A6 C7 3.0 BTDI Tiptronic wymiana oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Proszę bardzo . Odkręcasz cztery śruby numer 1, a potem cztery nakrętki numer 10 z pierwszego schematu. Te śruby powinny być M10x40, więc korzystasz z momentu 70 Nm. Po odkręceniu wspornik skrzyni biegów wraz z poduszką zostaną na skrzyni, a odkręcisz sam poprzeczny wspornik tunelu, aby mieć miejsce do zdjęcia miski.
https://www.dropbox.com/s/qv9miy3jn1m43 ... 0BiTDI.pdf
https://www.dropbox.com/s/up6xkqzcbgpsr ... 0BiTDI.pdf
https://www.dropbox.com/s/qv9miy3jn1m43 ... 0BiTDI.pdf
https://www.dropbox.com/s/up6xkqzcbgpsr ... 0BiTDI.pdf
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 27 sty 2011, 12:52
- Imię: Marcin
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl
Wymieniłem olej w skrzyni. Roboty jest więcej niż w C5 ( odkręcenie krzyżulca i podpory skrzyni). Generalnie problemu nie ma, a dzięki materiałom od mat1234 stało się to łatwiejsze (szczególnie momenty dokręcania śrub).
Wnioski:
1. Olej wymieniłem przy przebiegu 105kkm i na magnesach filtra opiłków było już bardzo dużo. Mając tę wiedzę wymieniał bym olej w skrzyni przy niższym przebiegu 60-80kkm. Mam porównanie jaki był przyrost ilości opiłków w C5 przy wymianach co 60kkm
2. Krzyżulca odkręcałam w samochodzie stojącym na kołach i nie miałem z tym problemu, ale nie ruszałem samochodu. Instrukcja wymaga aby odkręcać krzyżulca z kołami w powietrzu.
3.Zrobiłem podwójną wymianę statystyczną. Pierwszy spuszczony olej był nieprzezroczysty. Drugi wypust był nadal ciemny, ale już przezroczysty.
4. Gdybym miał więcej czasu, to zrobił bym wymianę w następujący sposób: najpierw wymienił bym sam olej (bez odkręcania miski i wymiany filtra), a po jakiś 1000km wymienił bym filtr wraz z olejem.
Wnioski:
1. Olej wymieniłem przy przebiegu 105kkm i na magnesach filtra opiłków było już bardzo dużo. Mając tę wiedzę wymieniał bym olej w skrzyni przy niższym przebiegu 60-80kkm. Mam porównanie jaki był przyrost ilości opiłków w C5 przy wymianach co 60kkm
2. Krzyżulca odkręcałam w samochodzie stojącym na kołach i nie miałem z tym problemu, ale nie ruszałem samochodu. Instrukcja wymaga aby odkręcać krzyżulca z kołami w powietrzu.
3.Zrobiłem podwójną wymianę statystyczną. Pierwszy spuszczony olej był nieprzezroczysty. Drugi wypust był nadal ciemny, ale już przezroczysty.
4. Gdybym miał więcej czasu, to zrobił bym wymianę w następujący sposób: najpierw wymienił bym sam olej (bez odkręcania miski i wymiany filtra), a po jakiś 1000km wymienił bym filtr wraz z olejem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Osobiście robię podwójną wymianę, ale za pierwszym razem zmieniam filtr, ponieważ świeży olej rozpuszcza zanieczyszczenia i nowy filtr lepiej je wyłapie . Po 500-1000 km wymiana bez odkręcania miski + adaptacja skrzyni.
Z drugiej strony przy regularnych wymianach co 60 tysięcy km można zrobić to w sposób, który przedstawił shandor, ponieważ filtr nie będzie mocno zanieczyszczony, a bez zrzucania miski wiele oleju nie spłynie, więc czyszczenie będzie aż tak agresywne.
[ Dodano: 2019-05-04, 22:32 ]
Do zestawu filtra od ZFa powinna być dołączona instrukcja wymiany. Przynajmniej jak kupiłem zestaw do swojej 6HP19, to taka była na dnie kartonu .
https://www.zf.com/global/media/medien_ ... 130_EN.pdf
Z drugiej strony przy regularnych wymianach co 60 tysięcy km można zrobić to w sposób, który przedstawił shandor, ponieważ filtr nie będzie mocno zanieczyszczony, a bez zrzucania miski wiele oleju nie spłynie, więc czyszczenie będzie aż tak agresywne.
[ Dodano: 2019-05-04, 22:32 ]
Do zestawu filtra od ZFa powinna być dołączona instrukcja wymiany. Przynajmniej jak kupiłem zestaw do swojej 6HP19, to taka była na dnie kartonu .
https://www.zf.com/global/media/medien_ ... 130_EN.pdf
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 27 sty 2011, 12:52
- Imię: Marcin
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl
Tak zrobiłem teraz ale bez przejechania tych 500-1000kmmat1324 pisze:Osobiście robię podwójną wymianę, ale za pierwszym razem zmieniam filtr, ponieważ świeży olej rozpuszcza zanieczyszczenia i nowy filtr lepiej je wyłapie . Po 500-1000 km wymiana bez odkręcania miski + adaptacja skrzyni.
Jedyna różnica to olej który pozostanie w filtrze, więc dużej różnicy nie ma.mat1324 pisze: a bez zrzucania miski wiele oleju nie spłynie, więc czyszczenie będzie aż tak agresywne.
U mnie nie było, a miałem zestaw ZF-amat1324 pisze:Do zestawu filtra od ZFa powinna być dołączona instrukcja wymiany. Przynajmniej jak kupiłem zestaw do swojej 6HP19, to taka była na dnie kartonu .
Witam
Wiem pierwszy post ale sporo czytałem tego forum, i mój przypadek jest chyba wyjatkowy.
Odgrzebuje troche temat bo mam tą samą skrzynie .
Kupiełm a6 i jakoś od początku nie podoba mi sie praca skrzyni 8hp (miałem wcześniej dwie bawarki e90 z6hp i f30 z 8hp wiec mam porównanie jak mniej wiecej ta skrzynia powinna działać)
Auto ma nalotu 120 tys.
Pierwsze 3 biegi zmiania jak mutitronic (widać zmiane d1-d3 czy d4 ale obroty stoją w miejscu np na 2.5 tys)
Pierwsze co wymieniłem olej, filtr, była masakra, dużo mazi . Ogólnie przez skrzynie przelałem z 16 l oleju i powiedzmy teraz jest w miare ok.
Ale skrzynia dalej zachowuje się tak samo. byłem u znajomego na vcds wyczyścił adaptacje ,niestety nic to nie dało. Jeżdżąc z kompem widać przy zmianach 1-2 2-3 uślizg konwertera.
Reszta biegów działa normalnie, może koledzy coś podpowiedzą co można jeszcze zrobić z pozycji diagnostyki
Wiem pierwszy post ale sporo czytałem tego forum, i mój przypadek jest chyba wyjatkowy.
Odgrzebuje troche temat bo mam tą samą skrzynie .
Kupiełm a6 i jakoś od początku nie podoba mi sie praca skrzyni 8hp (miałem wcześniej dwie bawarki e90 z6hp i f30 z 8hp wiec mam porównanie jak mniej wiecej ta skrzynia powinna działać)
Auto ma nalotu 120 tys.
Pierwsze 3 biegi zmiania jak mutitronic (widać zmiane d1-d3 czy d4 ale obroty stoją w miejscu np na 2.5 tys)
Pierwsze co wymieniłem olej, filtr, była masakra, dużo mazi . Ogólnie przez skrzynie przelałem z 16 l oleju i powiedzmy teraz jest w miare ok.
Ale skrzynia dalej zachowuje się tak samo. byłem u znajomego na vcds wyczyścił adaptacje ,niestety nic to nie dało. Jeżdżąc z kompem widać przy zmianach 1-2 2-3 uślizg konwertera.
Reszta biegów działa normalnie, może koledzy coś podpowiedzą co można jeszcze zrobić z pozycji diagnostyki
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga