Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[TIP+Q] Lock-up na drugim biegu

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
morus12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 25 lut 2019, 19:22
Lokalizacja: Wrocław

[TIP+Q] Lock-up na drugim biegu

Post autor: morus12 » 25 lut 2019, 19:30

Witam!

Czy w tej skrzyni występuje lock-up drugiego biegu w trybie Comfort?

Dodatkowo czy takie zachowanie jest normalne Link?

Pytam bo oddałem skrzynię do regeneracji ponieważ na pierwszym i drugim biegu nigdy nie było lock-upu, po regeneracji dalej go nie ma. Mechanik twierdzi że to normalne.

Czy może ktoś nagrać film jak przyspiesza srednio dynamicznie na tej skrzyni od 0 do 50?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 lut 2019, 23:56

W 5HP lockup jest między 2 a 3 biegiem. W 6HP już jest między 3 a 4 biegiem, więc wątpię, aby w 8HP był tak wcześnie.

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 26 lut 2019, 06:13

mat1324 a możesz napisać jak ma działać ten "lockup" w 6HP i jak sprawdzić czy działa poprawnie?
To moje pierwsze auto z automatem i szczerze to nawet nie wiedziałem że coś takiego tam jest :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 lut 2019, 14:39

Jadąc na trzecim biegu czujesz, że skrzynia zmienia bieg, a obroty spadają. Patrzysz, a tu nadal trzeci bieg :). W tym momencie zapiął się lockup, czyli skrzynia spięła się na sztywno z silnikiem (bez poślizgu). Można też sprawdzić jego działanie w blokach pomiarowych skrzyni.

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 26 lut 2019, 16:33

A po co to ma być i czy działa tylko na 3 biegu?

Dani0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 28 lis 2019, 20:57
Lokalizacja: Śląsk SPS

Post autor: Dani0 » 01 gru 2019, 13:28

morus12, możesz podesłać filmik jak działa twoja skrzynia na niskich biegach?

Duli_xxxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 lis 2018, 10:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Duli_xxxx » 24 sty 2020, 16:45

Witam,
U mnie w 8HP lockup się strasznie późno załącza. Jak się wyświetla 2 bieg to muszę bez przyśpieszania z 5 sekund jechać żeby się zapiął i dopiero dalej przyśpieszam. Wcześniej było tak że 2 bieg się jakby na dwa razy zapinał ale było to szybkie i płynne. Teraz na zimnej skrzyni muszę bardzo delikatnie się rozpędzać i odpuszczać gaz na 2 bo jak się załączy lockup to strasznie szarpie jakby się w manualu szybko sprzęgło puściło przy wysokich obrotach. Czyli jak chcę przyśpieszyć w miarę płynnie to na 1 i 2 biegu jest jakby półbieg i trzyma ok 2,5 tys obrotów i załącza 3 bieg mimo że nie zdążył jeszcze 2 wbić do końca. Nagle kop w zad bo obroty z 2,5 tys spadają na 1,5 tys. W przyszłym tygodniu zaryzykuje i oddam konwerter do regeneracji bo się strasznie z tym jeździ. Mam nadzieje że da się zrozumieć co napisałem. Gdyby ktoś miał podobnie lub przypuszczał że wina jest w zużytym sprzęgle prośba o opinie.

Dani0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 28 lis 2019, 20:57
Lokalizacja: Śląsk SPS

Post autor: Dani0 » 29 sty 2020, 23:28

Mam te same objawy. Tylko mi bardziej to pasuje do kijowego oprogramowania niż do uszkodzenia czegoś
Jeśli zrobisz regenerację konwertera proszę napisz jakie są twoje odczucia. Czy coś się poprawiło.
Konwerter z 8hp ma w sobie tarcze cierne jakby sprzęgło może rzeczywiście się coś zużywa .
380/740 ... nie jedzie

Duli_xxxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 lis 2018, 10:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Duli_xxxx » 31 sty 2020, 23:24

Na pewno dam znać. Z tym że to potrwa bo chyba wywaliło mi uszczelkę pod głowicą bo wywala płyn krokiem jak się da po garach

Dani0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 28 lis 2019, 20:57
Lokalizacja: Śląsk SPS

Post autor: Dani0 » 01 lut 2020, 08:06

Tuner mi o tym mówił że biturbo cierpią na wypalanie uszczelek pod głowicą.
Więc pewnie Cię to trafiło jaki masz przebieg, auto modzone czy seria
380/740 ... nie jedzie

Duli_xxxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 lis 2018, 10:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Duli_xxxx » 01 lut 2020, 09:36

Auto tydzień po wirusie. Wyszło 390/730. Przebieg 100% oryginalny 242tys

Dani0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 28 lis 2019, 20:57
Lokalizacja: Śląsk SPS

Post autor: Dani0 » 01 lut 2020, 15:53

O kur no to pech ciekawe jak umnie będzie
U mnie ustawione egt na 890 max bo tuner gadał że nawet w seri przy 850 bodajże wypala uszczelkę pod głowicą
Także przy 890 egt u mnie wyszło 380/740. Zobaczymy jak długo pojeździ przebiegu mam 120
Wiem że są tacy co ustawiają 930 czy 950 ale podobno to szybki koniec uszczelki
380/740 ... nie jedzie

Duli_xxxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 lis 2018, 10:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Duli_xxxx » 01 lut 2020, 20:44

Dani0 pisze:O kur no to pech ciekawe jak umnie będzie
U mnie ustawione egt na 890 max bo tuner gadał że nawet w seri przy 850 bodajże wypala uszczelkę pod głowicą
Także przy 890 egt u mnie wyszło 380/740. Zobaczymy jak długo pojeździ przebiegu mam 120
Wiem że są tacy co ustawiają 930 czy 950 ale podobno to szybki koniec uszczelki
Nie wiem skąd masz auto i czy jesteś pewien przebiegu ale myślę że ja mam niski przebieg. W twoim przypadku to 15 tyś rocznie. Troszkę mało jak na auto za 350 - 400 KPLN
Zanim padnie Ci uszczelka szykuj się na rozrząd i turbiny. Rozrząd w tym silniku wytrzymuje ok 200 tys km. mnie kosztował 12 tyś. Robiłem wirusa w każdym aucie Ale po Twoim poście wiem że po naprawie wracam do serii. Choć szkoda bo jazda bez porównania

Dani0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 28 lis 2019, 20:57
Lokalizacja: Śląsk SPS

Post autor: Dani0 » 03 lut 2020, 11:10

Auto jest z polskiego salonu , dodatkowo sprawdzałem go pod względem kręcenia przebiegu

Można robić chipa tylko trzeba patrzeć na EGT bo.w tym silniku to problem.
A co się z turbinami dzieje?
380/740 ... nie jedzie

rswm998@wp.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 23 gru 2021, 21:32
Imię: Robert
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łowicz

Re: no i jak co było przyczyną późnego lock up

Post autor: rswm998@wp.pl » 04 paź 2022, 18:06

Dani0 pisze:
29 sty 2020, 23:28
Mam te same objawy. Tylko mi bardziej to pasuje do kijowego oprogramowania niż do uszkodzenia czegoś
Jeśli zrobisz regenerację konwertera proszę napisz jakie są twoje odczucia. Czy coś się poprawiło.
Konwerter z 8hp ma w sobie tarcze cierne jakby sprzęgło może rzeczywiście się coś zużywa .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A7 4G (2010-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga