Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C7 3.0 BTDI Tiptronic wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 sty 2019, 08:23

Proszę bardzo :). Odkręcasz cztery śruby numer 1, a potem cztery nakrętki numer 10 z pierwszego schematu. Te śruby powinny być M10x40, więc korzystasz z momentu 70 Nm. Po odkręceniu wspornik skrzyni biegów wraz z poduszką zostaną na skrzyni, a odkręcisz sam poprzeczny wspornik tunelu, aby mieć miejsce do zdjęcia miski.

https://www.dropbox.com/s/qv9miy3jn1m43 ... 0BiTDI.pdf

https://www.dropbox.com/s/up6xkqzcbgpsr ... 0BiTDI.pdf

shandor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 27 sty 2011, 12:52
Imię: Marcin
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl

Post autor: shandor » 02 sty 2019, 15:31

Po raz kolejny BARDZO DZIĘKUJĘ, dokładnie o TO mi chodziło. Zrobię parę fotek w czasie tej wymiany i powieszę na forum.
Jeszcze raz wielkie dzięki. <brawo>
PS. Jak będę miał jakąś sprawę w Twoich okolicach to się pojawię z gratyfikacją w płynie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 sty 2019, 17:01

Gdyby każdy komu pomogłem dawał mi coś w podziękowaniu, to mógłbym otworzyć mały monopolowy :p.

shandor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 27 sty 2011, 12:52
Imię: Marcin
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl

Post autor: shandor » 04 maja 2019, 21:57

Wymieniłem olej w skrzyni. Roboty jest więcej niż w C5 ( odkręcenie krzyżulca i podpory skrzyni). Generalnie problemu nie ma, a dzięki materiałom od mat1234 stało się to łatwiejsze (szczególnie momenty dokręcania śrub).

Wnioski:
1. Olej wymieniłem przy przebiegu 105kkm i na magnesach filtra opiłków było już bardzo dużo. Mając tę wiedzę wymieniał bym olej w skrzyni przy niższym przebiegu 60-80kkm. Mam porównanie jaki był przyrost ilości opiłków w C5 przy wymianach co 60kkm
2. Krzyżulca odkręcałam w samochodzie stojącym na kołach i nie miałem z tym problemu, ale nie ruszałem samochodu. Instrukcja wymaga aby odkręcać krzyżulca z kołami w powietrzu.
3.Zrobiłem podwójną wymianę statystyczną. Pierwszy spuszczony olej był nieprzezroczysty. Drugi wypust był nadal ciemny, ale już przezroczysty.
4. Gdybym miał więcej czasu, to zrobił bym wymianę w następujący sposób: najpierw wymienił bym sam olej (bez odkręcania miski i wymiany filtra), a po jakiś 1000km wymienił bym filtr wraz z olejem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 maja 2019, 22:36

Osobiście robię podwójną wymianę, ale za pierwszym razem zmieniam filtr, ponieważ świeży olej rozpuszcza zanieczyszczenia i nowy filtr lepiej je wyłapie :). Po 500-1000 km wymiana bez odkręcania miski + adaptacja skrzyni.

Z drugiej strony przy regularnych wymianach co 60 tysięcy km można zrobić to w sposób, który przedstawił shandor, ponieważ filtr nie będzie mocno zanieczyszczony, a bez zrzucania miski wiele oleju nie spłynie, więc czyszczenie będzie aż tak agresywne.

[ Dodano: 2019-05-04, 22:32 ]
Do zestawu filtra od ZFa powinna być dołączona instrukcja wymiany. Przynajmniej jak kupiłem zestaw do swojej 6HP19, to taka była na dnie kartonu :).

https://www.zf.com/global/media/medien_ ... 130_EN.pdf

shandor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 27 sty 2011, 12:52
Imię: Marcin
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl

Post autor: shandor » 04 maja 2019, 22:52

mat1324 pisze:Osobiście robię podwójną wymianę, ale za pierwszym razem zmieniam filtr, ponieważ świeży olej rozpuszcza zanieczyszczenia i nowy filtr lepiej je wyłapie :). Po 500-1000 km wymiana bez odkręcania miski + adaptacja skrzyni.
Tak zrobiłem teraz ale bez przejechania tych 500-1000km
mat1324 pisze: a bez zrzucania miski wiele oleju nie spłynie, więc czyszczenie będzie aż tak agresywne.
Jedyna różnica to olej który pozostanie w filtrze, więc dużej różnicy nie ma.
mat1324 pisze:Do zestawu filtra od ZFa powinna być dołączona instrukcja wymiany. Przynajmniej jak kupiłem zestaw do swojej 6HP19, to taka była na dnie kartonu :).
U mnie nie było, a miałem zestaw ZF-a

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 maja 2019, 23:12

W 6HP19 po odkręceniu korka spustowego nie zlatuje cały olej z miski, a tylko jego połowa, ponieważ ma ona specjalne wgłębienie na filtr, aby nigdy nie zassał on powietrza, a sam korek nie jest położony w najniższym jej punkcie.

Dani0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 28 lis 2019, 20:57
Lokalizacja: Śląsk SPS

Post autor: Dani0 » 28 lis 2019, 21:22

Witam
Wiem pierwszy post ale sporo czytałem tego forum, i mój przypadek jest chyba wyjatkowy.
Odgrzebuje troche temat bo mam tą samą skrzynie .
Kupiełm a6 i jakoś od początku nie podoba mi sie praca skrzyni 8hp (miałem wcześniej dwie bawarki e90 z6hp i f30 z 8hp wiec mam porównanie jak mniej wiecej ta skrzynia powinna działać)
Auto ma nalotu 120 tys.
Pierwsze 3 biegi zmiania jak mutitronic (widać zmiane d1-d3 czy d4 ale obroty stoją w miejscu np na 2.5 tys)
Pierwsze co wymieniłem olej, filtr, była masakra, dużo mazi . Ogólnie przez skrzynie przelałem z 16 l oleju i powiedzmy teraz jest w miare ok.
Ale skrzynia dalej zachowuje się tak samo. byłem u znajomego na vcds wyczyścił adaptacje ,niestety nic to nie dało. Jeżdżąc z kompem widać przy zmianach 1-2 2-3 uślizg konwertera.
Reszta biegów działa normalnie, może koledzy coś podpowiedzą co można jeszcze zrobić z pozycji diagnostyki

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lis 2019, 21:37

Spróbuj poszukać nowszego softu do skrzyni.

Dani0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 28 lis 2019, 20:57
Lokalizacja: Śląsk SPS

Post autor: Dani0 » 28 lis 2019, 21:45

mam wersje softu 1006 wiem ze jest 1008
Jest ktoś na śląsku kto takie rzeczy ogarnie czy zostaje tylko ASO?
380/740 ... nie jedzie

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 29 lis 2019, 15:13

Jaki nr sterownika?

Dani0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 28 lis 2019, 20:57
Lokalizacja: Śląsk SPS

Post autor: Dani0 » 29 lis 2019, 15:23

Nr sterownika 0BK927156AM
380/740 ... nie jedzie

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 29 lis 2019, 20:15

W spisie mam plik sgo z wersją sw1010.
Może pomoże.
Szukaj kogoś w pobliżu ciebie SPS.

Dani0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 28 lis 2019, 20:57
Lokalizacja: Śląsk SPS

Post autor: Dani0 » 01 gru 2019, 11:48

Przesyłam filmik jak skrzynia pracuje jak jest zimna
Chodzi jak multi. Do tego brak hamowania silnikiem
380/740 ... nie jedzie

tazzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 gru 2019, 16:31
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: tazzi » 15 gru 2019, 21:31

Panowie czytam i czytam a info nie mogę znaleźć nigdzie :/
Jestem po wymianie oleju w skrzyni i teraz patrzę na rachunek i widzę za wlane mam 6 litrów... czy tak ma być ? wymiana oczywiście statyczna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga