Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6C6] Jaki akumulator do 3.0 TDI Quattro
Autor Wiadomość
krawcu 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Darek
Wiek: 28
Dołączył: 28 Lip 2016
Posty: 23
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2016-09-25, 08:49   [A6C6] Jaki akumulator do 3.0 TDI Quattro

Jak w temacie,
jaki akumulator zamontować do 3.0 TDI QUATTRO ? Przed zimą będę musiał wymienić, przeszukałem kilka stron z konfiguracjami aku i są bardzo duże rozpiętości , na jednych stronkach znajduje aku po 77Ah a na innych 100 Ah, znajomy zaś kiedyś mówił, że do tego modelu trzeba ok 110Ah, nie znam się wogóle na akumulatorach , a parametry akumulatora to chyba nie tylko Ah? Czy jest jeszcze coś na co trzeba zwracać uwagę?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
leon11 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Leszek
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 479
Skąd: Nakło nad Notecią
Wysłany: 2016-09-25, 12:20   

Przeważnie spotykam w tym modelu oryginalnie zamontowane 110 Ah Varty. Takie też montowałem w paru tych autach. Obecnie są Varty 110 Ah 920 A. Możesz zamontować inne ako o zbliżonym amperażu ale najlepiej aby pasowało pod istniejące kody do zakodowania tj. 80/95/110 Ah.
Swoją drogą, czy aby profil masz prawidłowy - 233 KM z 2005 r?
_________________
VCP+K
Poprzednie Audi: A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic.
Obecne: A2 1.4 75 KM, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
 
 
krawcu 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Darek
Wiek: 28
Dołączył: 28 Lip 2016
Posty: 23
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2016-09-25, 12:36   

leon11 napisał/a:
Przeważnie spotykam w tym modelu oryginalnie zamontowane 110 Ah Varty. Takie też montowałem w paru tych autach. Obecnie są Varty 110 Ah 920 A. Możesz zamontować inne ako o zbliżonym amperażu ale najlepiej aby pasowało pod istniejące kody do zakodowania tj. 80/95/110 Ah.
Swoją drogą, czy aby profil masz prawidłowy - 233 KM z 2005 r?



W zasadzie w briefie miałem 196 kW , samochód kupiłem po tuningu ABT w Niemczech i nie wiedziałem jak to nazwać.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
leon11 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Leszek
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 479
Skąd: Nakło nad Notecią
Wysłany: 2016-09-25, 13:06   

krawcu napisał/a:
W zasadzie w briefie miałem 196 kW

Możesz w profilu ująć oryginał silnik BMK 224 KM a w podpisie dać moda ABT na 266 KM <okok>
_________________
VCP+K
Poprzednie Audi: A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic.
Obecne: A2 1.4 75 KM, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 456 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8028
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2016-09-25, 16:20   

Fabrycznie montowany był akumulator VARTY lub MOLL. Właściwą pojemność można odczytać z kodów wyposażenia na wlepce. Polecana jest ta VARTA 110Ah 920A. Pod warunkiem, że fabrycznie był 110Ah.
 
 
leon11 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Leszek
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 479
Skąd: Nakło nad Notecią
Wysłany: 2016-09-25, 18:51   

mat1324 napisał/a:
Właściwą pojemność można odczytać z kodów wyposażenia na wlepce.

Tu znalazłem małą podpopwiedź:

J0M battery 360 A (80 Ah)
J0R battery 380 A (80 Ah)
J1R battery 420 A (82 Ah)
J1V battery 480 A (85 Ah)
J0W battery 410 A (88 Ah)
J0X battery 400 A (88 Ah)
J1G battery 450 A (92 Ah)
J1U battery 450 A (95 Ah)
J0Y battery 480 A (110 Ah)
J0Z battery 520 A (110 Ah)
_________________
VCP+K
Poprzednie Audi: A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic.
Obecne: A2 1.4 75 KM, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
BaryA6 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Piotrek
Wiek: 28
Dołączył: 02 Maj 2017
Posty: 1
Skąd: Krzepice
Wysłany: 2017-05-02, 15:30   

Witam. Noszę się z zamiarem wymiany akumulatora ponieważ czasem ciężko kręci a nawet kilka razy wogóle nie chce auto zapalić a ładowanie wystarcza na ok dwutygodniową jazdę i znów zaczyna się to samo... Obecny akumulator w moim aucie to ENERGIZER Premium 100Ah 830A. Czy jeśli kupię o tej samej mocy to obejdzie się bez kodowania? Auto posiadam dwa lata i nie wiem czy jak ktoś kiedyś wymieniał aku to kodował bo być może ktoś wymienił bez kodowania i dlatego on padł?! Oświećcie mnie ;)
 
 
leon11 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Leszek
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 479
Skąd: Nakło nad Notecią
Wysłany: 2017-05-02, 19:11   

BaryA6, nie patrz na to jakie ako masz, tylko zajrzyj do wlepki i taki kup jaki jest przypisany do auta. Na moje powinien być 110 Ah. Wymień, zakoduj i będziesz wiedział, że jest to zrobione właściwie. I tak bez podłączenia kompa, nie będziesz wiedział jak jest zakodowany. Jeżeli masz właściwy kod już przypisany, to przypisujesz mu tylko nowy drugi numer a co najmniej zmieniasz w nim chociaż jedną cyfrę.
_________________
VCP+K
Poprzednie Audi: A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic.
Obecne: A2 1.4 75 KM, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 456 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8028
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-05-02, 21:46   

Jeśli w sterowniku jest prawidłowe kodowanie, to nie trzeba nic zmieniać. Ważny jest tylko numer części (przeważnie ma początek 000 915 105 X, gdzie X to pewien ciąg liter oznaczajacy pojemność akumulatora). Numer seryjny nic nie wnosi, ponieważ jest tylko informacją o tym, czy ktoś nie podmienił akumulatora. Informacja o producencie też nie jest istotna :) . Zrób zdjęcie wlepki z bagażnika/książki serwisowej, to napiszę Ci jaki powinieneś mieć akumulator. W razie czego mogę podesłać instrukcję kodowania :) .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
czerwo122 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Paweł
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 13
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2018-11-06, 10:47   

Witam. Prawdopodobnie bede musiał wymienić na zime akumulator. Na forum dużo osób pisze ze do 3.0tdi powinien byc 110A aku no i nie wiadomo co robic. Teraz mam 4F0 915 105E 92Ah 520A din 850A EN/SAE AGM. Na metce jest J0B. No i nie wiem co robić czy zmieniac na wiekszy czy pozostać przy tym samym. Co polecacie i jak pozniej z kodowaniem, jest to konieczne?
  
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 456 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8028
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-11-06, 12:00   

Możesz ponownie kupić AGM lub zmienić na zwykły. Oczywiście druga opcja jest prawie dwukrotnie tańsza, ale trzeba zmienić kodowanie, ale to nie problem :) .
  
 
 
kile81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CDYA
Imię: Krzych
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 27
Skąd: Jelenia Góra/ okolice lubina
Wysłany: 2018-11-08, 15:26   

Miałem to samo. Był 110 wsadziłem 95 EXIDE, zwykły bez wodotrysku. zmiana kodowania i kreci aż miło.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
skubiszek 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Przemysław
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 165
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-11-08, 15:38   

a ja zaufałem oryginałowi z nowej q7-roczny aku, kupiłem z rozbitka 110ah i rok śmiga jak szalony :)
 
 
czerwo122 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Paweł
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 13
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2018-11-08, 18:48   

Czyli nie warto przeplacac <lol> Czyli rozumiem ze nie ma znaczenia jaka pojemnosc sie wybierze. Kodowanie i gitara :) dzieki panowie <piwo>
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 456 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8028
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-11-08, 19:31   

Wszystko w granicach normy :) . Jak wsadzisz coś powyżej 95 Ah, to będzie dobrze, ale najlepiej to co było fabrycznie.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: