15, 18:13 ]
Zrobiłem dzisiaj adaptację zawieszenia - wpisałem zmierzone wartości.
Niestety problem dalej jest...
Podrzucam wykresy z VCDSa, z normalnej jazdy w korku.

Czerony - FL
Zielony - RL
Żółty - FR
Szary - RR
Pomarańczowy - Ciścienie zbiornika
Niebieski - temp. kompresora.


Na poniższym wykresie podniesienie i opuszczenie pneumatyczne zawieszenia:


 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 237 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3819
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-15, 18:58   

Nie podoba mi się zachowanie żółtego czujnika (prawy przód). Ma zawyżone pomiary i dodatkowo nie reaguje na każdą zmianę odległości nadwozie-podwozie. Często ma poziomą linię, gdzie pozostałe ładnie korygują odczyt wysokości.

Właśnie takie zachowanie sterownik może odczytywać jako usterka mechaniczna (poniżej Twój błąd). Porównuje on częstotliwość aktualizacji pomiarów wszystkich czujników i wykrywa, że jeden z nich nie zawsze potwierdza zmianę wysokości. Dlatego po ponownym zapaleniu silnika wszystko jest w porządku. Oczywiście dopóki nie stwierdzi, że coś jest nie tak. W przypadku usterki elektrycznej czujnik pokazywałby zero, stałą lub maksymalną wartość.

Możliwe, że wystarczy go tylko zdemontować, rozruszać i nasmarować mu przeguby <mysli> . W razie czego możesz szukać czujnika o numerze 4H0 941 286 G. Sprawdzałem na allegro i jest kilkanaście sztuk. Przy szukaniu wpisuj numer bez spacji <okok> .
Kod:

Address 34: Level Control (J197)       Labels: None
   Part No SW: 4G0 907 553 C    HW: 4G0 907 553
   Component: LUFE-DAEMPFER H17 0779 
   Coding: 008001
   Shop #: WSC 02391
   ASAM Dataset: EV_AirSuspe 003022
   ROD: EV_AirSuspe_AU57.rod
   VCID: 2B5371F7428000000-807E

1 Fault Found:
455693 - Sensor for Ride-Height
          C1048 07 [008] - Mechanical Failure
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 135
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mariu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Mariusz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-17, 19:26   

Jutro wymontuję czujnik i sprawdzę go. Dam znać.
@mat1324 Dziękuję za bardzo konkretną i rzeczową odpowiedź.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 237 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3819
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-17, 19:56   

Dlatego pytałem się wcześniej, czy któryś z czujników nie zachowuje się inaczej niż pozostałe :) . Żółty trochę odbiega od normy. Po zamontowaniu czujnika warto wykonać adaptację, aby wyrównać zawieszenie.

Nie myślałeś o obniżeniu auta np. o 3-4 cm <mysli> . W przypadku zawieszenia pneumatycznego jest to banalnie proste :) .
 
 
mariu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Mariusz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-17, 20:46   

mat1324 napisał/a:
Nie myślałeś o obniżeniu auta np. o 3-4 cm <mysli> . W przypadku zawieszenia pneumatycznego jest to banalnie proste :) .


Robiąc adaptację się zastanawiałem o dodaniu 20-30 mm. Jutro zobaczę jak będzie wyglądał.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 237 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3819
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-17, 20:59   

Daj potem znać, czy trafiłem z czujnikiem :) .
 
 
mariu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Mariusz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-18, 17:11   

mat1324 napisał/a:
Daj potem znać, czy trafiłem z czujnikiem :) .

Dobrałem się dzisiaj do czujnika i faktycznie ciężko chodzi. trochę siły trzeba było włożyć aby ruszyć zieloną dźwignią. Trochę go popsikałem wd40 i starałem rozruszać. Minimalnie lepiej zaczął działać, niestety jednak błędy dalej są. Próbowałem go rozebrać, jednak śruby są zardzewiałe i kręcą się dookoła. "Nowy" czujnik zamówiony.


Dodatkowo jako ciekawostka dolny przegub zastał się i się pawie nie ruszał, co także mogło mieć na to że czujnik zaczął źle działać. Wydaje mi się że przy pracach typu wymiana kół warto czymś tam psiknąć.

 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 237 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3819
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-18, 17:27   

Czyli miałem rację co do tego czujnika <lol> . Profilaktycznie możesz sprawdzić resztę, ale według pomiarów były w porządku. Ten jedynie mi się nie podobał :| .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mariu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Mariusz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-22, 20:25   

mat1324 napisał/a:
Czyli miałem rację co do tego czujnika <lol> . Profilaktycznie możesz sprawdzić resztę, ale według pomiarów były w porządku. Ten jedynie mi się nie podobał :| .

Wymieniłem dzisiaj czujnik prawy przód, "zółta" linia. Z pierwszej krótkiej przejażdżki wynika że problem został rozwiązany. Teraz jestem pewny ze ten czujnik należało wymienić, gdyż biorąc do reki nowy, mogłem porównać. Mój stary czujnik strasznie ciężko chodził:
TUTAJ FILM PORÓWNUJĄCY OBA CZUJNIKI
zrobiłem ponownie adaptację i na miasto ;)

Wygląda na to że problem rozwiązany. Zobaczymy jutro w drodze do pracy.
Tak czy inaczej MAT1324 Wielkie Dzięki za diagnozę i wsparcie. Dzięki takim ludziom takie fora mają sens. DZIĘKI. <hura> <hura> <hura>
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 237 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3819
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-22, 23:15   

Cieszę się, że udało się rozwiązać problem <lol> . Faktycznie na filmiku widać, że czujnik nie był zbyt chętny do współpracy. Numer też pasował, więc wszystko poszło gładko. W sumie mogłeś go potwierdzić, gdy zdemontowałeś swój czujnik, ale musiał się zgadzać z tym co podałem wcześniej :) . Teraz wykres wygląda o wiele lepiej, ale widać, że jechałeś po dość nierównej drodze, bo czujniki miały co robić :p . Koszt samego czujnika też pewnie nie był jakiś duży, więc naprawa była stosunkowo tania i prosta :] .
Cytat:
Tak czy inaczej MAT1324 Wielkie Dzięki za diagnozę i wsparcie. Dzięki takim ludziom takie fora mają sens. DZIĘKI. <hura> <hura> <hura>

Staram się <luzik> .
 
 
mariu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Mariusz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-25, 10:04   

potwierdzę jeszcze że po kilku dniach, żadnego błędu. Problem rozwiązany.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 237 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3819
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-25, 10:46   

<okok>
 
 
ali7 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Automat
Imię: ali
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 10
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-12-10, 18:57   Zawieszenie pneumatyczne A6C7

Witam.

Pacjentem jest A6C7 MY2014 z zawieszeniem pneumatycznym. Poniżej błędy z adresu 34.
Niestety mój vcds jest stary i nie ma opisów. Podczas kasowania, trzy ostatnie błędy się kasują, natomiast pozostaje zawsze 452874. Gdzieś wyczytałem, że to czujnik prawy przód, ale pewności nie mam. Po skasowaniu błędów wraca po jakimś czasie również 0291, ale on daje się skasować. Pewnie jest powiązany z pierwszym błędem. Zawieszenie można podnosić, opuszczać, stoi prosto. Niestety jest twardy. Poniżej zamieszczam skan po pierwszym zgłoszeniu błędu pneumatyki.


Address 34: Level Control Labels: None
Control Module Part Number: 4G0 907 553 F HW: 4G0 907 553 F
Component and/or Version: LUFE-DAEMPFER H18 0782
Software Coding: 008000
Work Shop Code: WSC 02391 785 00200
ASAM Dataset: EV_AirSuspe 003024 ()
VCID: 2E58123CC091
No ASAM data for: "EV_AirSuspe" ()

4 Faults Found:
452874 - ROD - Unknown Error Code

Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 10
Reset counter: 143
Mileage: 120623 km
Date: 2017.12.05
Time: 18:48:39

452871 - ROD - Unknown Error Code

Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 182
Mileage: 120624 km
Date: 2017.12.05
Time: 18:58:24

0291 - ROD - Unknown Error Code
- Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 6
Reset counter: 143
Mileage: 120623 km
Date: 2017.12.05
Time: 18:48:46

403200 - ROD - Unknown Error Code

Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 4
Reset counter: 161
Mileage: 117239 km
Date: 2017.09.07
Time: 21:41:17

Czy ktoś spotkał się z podobnymi błędami?
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Ali
_________________
C6@305/611
C7@380/750
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 237 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3819
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-12-10, 20:06   

Podłącz auto pod nowszego VCDS, ponieważ szukałem tych błędów, ale w necie cisza :( .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: