Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C7 3.0 BTDI Tiptronic wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 mar 2017, 12:06

Audi w skrzyni tiptronic nie wymaga wymiany oleju. Zmienia się go tylko raz - przy wymianie skrzyni w ASO :). W skrzyni DSG i multitronic Audi zaleca wymianę. Jeśli ktoś chce, to może w tiptronicu wymieniać olej nawet co te 80-120 tysięcy km, jego wola. Rozmawiałem z kilkoma ludźmi, którzy naprawiają skrzynie i twierdzą, że optymalny interwał wymiany to 60 tysięcy km. Wymienić można przy trochę większym przebiegu, ale pod warunkiem, że ktoś jeździ głównie w trasy i nie upala auta.

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 23 mar 2017, 21:15

dokladnie, co 60tkm ale tylko w DSG i Multitronic.
W Tiptroniku Audi nie zaleca wymiany, jedynie jak juz mowilem, ZF poleca wymiane co okolo 100tkm.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 mar 2017, 22:18

Jak tak uważasz niech tak będzie <okok> . Nadal będę wymieniał olej co 60 tysięcy km <lol> .

DariuszKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 10 lis 2015, 09:10
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: DariuszKR » 27 mar 2017, 19:47

Czy ktos wie jaki olej jest do skrzyni stronic ? i co ile wymiana , a7 2016 r

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 mar 2017, 23:53

Odpowiedziałem w Twoim wątku, który założyłeś :).

pabloramix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 30 cze 2008, 23:57
Imię: Paweł
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2018
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pabloramix » 20 kwie 2018, 19:08

Witam, pozwolę sobie podzielić się swoimi doświadczeniami i popytać o radę.

Kupiłem niedawno piękną niunię A6 ALLROAD C7 313KM. Autko ma stuknięte już niewiele ponad 200tyś więc chcąc zadbać o dalszą bezproblemową eksploatację wymieniłem m.in olej w skrzyni (8 biegowy tiptronic) w serwisie SAMKO. W audi oczywiście twierdzą, że nie ma takiej potrzeby. Wymieniony został też filtr w skrzyni (taki dziwny płaski), uszczelka, i jakiś metalowy zaworek. (Informacyjnie 650 PLN)

To nie moje pierwsze A6 i nie pierwsza wymiana oleju w skrzyni i jakież było moje zdziwienie gdy po wymianie skrzynia zachowuje się gorzej niż przed. Obecnie zdarza jej się szarpnąć przy zmianie 1->2 oraz 3->4 czego wcześniej nie zauważyłem. Przy powolnym lub mocnym przyspieszaniu nic się nie dzieje, ale przy średnim zdarzają się często mocno wyczuwalne szarpnięcia.

Mój mechanior mówi, że w tym aucie można robić adaptację sprzęgieł ale, że nigdy tego nie robił i chyba nie chciałbym aby się na mnie uczył.

Czy jest sens robienia tego w tej skrzyni? Podobno te skrzynie się uczą stylu jazdy i powinienem dać jej szansę ;-)

Ktoś robił taką adaptację? Jeśli tak gdzie? czy pomogło? jaki koszt i czy warto w ASO?

Pozdro

PS: Info dla admina: W profilu nie można ustawić modelu Allroad C7 - po prostu nie ma takiego ;-)
A7 4K 55 TFSI 340KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 kwie 2018, 19:40

Wiesz w ogóle jaki olej zalali, ponieważ 650 zł za wymianę to strasznie mało, ponieważ wymiana powinna kosztować ok. 1000 zł.

Adaptację powinno się robić przy większych przebiegach, ponieważ sama robi się ona wtedy sporadycznie. W sterowniku skrzyni w pierwszym kanale należy wpisać zero, aby ją wykasować. Następnie trzeba wykonać jazdę testową, a reszta dokończy się podczas zwykłej jazdy.

Już dodałem Allroad C7 :p.

pabloramix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 30 cze 2008, 23:57
Imię: Paweł
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2018
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pabloramix » 20 kwie 2018, 20:27

W sumie to nie wiem co to był za olej, ale się dowiem w poniedziałek. Mój mechanior mówił właśnie, że on sam u nich robi bo mają ten olej tanio.

Czy jazdę testową trzeba robić z podpiętym komputerem? Czy podczas tej jazdy muszą być spełnione jakieś specjalne warunki? Mogę to bezpiecznie zrobić u kogoś kto nigdy tego nie robił czy lepiej pojechać gdzieś indziej?

Pozdr

PS. Dzięki, już sobie ustawiłem 8-)
A7 4K 55 TFSI 340KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 kwie 2018, 21:02

Do skrzyni 8HP55 przeznaczony jest olej ZF Lifeguard Fluid 8 albo ten sam w opakowaniu serwisu i wyższej cenie :).

Jazdę testową wykonuje się w ściśle określony sposób. Należy utrzymywać odpowiednie obroty, moment silnika i bieg przez dany czas. Dodatkowo trzeba kilkukrotnie przełączać i redukować biegi, hamować silnikiem, ruszać z miejsca itp. Ogólnie trochę zabawy przy tym jest i bez komputera ciężko to zrobić. Teoretycznie wystarczy mniej więcej wykonać taką adaptację, aby wstępnie skrzynia się nauczyła, ale i tak sterownik w momencie pojawienia się odpowiednich warunków przeprowadza poprawki do adaptacji. Dlatego skrzynia non stop się uczy, ale później coraz rzadziej ją przeprowadza. Przykładowo, gdy nie uda Ci się pomyślnie wykonać adaptacji danego sprzęgła, które polega na zmianie biegu przy danych obrotach, ale w czasie zwykłej jazdy taka sytuacja się zdarzy, to skrzynia sama wykona adaptację tego sprzęgła.

Olej ZF Lifeguard Fluid 8 kosztuje ok. 110 zł za litr, a gdy kupi się większe opakowanie to można wyrwać za 85 zł, ale wtedy jest on rozlewany z beczki. W warsztatach liczą przeważnie po tej pierwszej cenie :). Do tego trzeba doliczyć zestaw filtra wraz z uszczelką. Teoretycznie biorąc niższą cenę oleju i zamiennik filtra, to można zmieścić się w 650 zł.

Jakby brakowało oznaczenia kodu silnika, to dodam :). Nie jesteśmy w stanie wprowadzać wszystkiego na bieżąco, ponieważ silników jest tyleeeeeeeeeeeee ;p.

pabloramix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 30 cze 2008, 23:57
Imię: Paweł
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2018
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pabloramix » 20 kwie 2018, 21:54

Dzięki za pomoc no i szacunek za wiedzę. Podjadę do tego SAMKO w Poniedziałek i zapytam o ten olej i może od razu mi adaptację zrobią.

Dam znać czy pomogło.

Pozdro.

oznaczenia silnika to nawet nie sprawdzałem jeszcze ;-) Ale pierwszy raz mam diesla który brzmi jak wolnossące V8 i bardzo mi się to podoba ;-)
A7 4K 55 TFSI 340KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 kwie 2018, 22:25

Masz podwójną turbinę, więc ma czym oddychać :). Będziesz miał silnik CGQB, ponieważ innego biturbo nie było przed liftem.

Możesz się zapytać czy nie mają nowszego softu do Twojej skrzyni. Im nowszy tym lepiej, ponieważ skrzynia może łagodniej zmieniać biegi itd. Po aktualizacji i tak trzeba adaptować skrzynię, ponieważ wgranie nowszego softu powoduje wykasowanie starej adaptacji.

Jakbyś potrzebował numery części czy instrukcje serwisowe, to pisz :). Po podaniu numeru VIN mogę podać numer najmniejszej śrubki ;p.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 21 kwie 2018, 02:10

pabloramix pisze:Ale pierwszy raz mam diesla który brzmi jak wolnossące V8 i bardzo mi się to podoba
Tak brzmią generatory dźwięku w twoim wydechu a nie sam diesel :D
Jednak o tym mało kto wie i auto robi wrażenie! <cwaniak> <okok> <brawo>
Sam chciałbym mieć taki dźwięk u siebie...

pabloramix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 30 cze 2008, 23:57
Imię: Paweł
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2018
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pabloramix » 21 kwie 2018, 19:03

Heh, wiem, ten dźwięk to oszustwo, można nawet sterować dżwiękiem wydechu z komputera <rotfl>

Ale i tak robi wrażenie, praktycznie nie słucham muzyki jeżdżąc..

No i tak się miło zrobiło ale niestety pojawił się nowy problem. Coś zaczęło chrzęścić przy kręceniu kierownicą. Szybka diagnoza wskazuje na maglownicę. Słaby start trochę :( Więc chyba poczytam sobie wątki zanim zacznę pytać dalej.

Pozdro

@mat1324 Nie wiem czy podawanie VIN na forum to rozsądne, słyszałem różne historie. Ale jeśli to nie problem to chętnie bym skorzystał z info o numerach części w zakresie tarcze/klocki + skrzynia (może się przydać do znalezienia właściwego softu) <okok>
A7 4K 55 TFSI 340KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 kwie 2018, 21:01

Zawsze możesz podesłać mi VIN na PW :). Wyślę zestawienie oraz oznaczenie skrzyni. Nie będę wrzucał tutaj tego, ponieważ jest to wątek o tipie, a nie hamulcach.

pabloramix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 30 cze 2008, 23:57
Imię: Paweł
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2018
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pabloramix » 27 kwie 2018, 16:49

@mat1324 Wielkie dzięki za numery katalogowe, życie stało się prostsze ;-) karma+++

Ale najlepsze jest to: Skrzynia się uspokoiła, praktycznie nie szarpie już, no może trochę przy redukcji 3->2. Adaptację i tak zrobię. Tylko czasu troche brakuje...
Maglownica -> idealnie, zero problemów i dziwnych dźwięków.
Zaczynam wierzyć w cuda.
Serio nie wiem o co kaman ale wszystko samo wróciło do normy. Nie wiem sam, czy powinienem dalej coś tą maglownicą robić ale widzę, że w tematach kierowniczych wątki nieco stoją <luzik>

Od ostatniego posta zrobiłem ok 500km w mieszanym cyklu.

Pozdro!

[ Dodano: 2018-04-27, 16:49 ]
Rozmowa kontrolowana :shock: ?
A7 4K 55 TFSI 340KM
A6 Allroad C7 TDI 313KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga