Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BDW 2.4 177 KM] Kolektor ssący

Silniki benzynowe
zbikow1231
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 06 mar 2017, 09:34
Lokalizacja: Radom

Post autor: zbikow1231 » 11 kwie 2017, 18:51

mat694 pisze:Powiedzcie mi w takim razie czemu tą wtyczkę mam (chyba fabrycznie) odłączoną i nigdzie nie dynda? To chyba sterowanie czy tam odczyt pozycji klap?

Obrazek

To jest właśnie odczyt pozycji klap.

Matteoz21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 28 maja 2014, 15:24
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: Matteoz21 » 27 maja 2017, 16:02

Witam,

No i u mnie wczoraj zaczął tłuc kolektor.
Niech ktoś kto blokował już klapki wypowie się jak to chodzi.
Ciekawi mnie z czego wynika wysoka cena używek na różnych portalach. Np. do 3.2 można znaleść kolektor już za 300-400 zł, a do 2.4 za 1500zł?? Czym to się ma?

Pozdrawiam

ossstry
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 maja 2017, 23:14
Lokalizacja: Francja

Post autor: ossstry » 17 cze 2017, 20:42

Czy przy padniętym kolektorze mieliście drgania silnika? U mnie są dość duże i ciężko stwierdzić co jest przyczyna. Kolektor napewno mam padnięty bo stuka i mechanik stwierdził że terepiee od tego bo dostaje jakieś zawirowania powietrza czy coś takiego. Ewentualnie jak to sprawdzić? Chodzi mi żeby odłączyć kolektor i sprawdzić czy terepanie ustanie.

Matteoz21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 28 maja 2014, 15:24
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: Matteoz21 » 30 cze 2017, 20:56

Witam,

Po długiej walce problem z kolektorem został rozwiązany.
Wszędzie na forach dostajemy informację że kolektor w silnikach 2.4 BDW jest nienaprawialny. Z tego względu pozostaje jedynie szukanie używki których cena oscyluje w granicach 1500 zł, lub zakup nowego w cenie ok 4000 zł. Po długich poszukiwaniach na niemieckim ebay znalazłem nowe kolektory do 2.4 BDW których cena z przesyłką wynosiła ok 2700 zł. Jednak to nadal kupę kasy za kawał plastiku.
Kontynuując drążenie tematu kolektora i tego co się tam rozlatuje zainteresowałem się tematem klap wirowych.
Już miałem zamawiać nowy kolektor z Niemiec gdy trafiłam na ciekawy artykuł:
https://www.auto-krak.pl/inne-marki/vw- ... simos-6-3/

Zadzwoniłem do firmy https://www.auto-krak.pl/ i od pana Zbyszka uzyskałem informację że oczywiście usuwają wadliwe klapy wirowe w kolektorach silników 2.4 BDW oraz wysterowują je ze sterownika silnika po to, aby nie było spadku mocy w górnym zakresie obrotów, co ma miejsce przy zablokowaniu klap.- a teraz najlepsze- koszt całej operacji- 500 zł <lol>
Niewiele myśląc zdemontowany kolektor wraz ze sterownikiem silnika załadowałem do bagażnika auta zastępczego :) i popędziłem z nim 256 km do firmy Auto-Krak.
Po 3 dniach poczta dostarczyła mi naprawiony kolektor, który po zamontowaniu pracuje cichutko i bez problemów z brakiem mocy <okok>

Pozdrawiam

Matifcb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 29 sie 2016, 14:27
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matifcb » 30 cze 2017, 23:10

świetna wiadomość, problem z kolektorem mysle ze mozna juz za nie jakies duze pieniadze rozwiazac. Raczej problmu rozrzadu sie nie ominie i 4k pln trzeba na ta okazje nadal miec

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 01 lip 2017, 14:05

no tak jak kolega napisał klapy to nie problem ale pozostaje rozrząd drogi
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Matteoz21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 28 maja 2014, 15:24
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: Matteoz21 » 01 lip 2017, 14:24

Koledzy, jeżeli klapy w kolektorze to nie problem, to zobaczcie ile osób z forum boryka się z tym tematem i w efekcie czego najczęściej zmuszonych było do wydania ponad 4000 zł na nowy kolektor z ASO.
Myślę że nie należy tego bagatelizować, ponieważ jeżeli któryś z elementów uszkodzonych klap wirowych wpadnie do silnika to koszty naprawy przewyższą nawet rozrząd.
Pozdrawiam

Matifcb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 29 sie 2016, 14:27
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matifcb » 02 lip 2017, 23:04

ale uwazasz ze te rozwiazania ktore sa tu proponowane sa polsrodkiem ?

Matteoz21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 28 maja 2014, 15:24
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: Matteoz21 » 04 lip 2017, 03:42

Z tego co pamiętam to proponowane do tej pory rozwiązania były dwa:
1. wymiana kolektora na nowy,
2. Blokada łopatek poprzez odłączenie wężyka podciśnienia lub ingerencję w mechanizm sterowania- i to na pewno jest półśrodek :) bo ogranicza moc w górnych partiach obrotów.

Matifcb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 29 sie 2016, 14:27
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matifcb » 04 lip 2017, 11:10

kolega Słoniu pisal ze ktos jest w fazach wymyslenia czegos, czekamy ciagle bo chca na to dawac gwarancje wiec musze zrobic to porzadnie ( 5 str tego tematu)

ty sam napisales ze Pan Zbyszek cos robi co niby nie ma straty mocy w gornej fazie obrotow ?

zawsze mozna uzywke tez kupic i 2 razy wymienic uzywke zeby koszt byl taki sam jak przy wymianie na nowy.

Jako tako pojawiaja sie mozliwosci. Koszta sa rozne w zaleznosci od sposobu usuniecia usterki z klapkami. Szkoda ze nie ma takich mozliwosci przy rozrzadzie gdzie jednak tylko wymiana, tylko wyjecie rozrzadu z ciezko dostepnego miejsca i kieszen boli duzo bardziej..

kenzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:35
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kenzi » 05 lip 2017, 09:52

Apropos rozrządu panowie z "mechanika pojazdowa klimas "w Sycowie mają jakiś patent na górne napinacze.

ossstry
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 maja 2017, 23:14
Lokalizacja: Francja

Post autor: ossstry » 03 sie 2017, 10:48

Czy ktoś się orientuje na jakiej zasadzie działa ta gruszka z przodu kolektora? U mnie po odpaleniu zaciąga klapy i je zamyka. Problem pojawia się przy wyższych obrotach. Do 4 tys nie ma żadna reakcji gruszki przez co klapy są cały czas zamknięte i zaczyna stukac. Kolektor wyciągam wydaje się jeszcze w pozadku. Problem lezy chyba w sterowaniu. Tylko gdzie jest wadliwa cześć?

Simonel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 26 lis 2017, 12:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Simonel » 26 lis 2017, 13:10

Matteoz21 pisze:Witam,

Po długiej walce problem z kolektorem został rozwiązany.
Wszędzie na forach dostajemy informację że kolektor w silnikach 2.4 BDW jest nienaprawialny. Z tego względu pozostaje jedynie szukanie używki których cena oscyluje w granicach 1500 zł, lub zakup nowego w cenie ok 4000 zł. Po długich poszukiwaniach na niemieckim ebay znalazłem nowe kolektory do 2.4 BDW których cena z przesyłką wynosiła ok 2700 zł. Jednak to nadal kupę kasy za kawał plastiku.
Kontynuując drążenie tematu kolektora i tego co się tam rozlatuje zainteresowałem się tematem klap wirowych.
Już miałem zamawiać nowy kolektor z Niemiec gdy trafiłam na ciekawy artykuł:
https://www.auto-krak.pl/inne-marki/vw- ... simos-6-3/

Zadzwoniłem do firmy https://www.auto-krak.pl/ i od pana Zbyszka uzyskałem informację że oczywiście usuwają wadliwe klapy wirowe w kolektorach silników 2.4 BDW oraz wysterowują je ze sterownika silnika po to, aby nie było spadku mocy w górnym zakresie obrotów, co ma miejsce przy zablokowaniu klap.- a teraz najlepsze- koszt całej operacji- 500 zł <lol>
Niewiele myśląc zdemontowany kolektor wraz ze sterownikiem silnika załadowałem do bagażnika auta zastępczego :) i popędziłem z nim 256 km do firmy Auto-Krak.
Po 3 dniach poczta dostarczyła mi naprawiony kolektor, który po zamontowaniu pracuje cichutko i bez problemów z brakiem mocy <okok>

Pozdrawiam
Matteo i jak się sprawuje auto po dłuższym nieużywaniu wymontowanych klap? Jak z mocą w niskim zakresie obrotów?

kamm92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 gru 2017, 22:44
Lokalizacja: Płock

Post autor: kamm92 » 12 lut 2018, 21:51

czy po takiej operacji nie będą pokazywały się błędy na wyświetlaczu? Też myślę poważnie , by wysłać tam swoj kolektor, dziś dzwoniłem i powiedzieli, że to kilka godzin roboty i zrobiony
Ostatnio zmieniony 13 lut 2018, 16:23 przez kamm92, łącznie zmieniany 1 raz.

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 13 lut 2018, 06:59

nie ma błędów jest kolektor zaślepiany i wycięty programowo z ecu silnika
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga