Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A6 c7 3.0 TDI Quattro - uszczelnienie silnika
Autor Wiadomość
kudlaty922 


Model: Nie mam
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDi CLAB 204KM
Napęd: FWD
Rok: 2011
Skrzynia: Multitronic
Imię: kamil
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 1
Skąd: Waterford Prudnik
Wysłany: 2015-04-07, 21:59   

Witam!
jestem w trakcie zakupu a6 c7 z 2011 roku 3.0tdi 204km. mchcialbym uzyskac jakies informacje na temat tego silnika. auto ma dosyc spory przebieg jak na rocznik bo ma 200tys km ale w sumie na 3litrowego diesla to nie jest az tak duzo mysle.
chcialbym poznac opinie uzytkownikow tego wlasnie modelu? czy faktycznie jest problem z rozrzadem i czy te wycieki sie pojawiaja czesto? dodam ze a6 jest w s-line jak ma to jakies znaczenie.
z gory dzieki za jakiekolwiek info.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
jacobA6 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Janusz
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2015-04-08, 16:27   

Podobnie jak kolega powyżej jestem zainteresowany opinią co do jednostek wysokoprężnych 3,0TDI (mi zależy na 3.0BiTDI). Czy temat wycieków i rozszczelnienia się silnika jest wciąż obecny i czy także dotyczy audi Allroad???Proszę o opinię użytkowników bo szczerze mówiąc po lekturze tego wątku jestem bliższy benzynie 3,0TFSI , choć o tym silniku trudno się czegoś dowiedzieć (zapewne przez fakt sporadycznego użytkowania).
 
 
mb83 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Imię: Marcin
Wiek: 34
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-12, 19:38   

Bierz 3.0Tdi, rewelacyjny silnik!!! Na palcach jednej ręki policzysz tych którzy maja z nim problem i jak widzisz ASO robi to w ramach gwarancji. A jak chcesz używkę to pewnie będzie miała nalatane z 80tyś km lub lepiej więc jak do tej pory wada nie wystąpiła to juz raczej nie wystąpi… przed zakupem i tak będziesz weryfikował stan audi.
Sam mam ten silnik, jazda nim to sama radość, dynamiczny, w trasie oszczędny i mocy mu nigdy nie brakuje. Po gwarancji jeszcze troszkę go podkręcę wgrywając wirusa i wtedy to już bajka… 5s do 100km/h.
W każdej serii trafiają sie jakieś wadliwe egzemplarze ale na podstawie wyjątków nie wyrabia się opinii na temat całej serii… na forum piszą tylko Ci którym się coś z audi dzieje… popatrz na forum na działa C7… praktycznie żadnych wpisów :) to o czymś świadczy :)
Powodzenia w zakupie!!!

[ Dodano: 2015-04-13, 15:58 ]
Jako że kończy mi się gwarancja podjechałem do ASO i mówię, miska olejowa górna, uszczelnienie itp.... gośc na mnie popatrzył jak na wariata i mówi, że 15 lat w ASO pracuje i jeszcze NIGDY nie uszczelniali silnika 3.0Tdi... nawet nie słyszał o takiej awarii :)
Więc ja tam jestem spokojny o mój silnik
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Ł-y-S-y 


Model: Nie mam
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Automat
Imię: Tomasz
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 151
Skąd: okolice 3Miasta
Wysłany: 2015-04-14, 06:54   

No ja tez mam znajomego w serwisie w 3miescie - i jeszcze takiego przypadku nie mieli wiec spoko :)

P.S 3.0 BiTdi ma w seri 5.2 / 5.4 po dobrym programie podezewam ze mozna uzyskac 4 z przodu :)
_________________
Bylo 1009 KM a juz jest 1183 w GARAGE - łacznie :) i jeszcze urosnie :)
 
 
cypek41 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Łukasz
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 21
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 2015-06-10, 18:45   

No Koledzy niestety dopadło i mój wóz...
Wczoraj na przeglądzie ASO zauważyło pocenie się przy górnej misce olejowej. Po rozmowie z doradcą, stwierdził, że problem jest im znany i zazwyczaj tak to się zaczyna. Auto ma 150 tys. przebiegu i jak do tej pory zero problemów.
Czekam na szczególną wycenę tej czynności oraz stanowisko Audi w sprawie podziału kosztów naprawy. Niestety auto jest już po gwarancji..
Trochę się zawiodłem, że w miarę młodym aucie takie rzeczy...
 
 
R 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 16
Skąd: Mazury
Wysłany: 2015-06-11, 22:03   

CYPEK ale ubywa Ci tego oleju, musisz go dolewac ?
ile pokazuje oleju na wyswietlaczu , zmienil sie poziom od wymiany ?
ASO Wroclaw ?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
cypek41 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Łukasz
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 21
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 2015-06-12, 09:43   

Żadnego ubywania nie zauważyłem. Stan raczej się nie zmienił, ostatnio przed wymianą wskazywał full. ASO Wrocław stwierdziło niewielkie pocenie w tym miejscu. Chyba poczekam na rozwój sytuacji. Duży przegląd mam za 8tys km zobaczę co wtedy powiedzą. Mam nadzieje, że nie wymyślają, chociaż kiedyś stwierdzili niesprawność układu spryskiwaczy reflektorów, kazałem tego nie naprawiać. W domu okazało się ze wystarczyło dolać płynu do spryskiwaczy....
 
 
bigjasiu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGQB
Imię: Grzegorz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 19
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2015-06-17, 17:39   

Mam pytanko, czy w/w usterka tyczy się wszystkich silników 3.0 tdi czy tylko wybranych ??
 
 
R 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 16
Skąd: Mazury
Wysłany: 2015-06-30, 14:18   

postanowiłem sam wymienić olej i zajrzeć pod spód auta, zazwyczaj olej w serwisach czy warsztatach jest wymieniany przez ssak wkładany w bagnet wiec nie ma okazji zajrzeć na spód silnika bo nikomu sie nie chce odkręcac dolnej osłony silnika.
Miska oczywiscie okazała sie w oleju, olej na jej dolnej częsci i górnej, oraz za nia rozdmuchany przez pęd powietrza.
Poprzednią wymianę oleju robilem ok 12.tys km temu, wtedy po wymianie wskaźnik pokazywał 2/3 poziomu , po kilku tys. był poziom na 1/3 wiec dolałem raz 0,5l oleju na te cale 12tys.km.
W załączniku zdjęcia, na koniec wyczyściłem miskę(fot.1) zobaczymy co będzie przy następnej wymianie...
Jezeli ktoś ma checi to sam może wymienić olej i sprawdzic co ma u siebie.
Potrzebne: klucz nasadowy 32 i 13, torx T40(lub imbus), śrubokręt.
wymiane oleju/inspekcje można samemu zapisać w menu MMI.(bez kabla)
silnik CDUC 2011 140.tys.km

mc.jpg
Plik ściągnięto 9121 raz(y) 7,92 KB

md CDUC.jpg
Plik ściągnięto 281 raz(y) 36,18 KB

mm CDUC.jpg
Plik ściągnięto 295 raz(y) 198,01 KB

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mateusz2105 


Model: RS7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Wiek: 26
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-07, 19:45   

U mnie po 140 000 wyglada to tak :)



na szczescie 0 wyciekow.
 
 
cypek41 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Łukasz
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 21
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 2015-09-07, 22:01   

Ja ostatnio byłem na przeglądzie i czekałem na informację o doradcy na temat wycieku. Niestety nie doczekałem się a gdy sam poruszyłem ten temat to powiedziano mi, że nic się nie dzieje i nie ma czym się martwić. Od wymiany do wymiany co 15 tys km nic mi nie ubywa.
Trochę to dziwne ale skoro nic się nie dzieje to nie ruszam tematu :)
 
 
rafald 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDi CLAB 204KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Imię: Rafał
Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 61
Skąd: 100lica
Wysłany: 2015-11-16, 19:52   

R napisał/a:

wymiane oleju/inspekcje można samemu zapisać w menu MMI.
silnik CDUC 2011 140.tys.km


masz na myśli że można to zrobić bez kabla?

ps mnie tez w piątek serwis poinformował o wycieku....
zastanawiam się tylko czy naprawde trzeba rozbierac silnik żeby to uszczelnić, skoro to miska olejowa to po kiego ... aż tak grzebac? nie można jej poprostu zdjąć i uszczelnić?

[ Dodano: 2015-11-20, 10:17 ]
dla potomnych: byłem u znajomego mechanika który specjalizuje się w Audi, wstawiliśmy moją A6 na podnośnik i pozdejmowaliśmy osłony. Olej sie pojawia przy górnej misce w miejscu gdzie do miski przykręcona jest łapa. natomiast trudno to nazwać wyciekiem, raczej jest to pocenie się. na dolnej misce olejowej (to ta która jest na zdjęciach powyżej od kolegów R i Mateusz) u mnie nie śladu oleju na szczęście.
i teraz najważniejsze: jak powiedziałem mechaniorowi że w serwisie żeby to uszczelnić to wyciągają silnik, to mało brakowało i musiałbym go reanimować bo był bliski zejścia z tej planety ze śmiechu :shock:
jak już doszedł do siebie to pokazał mi jak sie dostac do tej miski od dołu - otóż wystarczy zrzucić przednie zawieszenie i cała miska jest na wierzchu. więc nie dawajcie się naciągać serwisowi na koszty rzędu 10kpln!!!!!!!!!
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
R 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 16
Skąd: Mazury
Wysłany: 2015-11-21, 13:54   

od ostatniej wyżej opisanej wymiany zrobiłem 13.tyś km i na wyświetlaczu pojawiło się info abym dolał "nie więcej niż 1.litr oleju" i tak na dniach maiłem zrobić całą wymianę oleju więc się za to zabrałem.
Ostatnio przy wymianie zalałem 7,0L oleju wtedy wskaźnik pokazywał max stanu. Odkręciłem dolną osłonę silnika i na misce praktycznie nie było śladów oleju, trochę nad jej górną częścią,minimalnie na spodzie, bardziej to można nazwać pocenie jak kolega rafald wyżej napisał, wiec przez te 13.tys km ubyło niecały litr , myślę ,że w części trochę go wyciekło a trochę po prostu silnik przepalił,
(te wcześniejsze wycieki na poprzednich zdjęciach musiały się nazbierać przez jakiś dłuższy czas)
Jeżeli między wymianami ubywa 1.litr oleju to ja nie widzę powodu abym miał teraz jakąś wielką naprawę robić za kilka tyś zł i uszczelniać silnik.
Nie wiem jak Ci ,którzy robili już te uszczelnienie ,może musieli duża ilość tego oleju dolewać, nigdzie tego nikt nie napisał ile to było.

CAM00005.jpg
Plik ściągnięto 212 raz(y) 72,03 KB

CAM00002.jpg
Plik ściągnięto 155 raz(y) 98,64 KB

 
 
NPT 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Michał
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 72
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-12-29, 22:42   

Panowie czy ktoś mial w/w usterke w silniku 3.0 TDI 313 km?
 
 
rafald 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDi CLAB 204KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Imię: Rafał
Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 61
Skąd: 100lica
Wysłany: 2016-01-07, 14:33   

konstrukcja silnika jest identyczna o ile mi wiadomo więc szansa że to wystąpi w biT jest taka sama jak w każdej innej 3.0 tdi :|
_________________
szczęśliwy posiadacz:
- S6 C5 2001 (4.2 V8 Quattro)
- A6 C6 2007 (2.0 TDI)
- A6 C7 2012 (3.0 TDI Quattro)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: