Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

program a napinacz rozrzadu

Silniki wysokoprężne
konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 19 sty 2019, 18:27

Większe ciśnienie więcej paliwa podanego w tym samym okresie czasu.
dlatego nie trzeba przeliczać SOI do odpowiedniego EIO.

Jak chcemy podać więcej paliwa musimy:
albo zwiększyć ciśnienie,
albo wydłużyć czas wtrysku.

W pierwszym musimy przekalkulować ilość wtłoczonego paliwa na suw by nie wyjść poza lambdę bo i tak utnie
w drugim przypadku musimy przekalkulować EIO by nie wyjść poza rozsądne wartości.

A co do ciśnienia i energii,
by uzyskać większe ciśnienie musimy dostarczyć więcej energii nie zależnie czy sterujemy to zaworem czy siłą woli.
Fizyki nie oszukasz,
Koledzy oczywiście rozmawiamy tutaj czysto teoretycznie, nie widzimy programu, nie znamy obliczeń inżynierów i ich założeń.
Czasy w których z AZS-a na ori gratach można było wycisnąć 170 kucy niestety już się nie wrócą.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 19 sty 2019, 19:16

konradkry77 pisze:Większe ciśnienie więcej paliwa podanego w tym samym okresie czasu.
dlatego nie trzeba przeliczać SOI do odpowiedniego EIO.
Dlatego stwierdziłem, że nibytunerzy tak robią. Nikt nie sprawdza jakie jest EOI (czas końca wtrysku) po zwiększeniu ciśnienia na szynie. Najlepiej podbić 3-6% ciśnienie i tyle. <rotfl>
konradkry77 pisze: Jak chcemy podać więcej paliwa musimy:
albo zwiększyć ciśnienie,
albo wydłużyć czas wtrysku.

W pierwszym musimy przekalkulować ilość wtłoczonego paliwa na suw by nie wyjść poza lambdę bo i tak utnie
w drugim przypadku musimy przekalkulować EIO by nie wyjść poza rozsądne wartości.
.
To nie tak. Jak zwiekszysz ciśnienie to dostaniesz to samo paliwo tyle że w krótszym czasie. Także lambdą się nie przejmuj :)
Jeśli wydłużysz czas wtrysku to dostaniesz więcej paliwa, ale co ci da sama kalkulacja eoi poza świadomością czy wyszedłem poza gmp czy nie?
W Cduc żeby dostać więcej paliwa (wystarczająco dużo) napewno nie trzeba zwiększać ciśnienia na szynie, a tym bardziej wydłużać czas wtrysku.
konradkry77 pisze: A co do ciśnienia i energii,
by uzyskać większe ciśnienie musimy dostarczyć więcej energii nie zależnie czy sterujemy to zaworem czy siłą woli.
Fizyki nie oszukasz,
Nie trzeba oszukiwać fizyki. Przy każdej prędkości obrotowej silnika energii jest na tyle dużo, że wystarczą zmiany we wsadzie by zwiększyć ciśnienie CR do maksymalnej wydajnosci wtryskiwaczy co tu jest zbędne.
konradkry77 pisze: Koledzy oczywiście rozmawiamy tutaj czysto teoretycznie, nie widzimy programu, nie znamy obliczeń inżynierów i ich założeń.
Czasy w których z AZS-a na ori gratach można było wycisnąć 170 kucy niestety już się nie wrócą.
Ja piszę z czysto praktycznego punktu widzenia. Nie teoretyzuję. A co to za sztuka była wyciągać ze 130 - 170 koni? Teraz wyciąga się tyle samo lub więcej czy mniej. Sztuką jest by zrobić to prawidłowo, a nie tak jak piszesz i to w edc17 który ma blisko 1000 map, a nie kilkadziesiąt jak asz bo ten silnik miałeś na myśli chyba pisząc AZS.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 19 sty 2019, 19:42

Tak silnik miał być asz, na stokowych gratach, są to rozsądne wartości.
Reasumując serwis dzięki temu ma zawsze wymówkę że to może być przez program.
Co do tuningu, robisz coś samemu ??

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 19 sty 2019, 19:54

Taka właśnie jest konkluzja, że serwis niepotrzebnie dowiedział się o modyfikacji, która nie jest powodem zużytego przedwcześnie rozrządu. Jeśli chodzi o tzw. Chiptuning to ostatnio poprawiałem wsad po tzw. Profesjonalnej firmie w CDUC.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 19 sty 2019, 23:23

Czym czytasz te sterowniki ??

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 20 sty 2019, 08:59

Ktag. Offtop się robi

byggdavid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 292
Rejestracja: 17 sie 2010, 20:35
Lokalizacja: PABIANICE

Post autor: byggdavid » 21 sty 2019, 21:50

przypadkiem powiedzialem ze samochod ma program, babeczka powiedziala ze dobrze ,ze ja poinformowalem bo oni przed wymiana kpl. rozrzadu samochod przywracaja do ustawien fabrycznych i wowczas byloby po programie.
Aso w Lodzi wycenilo wymiane kpl rozrzadu na 17.000,- .Na szczescie silnik i skrzynie mam ubezpieczona wiec ubezpieczyciel pokryje koszty.
Tyle ze po wymianie nie gwarantuja ze napinacz przestanie zgrzytac ,bo nie jest to seryjna moc...
Tyle wiem ... <mysli>
Dawid

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 21 sty 2019, 22:32

Ale to nie napinacz zgrzyta, tylko łańcuch grzechocze o coś, o co nie powinien, bo napinacz za słabo napina...
Maksymalna moc (ta po chipie) rozwijana jest na najwyższych obrotach a grzechocze na obrotach jałowych... ile on generuje wtedy mocy - 15KM?

A cena za rozrząd jest kosmiczna... 3000 PLN za części i 14000 PLN za robociznę?

Awatar użytkownika
ozi_dafit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 17 sie 2010, 10:32
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C4
Lokalizacja: kielce

Post autor: ozi_dafit » 21 sty 2019, 23:08

Pamiętajcie że na rozruch wymagane jest dużo mniejsze ciśnienie paliwa niż pod pełnym obciążeniem, nawet jeżeli tuner podniósł ciśnienie(Co przy stage1 świadczy tylko I wyłącznie o jego braku kompetencji jako tunera) to w żaden sposób to nie wpływa na obciążenie podczas rozruchu.
Dawka rozruchowa to też nie te czasy Nie ta technologia ...to nie 1.9tdi na pompie ;)

Ja u siebie za rozrząd, cała masę uszczelek, oringow i robocizne dałem 5500zl w warsztacie który takich wymian robi kilkanaście w roku.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 22 sty 2019, 09:07

Pamiętamy! Wszystko co napisałeś oprócz ostatniego zdania zostało już stwierdzone na poprzedniej stronie tego tematu :)

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 25 sty 2019, 11:32

byggdavid możesz powiedzieć gdzie znalazłeś takiego rodzynka z tak małym przebiegiem i takim fajnym ubezpieczeniem ?
kolega coś szuka ciekawego..

Awatar użytkownika
adrian1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 22 wrz 2017, 09:43
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ZGY

Post autor: adrian1000 » 30 sty 2019, 23:25

no mnie też to ubezpieczenie zainteresowało :D

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 31 sty 2019, 11:26

leszekmw pisze:byggdavid możesz powiedzieć gdzie znalazłeś takiego rodzynka z tak małym przebiegiem i takim fajnym ubezpieczeniem ?
kolega coś szuka ciekawego..
to tylko kwestia forsy.
dopiero co przywiozłem z Niemcowni 2013r CDU, biała, kombi, na pełnym S-Line, bogato wyposażona; pneumatyka, line assist, side assist, Distronic, kamery 360st., KeylessGo, Climatronic 4strefy, podwójne szyby, klapa el. z czujn. ruchu pod zderz., kamera cofania, Webasto, panorama dach, pamieć fot., BOSE, tuner TV, hak org., bixenon skr. i przebieg 101tyś.km.

mało jest takich wozów, ale idzie znaleźć. to tylko kwestia czasu i "sosu"

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 31 sty 2019, 11:59

no rozumiem przebieg , ale jeszcze gwarancja do tego.. ?
ciekawe jak to wygląda .., czy taki sprzedawca ma te wozy ubezpieczone od napraw czy co że daje takie ubezpieczenie ?
no i kwestia ceny jak powiedziałeś. takie auto pewnie kosztuje dużo więcej a wtedy trzeba się dobrze zastanowić nad opłacalnością takiego zakupu , a audi już takie bezawaryjne nie są jak kiedyś.
no chyba ze ktoś kupuje wóz na min. 8-10 lat to wtedy można zapłacić więcej od cen rynkowej za pewny wóz.
koledze z innego form własnie padła pompa oleju w 3,0tdi , 38tś km.

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 31 sty 2019, 12:10

koledze w A4 B8 2010r. 2.0TFSI Quattro S-tronic, jakieś trzy miesiące po zakupie auta (kupno też z gwarancją w Polsce) skrzynia zaczęła szwankować. wymiana zestawu napr. mechatroniki tego większego z solenoidami, od razu wymiana oleju - ubezpieczenie pokryło koszta. ważny jest zakres ubezpieczenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga