Audi A6 / A7 Klub Polska Strona G堯wna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Og這szenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poni窺zej, dodatkowej wyszukiwarki. Tw鎩 problem m鏬 by ju omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gda雟k forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Maglownica
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgniece
Uk豉d hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Nast瘼ny temat
[A6 C7] Niska temperatura p造nu ch這dniczego
Autor Wiadomo嗆
kaczy1217 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Nap璠: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imi: Krzysztof
Wiek: 29
Do陰czy: 25 Gru 2018
Posty: 15
Sk康: Radom
Wys豉ny: 2019-01-04, 23:28   

Witam,
Mam podobny problem. Auto do嗆 leniwie si nagrzewa. Jak ju osi庵nie 90 stopni (ok 15-20 km jazdy) przy temperaturze otoczenia 0 st. to po zatrzymaniu si na chwil np. na 鈍iat豉ch temperatura spada do 80-82.
Wymieni貫m ca造 p造n i oba termostaty. Co proponujecie? Jest sens wymiany zaworka zwrotnego 1J0122351 jak pisa kolega @xsebo1?
  
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imi: Tomasz
Pom鏬: 231 razy
Wiek: 43
Do陰czy: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Sk康: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mirefire 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Nap璠: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CGLC
Imi: Mirek
Do陰czy: 26 Lip 2013
Posty: 32
Sk康: 3miasto
Wys豉ny: 2019-01-07, 11:41   

Jak ju poszed貫 tak daleko to my郵 瞠 warto i嗆 krok dalej....
Ja zbieram wszelkie info i te s przygotowuj do takiej operacji....
P.S. Widze 瞠 mamy te same silniki daj zna .... jak ci posz這 i na co trzeba zwr鏂i uwag...
 
 
dariusz2004 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Nap璠: RWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imi: Dariusz
Do陰czy: 21 Sty 2018
Posty: 4
Sk康: Bialy
Wys豉ny: 2019-01-09, 21:53   

witam . czytam wszystkie komentarze i jestem lekko zalamany .. posiadam audi a6 c7 i mam takie same objamy przy minusowej temperaturze dajmy ze jest -5 musze przejechac 30 km aby nagrzal sie do 80stC dla mnie to szok .. podlaczalem pod kompa i temperatura rosnie wolno . U mnie przy 85stC jest ostatnia kreska nie wiem czy kiedykolwie otworzyl mi sie termostat. Wymienilem juz 2 termostaty i nie wiem co dalej mam robic ... Slyszalem jak nie jeden z nasz ze ten model tak ma . Poczatkowo myslalem wpierw grzeje DPF dlatego tak dlugo rosnie temperatuta , ale teraz wykluczam ta opcje . Bardziej mnie przeraza to ze gdy juz dojdzie oczekiwana tem. 90st C i zatrzymam sie na skrzyzowaniu ze swiatlami od razu spada do 80stC a gdy bede sie poruszal po miescie z predkoscia nie przekraczajaca 80 km/h to spadnie do 70stC <11111!!!! RATUJCIE <zalamka> <zalamka> <zalamka> <zalamka> <zalamka> :(
  
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imi: Tomasz
Pom鏬: 231 razy
Wiek: 43
Do陰czy: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Sk康: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imi: Damos
Pom鏬: 11 razy
Do陰czy: 29 Cze 2010
Posty: 780
Sk康: Wroc豉w
Wys豉ny: 2019-01-10, 01:39   

Ile termostat闚 jest w twoim silniku? Wymieni貫 wszystkie, czy dwa razy wymienia貫 ten sam?
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
dariusz2004 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Nap璠: RWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imi: Dariusz
Do陰czy: 21 Sty 2018
Posty: 4
Sk康: Bialy
Wys豉ny: 2019-01-10, 06:36   

Wymieni貫m dwa termostaty g堯wny na bloku i od egr. Mia貫m nadziej 瞠 co si poprawi lecz gdy przysz造 przymrozki nadzieja umar豉. Zastanawiam si nad zaworem zwrotnym mo瞠 on jest moja przyczyn..
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imi: Mateusz
Pom鏬: 484 razy
Wiek: 26
Do陰czy: 23 Sty 2013
Posty: 8614
Sk康: Nowy Tomy郵
Wys豉ny: 2019-01-10, 09:37   

A od陰cz na pr鏏 pompk obiegu p造nu przez EGR i zobacz czy temperaratura b璠zie ros豉.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imi: Tomasz
Pom鏬: 231 razy
Wiek: 43
Do陰czy: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Sk康: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
kaczy1217 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Nap璠: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imi: Krzysztof
Wiek: 29
Do陰czy: 25 Gru 2018
Posty: 15
Sk康: Radom
Wys豉ny: 2019-01-10, 16:35   

Mam ju ww. zaw鏎 zwrotny. Do weekendu postaram si wymieni i dam zna.

Z tego co zrozumia貫m z posta to u篡tkownikowi xsebo1 w豉郾ie wymiana tego zaworka pomog豉.

https://www.a6klub.pl/a6-...,150.htm#890375


EDIT: Przeczyta貫m wiele r騜nych for dyskusyjnych. Bardzo du穎 jest na ten temat na A4-klub, ale tam te bezskutecznie ludzie pr鏏uj wymiany obu termostat闚. Pojawiaj si tylko nieliczne wzmianki o tym, 瞠by profilaktycznie wymienia przy takim zabiegu r闚nie zaworek zwrotny. 95% ludzi ma problemy a tylko nieliczni wspominaj, 瞠 wymiana termostatu(闚) rozwi您a豉 problem.
  
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imi: Mateusz
Pom鏬: 484 razy
Wiek: 26
Do陰czy: 23 Sty 2013
Posty: 8614
Sk康: Nowy Tomy郵
Wys豉ny: 2019-01-10, 18:37   

Wiem, 瞠 niekt鏎y zamieniaj miejscami zaworek zwrotny z termostatem EGR albo za郵epiaj wyj軼ie na termostat, aby p造n kierowany by tylko na zaworek. Wtedy nie ma efektu sch豉dzania silnika.
 
 
kaczy1217 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Nap璠: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imi: Krzysztof
Wiek: 29
Do陰czy: 25 Gru 2018
Posty: 15
Sk康: Radom
Wys豉ny: 2019-01-10, 18:40   

Wg schematu:
https://www100.zippyshare.com/v/ciQwSyaM/file.html

wygl康a mi to wtedy tak, 瞠 p造n przez zaworek leci do ch這dnicy i si zn闚 och豉dza, wi璚 nie wiem czy za郵epienie termostatu mia這by sens, no chyba, 瞠 幢e co rozumiem w tym schemacie to mnie popraw prosz :D

EDIT: Zamiana termostatu z zaworkiem miejscami wydaje mi si lepszym wyj軼iem. Wtedy ciep豉 woda z ch這dnicy EGR dogrzewa nam silnik, a tylko po osi庵ni璚iu 75 st. otwiera si termostat i kieruje p造n do ch這dnicy.

@mat1324: A tak z drugiej strony to my郵isz, 瞠 usterka zaworka zwrotnego mog豉by a tak wp造wa na niedogrzewanie silnika??
  
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imi: Tomasz
Pom鏬: 231 razy
Wiek: 43
Do陰czy: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Sk康: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imi: Mateusz
Pom鏬: 484 razy
Wiek: 26
Do陰czy: 23 Sty 2013
Posty: 8614
Sk康: Nowy Tomy郵
Wys豉ny: 2019-01-10, 19:18   

Winna jest UE, kt鏎a nakaza豉 redukcj emisji szkodliwych zwi您k闚 i przez to EGR musi by ch這dzony jak najd逝瞠j zimnym p造nem, poniewa wtedy do dolotu dostaj si ch這dniejsze spaliny, kt鏎e lepiej dopalaj si.

Chyba nie wiesz do ko鎍a jak dzia豉 uk豉d ch這dzenia w Twoim aucie :) . Przeanalizuj dok豉dnie co si stanie jak wy陰czysz z uk豉du termostat EGR wraz z wej軼iem i wyj軼iem od niego, aby t drog nie by這 obiegu p造nu. Zwr鵵 uwag na g堯wny termostat, kt鏎y ma cztery wyj軼ia/wej軼ia, a nie jak normalny tylko dwa. Jak nie dojdziesz do tego, to napisz i wyt逝macz <okok> .

Naj豉twiej jest zamieni je miejscami i zobaczy co si stanie. Na pewno nie wybuchnie ;p .

[ Dodano: 2019-01-10, 19:26 ]
BTW, to jest m鎩 schemat :p .
  
 
 
kaczy1217 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Nap璠: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imi: Krzysztof
Wiek: 29
Do陰czy: 25 Gru 2018
Posty: 15
Sk康: Radom
Wys豉ny: 2019-01-10, 20:57   

No to w takim razie prosz o obja郾ienie plus ew. wskazanie zalet rozwi您a, o kt鏎ych pisa貫. Wg mnie po wy陰czeniu termostatu EGR i jego wej軼ia/wyj軼ia z obiegu ca這嗆 p造nu z ch這dnicy EGR poleci przez zaworek zwrotny prosto do g堯wnej ch這dnicy.

Przed chwil podj掖em pr鏏 wymiany zaworka zwrotnego niestety nie by貫m w stanie go zlokalizowa w moim CGLC. Jakie wskaz闚ki, zdj璚ie?

PS. Tak przy okazji, chyba ju kto o tym wspomina, ale na kt鏎ym polskim forum dotar貫m do os鏏, kt鏎e znalaz造 multum podobnych temat闚 na zagranicznych grupach dyskusyjnych. Kto w Niemczech pofatygowa si do VW z pismem i dosta oficjaln (r闚nie pisemn) odpowied, 瞠 taka temperatura silnika to nie jest usterka tylko "informacja handlowa" <lol>
  
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imi: Mateusz
Pom鏬: 484 razy
Wiek: 26
Do陰czy: 23 Sty 2013
Posty: 8614
Sk康: Nowy Tomy郵
Wys豉ny: 2019-01-10, 22:26   

Przy zamianie termostatu z zaworkiem zwrotnym, wst瘼nie ogrzany p造n z ch這dnicy EGR trafia z powrotem do g堯wnego termostatu, poniewa wpada do obiegu tu za ch這dnic oleju. Dzi瘯i temu silnik jest dogrzewany przez EGR. Natomiast jak p造n osi庵nie temperatur 75*C, to otworzy si termostat EGR, a zaworek zostanie przymkni皻y (r騜nica w ci郾ieniu przed i za nim oraz p造n 'wybierze' 豉twiejsz drog, czyli przez termostat, kt鏎y jest uchylony) i gor帷y p造n trafi do ch這dnicy sk康 z powrotem pow璠ruje do ch這dnicy EGR (pompa EGR pobiera go zawsze z ch這dnicy). W miar rozgrzewania si silnika uchyli si g堯wny termostat, kt鏎y dzia豉 troch inaczej ni normalny, poniewaz ma cztery odnogi :p . Nazw je roboczo, aby by這 豉twiej wyt逝maczy. Z lewej strony jest dop造w gor帷ego p造nu prosto z silnika, a z g鏎y jest dop造w p造nu z ch這dnicy oleju, ch這dnicy EGR (do 75*C) oraz nagrzewnicy. Z prawej strony jest dop造w p造nu z ch這dnicy, a z do逝 natomiast jest wyj軼ie na pomp. Wej軼ie g鏎ne i dolne zawsze jest otwarte, a lewy dop造w jest stopniowo przymykany i r闚nocze軼ie prawy jest uchylany. W czasie rozgrzewania zimny p造n z ch這dnicy nie trafia do silnika przez g堯wny termostat.

Natomiast gdy usuniemy ca趾owicie termostat EGR z uk豉du, to p造n zawsze b璠zie p造n掖: ch這dnica EGR -> zaworek -> ch這dnica -> pompa EGR -> ch這dnica EGR itd. Dzi瘯i temu uk豉d ch這dzenia EGR ma osobny obieg, kt鏎y nie wp造wa na prac rozgrzewania si silnika.

Teoretycznie zamys by dobry je郵i chodzi o uk豉d, ale 2.0 TDI nie jest w stanie utrzyma temperatury po otwarciu termostatu, poniewa w oryginalnym uk豉dzie po otwarciu termostatu EGR (75*C) p造n wp造wa od razu do silnika przez pomp. Niby dobrze, ale po wst瘼nym rozgrzaniu ch這dnica EGR jest przymykana, wi璚 p造n nie jest ju taki ciep造 jak by jeszcze kilka minut wcze郾iej i p造n zn闚 przep造wa przez zaworek, kt鏎y kieruje go do ch這dnicy. W mi璠zyczasie uchyla si g堯wny termostat, bo silnik ju zaczyna si rozgrzewa i do silnika trafia spowrotem ch這dny p造n. Dlatego jest tak trudno rozgrza auto do tych 90*C. Do 70-75*C stopni nie ma problemu, a potem zaczyna otwiera i zamyka na zmian termostat EGR i zaczynaj si schody.

Zaworek jest w tej dolnej odnodze rurki :) .


[ Dodano: 2019-01-10, 22:29 ]
W instrukcji masz nawet napisane, 瞠 taka temperatura jest dopuszczalna w dieslu i nic z tym nie zrobisz <uoee> .

  
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imi: Tomasz
Pom鏬: 231 razy
Wiek: 43
Do陰czy: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Sk康: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
kaczy1217 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Nap璠: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imi: Krzysztof
Wiek: 29
Do陰czy: 25 Gru 2018
Posty: 15
Sk康: Radom
Wys豉ny: 2019-01-10, 22:43   

Dzi瘯uj za szczeg馧owe wyja郾ienie. W sobot postaram si zamontowa zaworek i dam na pewno tu zna czy co si uda這 poprawi. Jak starczy czasu to wypr鏏uj te zamian zaworka i termostatu.

A czy to prawda (wyczytane na jakim forum), 瞠 oleje stosowane do tych silnik闚 maj inn lepko嗆 w ni窺zych temp. i zapewniaj odpowiednie smarowanie silnika i osprz皻u ju w temp. ok 70st. ?
  
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imi: Mateusz
Pom鏬: 484 razy
Wiek: 26
Do陰czy: 23 Sty 2013
Posty: 8614
Sk康: Nowy Tomy郵
Wys豉ny: 2019-01-10, 22:47   

Jak inn lepko嗆 jak leje si 5W30 <lol> .
 
 
kaczy1217 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Nap璠: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Imi: Krzysztof
Wiek: 29
Do陰czy: 25 Gru 2018
Posty: 15
Sk康: Radom
Wys豉ny: 2019-01-10, 22:59   

Czyli 軼iema... eh

Hmm...my郵 sobie tak w豉郾ie o zamianie zaworka z termostatem i zastanawiam si, czy to rozwi您anie ma sens. Tak jak napisa貫 zamys jest dobry.
Kluczowa sprawa - jak mocno ch這dnica EGR jest w stanie podgrza zimn wod z ch這dnicy.

Efekt mo瞠 by odwrotny do zamierzonego, poniewa kiedy woda z ch這dnicy EGR (po ogrzaniu) b璠zie mia豉 np. kilka stopni mniej ni woda w ma造m obiegu to silnik b璠zie si jeszcze wolniej nagrzewa :D
  
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imi: Tomasz
Pom鏬: 231 razy
Wiek: 43
Do陰czy: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Sk康: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz za陰cza plik闚 na tym forum
Mo瞠sz 軼i庵a za陰czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: