Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wymiana oleju 3.0t

Silniki benzynowe
palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 02 lip 2019, 05:55

Własnie też zastanawiam się nad zmianą oleju na 5w40 bo zauwazylem,ze w tych upalach i wciskaniu mu troche a szczegolnie w trasie zaczal odrobine wiecej pic oleju,wyciekow brak oczywiscie. Pytanie takie jeszcze mam,dlaczego w instrukcji jest napisane,ze dla Chin wylacznie olej 5w40?czym to jest spowodowane?

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Post autor: Dawid80A6 » 02 lip 2019, 18:07

Ja mam uzywam takiego MOTUL SPECIFIC 504.00 507.00 5W30 od wymiany do wymiany nie musze dolewac

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 02 lip 2019, 19:19

To dziwne,kazdy mowi,ze ok 1 litr dolewa w tych silnikach. Moze jezdzisz jakos spokojnie?ja jak wyjezdzam w trase to czesto przy wyprzedzaniu gaz laduje w podlodze. W ogole wydaje mi sie,ze liqui moly top tec 4200 5w30 co teraz mam od poczatku ubywa wiecej niz poprzedniego oleju valvoline synpower III 5w30. Nastepny olej bedzie Ravenol vmp 5w30. Lepsze parametry ma i nie jest hc tylko pao(nie oszukany syntetyk). Przetestuje go.

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Post autor: Dawid80A6 » 02 lip 2019, 19:45

Jeżdżę po autostradach nie oszczędzam auta większości dużo szybkość jak się da po Niemcach Wymiana oleju między 10-15tys
Jak na razie nie narzekam żeby brał jakieś ilości oleju jak wymieniam w tym przedziale to nie muszę dolewac około 6 tyś km na miesiąc coś w ten deseń

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 449
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: qujot » 02 lip 2019, 22:38

Skoro tutaj takie luźne dywagacje na temat oleju to zmieniłem z motula x-max 0W40 na Valvoline 0W40:
1. motula dolewałem przy ~9kkm - valvoline już przy 4kkm wołał o dolewkę
2. temperatury mniej więcej takie same ok. 100 stopni przy prędkościach autostradowych +10-20%
3. przy odpalaniu na motulu bywał często rzegot napinacza na valvo nie uświadczyłem po ok. 8kkm

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Post autor: Dawid80A6 » 02 lip 2019, 22:55

Tutaj info na temat oleju 0w40 każdy robi jak uważa żadszy to też napinacz tak prędko nie słychać u mnie gdzieś około 12-13tys się odzywa tak czy siak wymiana następuje i znów spokój to takie oznaki ile na oleju przejechane
https://nocar.pl/blog/wszystko-co-powin ... wym-0w-40/

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 03 lip 2019, 20:02

palec85 pisze:Własnie też zastanawiam się nad zmianą oleju na 5w40
Tez o tym myślałem - silnik generuje dość dużo ciepła a olej pracuje głównie w wyższych temperaturach.
qujot pisze:valvoline już przy 4kkm wołał o dolewkę
Obecnie mam wlany Rowe 5W30 hightec i po.. 6000km? <mysli> zeszło trochę ponad pół litra. Auto robi tylko trasy i dostaje dużo czasu na nagrzanie się. Na miasto mam inną zabawkę.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 04 lip 2019, 06:27

Ja jednak jeszcze raz przetestuje 5w30 tylko tym razem Ravenol vmp usvo. Prawdziwy syntetyk na bazie PAO z dobrymi parametrami i niska odparowalnoscia. Zobacze jak bedzie z jego zuzyciem. Jak niewielka zmiana bedzie to przesiade sie na 5w40.

mczelej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 12 paź 2019, 18:33
Imię: Maciek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI CAJA 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: mczelej » 25 paź 2019, 07:56

Właśnie zastanawiam się nad zmianą oleju lanego w ASO (Castrol 5W30) na Motul 5W40 i zastanawiam się nad wykonaniem płukanki przy wymianie oleju.
Czy przy silniku z 2011 roku taka płukanka może zaszkodzić ?

zekering78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
Lokalizacja: Nl

Post autor: zekering78 » 25 paź 2019, 17:10

qujot pisze:Skoro tutaj takie luźne dywagacje na temat oleju to zmieniłem z motula x-max 0W40 na Valvoline 0W40:
1. motula dolewałem przy ~9kkm - valvoline już przy 4kkm wołał o dolewkę
2. temperatury mniej więcej takie same ok. 100 stopni przy prędkościach autostradowych +10-20%
3. przy odpalaniu na motulu bywał często rzegot napinacza na valvo nie uświadczyłem po ok. 8kkm
Zmienilem Motul Specyfic 5w40 na Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 i po 10000 tez twierdze ze jest lepiej.
Również nie słychać przy odpaleniu rzegotu napinacza co mnie strasznie irytowało.
Moim zdaniem Motul jest lekko przereklamowany
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 449
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: qujot » 25 paź 2019, 18:46

<okok>
Teraz zalałem Liqui Moly Molygen 5W50 napinacza też nie słychać, za to temperatura przy ~200km/h (a mamy już chłodniej) ok. 115* nie wiem jak na pełnym ogniu czy i do ilu będzie rosło liniowo jak we wcześniejszych olejach czy się zatrzyma. A testy wstrzymane bo odma padła <uoee>

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 26 paź 2019, 22:40

5w40 sprawdza sie bardzo dobrze w 3.0 TFSI, generlanie te silniki sa dosc gorace tym bardziej po jakis modach.
460KM/550NM Compsport Stage 2

Karl93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2020, 20:17
Imię: Gość
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Honolulu

Re: Wymiana oleju 3.0t

Post autor: Karl93 » 06 paź 2020, 07:53

Wchodzi 6.8L, wczoraj wymienialem - zalałem Motul 5w40 X-cess VW502.00

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga