Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.2 AUK 2005r. Problem z odpalaniem, stuki w kolektorze

Silniki benzynowe
Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 383
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: 3.2 AUK 2005r. Problem z odpalaniem, stuki w kolektorze

Post autor: Dlugi11 » 09 gru 2022, 15:20

Nie dość, że nie sprawdzisz, to prawdopodobnie nikt Ci ich nawet na maszynie nie sprawdzi. Wtryski pracują do 130 bar, a większość warsztatów ma maszynę, która ma test do 15-20 bar. To za mało, wtrysk przy tym ciśnieniu potrafi trzymać a przy wyższym puszczać.

Dziara95
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 20 wrz 2021, 17:05
Imię: Miłosz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koło

Re: 3.2 AUK 2005r. Problem z odpalaniem, stuki w kolektorze

Post autor: Dziara95 » 10 gru 2022, 07:12

Dlugi11 pisze:
09 gru 2022, 15:20
Nie dość, że nie sprawdzisz, to prawdopodobnie nikt Ci ich nawet na maszynie nie sprawdzi. Wtryski pracują do 130 bar, a większość warsztatów ma maszynę, która ma test do 15-20 bar. To za mało, wtrysk przy tym ciśnieniu potrafi trzymać a przy wyższym puszczać.
A może spowodować je wykręcić i wyczyścić? Może zalepiły się od nagaru i dlatego nie działają tak jak powinny. Bo wymiana to ostateczność..

Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 383
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: 3.2 AUK 2005r. Problem z odpalaniem, stuki w kolektorze

Post autor: Dlugi11 » 10 gru 2022, 10:08

Do czyszczenia możesz dać, ale nic to nie da na 99%

Dziara95
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 20 wrz 2021, 17:05
Imię: Miłosz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koło

Re: 3.2 AUK 2005r. Problem z odpalaniem, stuki w kolektorze

Post autor: Dziara95 » 10 gru 2022, 12:05

Dlugi11 pisze:
10 gru 2022, 10:08
Do czyszczenia możesz dać, ale nic to nie da na 99%
A wiec tylko wymiana?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Re: 3.2 AUK 2005r. Problem z odpalaniem, stuki w kolektorze

Post autor: bendzji » 10 gru 2022, 12:32

Znajomy mechanik wiem że wysyła wtryski z FSI do Top Setup w Krośnie i nie miał problemów - zadzwoń podpytaj
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 383
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: 3.2 AUK 2005r. Problem z odpalaniem, stuki w kolektorze

Post autor: Dlugi11 » 10 gru 2022, 13:17

Jeśli czyszczenie ma tu pomóc to nie ma znaczenia jaki zakład będzie to robił. Regeneracja tych wtrysków jest niemożliwa poza wymianą uszczelek i sitek. Nowy wtrysk kosztuje mniej niż 600 za sztukę, więc moim zdaniem szkoda sobie zawracać dupę regeneracją, po której i tak musisz kupić zestaw montażowy za 130 za wtrysk.
Wykręć jeszcze świece w tym rzędzie cylindrów i zobacz, czy któraś nie jest wyraźnie mocniej okopcona. Jeśli tak to możesz zaryzykować wymienić tylko w tym cylindrze wtryskiwacz.
Poza tym zagrzej porządnie silnik (żeby wentylatory się przynajmniej raz włączyły), potem go zgaś i na zapłonie w grupie 140 sprawdź co się będzie działo z rzeczywistym ciśnieniem paliwa. Powinno po krótkiej chwili zacząć dosyć mocno rosnąć, jeśli będzie stać w miejscu albo spadać to będzie pewność że któryś wtrysk rzeczywiście nie trzyma.

Dziara95
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 20 wrz 2021, 17:05
Imię: Miłosz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koło

Re: 3.2 AUK 2005r. Problem z odpalaniem, stuki w kolektorze

Post autor: Dziara95 » 10 gru 2022, 14:01

Dlugi11 pisze:
10 gru 2022, 13:17
Jeśli czyszczenie ma tu pomóc to nie ma znaczenia jaki zakład będzie to robił. Regeneracja tych wtrysków jest niemożliwa poza wymianą uszczelek i sitek. Nowy wtrysk kosztuje mniej niż 600 za sztukę, więc moim zdaniem szkoda sobie zawracać dupę regeneracją, po której i tak musisz kupić zestaw montażowy za 130 za wtrysk.
Wykręć jeszcze świece w tym rzędzie cylindrów i zobacz, czy któraś nie jest wyraźnie mocniej okopcona. Jeśli tak to możesz zaryzykować wymienić tylko w tym cylindrze wtryskiwacz.
Poza tym zagrzej porządnie silnik (żeby wentylatory się przynajmniej raz włączyły), potem go zgaś i na zapłonie w grupie 140 sprawdź co się będzie działo z rzeczywistym ciśnieniem paliwa. Powinno po krótkiej chwili zacząć dosyć mocno rosnąć, jeśli będzie stać w miejscu albo spadać to będzie pewność że któryś wtrysk rzeczywiście nie trzyma.
Ok. Sprawdzę. Na dniach przyjadą mi nowe swiece i kamera endoskopowa. Po demontażu świecy zerknę do środka cylindra i sprubuje dojrzeć ile jest nagaru na zaworach. Może to też będzie jakaś podpowiedź

Dziara95
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 20 wrz 2021, 17:05
Imię: Miłosz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koło

Re: 3.2 AUK 2005r. Problem z odpalaniem, stuki w kolektorze

Post autor: Dziara95 » 17 gru 2022, 19:06

Dlugi11 pisze:
10 gru 2022, 13:17
Jeśli czyszczenie ma tu pomóc to nie ma znaczenia jaki zakład będzie to robił. Regeneracja tych wtrysków jest niemożliwa poza wymianą uszczelek i sitek. Nowy wtrysk kosztuje mniej niż 600 za sztukę, więc moim zdaniem szkoda sobie zawracać dupę regeneracją, po której i tak musisz kupić zestaw montażowy za 130 za wtrysk.
Wykręć jeszcze świece w tym rzędzie cylindrów i zobacz, czy któraś nie jest wyraźnie mocniej okopcona. Jeśli tak to możesz zaryzykować wymienić tylko w tym cylindrze wtryskiwacz.
Poza tym zagrzej porządnie silnik (żeby wentylatory się przynajmniej raz włączyły), potem go zgaś i na zapłonie w grupie 140 sprawdź co się będzie działo z rzeczywistym ciśnieniem paliwa. Powinno po krótkiej chwili zacząć dosyć mocno rosnąć, jeśli będzie stać w miejscu albo spadać to będzie pewność że któryś wtrysk rzeczywiście nie trzyma.
Dzis trochę grzebałem przy aucie. Wymieniłem swiece na nowe. Stare były białe, wypalone i wszystkie lekko okopcone. Do każdego cylindra zajrzałem kamerą endoskopową i nie widać żeby było jakoś dużo nagrau na zaworach i tłokach. Czekam na info odnośnie wtryskiwaczy i za jakiś czas będę rozbierał kolektor dolotowy i wtryski

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga