Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C7] Stuki, ale tylko na początku jazdy zaraz po ruszeniu
Autor Wiadomość
BziKu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2014
Skrzynia: DSG
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 11
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-03-08, 13:20   

Ja temat jeszcze drążę i akurat nie mam pneumatycznego zawieszenia (zwykłe, tj. s-line).
Nie wiem jeszcze na ile temperatura ma tu wpływ, zobaczę jak się teraz ociepli.

Ponadto, wydaje mi się też, że przy jeździe z kołami maksymalnie skręconych w lewo te stuki są mocniejsze... (dochodzą z lewego koła)

Najgorsze jest to, że za bardzo nie mogę tego pokazać w serwisie, bo jak tam jestem, to oczywiście zawieszenie pracuje bez zarzutu, a ja wychodzę na idiote.

Samochód mam jeszcze przez kilka miesięcy na gwarancji, więc zależy mi, żeby jednak usterkę zdiagnozować, najwyżej zostawię go na noc w serwisie żeby rano spradzili.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 520
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-04-14, 16:21   

Witam. Ja wymienilem laczniki ale nic nie pomoglo natomiast mam wrazenie,ze to nie z zawieszenia tylko jak by bardziej srodek auta stuka...glos sie w sumie tak dziwnie niesie,ze czasem mam wrazenie,ze to lewy przod a czasem jak by na srodku cos pukalo. Nie jest to typowe gluche pykanie jak przy tulei tylko takie jak by powiedziec luzne,metaliczne popukiwanie przy malej predkosci. Moze tak popukiwac poducha skrzyni lub silnika?czasem mam tez wrazenie,ze odczuje delikatnie te pukniecie na pedale gazu. Ale delikatnie i nie zawsze.

[ Dodano: 2018-04-14, 17:23 ]
Oczywiscie popukiwanie jest na drodze typu kostka. Na asfalcie jest cisza.

[ Dodano: 2018-04-14, 18:31 ]
Albo jeszcze jedna mysl mi naszla...czy sam stabilizator moze powodowac takie stuki przy malej predkosci na drodze z kostki?gumy stabilizatora byly juz troche zuzyte ale w zwiazku z tym,ze ktos zamontowal grubszy,sportowy stabilizator marki H&R to musialem od producenta zamowic gumy i czekam na przesylke.
 
 
BziKu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2014
Skrzynia: DSG
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 11
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-04-15, 12:58   

U mnie problem został rozwiązany. <hura>

Zostawiłem auto w ASO (Porsche Połczyńska w Wawie), tak żeby mogli rano pojeździć.
Miły Pan zadzwonił na drugi dzień z informacją, ze usterka została usunięta w ramach naprawy gwarancyjnej. :]
Diagnoza to "uszkodzona tuleja wahacza prowadzącego - lewa strona".
Teraz jest cisza i zawieszenie jakby "sztywniejsze".

Dodam jeszcze, zę w moim przypadku na początku stuki słyszałem bardzo sporadycznie, później się pojawiały częściej, ale zawsze na początki jazdy po postoju (nawet po kilku-kilkunastominutowym). Próba wywołania ich np. w ASO bezpośrednio po jeździe było niemożliwe.
Słyszalne były przy wolnej jedzie (1-wszy bieg bez dodawania gazu, najlepiej na bruku (spora częśtotliwość pracy zawieszenia, ale z małą amplitudą).
Sama uszodzona tuleja na pierwszy rzut oka nie wyglądała na uszkodzoną.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 456 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8048
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-04-15, 13:18   

Pewnie chodzi o tzw. banan. Jest w nim tuleja gumowo-olejowa, która została zmieniona w sierpniu 2016 na oznaczenie 4G0 407 183 B.

 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 520
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-04-15, 13:47   

No wlasnie mysle tez o zmianie tych tulei.
 
 
BziKu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2014
Skrzynia: DSG
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 11
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-04-15, 14:07   

Dodam, że A6 C7 ma chyba jakiś problem z tymi "bananami", bo to już moja 2 wymiana (pierwsza przy 30tyś km i teraz przy 80tyś). Za pierwszym razem samochód kilka dni stał w ASO, bo nie wiedzieli co to jest. Ta tuleja mimo uszkodzenia podczas diagnozy nie przejawia oznak problemu.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 520
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-04-15, 14:15   

A powiedz czy te stuki to byly takie typowe gluche dla tulei czy takie sprawiajace latanie czegos luznego?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 456 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8048
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-04-15, 14:17   

W A4 B8 też był taki problem z tą tuleją, ale tam powodowała drgania w czasie jazdy z prędkością ok. 120 km/h.
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 520
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-04-16, 22:00   

mat1324 a czy po wymontowaniu banana i wymianie tulei nie trzeba sprawdzic geometrii?bo planuje w piatek po zmianie kół wybrac sie na geometrie, znalazlem blisko huntera 3D i nie wiem czy nie poczekac z tym do wymiany tulei bo to raczej dopiero w nastepnym tygodniu.[/quote][/u]
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 456 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8048
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-04-16, 22:14   

Po wymianie należy skontrolować geometrię :] . Uszkodzona tuleja zmienia kąty (głównie zbieżność).
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 520
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-04-16, 22:16   

Kurcze no to lipa, musze odlozyc geometrie. Dzieki:)

[ Dodano: 2018-04-21, 07:29 ]
No i u mnie tez problem rozwiazany☺Wymieniona lewa tuleja banana. Guma troche sparciala byla ale chodzila w wahaczu dobrze. Co prawda 2 dni wczesniej zmienilem gumy stabilizatora i to tez dalo duzo a po wymianie tulei cisza calkowita. Wychodzi na to,ze nie amortyzatory pneumatyczne sa w a6 c7 powodem stukow. Nie koniecznie moze u kazdego te tuleje,moze u niektorych akurat amortyzatory ale do jednego wora ich wrzucac nie mozna.
 
 
Lukaszrs 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Lukasz
Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 7
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2018-09-12, 21:21   

mat1324 napisał/a:
Pewnie chodzi o tzw. banan. Jest w nim tuleja gumowo-olejowa, która została zmieniona w sierpniu 2016 na oznaczenie 4G0 407 183 B.

Obrazek Obrazek



Witaj. Mam identyczne objawy , stuki z lewej strony szczególnie po dłuższym postoju . Czy trzeba zmieniać banan z tuleją czy tylko tylko tą część olejową? Szukam w hurtowniach , ale mają oznaczenie 4G0 407 183 A nie B . Czy taka będzie ok ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 456 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8048
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-09-13, 04:36   

To jest poprzednik, więc tak :) . Możesz kupić LEMFÖRDER 38841 01.
 
 
mkornilu 


Model: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michał
Wiek: 36
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-26, 17:57   

u mnie było to samo wymienione z obu stron cisza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: