Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] 2.0 TFSI-dymi przy max przyśpieszeniu-czy to norma?

Silniki benzynowe
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 lip 2011, 20:54

Inspekcja dynamicznie pewnie Ci sie zmienia bo tak Ci ustawili... Tam jest algorytm, który na podstawie sposobu jazdy dobiera najodpowiedniejszy czas na wymianę oleju... jesli go butowałeś przez ten czas bo chciałeś 'dymek' zobaczyć, to pewnie uznał, że trzeba wcześniej wymienić. Nie wiem czy ten dystans może sie powiekszyć ale chyba tak. Mozna ustawić na sztywno wymiane np. za 15k i tak ja mam i po problemie. Choć nie było tego od razu widać tylko po przejechaniu ok 1000km pojawiła sie wartość do wymiany... Tu akurat nie wiem dlaczego :)

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 14 lip 2011, 10:12

Właśnie dostałem ciekawą odpowiedź z forum Audi w UK. Chciałbym to zweryfikować z Wami a może komuś się to przyda.

Otóż należy włączyć silnik - dobrze aby był ciepły, niech pochodzi ok 30 s.
Następnie wyłączyć silnik i natychmiast spróbować otworzyć korek oleju. Jak będziemy czuć ciśnienie tzn., że jest zassany (u mnie to się nawet nie daje otworzyć jest tak zassane) to oznacza, że jest uszkodzony zawór PCV nr. 06F 129 101 L
Na wszelki wypadek w załączeniu zdjęcie.

Obrazek

Jest to dokładnie ta sama część, którą pokazywałem na zdjęciu we wcześniejszym poście.
Czy miał ktoś już doświadczenia z tym zaworem? Jaka jest Wasza opinia?

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 14 lip 2011, 11:32

Jeżeli chcesz sprawdzić działanie tego zaworu to zapal silnik i gdy chodzi na wolnych obrotach odkręć wlew oleju... jeżeli praca silnika się zmieni - zacznie szarpać, przerywać, pracować nierówno tak jakby nie palił na wszystkie to zawór jest do wymiany.... jeżeli silnik pracuje ok po odkręceniu korka oleju to zawór jest OK. Często po przebiegu >60kkm lub 4-5latach zawór jest do wymiany.
Tylko, że to nie ma wpływu na duże zużycie oleju i kopcenie z jakim masz problem.

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 15 lip 2011, 22:06

panton - jest u mnie dokładnie tak jak piszesz. W takim razie wymieniam to coś, choc w serwisie stwierdzili, że na pewno jest to sprawne. choć mnie to dziwi bo na poprzedniej wizycie sam serwisant stwierdził, że jest to uszkodzone. Nie ma tragedii - koszt brutto 130 PLN.
Sprawdzę jak będzie ze spalaniem oleju - ale myślę, że to może mieć jakiś wpływ, wprawdzie nie duży ale może jednak. Analizowałem opis silnika TFSI jaki znalazłem na stronie http://www.tdi-tuning.pl/tools/TFSi/bud_siln8.JPG Można wyciągnąć wnioski, ze jak się zawór zaciął to opary oleju lecą nie tam gdzie trzeba (czyli np. do Turbo) i może to powoduje jego marnowanie a co za tym idzie bączki dymne. Nie wiem, wymienię część i sprawdzę.

Oczywiście jeśli ktoś ma inne zdanie i twierdzi, że to co pisze panton nie jest prawdą - to czekam na komentarze :)

Ponadto - byłem w serwisie - stwierdzili, że kategorycznie padła sonda więc wymienili na nową. Twierdzą, że bączki mogły być wynikiem złej mieszanki paliwa i teraz powinny ustać, ale jeszcze przez jakiś czas aż do wypalenia syfu z rur moga się zdażać.
Niestety dziwny objaw jest taki, że po wymianie sporo wzrosło mi spalanie - jak ostatnio cieszyłem się ze spadku spalania tak od wczoraj jeżdżąc po mieście mam ok 14l/100 - jakiś koszmar!!! Podjadę do niech w tygodniu.

Dodatkowo - w serwisie obiecali, że zgłosza mój przypadek do Niemiec w kwestii spalania dużych ilości oleju (teraz wyszło 1l/1000 km). czekamy zatem na wynik i odpowiedź Niemców - choć nie obiecuję sobie zbyt wiele :-)

Ostatnia sprawa ze wskazaniem do następnego serwisu - powiedziano - tak ma być i się tym nie przejmować. <rotfl>

Na koniec - tak osmalony tłumik jak u mnie nie jest podobno normą. Normą jest, ze bywa brudny ale u mnie wyglądał jak ....w starym dieslu <uoee> . Aby to zlazło musiałem czyścić końcówkę papierem wodnym 2500 i CIF'em bo niczym innym nie schodziło.

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 17 lip 2011, 14:02

niech mądrale z ASO douczą się jaka jest zasada działania tego zaworu i po co on tam jest a dopiero wtedy popisują się swoją głupotą..., dobrze, że wymieniłeś bo to niewielki koszt
Nie posiadasz VCDSa co by sprawdzić ewentualne błędy w silniku? zdecydowanie łatwiej byłoby szukać problemu....
Mam 2.0TFSI (200KM) i rury mam czyste... nigdy nie miałem dymienia nawet przy mocnym pałowaniu, tym bardziej bąków... Oleju między wymianami nie dolewam NIC... zalany MOTUL SPECYFIC 504.00/507.00 5W30 - wymiana co 15kkm...

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 18 lip 2011, 16:40

Reasumując - sonda Lambda wymieniona (spalanie wzrosło choć miało spaść <szok> ), dzisiaj wymieniony zawór PCV.
A bączki jak były tak są.
Poczytałem w necie, że tak się zdarza szczególnie przy turbo, więc może to jednak norma?

Cóż chyba sie poddaję.
Teraz tylko poobserwuję zużycie oleju i spalanie - jak odkryję jakąś cudowną poprawę to dam znać.
<beczy>

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 19 lip 2011, 12:04

Papla pisze:Reasumując - sonda Lambda wymieniona (spalanie wzrosło choć miało spaść <szok> ), dzisiaj wymieniony zawór PCV.
A bączki jak były tak są.
Poczytałem w necie, że tak się zdarza szczególnie przy turbo, więc może to jednak norma?

Cóż chyba sie poddaję.
Teraz tylko poobserwuję zużycie oleju i spalanie - jak odkryję jakąś cudowną poprawę to dam znać.
<beczy>
Co do baczków to miałem tak w moim poprzednim aucie A4 1.9 TDi. Od czasu do czasu przy mocnym bucie robiło się za mną czarno - ale to był diesel.

P.S. A może masz zapchaną odmę i olej dostaje się do turbiny poprzez wąż odpowietrzenia miski olejowej, osiada w turbince przy spokojnej jeździe i wypala się przy mocnym bucie?

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 19 lip 2011, 23:46

Mój zawór PCV - ten od odmy był faktycznie walnięty. Zrobiłem test "dmuchania dziurki" :> tzn. dmuchałem w dziurki i rurki w nowym zaworze i w starym. To co się poprawnie blokowało w nowym, w starym w ogóle się nie blokowało albo "co jakiś czas". czyli zawór praktycznie nie działał.
Teraz czekam na wyjazd w dłuższa trasę aby wszystko się porządnie wypaliło i spokojnie ułożyło.
Ponadto mam nadzieję, że zużycie oleju też spadnie. jak na razie od wymiany zaworu przejechałem ok 200km i oleju nie ubyło nawet 1mm na bagnecie.

Co do spalania paliwa - wszystko się jakoś samo ułożyło tzn. zużycie się unormowało i średnio jest poniżej 12l (w tym 50% to jazda w korkach w Wa-wie a drugie 50% to spokojnie przelot trasą).
Ostatnio zmieniony 20 lip 2011, 22:10 przez Papla, łącznie zmieniany 1 raz.

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 27 lip 2011, 20:16

Kolejne podsumowanie po dotychczasowych naprawach:
- benzyna - podczas jazdy 75% trasa i 25% w warszawskich korkach wyszło mi średnio 9,1l/100km, same korki dały 11,2l/100km;
- zużycie oleju - niestety bez większych zmian - po 1300km dolewka 1l oleju, czyli zużycie oleju na poziomie 0,75l/1000km;
- jak puszczał dymki przy przyśpieszeniu tak puszcza dalej - bez zmian pomimo wymiany PCV i przegazowaniu na trasie (co miało ponoć pomóc wypalić syf z tłumików)

Dzisiaj byłem w serwisie, chcieli sprawdzić czy są błędy no i było kilka dotyczących pierwszej sondy lambda.
Za dwa tygodnie mam zjawić się ponownie na odczyt z komputera i będą dalej myśleć co z tym fantem zrobić.

Reasumując - ręce opadają, tylko usiąść i płakać <beczy>
Jak na razie znów różne nowe pomysły mechaników np. zasyfione zawory, które się nie domykają.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 27 lip 2011, 20:40

w fsi podobno normą jest osad na zaworach
tfsi to podobno nie dotyczy

moim zdaniem problem rodzi to zwiększone zużycie oleju
jak nie ma wycieków musi przechodzić przez układ wydechowy
sprawdziłbym na twoim miejscu katalizator
no i trzeba znaleźć gdzie olej dostaje się do układu

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 27 lip 2011, 22:02

Papla zawór, który wymieniłeś (PCV) tak jak pisałem wcześniej nie ma wpływu na zjadanie oleju.... przynajmniej w takich ilościach jakie podajesz...czy puszczania "bąków". Wracając do pytania na które nie uzyskałem odpowiedzi - odma była wymieniana?
Możesz podać jakie błędy masz w silniku (tylko dokładnie)?
Możesz napisać w punktach od początku co było przy tym aucie robione - będzie łatwiej szukać przyczyny...

coolmen77

"w fsi podobno normą jest osad na zaworach" - zgadza się - ten typ tak ma...
"tfsi to podobno nie dotyczy" - zgadza się w TFSI ten problem nie występuje...

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 27 lip 2011, 22:46

Zastanawiam się - nic w przyrodzie nie ginie więc olej nie wyparowywuje w kosmos.
Może jest jednak jakiś probelm z turbo lub jego uszczelnieniem i olej wpada do turbo i tam się wypala. Ale czy wtedy byłby czarny dym? Podobno przy wypalaniu oleju jest niebieski. Z drugiej strony czarny dym oznacza zbyt bogatą mieszankę, ale jeśli spalanie paliwa jest OK to chyba raczej nie to.
Ponadto - auto ma moc i jeździ super więc samo turbo raczej nie jest uszkodzone. Zresztą tak zdjagnozował serwis.

Czy ma ktoś takie doświadczenia z uszczelnianiem turbo?

[ Dodano: 2011-07-27, 23:28 ]
panton Zawór PCV wymieniłem, gdyż kilka osób mi to poleciło, gdyż to miało być przyczyną bączków. Ponadto w serwisie mieli wątpliwości czy ten zawór dobrze działa. Wymieniłem za 130 PLN i mam pewność, że chociaż to jest OK. Ten poprzedni zawór był faktycznie walnięty.

Odma - ciężka dyskusja - z tego co czytałem w necie to właśnie ten zawór PCV jest nazywany odmą. Chyba, ze masz na myśli inna odmę. Najlepiej podeślij jakiś link do zdjęcia.

Błędy - co do błędów to niestety numerów błędów nie mam ale chyba zainwestuję w sprzęcik i sam sobie będę odczytywał.
Z tego co wiem to na początku przy pierwszej wizycie były dwa błędy z turbiny ale sprawdzali i niby wszystko jest OK. Od tego czasu minęło ok 2K km i błędy się nie powtórzyły.
Później był błąd z drugiej sondy lambda (kod P0141), który powodował włączani kontrolki silnika. Dzisiaj podczas wizyty pojawiły się dwa błędy z pierwszej sondy.

Co było robione w aucie - poza zwykłymi materiałami eksploatacyjnymi w ostatnim czasie:
- wymiana wariatora faz rozrządu z łańcuchem, napinaczem itp.
- wymiana sondy lambda (drugiej)
- wymiana PCV (czyli według mojego rozeznania odmy)

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 05 sie 2011, 11:20

Papla
ten wątek cie na pewno zainteresuje:
http://www.a5klub.pl/silniki-benzynowe- ... a-grupowa/

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 05 sie 2011, 22:19

coolmen77 pisze:Papla
ten wątek cie na pewno zainteresuje:
http://www.a5klub.pl/silniki-benzynowe- ... a-grupowa/
buhahahahaa.. po raz kolejny rozbawiłeś mnie swoją wiedzą.... :))) wiesz co Ty w ogóle proponujesz? wiesz jaki silnik mają A5 a jaki jest w A6 kolegi (tak tak TFSI.... to jest przecież to samo co 2.0TDI na pompie i 2.0TDI CR) <okok>


ps: a wątek jest tak merytoryczny, że szkoda na niego czasu... dwa może trzy posty są warte przeczytania i uwagi a reszta to śmietnik

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 06 sie 2011, 00:23

słuchaj fachowcu twoja pomoc ogranicza się do twierdzeń, ze jak twoje auto nie bierze oleju to żadne nie powinno brać <brawo>
nieszczelności, przez które może ubywać oleju w silniku jest sporo
podpowiadam koledze gdzie może szukać przyczyny
tfsi nie różnią się od siebie tak bardzo, jak i fsi, żeby pewne błędy nie były powielane
ogarnij się chłopie, poczytaj trochę, chyba, że od wiedzy boli cię głowa <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga