Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C7 ALL] Ciekawe kodowania
Autor Wiadomość
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 2032
Skąd: Iława
Wysłany: 2018-02-27, 20:44   

Tylko kodowanie, na pewno Byte 10 w Bit 3 ... ?
Pewnie o zero za dużo bo opcja lap timer występuje w 1 Byte.
Jeżeli twój VCDS to chiński klon w ver pl to sprawdził bym jeszcze innym kablem...
 
 
marusx 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-02-27, 21:57   

MaTyS napisał/a:
Tylko kodowanie, na pewno Byte 10 w Bit 3 ... ?
Pewnie o zero za dużo bo opcja lap timer występuje w 1 Byte.
Jeżeli twój VCDS to chiński klon w ver pl to sprawdził bym jeszcze innym kablem...


Tak na pewno pokazuje Byte 10 Bit 3.
To jest chiński klon w ver pl.
 
 
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 2032
Skąd: Iława
Wysłany: 2018-02-28, 06:32   

Wcześniej nie było widać fotki. Mi tu coś nie gra bo nawet DIS nie jest aktywny...
 
 
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 409
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-02-28, 18:11   

Zarówno starsze wersje VCDS jak i chińczyki źle pokazują opcje w long coding.
Dlatego warto mieć oryginalny kabelek.
Tak to powinno wyglądać.

Byte1.JPG
Plik ściągnięto 18 raz(y) 26,01 KB

Byte4.JPG
Plik ściągnięto 12 raz(y) 57,83 KB

Byte8.JPG
Plik ściągnięto 6 raz(y) 32,31 KB

_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
marusx 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-02-28, 20:29   

Dalszy ciąg problemów z włączeniem LapTimera Audi A8 D4 2012 mmi 3gplus.
Udało się wejść w Long Coding w Bajcie 1 w bicie 3 zaptaszkowałem Lap Timer , kodowanie powiodło się ale między zegarami nie mam tej funkcji -nic się nie zmieniło.
Coś muszę jeszcze uaktywnić żeby to działało?

Test zegarów udało mi się zakodować i działa prawidłowo .
 
 
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 2032
Skąd: Iława
Wysłany: 2018-02-28, 20:32   

Nic więcej się nie robi, przełączasz się między funkcjami i jedną z nich powinien być Lap Timer
 
 
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 409
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-02-28, 20:36   

W A8 może być inny bit odpowiedzialny za to ,
lub zegar nie ma takiej funkcji.
Trza by było podpiąć ODIS i nim sprawdzić dostępne opcje.
VCDS nawet w oryginale może nie dać rady.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
marusx 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-02-28, 20:40   

MaTyS napisał/a:
Nic więcej się nie robi, przełączasz się między funkcjami i jedną z nich powinien być Lap Timer


W takim razie ja nie mogę mieć tego w swoim samochodzie.
Gdzieś na zagranicznym forum znalazłem informację że łodyga spryskiwacza szyby przedniej musi mieć przycisk reset.
Może ktoś to potwierdzić?
 
 
MaRsXzU 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CLAA
Imię: Kamil
Dołączył: 21 Lut 2018
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-21, 13:38   

10. Wyłączenie zatrzymania silnika po otwarciu drzwi kierowcy
[...]
Click on the red byte (below) and in the binary code you will see: 00000111
Change it to: 00001111
ie. with 1111 at the end not 111

Tab into the next bit box and you will see the code change to 0F (013F062220B9000083200904200104070000000000000000000000000000 to 013B062220B90000832009042001040F0000000000000000000000000000)
[close the long code helper]
[Do It!]

Rozszyfruje ktoś to dla mnie? Który bajt zmienić i co chodzi w tym niżej (w sensie tej drugiej części instrukcji - to jakaś ciekawostka, czy coś skontrolować trzeba?
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 690
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-21, 14:29   

W-g tekstu należy zmienić bajt o indeksie 15 (liczone od 0 nie od 1) z wartości 07 (00000111) na wartość 0F (00001111)



Problem w tym, że na screenie, który podałeś już jest 0F w tym bajcie... To screen od ciebie?
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
MaRsXzU 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CLAA
Imię: Kamil
Dołączył: 21 Lut 2018
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-21, 14:39   

Tak, a skąd wziąłeś ten 15 bajt ?

"Click on the red byte (below)" - ?
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 690
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-21, 14:48   

MaRsXzU napisał/a:
Tak, a skąd wziąłeś ten 15 bajt ?

"Click on the red byte (below)" - ?

tekst "below" odnosi się do obrazka, którego dotyczy teks a którego nie mamy :(

jednak później gośc w tekście podaje pełne kodowanie PRZED zmianą:
013F062220B9000083200904200104070000000000000000000000000000
i PO zmianie:
013B062220B90000832009042001040F0000000000000000000000000000
a tam zmienia się tylko jeden bajt - 15-ty. Więc stad wziąłem indeks bajtu, który musisz zmienić.

Ktoś gdzieś wspominał o zmianie tego bajtu na 0x00 (00000000).
Ja mam takie kodowanie:
011A0E2000B90C8182300884280100000000000000000000000000000000
u mnie bajt 15 jest zerowy - więc może coś w tym jest? Nie wiem... :(
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
MaRsXzU 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CLAA
Imię: Kamil
Dołączył: 21 Lut 2018
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-21, 14:56   

hm rozumiem, a jaka jest szansa, że coś zepsuje na amen eksperymentowaniem?
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 690
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-21, 14:59   

Nie wiem :)
Wydaje mi się, że znikoma, ale to tylko moje "widzimisię". Wszystko i tak robisz na własne ryzyko.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 467 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8261
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-03-21, 15:00   

Nic się nie stanie, ewentualnie wyłączysz pewną funkcję, ale jak wpiszesz ponownie stare kodowanie, to wszystko będzie jak wcześniej. Dlatego zaleca się spisanie kodowania przed zmianami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: