Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ S-TRONIC+Q] Wytrzymałość skrzyni biegów (?)

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 10 sty 2019, 01:47

Zbichu pisze:Masz gdzieś źródło tej informacji?
musiałbym przejrzeć/zobaczyć wszystko, co czytałem i oglądałem od premiery G30 :) Wpadłem na to info więcej niż raz.

Ale to już robi się off-top. Jeździłem G30 540i i... słabo się odpychała :(

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 10 sty 2019, 15:48

damos pisze:Ale to już robi się off-top. Jeździłem G30 540i i... słabo się odpychała
Pociągne troche offtop, w serii w porównaniu do 3.0TFSI stage 2 słabo ale po samym sofcie który daje okolo 440KM i 650NM jest już godnie :D .
460KM/550NM Compsport Stage 2

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 10 sty 2019, 16:42

Przychodzi taki moment, że wszystko poniżej 600KM słabo się odpycha. W serii G jest tak cicho, że tam zupełnie nie czuć przyspieszenia czy prędkości. C7 3.0 tfsi też mnie rozczarowała wrażeniami z jazdy na ori sofcie. Nie zdążyłem jednak ze stage 2, bo rozwaliłem samochód. Trafił mi się przypadkiem klekot w C7 chociaż już miało nie być takich sytuacji, ale cena czyni cuda... i tu można wrócić do wątku na temat wytrzymałości DL501. Mój gnojowóz miał wymianę mechatroniki i dwumasy przy 213 tkm. Wcześniej według faktur tylko wymiany oleju.
3.0 tdi 245 KM to dopiero nie jedzie! Miałem wrażenie, że motor jest zblokowany lub uszkodzony. Dopiero od około 630Nm jest odczuwalny nacisk na plecy. Stopniowo zwiększałem moment, aby sprawdzić kiedy skrzynia okaże niezadowolenie i stwierdziłem, że powyżej 700 Nm nie ma czego szukać przy fabrycznych podzespołach. 650-670 Nm ale dopiero przy 2400-2700 obrotach to taki "bezpieczny" maks dla użytkownika wiedzącego kiedy i jak z tego maksimum korzystać.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 10 sty 2019, 18:22

Zbichu pisze:W serii G jest tak cicho, że tam zupełnie nie czuć przyspieszenia czy prędkości
Jest głośniej (wydech) niż w Audi. To akurat mi się podobało. Audi 3.0 TFSi nie brzmi zupełnie w porównaniu do G30.
Zbichu pisze:temat wytrzymałości DL501. Mój gnojowóz miał wymianę mechatroniki i dwumasy przy 213 tkm. Wcześniej według faktur tylko wymiany oleju.
To nieźle.

wawe

Re: Wytrzymałość skrzyni biegów (?)

Post autor: wawe » 10 sty 2019, 20:44

foofoo pisze:Witajcie piraci Volkswagenowych oceanów ;)

Mój pierwszy post, zatem się przedstawiam: Wojtek, 43 lata, Gdynia/Wawa/Wrocław.
Posiadam prawie od nowości Allroad'a A6, z 10/2014r. Kod silnika CKVC, skrzynia KLM PXH N5W / XE (przepraszam że wpisuje wszyskie, nie chcę czegoś pominąć).

Samóchód spisuje się genialnie, ma aktualnie 115 tys km, z tego ponad 100 moje.
Z tego jakieś 80%, albo i wiecej tylko po autostradach, dość spokojnie ok. 2100 rpm.

Celem poczynienia oszczędności na paliwie zdecydowałem się na stage1 po upływie gwarancji.
Zrobili to chłopaki z S-Performance z Wrocławia, wydaje mi się, że profesjonalnie.

Silnik przed modyfikacją miał 250KM i 590Nm. Po zmianie 300KM i 636Nm.
Spalanie spadło mi o około 0.5-0.7l, więc bez szału, ale da się żyć.


Niestety po jakichś 2tys km od zmiany, zacząłem zauważać wcześniej nieobecny objaw, wydaje mi się że ze skrzyni biegów:

Na ostatnich metrach przed zatrzymaniem się kół (czasami pół sekundy po stanięciu) odczuwam lekkie szarpnięcie. Skrzynia jest wtedy na pierwszym biegu. Szarpnięcie jest chwilowe i delikatne, choć mam wrażenie że z czasem staje się troche mocniejsze (raptem tydzień z modem).

Objaw nie występuje przy zimnym oleju skrzyni (powiedzmy przez pierwsze 10 minut jazdy).
Mam wrażenie, że przy dużych obciązeniach jest gorzej (po 500km autostrady szarpnął dość mocno).


Ciekawe czy nie "oszczędziłem" sobie kłopotów :(
Czytałem, że niestety skrzynie mają swoje fochy, i zastanawiam się, czy nie dołożyłem trochę od siebie.

Pytanie jakie mam do Was, to jaka jest wytrzymałość skrzyni na obciążenie momentem?
Skoro fabryka daje prawie 600Nm, wydaje się, że zwiększenie obciązenia o 7% nie powinno mieć złego wpływu na jej żywotność. Ale może tylko tak mi się wydaje :/

Jedyne co mi przychodzi do głowy to wymienić olej w skrzyni i zrobić nową adoptację (i tak 120tys km się zbliża..). Cokolwiek innego?


Dziękuję za przeczytanie tego przydługiego posta i proszę o lagodną pokutę.

Nie koniecznie musi to być wina skrzyni, mam chyba podobny objaw jest i kilka przemyśleń w temacie.
Piszesz, że objawu nie ma na zimnym silniku i powiem Ci dla czego ponieważ wtedy masz wyższe obroty czyli jedziesz zatrzymujesz się skrzynia redukuje z 2 na 1 ale nie czujesz tego delikatnego (nawet nie wiem jak to nazwać ale czuć pod pedałem i na pupie :),natomiast gdy silnik się już nagrzeje i spadną obroty do ok. 760 (zależy kto jak ma) skrzynia redukuje z 2 na 1 po zatrzymaniu i czujesz to coś bo obroty są mniejsze tak jakbyś silnik delikatnie zdusił na 1 sek.
Walczę z tym już chyba z 5 miesięcy raz po zrobieniu rozrządu nie miałem przez chwilę potem zrobiłem adaptację skrzyni i tak jakby wróciło ale nie jestem pewny już mam tysiące opcji:)

W przyszłą środę wymieniam poduszki silnika, skrzyni i półosie jak nie pomoże to pozostanie już tylko skrzynia lub wtryski.

I jeszcze jedno sprawdź sobie w trybie sport wtedy skrzynia wcześniej redukuje z 2 na 1 i tego objawu nie ma bo redukcja jest jeszcze na toczących się kołach bynajmniej u mnie.

Tylko ja nie piszę o szarpaniu żeby było jasno, większość kierowców nawet by nie zwróciło na to coś uwagi to jest wkurw...... tylko osoby, które są spaczone na punkcie samochodów takie jak ja :)

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 11 sty 2019, 13:24

wawe pisze:Piszesz, że objawu nie ma na zimnym silniku i powiem Ci dla czego ponieważ wtedy masz wyższe obroty
A może dlatego, ze olej w skrzyni jest wtedy zimny i sprzęgła równiez są zimne?
wawe pisze:nie miałem przez chwilę potem zrobiłem adaptację skrzyni i tak jakby wróciło
To raczej nie sugeruje, ze problem leży w poduszkach silnika? :)
Jak robiłeś adaptację? Powiodła się? Jaką masz wersję softu w skrzyni?
wawe pisze:Tylko ja nie piszę o szarpaniu żeby było jasno, większość kierowców nawet by nie zwróciło na to coś uwagi
więc na koniec nadal nie wiemy, o czym mówimy :)

foofoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 mar 2016, 10:50
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foofoo » 16 sty 2019, 00:12

Wawie, chyba mamy to samo :/

Jestem zupełnie przekonany ze silnik nie ma nic do tego.
Objaw nie występuje przy zimnym oleju skrzyni i tyle. Obroty silnika nie maja znaczenia - czasem potrafi mi nawet szarpnąć przy dojeżdżaniu do świateł na 4 albo 3 biegu...

Ale jest cos MEGA dziwnego:
Skrzynia zupełnie nie szarpie jak jeżdżę na tempomacie.
Mam ten tempomat z radarem i większość jazdy w mieście go używam.

I za każdym razem jak jadę w trybie tempomatu - żadnych problemów.
Tez tak masz?

To by sugerowało ze problem jest natury softwareowej.....

Klucha11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: RJS

Post autor: Klucha11 » 16 sty 2019, 07:28

Jest takie coś jak aktualizacja sterownika tcu :shock:

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 16 sty 2019, 12:33

Klucha11 pisze:Jest takie coś jak aktualizacja sterownika tcu
Tak - skrzynia ma swój komputer, który nią steruje. Komputer wykonuje polecenia programu. A ten program można zmieniać.

Klucha11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: RJS

Post autor: Klucha11 » 16 sty 2019, 14:35

Hehehe co ty nam tu opowiadasz. Z tego co wiem to była właśnie jakaś aktualizacja na problemy z zimna skrzynia.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 16 sty 2019, 16:22

Klucha11 pisze:Hehehe co ty nam tu opowiadasz
Do kogo to piszesz i w jakim kontekście?
Użycie cytatu dużo by pomogło...

wawe

Post autor: wawe » 18 sty 2019, 15:57

Klucha11 pisze:Jest takie coś jak aktualizacja sterownika tcu :shock:
Ja robiłem aktualizacje softu w ASO i szarpanie z 3 na 2 ustąpiło, ale ja nie pisałem o szarpaniu mi skrzynia nie szarpie :)

Nowy soft pomaga na wiele bolączek skrzyni polecam!

Saint92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 sie 2020, 19:10
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [ S-TRONIC+Q] Wytrzymałość skrzyni biegów (?)

Post autor: Saint92 » 09 sty 2021, 10:55

Rozwiązaniem problemu szarpnięc może być reset ECU skrzyni biegów. Prosta procedura, może tylko pomóc, nic nie zaszkodzi. Podrzucam link: https://m.youtube.com/watch?v=NLnQs0ePOS4&t=1s
Da Pan znać, czy pomogło.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Re: [ S-TRONIC+Q] Wytrzymałość skrzyni biegów (?)

Post autor: damos » 09 mar 2021, 02:04

Saint92 pisze:
09 sty 2021, 10:55
Da Pan znać, czy pomogło.
Pytał ponad dwa lata temu. Chyba nie odpowie :)
Obrazek

Makul

Re: [ S-TRONIC+Q] Wytrzymałość skrzyni biegów (?)

Post autor: Makul » 12 mar 2022, 00:03

Panowie ,jak to jest z ta nasza skrzynia S-tronic ? Jednym sie slizga, innym sie psuje, inni jezdza na 700 Nm+ i nic sie nie dzieje.

Moja ma przejechane ponad 301500 km bez zadnego remontu, serwisowana co zalecany interwal 60.000 km, raz matoly w ASO wlaly za malo oleju przy wymianie i skrzynia sie chyba zagrzala, od tamtej pory dziwnie
pracuje na biegu wstecznym na wzniesieniach. Trzeba dodać nienaturalnie dużo gazu aby auto jechało na wstecznym pod wzniesienie, inaczej stoi w miejscu lub minimalnie sie porusza. Dwa razy pojawil się błąd "Uszkodzenie przekładni. Dalsza jazda możliwa z ograniczeniami" po ponownym uruchomieniu silnika blad wygasal ,mialo to miesjce jakies 2-3 lata temu, od tamtej pory cisza.

Aktualnie po chiptuningu auto boryka sie z nastepujacymi problemami:
- zauwazalne przygazowanie???(slizganie) miedzy zmiana biegu 3-4 (nie zawsze, sporadycznie)
- przy w polowie wdepnietym pedale gazu przy zmianie beigow 5-6 i 6-7 czuc ewidetne ''zapiecie'' biegu, nie jest to ekstremalnie wyczuwalne ,ale jednka wczesniej nie mialo to miejsca

Umawialem sie na STAGE 2+ w www.ecuproject.pl we Wroclawiu tzn. zrobia mi skrzynie na 700 Nm, ale czy to jest bezpieczne i jak dlugo skrzynia bedzie dzialala przy takim obciazeniu ?
Zabieg obejmuje:
- podniesienie ciśnienia na sprzęgłach
- zwiększenie limitera momentu obrotowego
- przyspieszenie czasu zmiany biegów
oraz mase innych bajerow, dosc sporo mi gosciu opowiadal jakie sa mozliwosci i tego zalety. Koszt to, no wlasnie: 700€, nie jest tanio, ale brzmi bardzo kuszaco...

Pytanie brzmi: jesli zdecyduje sie skorzystac z oferty oprogramowania skrzyni to czy powinieniem w niej wymienic tarczki cierne, sprzeglo lub inne podzespoly przed jej programoaniem czy zostawic to jak jest i w miare jak skrzynia padnie to ja wymienic ? Jesli to jest ktos w stanie polecic specjaliste ktory sie tego podejmie i zareczy dobrze wykonana praca ? Najlepiej Wroclaw lub woj. malopolskie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga