Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[CNHA 2.0 190 KM] Gaśnie po odpaleniu 2.0 - 190 KM ?

Silniki wysokoprężne
ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

[CNHA 2.0 190 KM] Gaśnie po odpaleniu 2.0 - 190 KM ?

Post autor: ronnie77 » 19 mar 2019, 16:10

Witam,

Nietypowy problem, bo raz na parę tygodni auto zgaśnie rano przy uruchomieniu. Gdy zgaśnie, odpali za 2-3 razem. Dzieje się tylko, jak jest zimne (garażowane cały czas). Musi stać min. 12 h. Wygąda to tak, jakby odpalił, obroty rosły do 1 tys i po 1 sekundzie silnik gaśnie.

Komputer nic nie pokazuje. W międzyczasie byłem w ASO na serwisie (duży przegląd z wszystkimi filtrami, także paliwa). ASO nie znalazło usterki.

Za chwilę wybieram się na kolejny serwis i chciałbym tę usterkę usunąć, ale nie wymieniając pół auta :).

Rocznik 2014, przebieg 120 tys.km.

Jakieś pomysły od czego zacząć?

Pozdr

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 mar 2019, 16:13

Na pewno nie cofa się paliwo?

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 20 mar 2019, 16:11

To moja pierwsza myśl była. Wymieniłem filtry wszystkie i nic. Pomp paliwa i CR dla testów nie będę zmieniał. Może ewentualnie wymienić podkładki pod wtryskami, bo słyszałem, że mogą przepuszczać potwietrze. Dlatego pytam, czy miał ktoś podobne objawy.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 mar 2019, 20:12

Podkładki nie będą przyczyną, bo niby z jakiej racji :).
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 21:54 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 21 mar 2019, 11:23

ronnie77 pisze:To moja pierwsza myśl była. Wymieniłem filtry wszystkie i nic
Filtry nie zapobiegają cofaniu sie paliwa. Ich wymiana nic nie da, jeśli masz wadliwy zawór zwrotny.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 26 cze 2019, 11:15

ronnie77 pisze:Nietypowy problem, bo raz na parę tygodni auto zgaśnie rano przy uruchomieniu. Gdy zgaśnie, odpali za 2-3 razem. Dzieje się tylko, jak jest zimne (garażowane cały czas). Musi stać min. 12 h.
Witam
Mam dokładnie taki sam "sporadyczny" problem... ale problem.
Auto to A6 C7 2015 rok 2.0TDI Ultra
Gdy auto stoi nie odpalane powyżej 12-14 h, po odpaleniu zgaśnie i odpali się za kolejnym lub drugim razem. Przy takim zachowaniu błędów brak - co faktycznie mogłoby wskazywać np. na cofanie się paliwa.
Tylko gdzie może być jakiś zawór zwrotny lub przyczyna takiego zachowania?

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 09 lip 2019, 11:38

Generalnie pojechałem do serwisu (nie ASO) i wymieniłem ponownie olej + komplet filtrów. Problem się trochę rozwiązał, bo nie pamiętam, czy auto zgasło mi od tamtej pory (przejechane ponad 5 tys km), Czasem rano po odpaleniu obroty zafalują przed chwilę, ale to wszystko.
Sprawdzone na komputerze parametry silnika, wstryski, zapłony itp. Wg kompa wszystko jest idealnie.

Problem częściowo się rozwiązał, ale co jest powodem tych kaprysów auta nie mam pojęcia.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Re: [CNHA 2.0 190 KM] Gaśnie po odpaleniu 2.0 - 190 KM ?

Post autor: Bart_d » 05 sie 2020, 10:11

yarogg pisze:
04 sie 2020, 08:51
Napiszcie jak skończyły się Wasze przygody z tą taką usterką, jakie jest rozwiązanie.
Moja przygoda z tym problemem się nie skończyła, ale jest tak mało dotkliwa (1 przypadek, czasem 2 na ~ 2 miesiące), że stwierdziłem że zbyt duży nakład energii i $ trzeba było by pewnie poczynić , żeby to znaleźć.
Ostatnio wróciłem i odpaliłem po 2 tygodniach ze strzała...

Z moich obserwacji wynika że dzieje się to najczęściej gdy:
- w garażu rano jest ciepło 22-24 st. C;
- po minimum 12h od ostatniego uruchomienia;
......czasem po takim uruchomieniu coś zabrzęczy 1 sekundę jakby regulatory luzu zaworowego zawodziły.

Oglądałem film na YouTube o VW z tym silnikiem.... tam był problem rano z paleniem (może trochę inny ale tam nie było chyba start/stop).... przyczyną był zawór oleju od wysterowywania wariatora zmiany faz rozrządu - chyba... zły kąt wtrysku czasem rano.... koszt takiego zaworu w ASO to około 200-250 zł..... ale czy taka sama przyczyna jest u nas? Nie umiem odpowiedzieć... jak trzeba będzie to odnajdę ten filmik.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Re: [CNHA 2.0 190 KM] Gaśnie po odpaleniu 2.0 - 190 KM ?

Post autor: Bart_d » 06 sie 2020, 12:23

Osobiście szukałem baaaardzo długo w necie i jak wcześniej wspomniałem znalazłem tylko 1 podobny przypadek w poniższym filmie (od 13 minuty filmu autor stawia poprawną diagnozę w tym przypadku).
Film dotyczy Golfa z 2014 roku z silnikiem typu EA288 czyli takim samym jak u nas CNHA, CSUD....

Podobieństwa:
- problem z odpaleniem na zimnym silniku;
- brak błędów w ECU silnika (czasem może wyskoczyć błąd czujnika wałka);
Różnice:
- w golfie odpala po około 3 sekundach, a w audi odpala za 2-3 przyciśnięciem START/STOP - prawdopodobnie może to wynikać z tego, że golf może nie mieć systemu START/STOP i kręci tyle ile się trzyma kluczyk, a audi samo reguluje ile trzymać w rozruchu;

Oczywiście to są tylko moje domysły w tym temacie, a nie "PEWNIAKI".

LINK
https://www.youtube.com/watch?v=DXvHdmq ... 33&t=1242s

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Re: [CNHA 2.0 190 KM] Gaśnie po odpaleniu 2.0 - 190 KM ?

Post autor: ronnie77 » 24 sie 2020, 09:57

U mnie minęło już chyba 1,5 roku z tym problemem i jakieś 40 tyś km. Problem niestety nie rozwiązany. W międzyczasie parę serwisów zrobiłem, po zwykłymi czynnościami wymieniałem całą listwę i czujnik (albo regulator) ciśnienia paliwa CR, bo chyba w 2017 była jakaś poprawiona część przez producenta. Nie pomogło. Wymieniłem podkładki po wtryskami, nie pomogło.
Tak czuję, że albo to pompa w zbiorniku nie daje rady lub zacina się czasem i paliwa się cofa i w jakis sposób obniża ciśnienia na listwie CR, ewentualnie jakiś moduł/czujnik odpowiedzialny za zbudowanie ciśnienia na listwie nie zatrybia po otwarciu auta. Wciskamy start, a on na nie mając ciśnienia nie chce odpalić i się jakoś zapowietrza.
Generalnie podobnie jak większośc z nas, nie znam się, próbuje jedynie to wydedukować :)

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Re: [CNHA 2.0 190 KM] Gaśnie po odpaleniu 2.0 - 190 KM ?

Post autor: Bart_d » 01 wrz 2020, 09:52

Tak szczerze to nie sądzę że to filtr paliwa.... jeden kolega też po wymianie miał przez jakiś czas takie wrażenie.... i niestety powróciło.
Ja czasem przez 2-3 miesiące nie miałem ani razu takiego przypadku... i bez wymiany czegokolwiek.
Kiedyś wymienię ten zaworek olejowy od wariatora (jak na filmie)... ale kiedyś bo jak na razie to nie mam kiedy klocków hamulcowych zmienić... już miesiąc czekają <rotfl>

maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [CNHA 2.0 190 KM] Gaśnie po odpaleniu 2.0 - 190 KM ?

Post autor: maciek.bielsko » 02 lis 2021, 08:10

Bart_d pisze:
06 sie 2020, 12:23
Osobiście szukałem baaaardzo długo w necie i jak wcześniej wspomniałem znalazłem tylko 1 podobny przypadek w poniższym filmie (od 13 minuty filmu autor stawia poprawną diagnozę w tym przypadku).
Film dotyczy Golfa z 2014 roku z silnikiem typu EA288 czyli takim samym jak u nas CNHA, CSUD....

Podobieństwa:
- problem z odpaleniem na zimnym silniku;
- brak błędów w ECU silnika (czasem może wyskoczyć błąd czujnika wałka);
Różnice:
- w golfie odpala po około 3 sekundach, a w audi odpala za 2-3 przyciśnięciem START/STOP - prawdopodobnie może to wynikać z tego, że golf może nie mieć systemu START/STOP i kręci tyle ile się trzyma kluczyk, a audi samo reguluje ile trzymać w rozruchu;

Oczywiście to są tylko moje domysły w tym temacie, a nie "PEWNIAKI".

LINK
https://www.youtube.com/watch?v=DXvHdmq ... 33&t=1242s


Kolego rozwiązałeś problem??

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Re: [CNHA 2.0 190 KM] Gaśnie po odpaleniu 2.0 - 190 KM ?

Post autor: Bart_d » 02 lis 2021, 08:48

Witam
Nawet się za to nie zabierałem... niestety brak czasu i chęci, przypadek utrudnionego odpalania występuje u mnie niezwykle rzadko...ale dalej wydaje mi się że problem może leżeć w tym zaworze sterującym pośrednio katem wyprzedzenia zapłonu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga