Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wypalanie dpf a gaszenie silnika

Silniki wysokoprężne
pephone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 25 lis 2011, 12:49
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: pephone » 08 wrz 2019, 12:20

u mnie przebieg 380tys. z DPFem nic nie robione.
danolek pisze:U mnie tez smierdzi podczas wypalania,ale tylko podczas postoju. Gryzacy smrod. Jak to mozliwe,ze podczas postoju bez wypalania to nie wystepuje?
kolego raczej logiczne, że przy normalnej pracy silnika nie śmierdzi bo "cząstki stałe" zatrzymuje filtr. W momencie wypalania cząstek stałych jest wyższa temperatura w wydechu i wypalają się cząstki, które filtr zatrzymał, więc raczej naturalna sprawa, że śmierdzi z komina inaczej niż przy normalnej pracy silnika.
MałgośkaS pisze:zauważyłam dodatkowo, że silnik sie nie nagrzewa prawidłowo... prawie 30 km przejechane (obwodnica, przy predkosciach około 100-110 km/h) a osiagnal lewo co 75st.. i coś nie naturalne mam spalanie, bo żeby palił średnio 10l/100?!?! to w mojej starszej A4 maksymalnie 7,1l/100 miałam przy czasami "ciężkiej" nodze...
powiem Ci szczerze, że z tym niedogrzaniem silnika to i mi się zdarza, ale jak jadę jak wszyscy i obroty są poniżej 2000 obrotów, to potrafi opaść jedna kreska nawet w upalne dni.

Co do spalania ja na przestrzeni 50tys. km mam spalanie 10,2l/100km (z aplikacji na telefonie, a nie komputera pokładowego), tylko mój styl jazdy jest odbiegający od przeciętnego ;) też 2.0 + multitronic. jak jadę jak wszyscy to potrafię osiągnąć 7-7,5l/100km
Pozdrawiam
Przemek

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 09 wrz 2019, 10:30

pephone pisze:to potrafi opaść jedna kreska nawet w upalne dni.
no to trochę dziwne jednak....

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 16 wrz 2019, 12:09

MałgośkaS pisze:mały up-date...

zauważyłam dodatkowo, że silnik sie nie nagrzewa prawidłowo... prawie 30 km przejechane (obwodnica, przy predkosciach około 100-110 km/h) a osiagnal lewo co 75st.. i coś nie naturalne mam spalanie, bo żeby palił średnio 10l/100?!?! to w mojej starszej A4 maksymalnie 7,1l/100 miałam przy czasami "ciężkiej" nodze...

czy to może mieć związek z termostatem? albo inaczej - czy przez uszkodzony termostat, może się włączać te chłodzenie non stop? hm...

cos czuje ze mam niezłe kombo w aucie:/

Absolutnie nie jest to normalna sytuacja. Mam takie samo auto i spalanie mam srednio 7 litrow,zima 7.5. I jest to jazda pol na pol miasto ( bardzo czesto swiatla i szybkie ruszanie) oraz autostrada 130-140. Temperatura jest zawsze na 90. Wystarczy ok 5km zeby zlapal temperature i ja zawsze trzymal, tak zima jak i latem. Gdy jezdze tylko po miescie spalanie jest na poziomie 8-9 litrow i zawsze jest to bardzo dynamiczna jazda, autostrada tempomat 120-140 spalanie wychodzi 6-6.5 litra. Raz z ciekawosci jechalem w nocy na emeryta i udalo sie zrobic 4.5 l jadac ciagle 70 km/h przez 20 km.
Ja bym jednak wymienil termostaty,nieduzy koszt i bedziesz cos wiedziec wiecej.

mirefire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
Imię: mirefire
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: mirefire » 29 wrz 2019, 19:09

odczyty z Lipca 2019
Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia 8 hPa
Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia 3 hPa
Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 13919 s
Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.17 l
Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 12.84 g
Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 5.71 g
Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 98903 m

odczyty z dzisiaj....
Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia 12 hPa
Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia 4 hPa
Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 16794 s
Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.17 l
Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 14.53 g
Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 8.75 g
Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 149895 m

proszę o porównanie i diagnozę
w jakim stanie jest DPF.
nigdzie nie mogę sie dokopać procedury serwisowej wypalania dpf za pomocą VCDSa <mysli> [/code]
wypala mi się dosyć często .... nie zawsze mam możliwość kontynuowania jazdy aż się skończy wypalać <stres>

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 29 wrz 2019, 20:03

Po zawartości popiołu wnioskuję że przebieg ok. 200tys.km. Proponuję zrobić reset wartości wyuczonych filtra, po resecie wartości obliczone będą rosły równo z mierzonymi a to przyczyni się do rzadszego wypalania dpf. U mnie przed resetem wypalał się co 200km. po resecie co 450km. Przez rok użytkowania po takim zabiegu nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych. <okok>
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

mirefire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
Imię: mirefire
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: mirefire » 29 wrz 2019, 21:59

zgadza sie 225 kkm.
jak zrobić reset wartości wyuczonych filtra?
jeśli możesz to napisz krok po kroku jak to wykonać będę bardzo wdzięczny <hura>
od niedawna mam VCDS 17.8.1 w wersji PL.

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 30 wrz 2019, 19:48

01-Silnik, nastawy podstawowe i z listy wybierasz reset wartości wyuczonych dpf, klikasz i zrobione.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 04 paź 2019, 12:56

Z około 4 cykli zapełnienia DPFu podczas normalnej jazdy, zrobiłem sobie wykresy (trendy) zapełnienia wyliczonego i rzeczywistego w odniesieniu do przejechanych kilometrów.
W mojej A6 dpf wypala się co 440-460 km i jak obserwuję to wypalanie opiera się wyłącznie o dane wyliczone, a nie rzeczywiste.
Może komuś się przydadzą dla porównania wykresy:

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 paź 2019, 11:22 przez Bart_d, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KKgg
Moderator
Moderator
Posty: 522
Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: KKgg » 04 paź 2019, 16:45

Sprawdź ustawienia udostępniania/widoczności obrazów. Ja widzę tylko symbol zakazu wjazdu, tak jakby serwer google blokował mi dostęp.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 paź 2019, 20:33

Kolega nie udostępnił tych zdjęć :).

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 04 paź 2019, 20:47

Jutro sprawdzę... ja widzę wykresy...ale faktycznie coś może być nie tak

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 paź 2019, 20:51

Wyloguj się ze swojego konta google. Wtedy nie będziesz widział wykresów.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 05 paź 2019, 11:55

Już poprawiłem... powinno być widać wykresy.

Enzo74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
Imię: Enzo
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Enzo74 » 10 gru 2019, 19:04

Witam,

czy któryś z Kolegów mający A6 C7 z silnikami 3.0 TDI przed liftem decydował się na wgranie
softa do silnika zalecanego przez ASO w związku z znaną "diesel gate"?
Pytam, gdyż wczoraj będąc w serwisie ASO wyskoczyło, że auto moje - silnik CDUD jest objęte tą akcją. Kierownik serwisu zasugerował ;), aby przemyśleć sobie to na spokojnie bo mają różne sygnały od klientów. Np. że wzrosło spalanie czy też dpf zaczął wypalać się częściej.

Będę wdzięczny za Wasz feedback.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 gru 2019, 21:52

Wiadomo, że nie :). Jeśli nie stracisz ewentualnej gwarancji, to po co ograniczać auto.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga