[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
MaTyS, nie zwróciłem uwagi na to że jest 6 i 6+. Teraz sam już nie pamiętam co widziałem i który dokładnie lali. Faktem jest, że mieli ori bańki.
Póki co teraz się na zapas nie martwię. Pojeździmy i zobaczymy. Sumienie mam spokojne, że olej wymieniłem.
Póki co teraz się na zapas nie martwię. Pojeździmy i zobaczymy. Sumienie mam spokojne, że olej wymieniłem.
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
U mnie obawy spotęgowane są tym, że olej nie wymieniony już przez 230 tys. Zdecydowałem się jednak na wymianę w serwisie. Dogadałem się z ASO, że będę mógł uczestniczyć osobiście w wymianie, poza tym na początek sprawdzą mi jakość oleju znajdującego się w skrzyni. Jeżeli olej będzie w złym stanie (dużo zanieczyszczeń, opiłki itd itp) nie przeprowadzą jej wtedy. W takim przypadku będę jeździł do momentu, aż skrzynia zacznie dawać jakieś oznaki zużycia i wtedy remont.
nie bardzo rozumiem Twój zachwyt , wszystko bowiem zalezy ile na danym oleju skrzynka przejechała i w jakich warunkach ! mocno eksploatowana skrzyna powinna miec wymiane co 30 tys kmZelvaBOi pisze:no i to jest dobre podejscie - sprawdzic stan zuzycia na podstawie oleju. zdrowo.
Na podstawie oleju to mozna stwierdzic czy olej jest do wymiany :mrgreen: zdjac miske - to juz inny temat .
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
krzys124
Nie rozmawiamy tu o tym co ile, bo to dla każdego tutaj jest oczywiste, a informacje producenta co do wymiany ogólnie dostępne.
Możesz sobie zmieniać nawet co 15 tys razem z olejem w silniku, twoja sprawa.
W moim przypadku przy aucie z 230 tys bez wymiany istnieje niebezpieczeństwo, że wymiana niestety zaszkodzi, a nie pomoże skrzyni. Stąd właśnie test oleju przed wymianą.
Nie rozmawiamy tu o tym co ile, bo to dla każdego tutaj jest oczywiste, a informacje producenta co do wymiany ogólnie dostępne.
Możesz sobie zmieniać nawet co 15 tys razem z olejem w silniku, twoja sprawa.
W moim przypadku przy aucie z 230 tys bez wymiany istnieje niebezpieczeństwo, że wymiana niestety zaszkodzi, a nie pomoże skrzyni. Stąd właśnie test oleju przed wymianą.
a na czym polega taki test olejuMaTyS pisze:Stąd właśnie test oleju przed wymianą.
i co da ewentualne nie wymienienie tego oleju i filtra ? pojezdzisz dluzej, moze sie nie zepasuje , a potem sprzedaz innemu uzytkownikowi ? cieszac sie , ze Ty nie musiales naprawiac ? Gdzie tym autem chcesz i pojechac majac taką skrzynkę , ktora nie wiesz kiedy siadzie - w koło komina ? No bo przeciez nie do Hiszpanii ....
[ Dodano: 2010-03-18, 09:16 ]
olej jak to olej , traci swoje wlasciwosci , dzieją sie z nim rózne rzeczy podczas nagrzewania i chłodzenia - starosc też nie jest radoscia Praca skrzyni generuje szlamy opiłki .To wszystko sprawia , ze olej nalezy wymieniac .I dziwi mnie fakt , ze tak jak w silnuku olej wymieniacie , tak w skrzynce nie .moze w silniku też nie wymieniajcie a tylko dolewajcie - tez moze warto zrobic test oleju . Bo a nuż coś sie stanie jak wymienisz . Tak tak , olej silnikowy to cos innego , raz , koszt wymiany inny , dwa wlanie dobrego powodowac moze wypłukanie szlamów i silnik stanie sie złomem . ALE on i tak w tym momencie złomem jest - tylko sapie jeszcze .Jak mialem omege z 2.0 DTI to pytałem chłopaków na czym jezdzic - w firmach mają auta z tym silnikiem maja po ponad 400 kkm i ciagle na 5w40 A SILNICZKI CHODZÂĄ JAK ZÂŁOTKO ! No tak , ale nie wiadomo co poprzednik lał ? acha ! tu o to chodzi - a co rekomenduje producent ? to przeciez nie jest wiadomosc ukryta ! Polak jednak oszczednym jest guzik go obchodzi co przyszlemu wlascicielowi dziac sie bedzie , byle On objezdził do spzredazy , a jego autko ... tego kto sprzedaje jest - najlepsze :mrgreen:Camel- pisze:Kurcze, a mój automacik coraz gorzej śmiga. Głównie przeciąga przy zmianie biegów, draśnie z 1-2, musze przyśpieszyć planowaną zmianę oleju...
A najdziwniejsze jest to ! ze jako nabywaca MB zanim dowiedzialem sie tutaj na forum jaki olej do skrzynki lac trafilem do paru mechaników i oni chcieli mi lac do mojej skrzynki olej 236.9 - 236.7 <smuty> bo taki leją i nic sie nie dzieje ! Dopiero Pałka chciał lac odpowiedni jak i serwis MB .sUMA SUMARUM STWIERDZIÂŁEM ZE WYMIANA W SKRZYNCE OLEJU TO PIKUS I WYMIENIÂŁEM SOBIE SAM .
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Pisałem na czym, trzeba czytać ze zrozumieniem, od razu podpowiem nie reflektometrem... :mrgreen:krzys124 pisze: a na czym polega taki test oleju
Skrzynia nie siada z dnia na dzień więc nie mam żadnych obaw o to gdzie i czy jeździć. Jeżeli wymieni się olej z dużym przebiegiem, zasyfiony opiłkami i innymi materiałami ściernymi skrzyni, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wkrótce po tej wymianie skrzynia nadawać będzie się tylko do remontu. Dla mnie w takiej sytuacji odpowiedź na pytanie czy wymieniać jest oczywista - NIE. Czekać na pierwsze niepokojące objawy i zrobić jej remont. Jeżeli nie jest to dla ciebie wystarczająco zrozumiałe to trudno... .
Tak nawiasem napisałeś niepotrzebny elaborat w większej części nie w temacie i z błędnie wysuniętymi wnioskami.
Jesli podales Mu nr Vin i udzielił Ci tej informacji to widocznie masz taki sam olej , czy nawet skrzynkę jak w C5 u mnie np.Choc masz rok 2007 , a tam jest jzu inna skzrynka z zielonym olejem . Mnie tez Sopa zalał skrzynkę prawdopodobnie transmaxem Z . chodzi jak lala ! ale ja mam c-5 . Dziwi mnie jedno ze nie robi wymiany dynamicznej , za to Pałka w Mysłowicach powiedzial mi ze bez problemu mi taką zrobi ! W Rostkach pod WARSZAWÂĄ , kontaktowac sie radze z Panem Wierzbickim , Oni tez maja maszyne do wymiany dynamicznej - choc jak ja do Niego dzwoniłem to akurat była zepsuta ! Terminy u Pałki są strasznie odległe , u Pana Sopy - bliższe ! :mrgreen: Skrzynki z porsche nie za bardzo chciał Sopa naprawiac , Pałka naprawił bez problemu i taniej wyszło niz u Pana Sopy .Kazdy ma swoje widzi mi sie , ja z jak jednach tak drugich jestem bardzo zadowolony , a najbardziej z Samko .Bo tam jak jezdzilem to rano wjezdzałem a za kilka godzin wyjezdzalem , mogłem patrzec , wachać , pytac słuchac ! Czego tu na Slasku nie uswiadczysz . :mrgreen: Dawno tam jednak nie byłem , moze sie cos zmieniło .MaTyS pisze:Naprawdę nie wiem co zrobić, wymienił bym u Sopy ale mam daleko. Znowu ASO w Olsztynie chyba chce mnie wyrolować bo niby nie wiadomo ile oleju da radę spuścić może 5 może 8 litrów..., gdzie olej 210 za litr. Sopa wyraźnie w wycenie podał 5 litrów. Na zapytanie e-mail CASTROL Polska odpowiedział mi, że TRANSMAX Z jest odpowiednim olejem do mojej skrzyni, ale na zapytanie o mieszanie tego co mam w skrzyni z ich olejem nie uzyskałem odpowiedzi.
Co do oleju, który chcesz kupić w sklepie to raczej wątpliwa sprawa ( no chyba,że do C5 to inny olej), poza ASO nie dostaniesz tego oleju. Jest kolega na forum, który oferuje olej z ASO cena z rabatem 165 zł +przesyłka, no chyba, że jesteś z południa to możesz sam odebrać.
Dziwi mnie jedno , moze cos zle rozumiem , jezeli podał ci Sopa cene 1500zł to na pewno nie bedzie to transmax z, u mnie tez wymienił około 5 litrów, a cena nie przekroczyła 600 zł ale to jest c-5 czyzby w c-6 robocizna była droższa ? moze chodzi o tą adaptacje skrzyni i dlatego tak drogo ?W sumie Sopę polecam , po wymianie siadł z kompoem do auta i pojezdził wszystko sprawdzajać , oddano mi auto czysciutkie i przejrzane pod wzgledem błedów w elektronice .
[ Dodano: 2010-03-18, 16:37 ]
jak to to filtra oleju w skrzyni nie ma ? to gdzie w nim jak to piszesz - opiłki i inne materiały scierne .MaTyS pisze: dużym przebiegiem, zasyfiony opiłkami i innymi materiałami ściernymi skrzyni, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wkrótce po tej wymianie skrzynia nadawać będzie się tylko do remontu.
odp. na dole w skrzynce ! w misce olejowej olej krazacy w układzie skrzynki jest jzu czysty , bo filtr zatrzymuje ewentualny syf , ale sie ów filtr zapycha , zatem pompa ma utrudnione zasysanie oleju z miski co nie skutkuje najlepiej
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
krzys124, pewnie. Też jestem podobnego zdania jak Ty, że wymieniać nie patrzeć. Wymiana oleju - z doświadczenia z Mercedesem - w najgorzym przypadku nie poprawi działania skrzyni, ale na pewno nie z powoduje to jej usterki! W skrzyniach z tzw Flywheels, czyli tymi, które odpowiadają za zmienny moment obr. zmian biegów, może się rozjechać tzw adaptacja, dlatego czasem po wymianie oleju skrzynia chodzi gorzej, a jazda z źle zaadopotowaną skrzynią doprowadzi do jej awarii.
W Mercedesie również sam zmieniałem sobie olej, ale wlałem ten bez aprobat (powinno być 236.6/7, skrzynia to 722.4) i to chyba już 10 tys :-D Skrzynia chodzi bardzo dobrze (jedyne co chciałbym w niej poprawić to obniżyć jedynie ciśnienie modulacji, ale to może zabawa na lato). W Audi też chciałem zmienić olej jak będzie większy zapas gotówki, bo to nie jedyna sprawa jaką chcę zrobić. I jak to zwykle z olejami bywa - wszystko wiąże się z niewiedzą.
Ludziki drogie, jak dane mi będzie na mojej ścieżce życia naprawiać ASB, to ogłaszam uroczyście i oficialnie: nie zmieniajcie oleju, będę miał jak zarabiać
krzys124, jeszcze jedna sprawa. Zalałeś do ZFa Transmax-Z?
W Mercedesie również sam zmieniałem sobie olej, ale wlałem ten bez aprobat (powinno być 236.6/7, skrzynia to 722.4) i to chyba już 10 tys :-D Skrzynia chodzi bardzo dobrze (jedyne co chciałbym w niej poprawić to obniżyć jedynie ciśnienie modulacji, ale to może zabawa na lato). W Audi też chciałem zmienić olej jak będzie większy zapas gotówki, bo to nie jedyna sprawa jaką chcę zrobić. I jak to zwykle z olejami bywa - wszystko wiąże się z niewiedzą.
Ludziki drogie, jak dane mi będzie na mojej ścieżce życia naprawiać ASB, to ogłaszam uroczyście i oficialnie: nie zmieniajcie oleju, będę miał jak zarabiać
krzys124, jeszcze jedna sprawa. Zalałeś do ZFa Transmax-Z?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Czy wy wogóle czytacie co ja piszę :?: :!:
Może powoli jasno i krótko,
należy wymieniać olej :!:
należy wymieniać olej :!:
należy wymieniać olej :!:
Zgodnie z zaleceniami producenta, czyli w naszym przypadku ZF.
ZALECA WYMIANę OLEJU CO 80 000 - 120 000 KM LUB 8 LAT :!:
Mój przypadek jest specyficzny, wymiana będzie zależała od stanu oleju w skrzyni, ile razy mam jeszcze to powtórzyć :?:
krzyś124
Ty masz skrzynie 5HP19FL, nie podejrzewam SOPY żeby zalał ci skrzynię Castrolem, chociaż może do twojej skrzyni się nadaje, nie badałem tematu. Telefonicznie mam przerobine tematy Rostki, Józefów, Teomotors, Sopa. Poza Sopą nikt nie lał takiego oleju jaki zaleca ZF, mam wrażenie, że każdy chciał mi wlać to co miał pod ręką.
Na zakończenie - Wymiana oleju w kwietniu, no chyba, że z wiadomych powodów nie :mrgreen:
Może powoli jasno i krótko,
należy wymieniać olej :!:
należy wymieniać olej :!:
należy wymieniać olej :!:
Zgodnie z zaleceniami producenta, czyli w naszym przypadku ZF.
ZALECA WYMIANę OLEJU CO 80 000 - 120 000 KM LUB 8 LAT :!:
Mój przypadek jest specyficzny, wymiana będzie zależała od stanu oleju w skrzyni, ile razy mam jeszcze to powtórzyć :?:
krzyś124
Ty masz skrzynie 5HP19FL, nie podejrzewam SOPY żeby zalał ci skrzynię Castrolem, chociaż może do twojej skrzyni się nadaje, nie badałem tematu. Telefonicznie mam przerobine tematy Rostki, Józefów, Teomotors, Sopa. Poza Sopą nikt nie lał takiego oleju jaki zaleca ZF, mam wrażenie, że każdy chciał mi wlać to co miał pod ręką.
Na zakończenie - Wymiana oleju w kwietniu, no chyba, że z wiadomych powodów nie :mrgreen:
Camel-, coś na temat adaptacji Tiptrona w C6 możesz powiedzieć? Szukam jakiś info i nic nie mogę znaleźć. Generalnie chciałbym się dowiedzieć czy można to zrobić samemu a jeśli tak, to jak?
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga