Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ S-TRONIC+Q] Wytrzymałość skrzyni biegów (?)

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 08 sty 2019, 21:57

mb83 pisze:Kolego s-tronic to 120-130tys max i mechatronik do roboty... 10k odkładaj na to cholerną skrzynię. Najgorsze dziadostwo jakie może być
Jasne, kocham takie mity, ja mam 170tys i chodzi bez zastrzeżeń.
460KM/550NM Compsport Stage 2

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 08 sty 2019, 22:04

mb83 pisze:Najgorsze dziadostwo jakie może być
Nie jest takie złe - puki działa :)
Fakt - że często za wcześnie przestaje działać... :( Skrzynia wbrew pozorom jest prosta i powinna być bezawaryjna... ale nie jest - ma kłopoty z chłodzeniem, bo nawalają układy za nie odpowiedzialne :(
mb83 pisze:Kolego s-tronic to 120-130tys max i mechatronik do roboty...
Można wydłużyć okres między awariami przez pewne zmiany w skrzyni (omawiane w innym (?) wątku zaworki) oraz większe ciśnienia na sprzęgłach. Należy również regularnie sprawdzać błędy - bo np. błąd zewnętrznego obiegu chłodzenia nie zapala lampki na desce a jest dla skrzyni bardzo szkodliwy :(
mb83 pisze: 10k odkładaj na to cholerną skrzynię.
Tu lezy pies pogrzebany. Robocizna i części zabijają. Skrzynia ma bardzo prostą budowę. W większości wypadków wymiana mechatroniki to zestaw wiązek i kilka elektrozaworów. Koszt 1800 PLN + praca. Do wymiany wystarczy zdjąć miskę olejową skrzyni...
Te zestawy są proste jak budowa cepa, powinny kosztować 500 PLN + wymiana 500 PLN. Robisz tak co 60 tys. przy każdej wymianie oleju i masz święty spokój.
Jeszcze mało warsztatów poznało te skrzynie, więc ci, co mogą - doją za nie jak za zboże. Z częściami zamiennymi też nie jest kolorowo: kompletne sprzęgła to 3000 PLN ale same tarczki już jedynie 500 PLN: (UWAGA - linki to pierwsze wyniki z google'a! Nie sprawdzałem ich i nie namawiam do zakupu! Jest tego dużo.)
https://restomods.com/listing/for-VW-Au ... 42092.html
http://midparts.com.pl/pl/p/OB5-DL501-K ... RONIC/3994
wiązki (bez elektrozaworów) - kolejne 500 PLN:
https://restomods.com/listing/0B5-DL501 ... 50680.html
lub z zaworami, z ASO za jakieś 1800PLN
Z czasem powinno się poprawić, już są u nas firmy oferujące neimal "wszystko" do S-tronika: https://akpp.pl/index.php?route=product ... search=0b5

Dla skrzyni najgorszym wariantem jest przegrzanie (z powodu awarii chłodzenia lub uślizgu sprzęgieł). Przegrzanie powoduje uszkodzenie elektroniki/mechatroniki i jeszcze większy uślizg sprzęgieł - i spirala się nakręca...
Punkt krytyczny obsługi to spalenie sprzęgieł - kiedy do tego dojdzie - trzeba skrzynię wyjąć i rozebrać. A to już samo w sobie jest odczuwalnym kosztem.

mb83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 22 lip 2014, 21:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mb83 » 08 sty 2019, 22:31

Kolego jakie mity? U mnie awaria skrzyni przy 130tys, mechanik sie zdziwil, że tyle dała radę, u kolegi przy 115tyś, u innego w a7 przy 90tys padła... do tego pada sprzęgło i dwumasa. Jesli masz nalatane 160-170tyś to czy oby na pewno jest s-tronic? nie wierzę w to... a jeśli tak jest to ciesz się póki możesz. Zestawy naprawcze do tej skrzyni w aso leżą na półce, maja w każdym aso od ręki a to chyba o czymś świadczy... w nowym a6 3.tdi z 2018 już montują tiptronica a nie ten shit. Zanim więc powiesz że bajki opowiadam to się troszke rozeznaj w temacie. Pozdrawiam. A i jeszcze jedno... u mnie wymiana oleju w silniku to regularnie co 15tys a w skrzyni co 50tys a mimo wszystko juz 3 raz padła...

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 08 sty 2019, 22:50

w skrzyni co 50tys a mimo wszystko juz 3 raz padła...
Wymieniałeś może zawory chłodzenia na "oversized" wraz z rozwiercaniem bloku mechatroniki?
Dało by to informację zwrotną - czy warto?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 sty 2019, 22:55

Nie każda C8 ma tipa :). Zawsze mówiłem, że s-tronic jest gorszy od multi :p. Dlatego dla siebie wolę poszukać tiptronika, bo wystarczy wymieniać olej i co kilkaset tysięcy kilometrów zrobić remont.

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 09 sty 2019, 09:47

heh na bank s-tronik, zresztą ja ma z tymi skrzyniami odwrotne doświadczenia od ciebie i ciężko mi na nie narzekać bo w kilku mi znanych egzemplarzach nie dzieje się kompletnie nic. Mat z tym S-tronic jest gorszy od multi to sorry ale tu juz zupełnie sie zgodzić nie mogę, multi dla mnie jest straszne jeśli chodzi nawet o samo jeżdżenie tym trolejbusem nie wspominając o jego wytrzymałości i tym ze jednak sypie się dużo częściej niż s-tronik i jest drożej. A generalnie jeżdżę często ostatnio BMW i stwierdzam że żadna z oferowanych przez Audi skrzyń nie ma podejścia to ich 8 biegowego automatu.
460KM/550NM Compsport Stage 2

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 09 sty 2019, 09:54

Quash pisze:... jeżdżę często ostatnio BMW i stwierdzam że żadna z oferowanych przez Audi skrzyń nie ma podejścia to ich 8 biegowego automatu.
..który jest ta samą skrzynią co zamontowana w A6 C7 3.0 bitdi lub 3.0 tfsi z USA :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 sty 2019, 10:40

Ale różni się softem :).

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 09 sty 2019, 13:28

Oczywiscie,ze to mit z tym sypaniem sie s-tronica i szykowaniem 10 kola. Ja mam 140kkm nalatane i byl tylko zestaw naprawczy. Skrzynia chodzi dobrze,zadnych bledow.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 09 sty 2019, 14:10

mat1324 pisze:Ale różni się softem :).
Oczywiście, że różni się softem, który musi być dopasowany do charakterystyki silnika co nie zmienia faktu, że to ta sama ZF 8hp :)

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 09 sty 2019, 15:39

Zbichu pisze:
mat1324 pisze:Ale różni się softem :).
Oczywiście, że różni się softem, który musi być dopasowany do charakterystyki silnika co nie zmienia faktu, że to ta sama ZF 8hp :)
Ta sama, ale jakoś Audi nie potrafi tak dobrego softu zrobić.
460KM/550NM Compsport Stage 2

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 09 sty 2019, 17:08

Zbichu pisze:Oczywiście, że różni się softem, który musi być dopasowany do charakterystyki silnika
Nie musi a może. BMW ma deal z ZF i sami robia soft - przedtem mieli go z ZF'a
Zbichu pisze: co nie zmienia faktu, że to ta sama ZF 8hp
Czy dokładnie ta sama - nie wiem, ale "core" jest ten sam. Podobnie było z 6HP - automat w BMW i Tiptronic w Audi. W przypadku BMW filtr oleju był wbudowany w miske olejową - w Audi jest inaczej. W BMW skrzynia niemal pancerna - więc zgaduję, ze w Audi również nie powinna sprawiać większych kłopotów?
palec85 pisze:Oczywiscie,ze to mit z tym sypaniem sie s-tronica
Nie tyle "mit", co fakt większej awaryjności niż Tiptronic :(
Quash pisze: multi dla mnie jest straszne jeśli chodzi nawet o samo jeżdżenie tym trolejbusem
Trudno się nie zgodzić. Wycie silnika przy bezstopniowej skrzyni zraziło nawet dzieci, którym raczej było wszystko jedno - czy jeździły AUdi, BMW czy Mercedesem. CVT rozpoznawały wszędzie (Toyoty, Lexusy, Nissany) i marudziły. Włączanie się do ruchu na S-tronicu w trybie "eco" jest sprawniejsze niż w klasycznym automacie w trybie "sport" - nawet w BMW :)
Ostatnio zmieniony 09 sty 2019, 18:10 przez damos, łącznie zmieniany 1 raz.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 09 sty 2019, 17:43

damos pisze:
Zbichu pisze:Oczywiście, że różni się softem, który musi być dopasowany do charakterystyki silnika
Nie musi a może. BMW ma deal z ZF i sami robia soft - przedtem mieli go z ZF'a
Będę się upierał przy tym, że musi. Nie mam tak szczegółowych informacji odnośnie współpracy biznesowej między ZF i BMW, ale wiem dosyć dokładnie co zawierają sterowniki zarówno skrzyni jak i silnika. Nie jest możliwe, żeby twórca softu skrzyni nie znał dokładnych danych zawartych w oprogramowaniu silnika jak i wielu pozostałych parametrów. Twierdzę więc, że zarówno jedno jak i drugie jest dziełem BMW. Przynajmniej od E serii tego wieku czyli ZF 6hp. Żałosne jest tylko to, że Audi zawsze oszczędzało na skrzyniach. BMW w równoważnych pojazdach stosowało mocniejsze skrzynie. Tak było w E60 vs A6 C6 i tak jest w serii F kontra C7.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 09 sty 2019, 18:08

Zbichu pisze:Będę się upierał przy tym, że musi.
Widze tu nieporozumienie, które zaraz wyjaśnimy.
Zbichu pisze:Nie mam tak szczegółowych informacji odnośnie współpracy biznesowej między ZF i BMW,
Samo BMW chwaliło sie przy okazji premiery G30, ze po raz pierwszy to oni sami, bez udziału ZF zrobili soft do skrzyni. Wierze im na słowo.
Zbichu pisze:wiem dosyć dokładnie co zawierają sterowniki zarówno skrzyni jak i silnika. Nie jest możliwe, żeby twórca softu skrzyni nie znał dokładnych danych zawartych w oprogramowaniu silnika jak i wielu pozostałych parametrów.
Nikt nie twierdzi, ze nie zna. Po prostu - przedtem ZF tworzył soft do skrzyni przy współpracy z BMW (bawarczycy dostarczali wymaganych danych). Teraz BMW zrobiło ten soft samo - na bazie porozumienia z ZF: musieli tylko zachować właściwe parametry pracy odpowiednich podzespołów. Resztę zrobili tak, jak im pasowało, przez co współpraca na linii silnikowcy-skrzyniowcy była lepsza, bo pozostałą w jednej firmie.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 09 sty 2019, 20:53

damos pisze:Samo BMW chwaliło sie przy okazji premiery G30, ze po raz pierwszy to oni sami, bez udziału ZF zrobili soft do skrzyni. Wierze im na słowo.
Masz gdzieś źródło tej informacji? W serii G siedzą te same skrzynie ZF 8Hp drugiej generacji co w serii F od 2014r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga