Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] Wymiana oleju w skrzyni Multitronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 sie 2018, 21:18

BNG, dokładnie jak napisałeś :).

Mario_Gdynia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 gru 2018, 07:22
Lokalizacja: Gdynia

[A6 C6 2.4i Multitronic GAC] Wymiana oleju, dynamiczna?

Post autor: Mario_Gdynia » 13 gru 2018, 18:41

Witam kolegów i koleżanki. Patrząc w dokumentacje serwisową widzę, że po 60tys km muszę zmienić olej w skrzyni multitronic, w dokumentacji oznaczenie GAC, 7 biegów. Korek spustowy zauważyłem,że jest na samym dole skrzyni, czy w związku z tym, konieczna jest dynamiczna wymiana oleju? Czy wystarczy spokojnie spuścić i zalać z procedura i jaką w przypadku tej skrzyni? Auto ma oryginalny przebieg 250tys km . Wszystko działa,skrzynia pracuje poprawnie, bez żadnych najmniejszych objawów, jest cicha. Czy ten filterek zewnętrzny się wymienia, czy wystarczy przedmuchać. Studiowałem forum, internet i jest tysiące sprzecznych opini, co do kwestii wymiany oleju, że ponoć dynamiczny może coś uszkodzić? :) Oraz w kwestii filtra. Dziękuje i czekam na ewentualne podpowiedzi.
Pozdrawiam.
"Na krzywe drzewo, sam Salomon nie naleje"

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 gru 2018, 19:37

W multitroniku oleju nie wymienia się dynamicznie a statycznie :). Filtr możesz wymienić, ale jest on drogi (w ASO ok. 1200 zł), ponieważ jest częścią rurki idącej do chłodnicy. Jednym korkiem spuszczasz, a drugim napełniasz skrzynię i tyle.

Mario_Gdynia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 gru 2018, 07:22
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Mario_Gdynia » 14 gru 2018, 12:27

Super, dzięki za rady i odpowiedzi. Nie trzeba robić żadnej adaptacji po wymianie oleju?
"Na krzywe drzewo, sam Salomon nie naleje"

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 gru 2018, 13:47

Nie ma takiej potrzeby :).

Mario_Gdynia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 gru 2018, 07:22
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Mario_Gdynia » 15 gru 2018, 17:13

Dzisiaj udałem się do zaprzyjaźnionego warsztatu mechanotroniki. Zaproponowano dwie opcje 1. standard statyczny, spuszczenie i zalanie, olej oryginał VW do skrzyń CVT, koszt 700zł
2.dynamicznie, dodatkowo wstępnie płukane skrzyni, olej oryginał jak w.w , oraz adaptacja,
koszt 980zł.
Różnica nie wielka. Wybrałem opcję droższą za namową, aby nie żałować przy multitroniku, przy okazji zostałem trochę uspokojony co do usterkowości. Przy zwykłym silniku benzynowym, z małym momentem obrotowym i napędem tylko na przednią oś...skrzynie służą dość długo, oczywiście jeśli auto ma potwierdzony przebieg. Ale wymiana zawsze co 60tys km i raczej nie ścigać się spod świateł :) Stary olej był koloru Johny Walkera. Przy okazji zrobiono w aucie pełną diagnostykę...jest dobrze. Mam nadzieje,że auto trochę mi posłuży.
"Na krzywe drzewo, sam Salomon nie naleje"

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 15 gru 2018, 17:38

Jak wyżej pisali koledzy w multi nie ma wymiany dynamicznej dopuszczasz prawie cały olej i wlewasz nowy około 4,7 litra korekcja poziomu do odpowiedniej temperatury
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Mario_Gdynia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 gru 2018, 07:22
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Mario_Gdynia » 16 gru 2018, 06:49

Tak, ale jak powiedziano mi, przeprowadzono min.ze względu na wypłukanie układu i czystość pracy.Widziałem specjalną maszynę do tego i zastanawiałem się,dlaczego jeszcze w taki sposób nie wymienia się zwykłego oleju w samych silnikach :) No cóż. Skrzynia po wymianie nadal ładnie pracuje i mam nadzieje,że do kolejnej wymiany tak będzie.
"Na krzywe drzewo, sam Salomon nie naleje"

Venaaaaa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 07 sty 2019, 00:42
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Venaaaaa » 17 sty 2019, 05:43

Cześć,
Zamierzam wymienić olej w swoim multitroniku i pytanie do wszystkich:
Jakie oznaczenie skrzyni dla a6c6 2.4v6 vin: WAUZZZ4F08N096384?
Jaki olej zalać?
Ile oleju kupić?
Samochód mam od 20kkm. Olej z tego co widać w ks był wymieniany przy 99kkm i teraz jest 190kkm. Czy przy tym stanie wymieniać filtr zewnętrzny czy wymieniać statycznie olej i tyle ?
Dzięki za poswiecony czas i wszystkie odpowiedzi ;)

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 17 sty 2019, 06:31

witam potrzebujesz 5 litrów oleju wchodzi około 4,6 l olej G052180A2 nie ma filtra , filtr wymienia się przy remoncie.OLEJ w tej skrzyni wymienia się statycznie bo cały olej spływa . Masz wlepke w bagażniku to tam jest kod skrzyni ale chyba masz GAC typ skrzyni
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 sty 2019, 13:07

Twoja skrzynia ma oznaczenie KSZ. Olej oraz jego ilość podał Ci kolega powyżej. Dodam, że w ASO litr kosztuje ok. 135 zł. Skrzynia ma dwa filtry: zewnętrzny, który jest częścią przewodu olejowego oraz wewnętrzny, który wymienia się podczas remontu skrzyni. Tego pierwszego też się nie wymienia, ponieważ przewód olejowy kosztuje blisko 1250 zł, więc raczej nie opłaca się tego robić. Olej w multitronicu wymienia się co 60 tysięcy km, więc wymiana już dawno powinna być zrobiona. W multitronicu robi się wymianę statyczną, a nie dynamiczną.

Mario_Gdynia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 gru 2018, 07:22
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Mario_Gdynia » 17 sty 2019, 14:11

Witam, to w przypadku 2.4 C6 napędu na przednią ośkę, były różne skrzynie multi? Ja mam GAC.
"Na krzywe drzewo, sam Salomon nie naleje"

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 sty 2019, 15:06

Jedynie przy 2.7 TDI są trochę inne numery dla niektórych części, ale poza tym nie ma różnicy, bo nadal jest to multitronic ;p.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2019, 18:39 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 sty 2019, 16:21

dokładnie 2.7TDI i 2.0TDI po lifcie ma ciut inny typ
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 17 sty 2019, 19:04

Mario_Gdynia pisze:Witam, to w przypadku 2.4 C6 napędu na przednią ośkę, były różne skrzynie multi? Ja mam GAC.
o
kod to 01J cvt i rozne kody do naszych aut na poczatku u nas był GAC
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga