CRTC / CRTD - w czym rzecz?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 03 wrz 2020, 07:49
- Imię: Jarosław
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.5 V8 520KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Biała
Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?
Ja nie stałem tylko koło tych silników, bo mam taki, mechanik który serwisuje mi auto zajmuje się autami premium i takimi silnikami, więc widzę je bardzo często wyciągnięte na stole, swoją drogą silnik o który tu jest pytanie ma problem z ciśnieniem oleju, dochodzi przy tym do uszkodzenia wału, Nowy kosztuje 13 tyś, używany jak tylko się pojawi, znika w parę minut, jeden z klientów po pół roku czekania na jakiś używany zdecydował się na kupno nowego. Jeżeli chodzi o tą małą pierdółkę z niedzieli, gdzie wyrwało śrubę trzymającą Wtryskiwacz to faktycznie mógłbym powiedzieć że to nic gdyby nie to że za niecałe dwa lata dołożyłem do przewagi dzięki techice 30 tyś zł i w takich chwilach przejechał bym po nim walcem żeby już nikt tego nie naprawił. Dodam jeszcze że wychodzące śruby to nie problem przedliftow, w nowszych jest jeszcze gorzej łącznie z tym że sruby są z aluminium. Moja rada, chcecie jeździć spokojnie to tylko Japonia.
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?
Kolego tak jak Ci mówiłem. Stałem całkiem niedawno przed podobnym dylematem. Po sprawdzeniu 2 3.0 tdi odpuściłem. Kasę wsadziłem w zupełnie coś innego i nie żałuję. Jeśli masz świadomość usterek/problemów z którymi zapewne będziesz musiał się zmierzyć to bierz, kupuj i jeździj. A6 C7 poliftowe z fajnym wypasem to naprawdę fajne auto. Tylko szukaj juz naprawdę z konkretami tj matrixy, head up, kamery 360 itp.kostef pisze: ↑09 lis 2022, 14:03Nie wiem czy najwięcej, ale z tego co widać mają 'jakieś tam wady', które trzeba poprawić no... i tyle.ollyon86 pisze: ↑08 lis 2022, 22:53Większość ludzi którzy Ci odpisują nie mają tego silnika i nawet pewnie obok niego nie stali. Jareknb Urywające śruby wtryskiwaczy zdarzają się w każdym 3.0 TDI szczególnie w przed liftach .
jacob Natomiast wyrabiać sobie opinię na filmikach z youtube tym bardziej pitera on jedynie na tym zarabia, zapytaj go o ile podnosi ciśnienie to ci nie odpowie . Wgrywa gotowe mapy i kasuje 1000 zł gdy konkurencja ogarnia od 300 - 500 zł.
Każdy silnik może paść , Crt jest po prostu najwięcej na rynku i dla tego automatycznie więcej niby mają usterek.
Dodano po 2 minutach 7 sekundach:Nie podjąłem decyzji, ale zrozum proszę że nie chce jeździć autem 2008 czy 2012 rok. Idziemy do przodu.jacob pisze: ↑09 lis 2022, 00:12ollyon86 pisze: ↑08 lis 2022, 22:53Większość ludzi którzy Ci odpisują nie mają tego silnika i nawet pewnie obok niego nie stali. Jareknb Urywające śruby wtryskiwaczy zdarzają się w każdym 3.0 TDI szczególnie w przed liftach .
jacob Natomiast wyrabiać sobie opinię na filmikach z youtube tym bardziej pitera on jedynie na tym zarabia, zapytaj go o ile podnosi ciśnienie to ci nie odpowie . Wgrywa gotowe mapy i kasuje 1000 zł gdy konkurencja ogarnia od 300 - 500 zł.
Każdy silnik może paść , Crt jest po prostu najwięcej na rynku i dla tego automatycznie więcej niby mają usterek.
I tu się trochę mylisz. Fakt faktem takiego silnika nie mam ale akurat stałem i to obok kilku. Swego czasu nie tak dawno szukałem tak może nie namiętnie poliftowej a6 c7. Miałem przyjemność jeździć i btdi 3.0 jak tym trochę dlabszym 272 hp oraz 3 sztukami 2.0 TDI 190 hp. Obie wersje 3.0 to były silniki CRTD z 2015 roku i oba miały lekko ponad 150 tys nalotu. Niestety oba te silniki chodziły jak traktory, przy czym niebieska sztuka [biTDI] telepala się na wolnych obrotach jak szalupa na środku Atlantyku. No i oczywiście w obu pięknie grała rozrządowa orkiestra.
No i najważniejsze. Mam wrażenie że kolega pytający o opinię i tak już zanim zapytał, podjął decyzję o kupnie tego silnika a tutaj chciał tylko usłyszeć coś w stylu " nie sluchaj opini innych, bierz i ciesz się jazdą bezawaryjne to są bardzo dobre silniki"
Wiec tego Ci kolego z całego serca życzę. Kupuj ten silnik i obyś nie miał żadnych z nim problemów
Pytam na forum Audi o Audi a nie o Volvo - rzecz jasna. Ale praktycznie wszystkie auta, które są w kręgu moich zainteresowań z 6 cyl. dieslem ... maja jakiś problem.
Tutaj chociaż można coś spróbować poprawić, w innych przypadkach się tylko modlić, no chyba że skrócenie jeszcze bardziej - inwertałów wymiany oleju do 5 tys ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 lis 2022, 18:00
- Imię: Stefan
- Moje auto: Nie mam
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Kraków
Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?
Kupiłem. Od razu pojechalem na zmiane ciśnienia oleju, zalałem 5W30 no i zobaczymy.jacob pisze: ↑10 lis 2022, 02:17Kolego tak jak Ci mówiłem. Stałem całkiem niedawno przed podobnym dylematem. Po sprawdzeniu 2 3.0 tdi odpuściłem. Kasę wsadziłem w zupełnie coś innego i nie żałuję. Jeśli masz świadomość usterek/problemów z którymi zapewne będziesz musiał się zmierzyć to bierz, kupuj i jeździj. A6 C7 poliftowe z fajnym wypasem to naprawdę fajne auto. Tylko szukaj juz naprawdę z konkretami tj matrixy, head up, kamery 360 itp.kostef pisze: ↑09 lis 2022, 14:03Nie wiem czy najwięcej, ale z tego co widać mają 'jakieś tam wady', które trzeba poprawić no... i tyle.ollyon86 pisze: ↑08 lis 2022, 22:53Większość ludzi którzy Ci odpisują nie mają tego silnika i nawet pewnie obok niego nie stali. Jareknb Urywające śruby wtryskiwaczy zdarzają się w każdym 3.0 TDI szczególnie w przed liftach .
jacob Natomiast wyrabiać sobie opinię na filmikach z youtube tym bardziej pitera on jedynie na tym zarabia, zapytaj go o ile podnosi ciśnienie to ci nie odpowie . Wgrywa gotowe mapy i kasuje 1000 zł gdy konkurencja ogarnia od 300 - 500 zł.
Każdy silnik może paść , Crt jest po prostu najwięcej na rynku i dla tego automatycznie więcej niby mają usterek.
Dodano po 2 minutach 7 sekundach:Nie podjąłem decyzji, ale zrozum proszę że nie chce jeździć autem 2008 czy 2012 rok. Idziemy do przodu.jacob pisze: ↑09 lis 2022, 00:12
I tu się trochę mylisz. Fakt faktem takiego silnika nie mam ale akurat stałem i to obok kilku. Swego czasu nie tak dawno szukałem tak może nie namiętnie poliftowej a6 c7. Miałem przyjemność jeździć i btdi 3.0 jak tym trochę dlabszym 272 hp oraz 3 sztukami 2.0 TDI 190 hp. Obie wersje 3.0 to były silniki CRTD z 2015 roku i oba miały lekko ponad 150 tys nalotu. Niestety oba te silniki chodziły jak traktory, przy czym niebieska sztuka [biTDI] telepala się na wolnych obrotach jak szalupa na środku Atlantyku. No i oczywiście w obu pięknie grała rozrządowa orkiestra.
No i najważniejsze. Mam wrażenie że kolega pytający o opinię i tak już zanim zapytał, podjął decyzję o kupnie tego silnika a tutaj chciał tylko usłyszeć coś w stylu " nie sluchaj opini innych, bierz i ciesz się jazdą bezawaryjne to są bardzo dobre silniki"
Wiec tego Ci kolego z całego serca życzę. Kupuj ten silnik i obyś nie miał żadnych z nim problemów
Pytam na forum Audi o Audi a nie o Volvo - rzecz jasna. Ale praktycznie wszystkie auta, które są w kręgu moich zainteresowań z 6 cyl. dieslem ... maja jakiś problem.
Tutaj chociaż można coś spróbować poprawić, w innych przypadkach się tylko modlić, no chyba że skrócenie jeszcze bardziej - inwertałów wymiany oleju do 5 tys ...
Słychać wałek, będzie trzeba go kiedyś wymienić
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?
To się pochwal tutaj tym cackiemkostef pisze: ↑17 lis 2022, 09:42Kupiłem. Od razu pojechalem na zmiane ciśnienia oleju, zalałem 5W30 no i zobaczymy.jacob pisze: ↑10 lis 2022, 02:17Kolego tak jak Ci mówiłem. Stałem całkiem niedawno przed podobnym dylematem. Po sprawdzeniu 2 3.0 tdi odpuściłem. Kasę wsadziłem w zupełnie coś innego i nie żałuję. Jeśli masz świadomość usterek/problemów z którymi zapewne będziesz musiał się zmierzyć to bierz, kupuj i jeździj. A6 C7 poliftowe z fajnym wypasem to naprawdę fajne auto. Tylko szukaj juz naprawdę z konkretami tj matrixy, head up, kamery 360 itp.kostef pisze: ↑09 lis 2022, 14:03
Nie wiem czy najwięcej, ale z tego co widać mają 'jakieś tam wady', które trzeba poprawić no... i tyle.
Dodano po 2 minutach 7 sekundach:
Nie podjąłem decyzji, ale zrozum proszę że nie chce jeździć autem 2008 czy 2012 rok. Idziemy do przodu.
Pytam na forum Audi o Audi a nie o Volvo - rzecz jasna. Ale praktycznie wszystkie auta, które są w kręgu moich zainteresowań z 6 cyl. dieslem ... maja jakiś problem.
Tutaj chociaż można coś spróbować poprawić, w innych przypadkach się tylko modlić, no chyba że skrócenie jeszcze bardziej - inwertałów wymiany oleju do 5 tys ...
Słychać wałek, będzie trzeba go kiedyś wymienić
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 lis 2022, 10:58
- Imię: Krystian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?
Panowie w którym miejscu znajdę nr silnika? Chciałbym się upewnić co do nr i kodu silnika. O naklejce przy drzwiach wiem. Chcę znaleźć kod i numer bezpośrednio na silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?
Kod i numer silnika masz po stronie kierowcy na pokrywie zaworów pod wtryskiem z przodu samochodu.
- Załączniki
-
- numer silnika.jpg (180.02 KiB) Przejrzano 1573 razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 lis 2022, 10:58
- Imię: Krystian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?
Nic nie musisz ściągać, poświęć sobie latarka i napewno znajdziesz tą nalepkę .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 gru 2022, 20:14
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?
Mam Audi A6 C7 3,0 272kM 2016 rok 3lata. Nr silnika CRDT
Mam problem z silnikiem diesla. Podczas jazdy przy dodawaniu gazu zaczął silnik podskakiwać i wydawać dziwny stukot .Mechanik stwierdził, że to wtryskiwacze stukają. Przy wymianie filtra oleju zobaczyłem drobne opiłki w filtrze.
Czy ktoś miał podobny przypadek.Slyszalem ,że te silniki mają wadliwe pompy oleju .
Mam problem z silnikiem diesla. Podczas jazdy przy dodawaniu gazu zaczął silnik podskakiwać i wydawać dziwny stukot .Mechanik stwierdził, że to wtryskiwacze stukają. Przy wymianie filtra oleju zobaczyłem drobne opiłki w filtrze.
Czy ktoś miał podobny przypadek.Slyszalem ,że te silniki mają wadliwe pompy oleju .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 03 wrz 2020, 07:49
- Imię: Jarosław
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.5 V8 520KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Biała
Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?
Tak, za niskie ciśnienie, ale opiłki w filtrze to już Ci pewnie poszły panewki i skrzywiło wał. Nowy w aso 13 tyś, używany dostać, to graniczy z cudem, a też trzeba dać 7-8 tyś
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?
Jaki przebieg? Z opisu wynika niestety ale chyba koniec silnikaAloes pisze: ↑16 gru 2022, 08:45Mam Audi A6 C7 3,0 272kM 2016 rok 3lata. Nr silnika CRDT
Mam problem z silnikiem diesla. Podczas jazdy przy dodawaniu gazu zaczął silnik podskakiwać i wydawać dziwny stukot .Mechanik stwierdził, że to wtryskiwacze stukają. Przy wymianie filtra oleju zobaczyłem drobne opiłki w filtrze.
Czy ktoś miał podobny przypadek.Slyszalem ,że te silniki mają wadliwe pompy oleju .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 gru 2022, 20:14
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Re: CRTC / CRTD - w czym rzecz?
Przebieg 27800km ,kupilem z przebiegiem 225000km ,w poniedziałek prowadzę do mechanika i ma zdjąć misę i zajrzeć ,on jest przekonany ,że to wtryskiwacze stukaja
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga