Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[CGLC 2.0 177 KM] Wymiana rozrządu przy 210tys.

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 16 mar 2018, 14:49

Dęblin <okok>
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 16 mar 2018, 15:45

to kawałek mamy do siebie..

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 13 kwie 2018, 07:12

LukaszRud pisze:Witaj ja kupiłem auto z 218.900 a wymiane miał przy 217 200 i nic się nie stało. Ale jak maszto zrobić ty to wymień bo i będziesz spał spokojnie a aso i tak wrazie czego się. Wyłga sa spokuj jest bezcenny... :>
Jak jest do 210k km, to się wymienia w okolicy 200k km...czekanie dokładnie do 210k km, czy jeżdżenie dłużej, żeby tylko zaoszczędzić kilka tyś km to jest co najmniej brak rozsądku.
A olej jak często wymieniasz? Co 32k km, bo w instrukcji zalecają co 30k km?
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 22 kwie 2018, 14:36

Wymieniał ktoś samodzielnie rozrząd w C7? interesuje mnie czy trzeba demontować wentylatory chłodnicy?. W A4 B8 można na spokojnie wymienić, w C7 jest chyba mniej miejsca między wentylatorami a kołem pasowym na wale.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 kwie 2018, 14:58

Obejdzie się bez tego :).

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 22 kwie 2018, 15:47

mat1324 na Ciebie zawsze można liczyć, a nie masz przypadkiem instrukcji wymiany z momentami dokręcania śrub :]
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 kwie 2018, 16:09

No może mam :).

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 22 kwie 2018, 16:14

Był bym bardzo wdzięczny za podesłanie, parę rozrządów już robiłem ale z instrukcją jakoś pewniej :>
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 kwie 2018, 16:39

Dorzuciłem wcześniejsze instrukcje z tego wątku dotyczące wymiany paska PK, ponieważ i tak trzeba go najpierw ściągnąć :). W paczce jest chyba wszystko co potrzebne do wymiany obu pasków <okok>. Jakbyś potrzebował numery części, to daj znać.

https://www.dropbox.com/s/6f4yoz2uggd5r ... 6%20C7.zip

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 22 kwie 2018, 16:45

Wielkie dzięki :) jak byś podrzucił nr. części rozrządu+ paska PK i napinacze to było by super, oczywiście punkcik pomógł już powędrował <okok>
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 kwie 2018, 17:34

Poniższe numery dotyczą silnika 2.0 TDI CGLC/CGLD/CGLE/CMGB.

Zestaw paska wielorowkowego:
- pasek: 03L 903 137 J &#8594; CONTITECH 6PK1264,
- napinacz: 038 903 315 AN &#8594; INA 534016410,
- rolka: 059 903 341 F &#8594; INA 532056410.

Zestaw paska rozrządu + pompa wody:
- pasek: 03L 109 119 J,
- rolka napinająca: 03L 109 243 F,
- rolka #1: 038 109 244 J,
- rolka #2: 03L 109 244 D,
- rolka #3: 03L 109 244 J,
- pompa: 03L 121 011 P.

Zestaw paska PK trzeba kupić jako pojedyncze części, ponieważ nie ma gotowego kompletu. Natomiast rozrząd najlepiej kupić w gotowym zestawie z pompą wody, ponieważ dorzucone są do niego nakrętki, śruby (m.in. dwustronne od dwóch rolek). Można np. kupić zestaw INA 530 0550 32 / CONTITECH CT1139WP6 / SKF VKMC 01269 / HEPU PK06621 / GATES KP25649XS-1. Oczywiście można wybrać zestaw rozrządu, a pompę dokupić osobno, ale nie widzę w tym sensu.

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 22 kwie 2018, 18:12

Zamówiłem taki zestaw http://www.rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-pomp ... 011PX/6378
wysłałem nr. vin i sprzedawca zapewnia że pasuje
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 kwie 2018, 18:43

Zestaw będzie pasował, ale podejrzana jest cena, ponieważ sam rozrząd tyle kosztuje w ASO (gotowy zestaw), a tutaj jest jeszcze pompa wody. Chyba, że mają niezły rabat w ASO :p.

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 07 maja 2018, 20:55

mat1324 w tym tygodniu zabieram się za wymianę i mam jeszcze jedno pytanie, przy wymianie pompy chcę wymienić cały płyn, jest jakaś specjalna procedura odpowietrzenia tego silnika czy sam się odpowietrzy? <mysli>
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 maja 2018, 21:08

Teoretycznie jest pewna procedura, ale nie trzeba jej stosować. Spuszczasz płyn, robisz co trzeba, a następnie zalewasz powoli zbiorniczek do maximum. Następnie odpalasz auto i włączasz ogrzewanie, aby wypchnąć powietrze do zbiorniczka. Gdy za mocno opadnie płyn w zbiorniczku, to odkręcasz i zalewasz do max. Następnie robisz małą wycieczkę lub sprawdzasz na drugi dzień jaki jest poziom i ewentualnie dolewasz.

Pod tym względem nowe silniki nie różnią się niczym od starych :p.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga