Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

AUDI A6 C6 2.0 TFSI BPJ 230KM

Silniki benzynowe
gom4z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: AUDI A6 C6 2.0 TFSI BPJ 230KM

Post autor: gom4z » 24 paź 2020, 22:33

Niestety bez zmian. Auto po prostu lubi poszarpać dopóki się nie zagrzeje do 70 stopni może trochę więcej, a tak to nic się nie dzieje wszystko jest ok. Nie mam pojęcia co to może być.

gom4z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: AUDI A6 C6 2.0 TFSI BPJ 230KM

Post autor: gom4z » 21 sty 2021, 17:11

Dobra tak na przyszłość informacyjnie.

Po regeneracji wtryskiwaczy szarpanie ustało. Wszystkie lały i były nieszczelne.

Ciężkie odpalanie auta na zimnym był natomiast winien czujnik położenia wałka rozrządu.

Longer82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 13 lip 2020, 11:14
Imię: Karol
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wiśniowa Góra

Re: AUDI A6 C6 2.0 TFSI BPJ 230KM

Post autor: Longer82 » 27 lip 2021, 21:51

Ja się dopiszę, bo jestem po walce podobnej jak Kolega i przypadek pasuje do wątku - może się komuś przyda.

Auto i silnik ten sam, tylko wystrojone na 252KM i z LPG (KME Nevo Sky Direct). Na początku super, ale po roku po zapaleniu na zimnym nierówno pracowało, później bardzo nierówno, a dodatkowo zaczęło kangurzyć przy przyśpieszaniu, ta benzynie dramat, na LPG lepiej (jak już się rozgrzał i przełączył). Diagnoza szybka i prosta - wtryski benzyny, rzeczywiście okazały się pozapiekane. Pierwsza myśl taka, że jeśli PB przy TFSI ma chłodzić i smarować wtryski, coś jest z dostarczaniem paliwa - ale okazało się OK, wtryski wymienione, pojechałem do gazowników żeby zwiększyli dotrysk benzyny - bo skoro jest dostarczana, to może po prostu przy podwyższonej mocy jest jej za mało.
Drugi komplet wtrysków padł szybciutko, tym razem nie wstawiłem używek, tylko zregenerowane swoje (1200PLN) i zmieniłem gazownika na ponoć artystę w swoim fachu. Wgrał swój program do 2.0TFSI, później jeszcze go podrzeźbił i było ok, z tym że poprosił żebym pojechał do jakiegoś ogarniętego diagnostyka, bo niby OK, ale na jego oko coś auto boli. Czasu do diagnostyka jechać oczywiście nie miałem, po 2 m-cach żona prowadziłą na autostradzie, jak kimałem z kacem ale obudził mnie dźwięk silnika - zapomniała zmienić bieg i na 4 piłowała go na 4,5tyś obrotów sama nie wie ile.. Bo się zamyśliła.. Kobita.. ;) Po tej sytuacji znów poczułem spitolone wtryski i dopiero wtedy wybrałem się na sprawdzenie, co go boli.
Zawalony i przytopiony katalizator - utrudnione odejście spalin, ale i temperatury, przy okazji turbina też dostała. Kat wywalony, turbo naprawione, auto rozjeździłem na BP + regenerator wtrysków LM - trochę pomogło, tzn. tylko ja czułem te wtryski, ale pewnie już się dorobiłem obsesji maniakalnej ;) na tyle, że jak pojechałem na wyciszenie drugiej lambdy, poprosiłem innego gościa, żeby swoim okiem spojrzał na to auto, na program, przejechał się ze mną itd.

No i okazało się, że trop z katem był ok, ale też celny był pierwszy strzał ciśnienie paliwa - na jałowym ok bo 50bar, po przygazowaniu wzrastało więc też OK i tak pewnie poprzedni spece do tego podeszli. Ale po pojeżdżeniu z VCDSem, okazało się, że to ciśnienie rośnie, ale później zaczyna spadać i tak przy 3 tyś obrotów zamiast 120bar ma tylko 80.. min przy wysokich obrotach to niewiele ponad 60, a później znowu rosło, ale z za niskiego poziomu i za wolno.

Dodatkowe grzeszki:
- auto strojone na PB98, a lałem 95 - gaz ratował sytuację, ale jeśli mało go sobie dobierał, nie powinienem sępić,
- tuner goniąc za mocą ustawił zbyt ubogą mieszankę - wyższa temp spalania benzyny i oczywiście LPG też.

Teraz już wszystko jest OK, tzn prawie, bo wtryski już do pełnej formy nie doszły, ale korekty póki co powodują że nic nie czuć. Chociaż pewnie prędzej czy później czeka mnie czwarta wymiana wtrysków.

No i mimo wszystko zestaw 2.0TFSI + program + LPG polecam (4 lata i 70 tyś przejechane), powyższe to jedyne co nie zagrało ale nie oszukujmy się - przez błędy i niedopatrzenia, a poza tym auto idealne - duże, wygodne, szybkie i oszczędne :)

Awatar użytkownika
FervenT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 03 sty 2021, 16:22
Imię: Błażej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: AUDI A6 C6 2.0 TFSI BPJ 230KM

Post autor: FervenT » 17 wrz 2021, 22:13

Jakie masz spalanie i dotrysk po modzie? Właśnie zamontowałem gaz i zbieram na dobrego tunera, ale ciekawi mnie (a malo kto ma) BPJ na lepszym sofcie i w gazie ;-)
Było:
80 B3 2.0 E
80 B4 1.9 TDI
Passeratti B5 1.6
A4 B6 2.0 ALT

gom4z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: AUDI A6 C6 2.0 TFSI BPJ 230KM

Post autor: gom4z » 24 wrz 2021, 11:22

Witam Panowie, dodam coś jeszcze na koniec, trochę mnie tu nie było, ale Audi zjadło mi wiele czasu i pieniędzy, później już o tym zapomniałem. Po drodze jeszcze było kilka przygód, ale w skrócie i od początku.

Nie był to problem odpalania na zimnym, bo palił od strzała, ale się dusił. Stało się to bezpośrednio po mapowaniu i usunięciu klap wirowych. Myślałem, że wina aku bo faktycznie był to już jego koniec. Po wymianie bez zmian, szukanie powodu itp, później doszło to szarpanie na zimnym. Oddawałem do tunera na poprawkę z 2 razy, ich zdaniem wszystko ok, mapa wracała na ori i bez zmian. Błędów oczywiście 0, robione były logi. Przed modem były dwa błędy od klap wirowych. Do kwietnia tego roku w ciągu 3 lat zrobiłem ok 50k km+i wydałem ok. 20 tyś. : kompletny rozrząd, czujniki, wiadomo oleje, eksploatacji nie będę wymieniał bo rzecz normalna, regeneracja wariatora rozrządu, nowe wałki rozrządu, popychacze, profilaktycznie pierścienie (oleju nie brało), planowana głowica 2x - po pierwszym razie było wypadanie zapłonu, źle frezowane, po poprawce było ok. (to wszystko było robione bo test wyszedł pozytywnie na płynie, dodatkowo ubywało i bąbelkowalo), nowe świece, wszystkie śrubki, uszczelki przy remoncie zmienione na nowe, nowa przepustnica.

Zaraz po nowym roku zjarała mi się skrzynia. Wymieniałem u kogoś w Holandii oleje, filtry plus olej w skrzyni. Byłem przy tym, widziałem procedure i wyglądało wszystko ok, po rozebraniu najwyraźniej olej został nie do końca rozprowadzony (za mało wlane). No to co, nowa skrzynia, przy okazji nowe sprzęgło i dwumas, w czasie przestoju oddane wtryskiwacze do regeneracji, po złożeniu auta do kupy zmian oczywiście brak mimo że wtryskiwacze to był śmietnik. Chwila spokoju, wczesna wiosna jadąc do pracy nagle komunikat o małej ilości oleju w silniku.. Wyleciał praktycznie cały, wszystko uje.. Okazała się ponownie głowica, dokładnie uszczelka, nie wiem w jaki sposób pękła, ale pękła aż w 3 miejscach, ale cóż, naprawiłem auto ponownie, tym razem w maju się go pozbyłem. Auto jeździło rewelacyjnie, gdy było na grzane,na zimnym bez zmian, ale zawsze było coś nie tak. Żeby jeszcze nie było za kolorowo to 2 miesiące po kupnie auta zderzenie z dzikami (+7 tyś do wyższej kwoty) auto kompletnie nie pisane, a tyle serca zostawione, nie wspominając o modach :)

Tak jak kolega wyżej pisał, auto jest mega komfortowe i szybkie, ale to są jedyne plusy. Silnik tfsi to tragedia, nie tylko z mojego przykładu, ale wiele osób ma z nim problemy. LPG w tym silniku jak dla mnie to też pomyłka. Chyba, że paliwo zostanie w 6zl/litr, ale na zwrot kosztów i tak trzeba wyjeździć :) Ja miałem strojone na pb95, a ogólnie gdy preferowane jest 95,a lane jest 98 to tez może zaszkodzić. Przy mojej jeździe paliło mi 9-10 litrów, średnia była 9,4, zaś w trasie średnia to 8,5 przy full załadowanym aucie.

Pomijając po prostu mój pech tego silnika nie polecam, musi być mega utrzymany żeby znosił to bezawaryjnie. Lepiej pójść w tdi V6, zadbać o parę rzeczy i śmigać.

Było miło :)

Dodano po 1 godzinie 29 minutach 19 sekundach:
Dodatkowo zapomniałem dodać, że tu na forum kolega miał identyczny problem bezpośrednio po usunięciu klap wirowych. Najwyraźniej tfsi może tego nie tolerować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga