Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] 2.0 TFSI-dymi przy max przyśpieszeniu-czy to norma?

Silniki benzynowe
Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 20 cze 2011, 09:11

Dzięki za info i zaangażowanie.
Tak jak pisałem - według serwisu uszkodzone u mnie jest ustrojstwo, które reguluje pracą wałków i zaworów tzn. taka "puszka" zamontowana z tyłu silnika na jednym z wałków. Do tego jest na niej łańcuch, który napędza drugi wałek i do tego napinacz. To wszystko do wymiany. To co mi tłumaczyli i pokazywali w serwisie brzmi całkiem rozsądnie i nie mam powodów aby im nie ufać. Mam nadzieję, że jak to zrobią to i mniej oleju będzie palił. Na razie stoi biedactwo rozbebeszone w serwisie i czeka na części <zalamka>
Gdy tylko odbiorę i przetestuję dam Wam znać.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 20 cze 2011, 12:00

może chodzi o wariator??

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 20 cze 2011, 13:42

Z tego co oglądałem w necie - TAK - to jest wartiator.
Swoją drogą jestem ciekaw czy wymiana tego ustrojstwa spowoduje, że wszystkie bolączki mojego auto odejdą w niepamięć? mam na myśłi:
1. sporadyczne dymienie,
2. klekot silnika,
3. duże spalanie oleju i benzyny.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 20 cze 2011, 14:04

a dlaczego uszkodzony wariator powoduje większe zużycie oleju?? <mysli>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 20 cze 2011, 16:20

Może akurat tam jest wyciek oleju :) Czasem lubi się tam pocić przy tej puszce od spodu...

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 20 cze 2011, 16:29

coolmen77 pisze:a dlaczego uszkodzony wariator powoduje większe zużycie oleju?? <mysli>
Nie wiem - a może gdy źle są domykane zawory to przepala nieco olej?

może jakiś lepszy spec wypowie się na ten temat.

qazq84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sty 2010, 22:30
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: qazq84 » 24 cze 2011, 17:28

I jak z tym wariatorem. ? Został naprawiony/wymieniony?
co ma być to będzie. LIVE IS BRUTTAL :)

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 26 cze 2011, 23:32

Auto stoi w serwisie z rozbabranym silnikiem i czeka na części.
Przed Weekendem dzwonili z dobrą nowiną tzn. obiecali, że na wtorek będzie już komplet części i samochód powinien być zrobiony do wieczora lub na środę.

Jak odbiorę i pojeżdżę kilka dni to dam znać jaki efekt.

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 27 cze 2011, 10:28

Nowe silniki TFSI Audi skopało dlatego mają problemy z apetytem na olej... silniki 2.0TFSI w A4B8, A5 z valvelift system. Starsze są nie do zajechania...
Jeżeli Twoje TFSI ma taki apetyt na olej to zacząłbym od wymiany odmy.... ale jak już stoi w serwisie to poczekamy na efekty...

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 04 lip 2011, 18:44

Tak jak obiecałem - krótkie podsumowanie.
Samochód naprawiony. Po pierwsze zupełnie inaczej słychać silnik - szczególnie ciepły. Wcześniej na wolnych obrotach podczas postoju terkotał jak diesel - teraz totalna różnica na plus, aż miło posłuchać :)
Poza tym - coś czego wcześniej nie zauważałem - ale teraz to odczuwam. Przy powolnej jeździe w korku jedzie &#8222;jak po maśle&#8221; :) mam na myśli, że wcześniej czasami jakby podszarpywał co jakiś czas albo troszkę dziwnie się zachowywał, np. raz wolniej przyśpieszał a raz wyrywał się do przodu - aż obawiałem się czy to nie problem z multitronikiem. Okazuje się, ze właśnie to była zapewne kwestia ustawienia zaworów. Teraz jedzie bardzo płynnie i delikatnie.
Najważniejsze - nie puszcza dymiących &#8222;bączków&#8221; <radocha>
Ponadto - chyba nieco bardziej kulturalnie korzysta z paliwa - tzn. jakby nieco mniej palił. Jeżdżę na tej samej trasie i widzę jakby spalał ok 1 l mniej - czyli wrócił do normy tj. ok 12l - 12,8l. Choć to zbyt krótki czas na takie spostrzeżenia.
Co do konsumpcji oleju - niestety jeszcze nic nie zauważyłem. Jak się okaże, że mnie zaskoczy i zmniejszy się zużycie to dam znać. Ale w serwisie powiedzieli, żebym cudów się nie spodziewał gdyż ta naprawa nie powinna mieć wpływu na ilość zużywanego oleju.

Bardzo dziękuję wszystkim zaangażowanym za pomoc i wsparcie duchowe w tych trudnych chwilach.
<jabol>

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 12 lip 2011, 11:46

Witam.

Wróciłem z trasy - zrobiłem 2200 km, w tym 1600 km po autostradach (Niemcy,Włochy), spalanie oleju - 2 dolewki po 200 ml.

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 12 lip 2011, 21:07

Niestety to nie koniec moich przygód.
Kilka dni temu po przejechaniu 500 km od naprawy znów zapaliła się kontrolka silnika (żółta - mówiąca o układzie oczyszczania spalin).
Pojechałem do serwisu, gdzie Panowie bardzo skrupulatnie zajęli się autkiem. Wyszły im dwa błędy tzn. jeden dotyczący turbiny (chyba ciśnienia w turbinie) ale to był błąd sprzed kilku dni a drugi mówił o uszkodzeniu jednej z sond lambda za katalizatorem.
Z sondą podejrzenia padły na to, że w momencie kiedy auto kopciło (tzn. sporadycznie ale kopciło) mogła zostać ona zasyfiona sadzami. Wykręcili sondę sprawdzili kabelki i wszystko zmontowali i kazali jeździć obserwować co dalej.
Ostatecznie jednak podejrzenia padły na sondę i jeszcze na zawór - chyba EGR - nie jestem pewien czy tak się nazywa - na wszelki wypadek na zdjęciu zaznaczyłem co może być uszkodzone.
Podobno zauważyli, że się zacinał.


Obrazek
Czy to jest EGR?

Niestety dzisiaj znów zapaliła się kontrolka - tak więc we czwartek jestem umówiony na ponowną diagnostykę.
Najgorsze jest to, że nie do końca wiadomo co się dzieje - obawiam się, że najpierw karzą wymienić sondę, potem zawór i tak nic to nie da a koszty lecą.

Z moich dodatkowych spostrzeżeń:
1. Do ok 700 km spalił bardzo mało oleju, ledwie spadło na bagnecie - może około 0,2l - dzisiaj sprawdziłem po 900 km i okazuje się, że jest już na minimum czyli przez dodatkowe 200km dopalił ok 0,8l. Swoją droga zgodnie z moim manualem spalanie jest w normie do 0,5l/1000km a jak mam dwa razy takie to też norma?
2. Wczoraj depnąłem go na mieście - znów poszedł kłąb dymu.
3. Wyczyściłem tłumik i wyglądał jak nowy. Po raptem 200 km znów jest usmolony - jak na zdjęciu.

Obrazek

4. ostatnie - dziwactwo - przegląd był Long Life i mieli nastawić na 30.000km - a gdy teraz zerknąłem na kompa to po 900 km pokazuje, że następny przegląd za 17 tys km - gdzie mi zniknęło 12 tys km???


Czy macie jakieś pomysły lub sugestie?
Czy ten zawór może mieć wpływ na spalanie oleju i kopcenie?

Ponadto prośba do UneeK - czy mógłbyś sprawdzić u siebie jak wygląda końcówka tłumika i czy jak depniesz to auto puści dymiącego szarego bączka?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 12 lip 2011, 22:15

Papla, jeśli chodzi o końcówkę, to mam podobnie... tym bym się nie przejmował. Oczywiście, ja nie czyszczę jej w środku, tylko ranty, ale po dluzszej trasie jest podobnie jak u Ciebie...

Z tym spalaniem to paranoja moim zdaniem... Dlaczego u mnie potrafi nic nie spalać? (spalać niezauważalnie)... jak tak dalej pójdzie, to będziesz lał olej i benzyne w podobnych odstępach czasu... byle nie ilościach :( Współczuję jednym słowem... :[

Jeszcze jedna sugestia... zauważyłem, że nasze auta są bardzo wrażliwe na zmiane poziomu podłoża... minimalna nierówność, nawet zabardzo niewidoczna dla oka, a inne odczyty oleju. Dlatego dla mnie punktem odniesienia jest tylko mój garaż i tyle. Bo gdzie bym indziej nie sprawdził to odczyt kompletnie inny... Albo nadmiar albo minimum...

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 13 lip 2011, 11:48

Witam.

Końcówki tłumika są trochę osmalone - ale jak pisał 0x4B25A to normalka, zwłaszcza po dłuższej trasie i butowaniu (a z takiej wróciłem). Co do baczków - niczego takiego nie zaobserwowałem.

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 13 lip 2011, 18:56

Disiaj sprawdziłem błąd - to P0141 - czyli sonda lambda.
Dla uściślenia - przy butowaniu wylatuje czarna chmura dymu. Wynika z tego, że za dużo paliwa.
Jutro jadę do serwisu.
Zastanawia mnie bardzo to spalanie oleju i dziwne wskazania inspekcji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga