Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A6 C7 3.0 TFSi komplet tarcze+klocki przód i tył
Autor Wiadomość
DariuszKR 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Dariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 188
Skąd: Czeladź
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-06-30, 08:15   

zalozylem ATE i jak reka odjol , a do tego czasu wymienialem nie potrzebnie piasty bo slepo bylem zapatrzony w zimermany ze to napewno nie tarczy:) , elementy zawieszenia kola opony , ja nie polecam


damos u ciebie ok i ciesze sie ze u ciebie chociaz niestety nie u wszystkich ja wiecej ich nie kupie , wlasnie odeslalem na reklamacje
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 633
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-07-01, 11:53   

DariuszJob napisał/a:
damos u ciebie ok i ciesze sie ze u ciebie chociaz niestety nie u wszystkich ja wiecej ich nie kupie , wlasnie odeslalem na reklamacje

Własnie - u jednego jest ok, u innego nie. Staram się znaleźć różnice, które mogą wpłynąć na kłopoty lub ich brak, ale mam problem:
- pytam się o zmierzone bicie na piastach i na tarczach - brak odpowiedzi
- pytam się o sposób docierania tarcz - brak odpowiedzi
- pytam się o rodzaj klocków na tarczach - brak odpowiedzi

zamiast konkretów same wymijające ogólniki: wymieniałem piasty, teraz założę EBC, padły po 2 hamowaniach, miałem ceramiczne, złożę reklamację... :)

I jak tu się uczyć na cudzych błędach? :p
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 432 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7449
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-07-01, 12:12   

Dla mnie trochę dziwne jest to, że kolega DariuszJob posiada A7 z 2016, która na 100% posiada jeszcze dwuletnią gwarancję, a kombinuje z zamiennikami <uoee> . Mając auto warte ok. 250 tysięcy złotych chyba nie zarabia się 2 tysięcy zł na miesiąc, więc co za problem pojechać do ASO i wymienić u nich komplet <mysli> .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Ł-y-S-y 


Model: Nie mam
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Automat
Imię: Tomasz
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 151
Skąd: okolice 3Miasta
Wysłany: 2017-07-01, 21:14   

damos napisał/a:
DariuszJob napisał/a:
damos u ciebie ok i ciesze sie ze u ciebie chociaz niestety nie u wszystkich ja wiecej ich nie kupie , wlasnie odeslalem na reklamacje

Własnie - u jednego jest ok, u innego nie. Staram się znaleźć różnice, które mogą wpłynąć na kłopoty lub ich brak, ale mam problem:
- pytam się o zmierzone bicie na piastach i na tarczach - brak odpowiedzi
- pytam się o sposób docierania tarcz - brak odpowiedzi
- pytam się o rodzaj klocków na tarczach - brak odpowiedzi

zamiast konkretów same wymijające ogólniki: wymieniałem piasty, teraz założę EBC, padły po 2 hamowaniach, miałem ceramiczne, złożę reklamację... :)

I jak tu się uczyć na cudzych błędach? :p


Ja bicie jade zmierzyc w przyszlym tyg - odrazu zmieniam
- doscieranie tarcz+ klocki - u mnie byla trasa 500 km - delikatnie
a klocki to juz pisalem ATE z dodatkiem ceramiki
_________________
Bylo 1009 KM a juz jest 1183 w GARAGE - łacznie :) i jeszcze urosnie :)
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 633
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-07-02, 03:34   

Ł-y-S-y napisał/a:
Ja bicie jade zmierzyc w przyszlym tyg - odrazu zmieniam
Co zmieniasz? Bo chyba nie bicie? :) Bicie piasty należy zmierzyć przed montażem tarczy a po oczyszczeniu piasty. Po założeniu tarczy należy zmierzyć bicie na niej. Jeśli jest za duże - nic nie pomoże :( Limity są podane w ulotce dostarczonej wraz z tarczami.

Ł-y-S-y napisał/a:
doscieranie tarcz+ klocki - u mnie byla trasa 500 km - delikatnie
No właśnie. Producent dokładnie pisze jak układać tarcze. Seria 15 hamowań z podanych prędkości, w podanym czasie, po każdym kilkuminutowe studzenie. Później seria mocniejszych hamowań - również ze studzeniem po każdym.
Z pewnością nie trzeba się trzymać wymagań z aptekarską dokładnością, ale w zwykłej trasie tak się nie da dotrzeć. Ja docierałem w nocy - kiedy nikogo za mną ani z przodu nie było. Ostatnio miałem mocne hamowanie na autostradzie przy 220kph i hamulce świetnie się spisały. Możliwe, że faktycznie wystarczy jedna trasa, ale z pewnością nie 500km przejechane "ciągiem", na tempomacie po autostradzie. Lepsze jest coś o bardziej zróżnicowanym profilu: z wieloma umiarkowanymi hamowaniami (czyli od 100 do 0 na 50m :) )

Ł-y-S-y napisał/a:
a klocki to juz pisalem ATE z dodatkiem ceramiki
A tarcze miałeś gładkie, czy nawiercane? Ktoś już pisał (mat1324?), że tarcze Zimmermann nie sprawują się dobrze z klockami ATE i polecał Ferodo.
Ja na razie, mimo 450KM pod maską, jestem zadowolony z działania tego zestawu. mam nadzieję, ze nowy komplet u Ciebie również dobrze zadziała! <okok>
 
 
DariuszKR 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Dariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 188
Skąd: Czeladź
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-07-02, 09:07   

damos napisał/a:
DariuszJob napisał/a:
damos u ciebie ok i ciesze sie ze u ciebie chociaz niestety nie u wszystkich ja wiecej ich nie kupie , wlasnie odeslalem na reklamacje

Własnie - u jednego jest ok, u innego nie. Staram się znaleźć różnice, które mogą wpłynąć na kłopoty lub ich brak, ale mam problem:
- pytam się o zmierzone bicie na piastach i na tarczach - brak odpowiedzi
- pytam się o sposób docierania tarcz - brak odpowiedzi
- pytam się o rodzaj klocków na tarczach - brak odpowiedzi

zamiast konkretów same wymijające ogólniki: wymieniałem piasty, teraz założę EBC, padły po 2 hamowaniach, miałem ceramiczne, złożę reklamację... :)

I jak tu się uczyć na cudzych błędach? :p



co tu mierzyć jak wymieniłem na komplet ATE i kłopot z głowy - odpowiedź sama w sobie.


Auto nie jest na gwarancji a jedna tarcza w ASO 356 kosztuje 1250zł zdaje sobie sprawę z wysokiej klasy auta ale nie mam zamiaru płacic 1250zł za jedną tarcze bez przesady.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 633
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-07-02, 11:40   

DariuszJob napisał/a:
co tu mierzyć
Bicie na piaście i na tarczy. Bardzo pouczający i wartościowy pomiar, choć często ignorowany.
DariuszJob napisał/a:
co tu mierzyć jak wymieniłem na komplet ATE i kłopot z głowy - odpowiedź sama w sobie.

No nie do końca - sam przyznałeś, ze przed założeniem ATE wymieniłeś piasty:
DariuszJob napisał/a:
zalozylem ATE i jak reka odjol , a do tego czasu wymienialem [...] piasty

Może wymiana piast pomogła?
Może Zimmermanny miały bicie a ATE nie mają?
Może Zimmermanny miały nieodpowiednie klocki a ATE mają dobre?
Może Zimmermannów nie "układałeś" a z ATE postępowałeś ostrożniej?
Wbrew zapowiedziom - więcej pytań, niż odpowiedzi :(

DariuszJob napisał/a:
Auto nie jest na gwarancji
2016 i nie na gwarancji? Więc to rozbitek z USA? Auto z Niemiec nadal miałoby gwarancję. W takim razie wymiana piast(y) mogła pomóc. W czasie kolizji przednie koła bardzo często mocno cierpią - a z nimi ich osadzenie: piasta i łożysko.

edit:
Faktycznie - sam pisałeś:

DariuszJob napisał/a:
Auto z 2016r przebieg nie całe 40k [...] 1. Bicia kół/ wibracje kierownicy powyżej 120km/h
2.wyjące łożysko
3. bicie tarcz
A więc [...] wymiana łożyska , hałas znikł , ale dalej mam problem [...] coś podpukuje z tej lewej strony na nie równościach

Wyjące łożysko przy przebiegu 40K - gdybyś wtedy włożył ATE lub tarcze z ASO - pewnie też miałbyś bicie.
 
 
DariuszKR 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Dariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 188
Skąd: Czeladź
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-07-02, 20:39   

tak auto bylo lekko uderzone ale wymiana piasty nie pomogla dalej tarcze bily , zalozylem stara piaste (mialem mozliwosc zwrocic stara ze wzgledu na uklady z magazynierem) nowe ate i jak reka odjol

nie zadawalem sobie tylu pytan poszedlem prosta droga , tarcze na sam koniec oddalem do tokarza na sprawdzenie na stole pomiaru bicia i bily jak cholera poszly do reklamacji


i tak uprzedzajac pytanie , dobrze dotarlem , nie hamowalem gwaltownie , nie przepalilem , nie wjechalem w kałuże

slaby material i tyle wg mnie nie poradzi sobie zimerman z 440km maszyna


Na tarcze niema gwarancji , jest to element eksploatacyjny indywidulanie i mozesz skakac plakac , takie reklamacje sa z gory odrzucane ( mam kolege w aso z autopsji to zna)

a i gwarancja jest sciagnieta z uwagi wlasnie na historie wypadkowosci , ( naruszenie konsturkcji samochodu - gwarancja off) niemcy stany polska nie wazne

wracajac do tematu

ja ZIMERMANOW NIE POLECAM , i kolega wyzej rowniez , tobie sluzy i oby najdluzej nam sie nie sprawdzily pozdro!
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 633
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-07-03, 12:47   

DariuszJob napisał/a:
slaby material i tyle wg mnie nie poradzi sobie zimerman z 440km maszyna
Ja mam 450 KM...
DariuszJob napisał/a:
Na tarcze niema gwarancji , jest to element eksploatacyjny indywidulanie i mozesz skakac plakac , takie reklamacje sa z gory odrzucane ( mam kolege w aso z autopsji to zna)
W BMW załatwili tarcze "na gwarancji"
DariuszJob napisał/a:
a i gwarancja jest sciagnieta z uwagi wlasnie na historie wypadkowosci , ( naruszenie konsturkcji samochodu - gwarancja off)
Ciekawe... pisałeś, że "auto bylo lekko uderzone", a tu nagle naruszenie konstrukcji :) Anyway - w przypadku naprawy zgodnie z wymaganą technologią gwarancja zostałaby utrzymana, chyba, że producent nie przewiduje możliwości naprawy takich uszkodzeń.

DariuszJob napisał/a:
ja ZIMERMANOW NIE POLECAM
Ja uważam, że Zimmermanny są ryzykowna "ruletką". Mogą zadziałać, ale nie muszą. Najpewniejszą opcją są oryginały zakładane w ASO, ale w zbliżonej cenie można mieć komplet StopTech, który podobno świetnie daje sobie radę z mocą 400+.
DariuszJob napisał/a:
kolega wyzej rowniez
Kolega wyżej miał klocki ATE, co jest gorąco odradzane.
DariuszJob napisał/a:
tobie sluzy i oby najdluzej nam sie nie sprawdzily pozdro!
Dzięki! Również życzę bezproblemowej eksploatacji ATE!
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
DariuszKR 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Dariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 188
Skąd: Czeladź
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-07-03, 19:10   

dla mnie to lekko uderzone ale dla audi naruszenie konstrukcji i koniec kropka nic nie zrobisz
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 633
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-08-24, 18:44   

Zrobiłem na tarczach kilka tys. km i na razie, odpukać, bez problemów :)
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 474
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-06-10, 15:57   

Witam. U mnie juz drugi raz zapalila sie kontrolka okladzin,chociaz po zgaszeniu i odpaleniu auta nie pojawia sie szybko,teraz ponad 200km juz sie nie pojawila ale to pewnie juz schylek ich zywotnosci. Bede wymienial przod i tyl tarcze i klocki i tu uklon w strone eksperta mat1324 o pomoc w dobraniu🙂Vin moj masz ale jesli sie gdzies zapodzial to moge podac w pw🙂
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 432 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7449
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-10, 16:09   

Nie ma sprawy :) . Zaraz przygotuję zestawienie.
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 474
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-06-10, 16:15   

Dzieki bardzo🙂
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 432 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7449
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-10, 16:29   

PRZÓD (PR-1LL → 356 mm):
- tarcza: 4G0 615 301 A » 4G0 615 301 K
- klocki: 4G0 698 151 B » 4G0 698 151 M » 4G0 698 151 S

TYŁ (PR-2EA → 330 mm):
- tarcza: 4H0 615 601 H » 4H0 615 601 K » 4H0 615 601 Q
- klocki: 4G0 698 451 J

Podałem więcej numerów, aby było łatwiej szukać <okok> .

Do tego najlepiej też dodać cztery śruby trzymające tarcze, ponieważ przeważnie nie można ich użyć ponownie, bo są zmasakrowane podczas ich odkręcania :) . Wszystkie są takie same i mają oznaczenie N 106 483 01.
Przy okazji warto też wymienić płyn hamulcowy, bo i tak trzeba sporą część odessać ze zbiorniczka (cofanie tłoczków). Polecam ATE DOT4 SL.6 <okok> .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: