Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni

Układ napędowy i skrzynie biegów
MaRsXzU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 21 lut 2018, 15:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MaRsXzU » 26 paź 2018, 21:22

Gość, który robił mi mechatronikę twierdził, że temperatura oleju w tych skrzyniach wyliczana jest przez komputer poprzez uślizg sprzęgła, dlatego ważny jest niewyeksploatowany olej. Nie wiem ile w tym prawdy, ale jeśli to prawda to mogą być winne sprzęgła. Przy wymianie sprzęgieł i tak robi się obligatoryjnie ten zestaw naprawczy mechatroniki (bo to ją się podejrzewa o przypalanie sprzęgieł) i wymienia się olej, bo trzeba go i tak spuścić do całej naprawy. Jak będziesz robił mechatronikę to od razu możesz sprawdzić jakie daty mają wybite na sobie wymieniane elementy i sprawdzić czy cokolwiek rzeczywiście było robione. Jak zrobisz mechatronikę, a problem nie ustanie to jesteś w plecy tylko o koszt oleju, a jak problem ustanie to jesteś do przodu parę tysięcy.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 26 paź 2018, 21:57

Dzieki za podpowiedz. Olej u mnie byl wymieniany w ASO ok 17tys km temu. Czekam na odpowiedz firmy pod Poznaniem i bede jechal na naprawe. Troche niebezpieczny ten problem bo po chwili stania na skrzyzowaniu dzisiaj chcialem sie wcisnac szybko na droge z pierwszenstwem a tu akurat wyskoczyl ten komunikat i ograniczylo mi moment obrotowy tak,ze wkulalem sie prawie na ta droge.

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 27 paź 2018, 08:16

przypalone tarcze sprzęieł - częsty przypadek. jeżeli wymiana zestawu napr. w mechatroniku nie pomogła, to tarcze do wymiany. chcesz, dam Ci kontakt do znajomego, robi tylko automaty i większość Vw,Audi - daleko nie masz, koło Nowego Tomyśla. jak coś PW

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 27 paź 2018, 09:29

Zestaw byl wymieniany przy przebiegu 102tys teraz ma 137tys najechane. Nie wiem tylko czy zestaw byl w aso kupowany. Mozliwe zeby znowu to samo padlo i wymiana pomoze czy bankowo te sprzegla lub cos grubszego?

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 27 paź 2018, 10:12

jeżeli ktoś wymieniał zestaw napr., to w grę wchodzi tylko oryginał zakupiony w ASO, bo raczej nie wierzę aby ktoś to robił na używce. miałem już takie przypadki,że po wymianie zest.napr. usterka powracała po jakimś czasie - wtedy wymiana tarcz sprzęgieł i oleju

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 27 paź 2018, 10:28

Kurcze ale u mnie objawow jakiegos szarpania przy zmianie na wyzszy czy nizszy bieg nie mam. Biegi zmieniaja sie plynnie jak zawsze. Musze odczytac pozniej bledy czy jakies nowe sie nie pojawily.

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 27 paź 2018, 10:36

przy nadmiernie zużytych i przypalonych tarczach sprzęgła, rośnie temp.oleju z racji zwiększonego tarcia - wtedy ster.skrzyni przełącza pracę w tryb awaryjny. można powiedzieć - standard w S-Tronic

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 27 paź 2018, 10:38

No dobra a mozesz mi napisac jaki to koszt mniej wiecej?nie musi byc precyzyjnie oczywiscie.

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 27 paź 2018, 11:01

z tego co dobrze pamiętam - 4-5tyś.pln.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 29 paź 2018, 10:08

Napisalem na pw

[ Dodano: 2018-10-27, 12:23 ]
Obrazek[/URL]
Tak wyglada moj blad. Caly czas ten sam i caly czas sporadyczny. Temperatura oleju nie wyglada na wysoka. Moze to jednak nie sprzegiel wina?moze jakas zwara sie robi?kolega damos kiedys pisal,ze u siebie robiac skrzynie mial gdzies plyn chlodniczy na wtyczce czy gdzies tam a mi troche ubywa plynu.

[ Dodano: 2018-10-29, 10:08 ]
Wstepna diagnoza przez telefon Pana Pawlaczyka to taka,ze moga to byc jednak tarczki. Jestem umowiony na nastepny poniedzialek na zostawienie im auta do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 30 paź 2018, 12:38

palec85 pisze:kolega damos kiedys pisal,ze u siebie robiac skrzynie mial gdzies plyn chlodniczy na wtyczce
we wtyczce sterującej zaworem dodatkowego chłodzenia. Z tego powodu skrzynia się przegrzała i koszt był wysoki.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 06 lis 2018, 18:12

Dzieki damos, powiem o tym w poniedzialek jak bede auto zostawial. Kurde na chlopski rozum to tu chyba nie o doslowne przegrzewanie chodzi. Potrafi komunikat pokazac sie zaraz po rozpoczeciu jazdy albo po lekkim rozgrzaniu auta kilka razy pojawi sie co kilka sekund a pozniej spokoj jakis czas. Ekspertem nie jestem ale wyglada to raczej na elektryczny(elektroniczny)blad a nie mechaniczny.

[ Dodano: 2018-11-06, 18:12 ]
Temat zalatwiony. Przyczyna:czujnik temperatury oleju-zwarcie do masy. Diagnoza po 2 godzinach. Duzy zestaw naprawczy z zaworami,adaptacja skrzyni i jezdzi jak nowe. Oczywiscie u Pana Pawlaczyka w Baranowie. Bardzo w porzadku facet,zaden bufon. Koszt 2750zl w tym literek oleju wlewal ale nie dopytalem po co. Stary olej zostawil bo na nim 17kkm dopiero zrobione. Przy okazji dowiedzialem sie ze mam prawa poduche skrzyni walnieta co widac po silniku po przygazowaniu🙂

dariodortmund
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 17 kwie 2020, 22:35
Imię: Darek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dortmund

Post autor: dariodortmund » 01 maja 2020, 20:13

Witam. Mam C7 od trzech tyg. Wlasnie pokazal sie komunikat o zbyt wysokiej temp. oleju w skrzyni. Skrzynia byla wymieniona na nową przed dwoma laty wstecz i zrobila okolo 35tys. km. Komunikat pojawil sie przy spokojnej jezdzie przy predkosci 30km/h. Zrobilem diagnostykę Delphi 150 i zadnych błedów. Jest jeszcze jakas opcja wykrycia przyczyny tego komunikatu? pozd

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga