Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] 2.0 TFSI-dymi przy max przyśpieszeniu-czy to norma?

Silniki benzynowe
Tomas

Post autor: Tomas » 20 maja 2011, 14:08

Może jednak zebrałoby się kilku użytkowników aut z tym silnikiem i wspólnie byśmy coś zdziałali. Obawiam się czy znów nie jest tak, że na forum wiele osób się pieni ale jak przychodzi do działania to nikomu nic się nie chce.
ale czego by miała dotyczyc ta akcja?przeciez silnik jest sprawny mocy mu nie brakuje z tego co piszesz,dolewasz tylko więcej oleju niz inni i jezdzisz

chodzi tylko o ten dymek za autkiem czy moze jeszcze o cos innego ?Cos się niedobrego dzieje z autkiem?

ps.Masz na mysli wymiany uszczelniaczy zaworowych czy moze uszczelnienie turbiny?bo raczej pierscienie nie wchodzą w gre,czy ogolnie chodzi o pozbycie się tego dymu?

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 20 maja 2011, 15:22

Tomas pisze:ale czego by miała dotyczyc ta akcja?przeciez silnik jest sprawny mocy mu nie brakuje z tego co piszesz,dolewasz tylko więcej oleju niz inni i jezdzisz

chodzi tylko o ten dymek za autkiem czy moze jeszcze o cos innego ?Cos się niedobrego dzieje z autkiem?
Silnik sprawny i autko fajnie jeździ - to fakt, więc chyba jest sprawne :)

Akcja miałaby dotyczyć ponadnormatywnego zużycia oleju - co moim zdaniem jest chore. Analizując wpisy na forum myślę, że pozostali klubowicze z tym silnikiem mają podobne zdanie. Ponadto można by się czepnąć, że jest to w jakimś sensie "nie ekologiczne" bo przecież ten olej gdzieś znika i ostatecznie ląduje w środowisku - czyli jakby się uparł to samochód nie trzyma pewnie jakichś durnych norm. Więc mogliby do tego przysiąść i to naprawić.

A co do mojego autka i dymienia - tego w serwisie się nie czepiam i czekam aż ktoś z podobnym silnikiem 2.0 TFSJ BPJ zrobi test - wówczas będę miał jasność. Zależy mi na czasie gdyż muszę lecieć na przegląd w najbliższym czasie.

Tomas

Post autor: Tomas » 20 maja 2011, 18:14

Papla pisze:Silnik sprawny i autko fajnie jeździ - to fakt, więc chyba jest sprawne :)
ja na Twoim miejscu skoczylbym na chamownie i sprawdził czy autko trzyma serie w granicach +,- 170ps jak tak ,to bym sie nie przejmował i smigał dalej(jak ktos juz tu napisał przy takich dolewkach robic wymiane co 30 tys),co do norm i ochrony srodowiska -hmmmm olej to <okok>

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 23 maja 2011, 11:29

Witam.

Co prawda testu parkingowego nie robiłem, ale nie zauważyłem u siebie nadmiernego dymienia. Co do "bączków" moim zdaniem to wina wypalania syfu (sadzy) z turbiny. Moja A4 TDI lubi od czasu do czasu odkaszlnąć przy mocnym depnięciu...

P.S. Postaram się dzisiaj depnąć na parkingu i dam znać.

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 23 maja 2011, 21:17

U mnie - "standard" czyli ok 0,5l/1000km - chyba, że to "u Ciebie" nie bylo do mnie :-)

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 23 maja 2011, 22:20

No to jestem po teście parkingowym. Test wyszedł pozytywnie czyli żadnego nadmiernego dymienia, a tym bardziej tzw. "bączka" nie było.

Co do zużycia oleju, przejechałem autem dopiero 700 km i na bagnecie stan się raczej nie zmienił. Muszę sprawdzić dokładnie...

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 23 maja 2011, 23:06

Papla pisze:U mnie - "standard" czyli ok 0,5l/1000km
ładny mi to standard :|
10 000km /0,5L = 5 L <szok> a w tym przegląd 7 L oleju, czyli razem 12L oleju idzie w powietrze :|


Edit
Dirty
uśmiałem się dzisiaj hehe <rotfl>
dzięki
Tak to jest, jak się za dużo chlipnie procentu <milczek>
Ostatnio zmieniony 24 maja 2011, 11:20 przez Masta, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest - Volvo C70 II 2.5T

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 24 maja 2011, 03:27

taka ilość oleju po tak po prostu nie znika,

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 784
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 25 maja 2011, 12:45

U mnie dymienia brak. Zużycia oleju przy 2 tyś przejechanych nie zauważyłem więc u ciebie chyba jest coś ponadnormatywnie <mysli>

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 26 maja 2011, 18:48

No cóż.
Centrum Informacji Klienta Audi ma na ten temat nieco inną opinię - poniżej cytat z maila jakiego od nich dostałem.

"Opisane przez Pan zużycie oleju w odniesieniu do wspomnianego samochodu faktycznie mieści się w normie podanej przez Producenta. Centrum Informacji nie dysponuje danymi z zakresu napraw serwisowych i możliwych do wprowadzenia zmian w samochodzie.
Informacji na temat możliwości zminimalizowania zużycia oleju w Pana samochodzie może Panu udzielić jeden z naszych autoryzowanych serwisów ASOS Audi. Pełną listę kontaktów odnajdzie Pan na naszej stronie www.audi.pl"

Bardzo dziękuję za pomoc i zaangażowanie. Jak są inni chętni do testu to się polecam pamięci.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 26 maja 2011, 21:05

Papla, ten ktoś z CIKA Ci tyle pomógł że w ramach podziekowania należą mu się bęcki po głupiej pale! :[
Podaj jaki masz zalany olej i jakiego dolewasz. (pełna nazwa i specyfikacja)


Zastanawiałem się nad sprawą "bąków" pod kątem nieprzepalonej benzyny i raczej to nie jest normalne... może masz coś ze świecami ..
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez M0NEER, łącznie zmieniany 1 raz.

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 27 maja 2011, 21:30

Odpowiadając UneeK'owi:



1. Na początku jeżdziełm na Castrol SLX Professional Powerflow LL III 5W-30 ale jak już mi się cierpliwość skończyła co do dolewania tak drogiego oleju przesiadłem się na tańszy EDGE 5W-30, który spełnia wszystkie normy VW/AUDI. Zresztą zorbiłem to po konsultacji w Castrolu i ASO Audi.

2. co do bęcków - ZGADZAM SIę!!! nie nawidze jak ktoś robi mnie w balona. tym bardziej, że ASO mówi - skontaktuj się z ADUI to Ci pomogą a Audi mówi - nieeee skontaktuj się z ASO to oni Ci pomogą!!! Powiem szczerze, że bardzo zawiodłem sie na Audi. Wcześniej jeździłem BMW i korzystałem z ich ASO i powiem Wam, że teraz rozumiem, dlaczego u nich jest nieco drożej - otóż obsługa jest nieporównywalnie lepsza i to zarówno mam na myśli panów w garniturach przyjmujących samochód do serwisu jak i samych techników.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Papla, łącznie zmieniany 1 raz.

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 16 cze 2011, 15:42

Wracając do głównego tematu - czyli kopcenie.
Otóż trzy dni temu zapaliła mi się jeszcze kontrolka silnika. Wstawiłem auto do serwisu.
Okazało się, że to dosyć poważny problem tzn. jest uszkodzona pompa czy inne urządzenie odpowiedzialne za ustawienie rozrządu - sorry nie jestem technikiem i jakoś gubię się w tej nomenklaturze.
Znajduje się ono z tyłu silnika - tzn. wałek napędzany z przodu przez pasek rozrządu z tyłu ma jakiś łańcuch który właśnie dochodzi do tego urządzenia.
Powoduje to, że czasami źle ustawia się rozrząd i zawory. Co powoduje:
1. Dymienie
2. Osmoloną końcówkę tłumika
3. Większe zużycie paliwa (kopci bo dostaje za dużo benzyny, którą przepala)
4. Na ciepłym silniku jak się wsłuchać to terkocze jak diesel (ale o tym wcześniej nie pisałem, bo myślałem, że tak ma być)
Wstępnie koszt naprawy to około 3500 PLN.
Najgorsze, że czas oczekiwania na części do 14 dni &#61516;

Będę informował o rezultatach naprawy.

jerry_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 05 lis 2010, 05:17
Imię: Jarek
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Post autor: jerry_ » 17 cze 2011, 18:32

Tak że już chyba nie trzeba testowac ale wracam 29tego do kraju i sprawdze tak z ciekawosci te dymienie, auto mam od niedawna ale poprzedni uzytkownik to znajomy i pytalem się go o spalanie oleju juz przy kupnie i odpowiedzial ze stan taki sam oleju bo często sprawdza. Podczas jazdy próbnej nie widzialem zadnego dymu a przycisnęłem go ostro. Tak że dam znac ale w okolicach 30tego. Wybieram się tez początkiem lipca do włoch prawie 2000km w jedną strone tak że jak wroce to tez zwróce uwagę na pewne rzeczy i po powrocie opiszę ;)
jerry_

qazq84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sty 2010, 22:30
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: qazq84 » 19 cze 2011, 23:47

Witam! Przepraszam że dopiero teraz opisuje. Dawno tu nie zaglądałem. :) Jeżeli chodzi o spalanie oleju to mój bierze ok 0.5 l na 1200 km. Ponoć jest to norma. Leje olej Castrola 5w40. Dymu w aucie nie zauważyłem (poza zimą i chłodnymi dniami :) ) , choć po dłuższej trasie mam też osmoloną końcówkę tłumika , ale wydaje mi się że jest to norma. Silnik pracuje z delikatnym klekotem. O ile mi wiadomo jest to spowodowane przez zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa. Silniki tfsi tak mają, taki jest ich urok. Póki co żadna kontrolka u mnie się nie pojawiła a już ładnych km natrzaskałem. Napisz {Papla} jak tam u Ciebie wyszło . Pozdrawiam!
co ma być to będzie. LIVE IS BRUTTAL :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga