Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wypalanie dpf a gaszenie silnika

Silniki wysokoprężne
MałgośkaS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2018, 09:45
Imię: Marek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: MałgośkaS » 30 lis 2018, 10:43

mały up-date...

zauważyłam dodatkowo, że silnik sie nie nagrzewa prawidłowo... prawie 30 km przejechane (obwodnica, przy predkosciach około 100-110 km/h) a osiagnal lewo co 75st.. i coś nie naturalne mam spalanie, bo żeby palił średnio 10l/100?!?! to w mojej starszej A4 maksymalnie 7,1l/100 miałam przy czasami "ciężkiej" nodze...

czy to może mieć związek z termostatem? albo inaczej - czy przez uszkodzony termostat, może się włączać te chłodzenie non stop? hm...

cos czuje ze mam niezłe kombo w aucie:/

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 lis 2018, 15:07

U siebie masz dwa termostaty, więc trzeba byłoby oba sprawdzić.

Yaro1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 05 cze 2017, 17:51
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Konin

Post autor: Yaro1 » 30 lis 2018, 16:17

Z tym niedogrzewaniem silnika przy niskich temperaturach, to raczej nic nie zrobisz, mam trzeci samochód z tym silnikiem ( 2xA4 i Q5 ) i w każdym to samo. Natomiast w A6 silnik Ultra 190 PS nagrzewa się do 90 stopni po ok. 7-10km, ale tam jest inna pompa wody.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 lis 2018, 19:50

Często przyczyną jest termostat przy EGR :).

Yaro1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 05 cze 2017, 17:51
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Konin

Post autor: Yaro1 » 30 lis 2018, 20:28

U nas temat był poruszany tu a6-c7-niska-temperatura-plynu-chlodniczego-vt64412.htm

Na a4 klub też jest dużo tematów, może w 10% wymiana termostatu pomaga, gdy faktycznie jest uszkodzony termostat, ale ogólnie to chyba taka nie doskonała konstrukcja "PRZEWAGA DZIĘKI TECHNICE"

Semir22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 04 mar 2018, 11:19
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Semir22 » 05 lut 2019, 11:13

Panowie (Panie) mam pytanie, czy u was w 2.0 tdi 177KM podczas wypalania filtra Dpf czuć jakikolwiek zapach.

U mnie jak wypala dpf słychać inna prace silnika, podwyższone obroty ale tez gryzący zapach jakby spalin jak się zatrzymam albo przy niskiej prędkości, jak jade szybko nie czuć zapachu.

O ile objawy poza zapachem sa ok, to z dziećmi w aucie podczas wypalania i stojąc np na skrzyżowaniu trzeba wyłączyć dmuchawę w aucie to mniej czuć.

Czy ten zapach to norma, czy też tak macie, czy szukać nieszczelności w układzie?

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 05 lut 2019, 11:40

ja tak nie mam .

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 812
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 05 lut 2019, 11:56

Masz nieszczelność w układzie wydechowym. Normalnie nic nie czuć. Teraz zauważyłem, że to avant więc może uszczelki od klapy tylnej
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Semir22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 04 mar 2018, 11:19
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Semir22 » 05 lut 2019, 12:31

Raczej to nie klapa, bo nie czuć zapachu jak wyłączę nawiewy. Jeżdżę rok i myślałem ze tak powinno być, ze jak wypala to czuc, ale zapach mało przyjemny i gryzący i tylko podczas wypalania Dpf?

Może się ktoś jeszcze wypowie czy podczas wypalania dpf u nich coś czuć czy nie?

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 06 lut 2019, 14:13

Masz gdzieś nieszczelność, u mnie nic nie czuć i gdyby nie podwyższone obroty to nie wiedział bym że wypala.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 657
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 06 lut 2019, 16:03

U mnie w 3.0 czuć spaloną gumą, zapach wydobywa się z tylnego lewego nadkola. Jest to niby normalne.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Semir22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 04 mar 2018, 11:19
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Semir22 » 07 lut 2019, 09:36

chyba znalazłem przyczynę problemu, przy najbliższej wizycie u mechanika na zmianę oleju postaram się to usunąć. Mianowicie na połączeniu turbiny i chyba już filtra DPF jest taka metalowa uszczelka w kształcie trójkąta (3 śruby) i widać tam sadze na połączeniu i nawet osłona termiczna przy tym złączu na nadkolu jakby uszkodzona od temperatury. Mam nadziej, ze to będzie to. Dzieki za pomoc

Forum Audi A6 C5

Post autor: Forum Audi A6 C5 » 01 maja 2019, 23:04

Semir22 i co kolego, to było to bo mam podobne objawy

Semir22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 04 mar 2018, 11:19
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Semir22 » 05 maja 2019, 17:34

Paulek, u mnie problemem smrodu przy wypalaniu dpf była nieszczelność miedzy turbiną a dpfem, są tam 3 szpilki jedna miała zerwany gwint. Dostęp fatalny ale mechanik ogarnął.

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 14 maja 2019, 23:27

U mnie tez smierdzi podczas wypalania,ale tylko podczas postoju. Gryzacy smrod. Jak to mozliwe,ze podczas postoju bez wypalania to nie wystepuje? Chyba jak jest nieszczelnosc to jest caly czas,nie?
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga