Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A6 C7 3.0 BTDI 313 / S6 zużycie klocków/tarczy hamulcowych
Autor Wiadomość
shandor 


Model: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGQB
Imię: Marcin
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 34
Skąd: Wa-wa, Drogomyśl
Wysłany: 2016-11-06, 10:09   A6 C7 3.0 BTDI 313 / S6 zużycie klocków/tarczy hamulcowych

Jak u Was zużywają się klocki / tarcze hamulcowe?
Pytanie do użytkowników 3.0BTDI lub S6 bo hamulce są takie same.

W moim samochodzie (allroad c7) przy 35kkm skończyły sie klocki z tyłu, ale tarcze tylne były bez rantu, natomiast z przodu była jeszcze połowa klocka, ale był już wyraźny rant na tarczy.

Przy 35kkm wymieniłem komplet tarcz i klocków (przód i tył), gdyż pokrzywiły sie przednie tarcze skutkujące wibracjami kierownicy. Przepychanka gwarancyjno- prawnicza i zrobili w ASO na zasadzie 50/50, czyli przy 35kkm miałem praktycznie nowe hamulce.

Teraz mam 70kkm (przebieg głównie autostradowy i raczej przy b. dużych prędkościach) i sytuacja się powtarza ( tarcze przednie na razie proste) czyli:
Przód: połowa klocków, tarcza z wyraźnym rantem
Tył: klocki zużyte, tarcza bez rantu.

Trochę mnie to dziwi, gdyż moje dotychczasowe doświadczenie z hamulcami w samochodzie o podobnej mocy i masie (allroad c5 2.7bt) jest takie, że klocki tylne wymieniałem dwukrotnie rzadziej niż przednie.

Jakie macie doświadczenia w ww. kwestii?

Shandor
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Ziomek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ANB
Imię: Andrzej
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 790
Skąd: Mielec
Wysłany: 2016-11-06, 15:57   

Ze swojego doświadczenia wiem że zależy co założysz to tak będzie się zużywało. Jak w ASO założyli Ci po 35kkm to samo co w fabryce to dlaczego miała się sytuacja nie powtórzyć? Co do zużywania klocków z tyłu to jednak mają lżej niż przód.
 
 
żybis 


Model: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Rok: 2017
Skrzynia: S-tronik
Imię: Przemo
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 146
Skąd: Krak
Wysłany: 2016-11-06, 17:47   

Witam

Czy masz adaptacyjny tempomat?
Przy wszystkich systemach "autopilota" klocki tył szybko się kończą. Może być taka przyczyna.

Pozdro
Przemo
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
shandor 


Model: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGQB
Imię: Marcin
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 34
Skąd: Wa-wa, Drogomyśl
Wysłany: 2016-11-06, 23:27   

Ziomek napisał/a:
co do zużywania klocków z tyłu to jednak mają lżej niż przód.

Do tej pory też tak sądziłem. Jednak w tym typie tylne (klocki) znikają dużo szybciej niż przód, więc albo ten typ tak ma, albo coś jest nie tak. Dlatego pytanie do posiadaczy typu o ich doświadczenia.

Z kolei zużycie tarcz potwierdza powszechną opinię, że przód hamuje mocniej / zużywa się szybciej. Więc być może w tym przypadku panom inżynierom z Audi lub raczej ATE dobranie klocków do tarcz nie całkiem wyszło.

żybis napisał/a:
Czy masz adaptacyjny tempomat?.

Niestety nie mam, ale nie wiem czy niestety. Na niemieckich autostradach wystarcza klasyczny tempomat, bo wszyscy jadą lewym pasem ze stałą prędkością. W Polsce bym sie bał, bo lecisz 2 paki lewym pasem, a pan z ciężarówki przed tobą musi wyprzedzić inną ciężarówkę (bez kierunkowskazu), aby jechać 2km/h szybciej niż ten przed nim. Polski standard.
 
 
taba 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGQB
Imię: Łukasz
Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 48
Skąd: dolnoslaskie
Wysłany: 2016-11-12, 10:22   

Ja zrobiłem swoją jakieś 30tyś od zakupu i tez jeżdżę z dużymi prędkościami po niemieckich autostradach, ale zużycie praktycznie zerowe
shandor napisał/a:
Na niemieckich autostradach wystarcza klasyczny tempomat, bo wszyscy jadą lewym pasem ze stałą prędkością. W Polsce bym sie bał, bo lecisz 2 paki lewym pasem, a pan z ciężarówki przed tobą musi wyprzedzić inną ciężarówkę (bez kierunkowskazu), aby jechać 2km/h szybciej niż ten przed nim. Polski standard.
apropo tego to na tych wlaśnie autostradach jeżdżę regularnie od 4 lat i wiecej wyprzedzam lewym pasem niz prawym a wyjeżdżanie bez kierunkowskazu jest nagminne w osobówkach. Co do tirów to problem jest wszędzie i jedyne rozwiązanie to zakaz wyprzedzania na autostradach na których nie ma ograniczenia prędkości
 
 
konpiwo 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Imię: konrad
Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 2
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2017-04-15, 16:44   

witam ja również wymieniałem przy 35 tyś klocki z tylu ale powiedzieli w aso że w c7 tak jest 2x tył 1x przód
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
luks 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Tiptronic
Imię: LukS
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 67
Skąd: PL
Wysłany: 2018-10-17, 17:15   

U mnie przy 43000 konczy się tył.
Pytanie, co tam polecacie wsadzić ?
Jaka firma robi na pierwszy montaz ?
Na klocku jest 4G0 615 415 oraz inny numer: FER 139-23 FE A16
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 534 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9796
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-10-17, 18:21   

Można wsadzić komplet ATE lub nieco tańsza opcja: tarcze Zimmermann + klocki Ferodo :) . Zamiast gładkich tarcz można dać nawiercane (jak komuś się podobają).
 
 
Deba 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CRTD
Imię: Jacek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Mar 2019
Posty: 18
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2019-04-02, 09:49   

Nic dziwnego te nasz samochodziki ważą 2 tony i wolno nie jeżdżą trochę energii potrzeba żeby tą masę zatrzymać. Z drugiej strony producenci układów hamulcowych już tam dobrze wiedzą ile powinny wytrzymać układy żeby mogli zarobić.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
kasmar 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLD
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 42
Skąd: Rymanów
Wysłany: 2019-04-02, 13:14   

Z klockami i tarczami podobnie jak z paliwem, wszystko zależy od "nogi" jaka masz.
_________________
Audi A6 C7 - jest
Audi A6 C6 2009 - 2017
Audi A4 B6 2006 - 2009
Audi A4 B5 2003 - 2006
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: