Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

audi a6 c7 3.0biturbo 320/326 KM - różnice

Silniki wysokoprężne
mrr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 09 mar 2018, 22:50
Imię: Maro
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: audi a6 c7 3.0biturbo 320/326 KM - różnice

Post autor: mrr » 19 sty 2023, 14:22

Ja mam A6 C7 320KM. Aktywny wydech jest, na początku tylko z nim jeździłem, a teraz głównie bez niego - wolę słyszeć prawdziwy dźwięk silnika a nie z głośników wydechu. Poprzedni właściciel (niemiec) zainstalował moduł Active Sound, dzięki któremu w telefonu mogę konfigurować dźwięk aktywnego wydechu i przypisać różny do różnych trybów jazdy - na Dynamic ustawiłem dość głośny, ale na Comfort ustawiłem aby przy odpalaniu silnika wydał pomruk a później już jest wyłączony. Przy "Auto" mam po środku - jest aktywny wydech, ale dość cichy. Do tego mogę ustawiać barwę dźwięku (niskie lub wysokie) oraz jak szybko się wkręca, czyli np. zaczyna działać od pewnych obrotów dopiero i oczywiście coraz mocniej. Można też ustawić aby się wyłączał od pewnej prędkości w górę, ale nie specjalnie mi to dobrze działało.

Tak czy inaczej pobawiłem się trochę i bardziej cenie sobie ciszę. Na miasto mam elektryka, na trasę tego diesla.

Co do samego silnika to polecam na trasy. Ja mam chip na 400 KM. Po tym chipie spalanie raczej pozostało tak jak było a w SPAM do 320 KM tylko trochę jest lepiej (moment wzrósł raptem o ok 80 nN, bo na fabrycznym na hamowni wyszło jakieś 687 nM). Samochód jest szybki. Jest pewne opóźnienie po naciśnieciu gazu zanim obie turbiny zaczną działać, ale można się przyzwyczaić wciskać pół sekundy wcześniej i nie od razu na maksa tylko trochę i jak zacznie dawać to więcej. Trwa to poniżej sekundy.

Spalanie przy mojej jeździe średnie to poniżej 9 l/100. Jak miałem 3.0 TDI C6 z jedną turbiną to palił mi 8l/100. Myślę że trzeba się liczyć z tym że drugie turbo == spalanie 0,8l/100 większe.
Co do A6 C7 3.0TDI z jednym turbo, to ma inną skrzynię biegów (S-tronic), pali trochę mniej, wciąż jeździ dobrze i jest szybki, ale słyszałem że ma jakieś wady konstrukcyjne które wychodzą po 100 tyś km, których to biturbo nie posiada. Dodatkowo skrzynia tiptronic uchodzi za mniej awaryjną od S-tronic. Dodatkowo tiptronic to ZF 8HP, tak więc olej filtry można kupować od ZF po niskich cenach, np. olej 75zł/l i jest to ten sam olej co Audi sprzedaje za 250zł/l. S-tronic to konstrukcja Audi i już tak nie ma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga