A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W swojej A6 masz skrzynię s-tronic, ale bez quattro, więc model 0CK, a nie 0B5. Dlatego nie masz w układzie filtra, więc jak ktoś będzie chciał go wymieniać, to lepiej odpuść taki warsztat. Jedynie są dwa filtry od górnej strony mechatroniki, ale warsztat robiący remont je wymieni. Olej ATF wymienia się co 60 tysięcy km, a olej przekładniowy (MTF) zalecałbym wymienić co drugą (max co trzecią) zmianę ATF. Każdego oleju potrzeba ok. 4 litrów.
ATF: G055529A2 (ok. 185 zł za litr)
MTF: G052549A2 (ok. 225 zł za litr) lub nowszy olej G055549A2
W razie czego mogę przesłać odpowiednie instrukcje serwisowe. W nawiasach podałem aktualne ceny w ASO. Innego oleju niż oryginalny nie radzę stosować .
ATF: G055529A2 (ok. 185 zł za litr)
MTF: G052549A2 (ok. 225 zł za litr) lub nowszy olej G055549A2
W razie czego mogę przesłać odpowiednie instrukcje serwisowe. W nawiasach podałem aktualne ceny w ASO. Innego oleju niż oryginalny nie radzę stosować .
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2019, 21:58 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 lip 2019, 12:25
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- KKgg
- Moderator
- Posty: 522
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Cześć. Podepnę się tutaj. Mam układ napędowy jak kolega powyżej (2.0TDI, CNHA, FWD) i zastanawiam się czy ktoś szukał/znalazł alternatywy dla oleju przekładniowego kupowanego w ASO. Byłem w autoryzowanym sklepie Liqui Miły i polecono mi LM 8100. Różnica w cenie względem oryginału jest nie do zignorowania moim zdaniem bo litr kosztuje 61 złotych zamiast ponad 160 w ASO... Czy ktoś zalewał skrzynię czym takim? Polecacie? Odradzacie?
- KKgg
- Moderator
- Posty: 522
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Nie tyle problem co: jeśli nie widać różnicy... Po co przepłacać? Z drugiej strony 60kkm to dla mnie nieco ponad rok jazdy
To ma ktoś jakieś doświadczenia? Tak na spokojnie bo mam jeszcze 35kkm czasu na zastanowienie
To ma ktoś jakieś doświadczenia? Tak na spokojnie bo mam jeszcze 35kkm czasu na zastanowienie
Ostatnio zmieniony 29 sie 2019, 19:56 przez KKgg, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Możesz spróbować i potem dasz znać . Jeśli tyle jeździsz, tzn. że auto służy Ci do pracy, więc teoretycznie na siebie zarabia. Sam robiłem ok. 60-70 tysięcy km rocznie i olej w skrzyni wymieniałem raz do roku i zalewałem zawsze oryginałem ZFa (mam tipa). Olej w silniku wymieniałem 4 razy do roku + wszystkie filtry. Teraz robię już o wiele mniej km, ale jak trzeba wydać to trzeba.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
4 litry oleju: G055529A2 (ok. 180 zł za litr)
filtry: brak
Na upartego możesz kupić nowe korki, które są plastikowe i mają oring. Spustowy i wlewowy są takie same, więc 2x 0CK321439A (niecałe 15 zł za sztukę).
[ Dodano: 2019-08-30, 22:37 ]
Jakby co, to kolega podał numer VIN do auta z 2.0 TDI CNHA, więc ze skrzynią 0CK, czyli s-tronic z napędem na przód.
filtry: brak
Na upartego możesz kupić nowe korki, które są plastikowe i mają oring. Spustowy i wlewowy są takie same, więc 2x 0CK321439A (niecałe 15 zł za sztukę).
[ Dodano: 2019-08-30, 22:37 ]
Jakby co, to kolega podał numer VIN do auta z 2.0 TDI CNHA, więc ze skrzynią 0CK, czyli s-tronic z napędem na przód.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Również jest to 2.0 TDI CNHA ze skrzynią 0CK, więc wszystko identycznie jak podałem dwa posty wyżej . Potrzebne są 4 litry oleju G055529A2, a filtrów nie ma do wymiany (są tylko od górnej strony mechatroniki).
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2019, 21:59 przez mat1324, łącznie zmieniany 2 razy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga