Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C7 2.0 TDI] Zbyt duże zużycie oleju?
Autor Wiadomość
MałgośkaS 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Imię: Małgorzata
Wiek: 35
Dołączyła: 22 Lis 2018
Posty: 8
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-07-09, 09:05   [A6 C7 2.0 TDI] Zbyt duże zużycie oleju?

Cześć,

borykam się z problemem zbyt dużego zużycia oleju od ponad pół roku...
Turbina już zregenerowana, ale nadal co około 1 tyś. km trzeba dodawać około 1 litr oleju, co nie jest wg mnie normalne...
(raczej nie jest to wina samego DPF'a)

Mechanik twierdzi, że może to być dość kosztowna naprawa:/

Macie jakieś sugestie? :(
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Punisher 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BRE
Imię: Przemek
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 216
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-07-09, 13:32   

Taki pobór oleju nawet od wymiany do wymiany nie jest normalny.
Najprawdopodobniej to wina pierścieni, oczywiście gdy nie widać żadnego wycieku.
Trzeba zmierzyć ciśnienie sprężania i wstępnie wyjdzie :) Nie dymi?
 
 
MałgośkaS 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Imię: Małgorzata
Wiek: 35
Dołączyła: 22 Lis 2018
Posty: 8
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-07-09, 13:58   

ha! no właśnie, że z zewnątrz nigdzie nie widać, żeby olej gdzieś uciekał:/ na chodnikach zero śladów..

a jeżeli chodzi o dymienie, to faktycznie tak było (dymki na czarno), ale jak turbina została zregenerowana to problem ustał. Teraz to raczej czasami na biało zadymi, ale nie jakaś tam chmura za autem, że świata nie widać:)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Punisher 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BRE
Imię: Przemek
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 216
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-07-09, 14:56   

Podejrzewam że wymiana pierścieni to koszt rzędu 1000-1500 zł. Warto pomyśleć przy okazji o wymianie rozrządu jeśli już ma trochę nalatane, uszczelnień itp - praktycznie wszystko będzie można przy okazji zrobić :)
 
 
MałgośkaS 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Imię: Małgorzata
Wiek: 35
Dołączyła: 22 Lis 2018
Posty: 8
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-07-09, 15:01   

hm.. rozrząd zmieniłam jak kupiłam tego dziada...:) (ponoć był zmieniany przez poprzedniego własciciela, ale dla spokoju wolałam sama to zrobić)
tylko dziwne, że wtedy (czyli listopad 2018) nie było widać, tego problemu z olejem:/ ...
 
 
januszm 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Janusz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 301
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2019-07-09, 17:27   

ile to masz nalatane ze musiales turbine regenerowac?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
MałgośkaS 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Imię: Małgorzata
Wiek: 35
Dołączyła: 22 Lis 2018
Posty: 8
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-07-10, 09:34   

w teorii 205 tyś., ale nigdy się już raczej nie dowiem, ile było w nim grzebane przy przebiegu..

Raczej zawsze przy aucie zanim doprowadzi się do odpowiedniego stanu po zakupie trochę w niego inwestuje, pomimo, że na pierwszy rzut oka nie widać usterek.
 
 
danolek 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Dan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 159
Skąd: Belgia
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2019-07-16, 21:51   

Mi w tym samym silniku nie ubywa nic od wymiany do wymiany,przebieg mam 170 tys,ale pewny 100%.

Niepokojace jest tez,ze piszesz,ze auto puszcza czarny dymek. Jak to jest mozliwe,skoro masz dpf? Chyba,ze ktos Ci go wczesniej wypatroszyl :/
 
 
andre_23 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2016
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CNHA
Imię: Andrzej
Wiek: 38
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 13
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-07-20, 17:02   

Ja ostatnio w swoim wozie zdziwiłem się bo po 5 tyś od wymiany oleju zaświeci się Fis i podał info o minimalnym poziomie. Faktycznie dolać trzeba było 400ml oleju po przejechaniu 5 tyś km. Auto świeżo sprowadzilem że Szwecji z historią serwisową ma 120 tyś km. Nie wiem czy to tak ma byc? ale raczej nie jest to mirmale. Auto ma Ad Blue, może to jest przyczyna? Sprawdzałem zapelnienie Dpfa i jest w normie. Może ktoś spotkał się z tym problemem?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
danolek 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Dan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 159
Skąd: Belgia
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2019-07-23, 23:29   

Przyczyn moze byc kilka. Mogli za malo wlac podczas wymiany. Moze silnik bierze olej. Moze masz nieszczelna turbine. Trzeba by sprawdzic pare rzeczy,tak to wrozenie z fusow :)
 
 
andre_23 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2016
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CNHA
Imię: Andrzej
Wiek: 38
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 13
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-07-29, 00:33   

No tak masz rację, że przyczyn może być kilka, tylko przy tak niskim przebiegu 120 tyś km silnik miałby brac już olej, to trochę lipa na grupę VW. Olej wymieniałem i wlewałem sam, wiec poziom wiem jaki był przy wymianie. Silnik i osprzęt m.in. turbina jest czysty i suchy, ani śladu nieszczelności i wyrzucania oleju. Przebieg raczej pewny, cały czas serwis do końca. Jak sprawdzić turbinę, możesz podpowiedzieć jak to zrobić w domowych warunkach? Na spokojnie poobserwuję silnik przy dalszej eksploatacji.
 
 
pan42 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLD
Imię: Andrzej
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 811
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2019-07-29, 07:25   

andre_23 napisał/a:
Jak sprawdzić turbinę, możesz podpowiedzieć jak to zrobić w domowych warunkach?

Odkręć rurę gumową za turbiną i zobacz czy jest w niej olej.
andre_23 napisał/a:
tylko przy tak niskim przebiegu 120 tyś km silnik miałby brac już olej, to trochę lipa na grupę VW


To nie jest powszechnie występujące zjawisko. Ja zalewając silnik ok. 4,5 l oleju nie jestem w stanie zużyć kupionych 5 l do kolejnej wymiany
_________________
Było przez 8 lat A6 C6 i nie może być nic innego niż A6 C7
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
andre_23 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2016
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CNHA
Imię: Andrzej
Wiek: 38
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 13
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-08-01, 00:37   

ok, dziękuje za podpowiedź. Sprawdzę tą rurę powietrza doładowującego za turbiną.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: