Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A6 C7 3.0 BTDI 313 / S6 zużycie klocków/tarczy hamulcowych
Autor Wiadomość
shandor 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 29
Skąd: Wa-wa, Drogomyśl
Wysłany: 2016-11-06, 10:09   A6 C7 3.0 BTDI 313 / S6 zużycie klocków/tarczy hamulcowych

Jak u Was zużywają się klocki / tarcze hamulcowe?
Pytanie do użytkowników 3.0BTDI lub S6 bo hamulce są takie same.

W moim samochodzie (allroad c7) przy 35kkm skończyły sie klocki z tyłu, ale tarcze tylne były bez rantu, natomiast z przodu była jeszcze połowa klocka, ale był już wyraźny rant na tarczy.

Przy 35kkm wymieniłem komplet tarcz i klocków (przód i tył), gdyż pokrzywiły sie przednie tarcze skutkujące wibracjami kierownicy. Przepychanka gwarancyjno- prawnicza i zrobili w ASO na zasadzie 50/50, czyli przy 35kkm miałem praktycznie nowe hamulce.

Teraz mam 70kkm (przebieg głównie autostradowy i raczej przy b. dużych prędkościach) i sytuacja się powtarza ( tarcze przednie na razie proste) czyli:
Przód: połowa klocków, tarcza z wyraźnym rantem
Tył: klocki zużyte, tarcza bez rantu.

Trochę mnie to dziwi, gdyż moje dotychczasowe doświadczenie z hamulcami w samochodzie o podobnej mocy i masie (allroad c5 2.7bt) jest takie, że klocki tylne wymieniałem dwukrotnie rzadziej niż przednie.

Jakie macie doświadczenia w ww. kwestii?

Shandor
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Ziomek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ANB
Imię: Andrzej
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 590
Skąd: Mielec
Wysłany: 2016-11-06, 15:57   

Ze swojego doświadczenia wiem że zależy co założysz to tak będzie się zużywało. Jak w ASO założyli Ci po 35kkm to samo co w fabryce to dlaczego miała się sytuacja nie powtórzyć? Co do zużywania klocków z tyłu to jednak mają lżej niż przód.
 
 
żybis 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Przemo
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 142
Skąd: Krak
Wysłany: 2016-11-06, 17:47   

Witam

Czy masz adaptacyjny tempomat?
Przy wszystkich systemach "autopilota" klocki tył szybko się kończą. Może być taka przyczyna.

Pozdro
Przemo
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
shandor 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 29
Skąd: Wa-wa, Drogomyśl
Wysłany: 2016-11-06, 23:27   

Ziomek napisał/a:
co do zużywania klocków z tyłu to jednak mają lżej niż przód.

Do tej pory też tak sądziłem. Jednak w tym typie tylne (klocki) znikają dużo szybciej niż przód, więc albo ten typ tak ma, albo coś jest nie tak. Dlatego pytanie do posiadaczy typu o ich doświadczenia.

Z kolei zużycie tarcz potwierdza powszechną opinię, że przód hamuje mocniej / zużywa się szybciej. Więc być może w tym przypadku panom inżynierom z Audi lub raczej ATE dobranie klocków do tarcz nie całkiem wyszło.

żybis napisał/a:
Czy masz adaptacyjny tempomat?.

Niestety nie mam, ale nie wiem czy niestety. Na niemieckich autostradach wystarcza klasyczny tempomat, bo wszyscy jadą lewym pasem ze stałą prędkością. W Polsce bym sie bał, bo lecisz 2 paki lewym pasem, a pan z ciężarówki przed tobą musi wyprzedzić inną ciężarówkę (bez kierunkowskazu), aby jechać 2km/h szybciej niż ten przed nim. Polski standard.
 
 
taba 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGQB
Imię: Łukasz
Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 22
Skąd: dolnoslaskie
Wysłany: 2016-11-12, 10:22   

Ja zrobiłem swoją jakieś 30tyś od zakupu i tez jeżdżę z dużymi prędkościami po niemieckich autostradach, ale zużycie praktycznie zerowe
shandor napisał/a:
Na niemieckich autostradach wystarcza klasyczny tempomat, bo wszyscy jadą lewym pasem ze stałą prędkością. W Polsce bym sie bał, bo lecisz 2 paki lewym pasem, a pan z ciężarówki przed tobą musi wyprzedzić inną ciężarówkę (bez kierunkowskazu), aby jechać 2km/h szybciej niż ten przed nim. Polski standard.
apropo tego to na tych wlaśnie autostradach jeżdżę regularnie od 4 lat i wiecej wyprzedzam lewym pasem niz prawym a wyjeżdżanie bez kierunkowskazu jest nagminne w osobówkach. Co do tirów to problem jest wszędzie i jedyne rozwiązanie to zakaz wyprzedzania na autostradach na których nie ma ograniczenia prędkości
 
 
konpiwo 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Imię: konrad
Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 2
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2017-04-15, 15:44   

witam ja również wymieniałem przy 35 tyś klocki z tylu ale powiedzieli w aso że w c7 tak jest 2x tył 1x przód
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: