Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] 2.0 TFSI-dymi przy max przyśpieszeniu-czy to norma?

Silniki benzynowe
panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 06 sie 2011, 11:08

coolmen77 fachowcem to ja nie jestem z pewnością ale Twoje rady są kompletnie bzdurne.... podsyłasz linki w których nie ma żadnej "wiedzy" a tylko luźna dyskusja z której niewiele wynika. Jakby tego było mało to owa dyskusja dotyczy INNEGO silnika, który ma INNE bolączki.
I proszę Cię zastanów się co piszesz i nie powielaj takich idiotyzmów "tfsi nie różnią się od siebie tak bardzo, jak i fsi, żeby pewne błędy nie były powielane".
Informuję Cię, że silnik pierwszy 2.0TFSI (BGB, BPG itd) 200KM to zupełnie inna konstrukcja od nowszej generacji 2.0TFSI (CDN, CDNC itd) 211KM, które były montowane w Audi A4B8, Audi A5. Z uwagi na przekonstruowanie silnika popełniono sporo błędów dlatego w mojej ocenie te silniki nie są udane (to nie jest tylko kwestia łykania oleju). Nie lubisz czytać ok - coś do pooglądania (w nowych 2.0TFSI występuje system valvelift, którego w starszych 2.0TFSI nie znajdziesz ):


Odnośnie brania oleju już Ci pisałem wcześniej - pierwsze 2.0TFSI nie miały z tym problemu co widać na moim przykładzie i moich znajomych (8 aut z tym silnikiem), to widać również po forum A4 i forum A6 - ile osób w TFSI ma z tym problem? Nie bój się używać rozumu.
Na forum A5 płaczą nad TFSI bo ten silnik jest skopany stąd praktycznie u wszystkich występuje ten problem i zwróć jeszcze uwagę przy jak niskim przebiegu - ewidentnie wada konstrukcyjna. Moje TFSI jak i kolegów jest po programie (260-270KM) i nikomu oleju nie bierze (standardowe zużycie - między wymianami na bagnecie spadnie z max do między min-max).
Koniec OT.

Dla kolegi, który ma takie problemy z silnikiem radzę odwiedzić dobrego mechanika. Trzeba rozebrać silnik bo jak tak dalej będzie jeździł i szukał rozwiązania na forum to skończy się na padnięciem jednostki i porządnym remoncie (koszty będą znaczące). To co mógł zrobić we własnym zakresie już zrobił teraz pozostaje moim zdaniem mechanik, który zajrzy do środka silnika i oceni co jest grane bo na pewno po takiej ilości przepalonego oleju to mamy niezły bałagan w środku.

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 06 sie 2011, 23:29

PANTON - kilka uwag do Twojego ostatniego postu jak i poprzednich:
1. odpisywałem na Twoje uwagi dotyczące odmy - co dalej? nic nie odpiszesz? Jak wiesz pisałem, że zawór PCV został wymieniony na co Ty stwierdziłeś, że mam wymienić odmę. Sprawdziłem - PCV i odma to jest jedno i to samo.
2. proponuje abyś zaczął stosować się do tego co proponujesz innym tzn. zacznij czytać posty. gdybyś czytał to nie pisałbyś "(...) jak tak dalej będzie jeździł i szukał rozwiązania na forum to skończy się na padnięciem jednostki i porządnym remoncie."
Tłumaczę - w serwisie jestem praktycznie co kilkanaście dni - wszystko w ASO. Sam jedynie wymieniłem zawór PCV gdyż oni nie byli pewni.
Tak więc z pomocy forum korzystam jako kolejnej metody weryfikacji a jako, że serwis nie znajduje rozwiązania więc liczę, że może uda się na coś wpaść opierając sie na doświadczeniach kolegów. Nie rozumiem jednej kwestii - czy sprawja Ci przyjemność obrażanie ludzi? Jakieś frustracje, które chcesz wyładowac na obcych ludziach jako osoba anonimowa? Cieszę się, że ktoś się angażuje i chce pomóc podsyłając pomysły, choć może nie zawsze trafne.
3. Korzystam z wielu forów zarówno w Polsce jak i UK, USA, RPA itp.- musisz wiedzieć, że problem ten występuje również w innych A6 również z silnikiem BPJ. ponadto występuje (sporadycznie) również w Seatach, VW, Skodach oraz Audi A4, A3, Q5 itd,itp. Niestety jak na razie nikt nie potrafi znaleźć przyczyny tego stanu.
4. Wiem, że są różne kody silnika - jednak jak czytałem, aż tak dużych różnic między silnikami jak opisujesz nie ma. Jak masz jakieś linki na ten temat to będę wdzięczny za podesłanie.
5. co do spalania oleju w A6 - w kilku ASO pytałem i każdy mówi to samo - bardzo częsty objaw i ten typ tak ma i do 1l/1000km tak jest i nikt nie wie co z tym zrobić.

Kończąc:
- zgadzam się z Tobą, że na forum A5 koledzy się rozpędzili i z ciekawego tematu zrobił się śmietnik nie wart czytania.
- jeśli sugerujesz dobrego mechanika, który powinien zajrzeć do silnika - to poradź do kogo powinienem jechać (okolice Wa-wy)? Albo - który z ASO z Wa-wy jest najlepszy w tych silnikach. Już mi ręce opadają. Szczególnie, że do niedawna palił 0,5l/1000 km a po wymianie wariatora 1l/1000km - jeszcze chwilę powalczę z ASO, które to zrobiło ale chyba pora poszukać kogoś bardziej kompetentnego.

A już do wszystkich dla polepszenia nastroju - odpowiedź na mojego maila do Audi z pytaniem co zrobić ze zużyciem oleju na poziomie 1l/1000km:

"Opisane przez Pan zużycie oleju w odniesieniu do wspomnianego samochodu faktycznie mieści się w normie podanej przez Producenta. Centrum Informacji nie dysponuje danymi z zakresu napraw serwisowych i możliwych do wprowadzenia zmian w samochodzie.
Informacji na temat możliwości zminimalizowania zużycia oleju w Pana samochodzie może Panu udzielić jeden z naszych autoryzowanych serwisów ASOS Audi. Pełną listę kontaktów odnajdzie Pan na naszej stronie www.audi.pl "

Nadmieniam, że dostali wszystkie info łącznei z VIN i kodem silnika.

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 07 sie 2011, 01:11

Odnosząc się do:
1. Jeżeli nic nie pisałem po sugestiach z których skorzystałeś to widocznie pomysły się skończyły i został jeden pomysł... rozebrać silnik i wtedy szukać przyczyny.
2. Słuszna uwagą - nie zawsze czytam dokładnie to co jest napisane wcześniej, często tylko "przelatuję".
Odnosząc się do części tego obrażania ludzi i jak to określiłeś wyładowywania frustracji to nikogo nie obraziłem a jedynie stanowczo i jednoznacznie sprzeciwiłem się podawaniu nieprawdziwych informacji. Jeżeli ten wątek dotyczący problemu z tym silnikiem ma być merytoryczny i komuś służyć w przyszłości to trzeba reagować na bzdury. Jeżeli Tobie się to nie podoba to OK - ja swojego podejścia nie zmienię. Bardzo byłbym szczęśliwy, gdyby ktoś mnie "zjjjjebał" merytorycznie tak bym wyciągnął z tego wnioski i coś NOWEGO się dowiedział w temacie. Ja też się cieszę, że ktoś się angażuje i chce pomóc tylko cenię sobie jak to robi w miarę rzetelnie a nie podsyła link do INNEGO silnika 2.0TFSI z idiotyzmami. Jak chcesz to mogę wkleić kilkadziesiąt linków z google po haśle "duże zużycie oleju, znikający olej TFSI, problem z olejem TFSI itd." tylko co z tego ja większość postów dotyczy innych konstrukcji? Osoba anonimowa? W internecie? ..........bes komentarza.
3. Duże zużycie występuje sporadycznie w każdym silniku TDI 2.0, 3.0, V8 itd
4. Widocznie jestem w błędzie a to co widziałem nie w pdf-ach tylko pod maską, warsztatach faktycznie niewiele się różniło - chyba najwyższy czas odwiedzić okulistę mimo swojego młodego wieku.
5. Wiesz po co jest ASO? By zamówić i kupić oryginalne części. Nie wiem co TY tak wierzysz w to ASO - myślisz, że tam naprawdę pracują wybitne jednostki i fachowcy??? Większość znajomych co działa w branży miało przygodę z ASO ale to był epizod w życiu, każdy myślący poszedł na swoje i dłubie na własną rękę. Oczywiście, że potrafił uchować się rodzynek w ASO tylko ilu takich jest w całym kraju? Na palcach jednej ręki można policzyć.
Jeżeli ja zawodowo nie zajmuję się tym tematem a robię to z czystej ciekawości i widzę jakie durnoty w ASO robią... co to oni nie chcą wymieniać jak zaśniedział jeden styk w przekaźniku to pozwolę sobie nie kontynuować tego wątku.
Oczywiście, że ASO powie Ci, że jest wszystko OK a ten typ tak ma.... a co ma powiedzieć? że spierdolili robotę po całości? mają przyznać się do błędu? może na własny koszt silnik wymienić lub usunąć wadę? Ponownie informuję Cię, że osobiście znam ludzi, którzy posiadają C6 z tym silnikiem i oleju nie dolewają a co dopiero 1l na 1000km - chore! Szkoda, że pół na pół nie mieści się w normie... Audi swoją instrukcję napisało w taki sposób byś nie mógł wytoczyć im procesu i go wygrać - tylko dlatego można poczytać takie rewelacje w instrukcji odnośnie zużycia oleju - jest w "normie". Podsumowując - daruj sobie ASO. Szczerze Ci radzę.

Zadzwoń do Marka (Masters www.tdi-tuning.pl/) jak znajdzie czas to na pewno pomoże. Facet ma wiedzę i używa rozumu co w dzisiejszych czasach nie jest "modne".
Myślę, że bez rozebrania silnika się nie obejdzie. Zjadanie takiej ilości oleju to wiesz co się dzieje w środku..(?)... jak rozbiorą silnik to zobaczysz jakie są tłoki, dolot i cała reszta. Nie czekaj z tematem bo tak jak napisałem wcześniej - zniszczysz silnik.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 07 sie 2011, 02:32

mam nadzieje, że będzie wystarczająco merytorycznie:
z zeszytu audi:
Odpowietrzanie przestrzeni
korbowej
Stale występujące podciśnienie w obudowie
skrzyni korbowej zapewniane jest poprzez odrębne
odpowietrzanie skrzyni korbowej i głowicy
silnika.
Płynące ze skrzyni korbowej gazy rozbryzgowe
oleju doprowadzane są przez zgrubny rozdzielacz
oleju w module filtra oleju do pokrywy
głowicy silnika.
Tutaj gazy rozbryzgowe oleju mieszane są
z gazami z głowicy silnika i prowadzone dalej
przez labirynt, gdzie ma miejsce dalsze oddzielanie
od nich oleju.
Ponieważ silnik turbo potrzebuje kosztowniejszej
regulacji ciśnienia, na osłonie głowicy silnika
zamontowany jest dwustopniowy zawór regulacji
ciśnienia, który rozgałęzia gazy robryzgowe
oleju do kolektora ssącego albo przed
turbosprężarkę. Jeżeli w kolektorze ssącym występuje
podciśnienie, gazy rozbryzgowe oleju
prowadzone są bezpośrednio do kolektora ssącego.
Przy występującym ciśnieniu doładowania
w obudowie zaworu regulacji ciśnienia zamyka
się blokujący zawór zwrotny. Gazy rozbryzgowe
oleju prowadzone są przez kanał do osłony
głowicy silnika przed turbosprężarkę. W celu
rozpoznania nieprawidłowego montażu zaworu
regulacji ciśnienia, został zastosowany
w nim tak zwany kanał diagnostyczny. W przypadku
nieprawidłowo wykonanego montażu
powietrze nieopomiarowane (tzw. powietrze
fałszywe) dostaje się przez obszar uszczelki
zaworu regulacji ciśnienia do osłony głowicy
silnika. Na skutek reakcji sondy lambda powietrze
nieopomiarowane zostaje zdiagnozowane,
a w pamięci usterek zostaje zapisana usterka.



na ASO również bym nie polegał

a co do kompletnie różnych konstrukcji silników tfsi to bym się z tym nie zgodził
silniki te raczej są rozbudową poprzedników tak jak jak dla TFSI bazą był FSI:
również z zeszytu audi:
W swych podstawowych parametrach i rozwiązaniach
konstrukcyjnych silnik FSI turbo bazuje
na dotychczasowym silniku 2,0 l FSI o kodzie
literowym AXW.


to, że w nowych TFSI zastosowano inny rodzaj zmiany faz nie znaczy że to są już kompletnie inne jednostki
szkoda, że nie mam jeszcze etki, z pewnością bym Ci udowodnił, że wiele rzeczy w tych silnikach jest wspólnych

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 17 sie 2011, 16:55

Najnowsze info.
Jestem na weryfikacji w serwisie, kilka faktów:
- spalanie oleju nadal na poziomie 1l/1000km
- było 17 błędów z turbiny- P0299
- wykręcony zawór DV - był zaolejony a poza tym sprawny.
- po czyszczeniu zaworu jazdy próbne - wszystko ok, żadnych błędów.
- na świecach były resztki czarnego nagaru a poza tym biały. ÂŚwiece wymienione 4tys km temu.
- po jazdach próbnych czarny dymek już nie leciał. Możliwe, że akurat wszystko się wypaliło. Czytałem na forach zagranicznych, że te czarne bączki przy deptaniu na max to norma przy tym silniku.

Poza tym - podczas jazdy w trasie spalanie ok 8,5l, w korkach w Wawie 12,5l

Teraz znów obserwacja i ewentualnie testy zużycia oleju w ASO aby ocenić co naprawiać.

Tomas

Post autor: Tomas » 17 sie 2011, 17:51

tak czy inaczej szacun za wytrwałosc <okok> ja juz bym dawno sie przestał tym przejmowac albo zmienił na inny model :>

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 18 sie 2011, 00:43

Ostatecznie - jak na razie Panowie w serwisie stwierdzili, że są dwie możliwości tzn.:
1. Puszcza olej przez uszczelkę do turbiny
2. Uszkodzenie na bloku silnika (zarysowania lub coś z pierścieniami)

Jednak aby to wykonać muszę zrobić u nich &#8222;ważenie oleju&#8221; czyli wydać kolejne pieniądze na test aby stwierdzili, czy pali 1l czy 0,75l - a to wynika z moich notatek, którym jednak nie ufają.

Jak na razie nieoficjalne sugestie to zalać gęstszy olej lub dodać jakiś uszczelniacz do oleju.
Co do oleju - czy macie jakieś sugestie? Obecnie leję Castrol Edge 5w30. Czy zmiana na 5w40 coś da? Olej musi spełniać normę 504.00/507.00.
Co do uszczelniacza&#8230;bez komentarza&#8230;rozumiem gdybym miał przejechane 300tys km ale przy 98tys???
Będę wdzięczny za komentarze i podpowiedzi.


Najbardziej irytujący jest fakt, że do tej pory auto paliło 0,5l/1000km czyli zgodnie z normą.
Od momentu przeglądu, podczas którego m.in. wymieniono wariator - spalanie wzrosło do 1l - moim zdaniem jest to&#8230;. &#8222;trochę dziwne&#8221;. <wnerw>

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: MaciejTFSI » 18 sie 2011, 01:23

zmien olej i zobacz czy bedzie jakas roznica. Wez Motula albo Valvoline (obecnie taki mam)

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 18 sie 2011, 02:07

Podaj proszę który dokładnie olej kupić. Jakas nazwa, symbole itp.

Tomas

Post autor: Tomas » 18 sie 2011, 08:47

zeby zlikwidowac az takie spalania samym olejem musi to byc conajmniej 15W40,to juz jest gęsta oliwa napewno spadnie spalanie o 0.5 l na 1000k

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 18 sie 2011, 09:30

nie wiem czy tak można sobie zmienić olej o innej specyfikacji
wariator i napinacz to urządzenia, które muszą mieć olej o odpowiedniej właściwościach ponieważ pracują pod ciśnieniem
Papla popraw mnie jeżeli się mylę :) masz rozrząd na łańcuchu?

[ Dodano: 2011-08-18, 09:40 ]
jeżeli masz else możesz sprawdzić w jaki sposób wymienia się wariator ( w serwisie pewnie postępowali zgodnie z tym programem bo nic innego nie umieją)
co ściągali, która uszczelkę lub część silnika, która może puszczać olej
ja w ten sposób już znalazłem parę usterek, które pojawiły się po "remoncie"

Tomas

Post autor: Tomas » 18 sie 2011, 10:18

w 2.0 TFSI jest pasek i nie ma nieszczęsnych napinaczy ;p

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 18 sie 2011, 10:39

no nie jestem taki pewny skoro ma wariator powinien mieć łańcuch
z naszego forum:
a6-c6-20-tfsi-rozrzad-pasek-czy-lancuch-vt10357.htm



na zdjęciu silnik 2.0 tfsi AXX z golfa gti
Załączniki
2.o tfsi.jpg

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

olej

Post autor: MaciejTFSI » 18 sie 2011, 11:37

Papla pisze:Podaj proszę który dokładnie olej kupić. Jakas nazwa, symbole itp.

http://www.valvoline-oleje.pl/product/index-id-8.html tutaj masz olej do TFSI swojego

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 18 sie 2011, 16:38

Ciekawostka. Po wyczyszczeniu zaworu DV i dolaniu 0,5l oleju przejechałem 250km i olej ani drgnie. Obserwuje dalej.
W serwisie sugerowali aby skorzystać z Mobila 5W-50 i go po prostu dolewac jak będzie trzeba. Nie wolno tylko na nim robić LongLife'a.
Dam znać jak to się skończy.

[ Dodano: 2011-08-19, 08:54 ]
To jakies dziwactwo - po kolejnych 50 km - olej spadł praktycznie do minimum.
Na logikę biorąc - może to się jakis zawór blokuje i raz działa raz nie :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga