[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 20 lis 2014, 21:28
- Imię: Jan
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rydultowy
Czy taki zestaw bedzie pasowal?
https://allegro.pl/oferta/zf-filtr-olej ... d00be2ff62
https://allegro.pl/oferta/zf-filtr-olej ... d00be2ff62
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Milanówek
Panowie,
jak już wymieniać to albo dynamicznie albo wcale. Co ci po tym jak statycznie wymienisz 5 litrów a kolejne 5 zostanie starego żużlu - jak skrzynia ma paść to i tak Ci padnie wczesniej czy później
Jestem u siebie świeżo po wymianie kompleksowej i poszło prawie 10 litrów oleju (ravenol 6hp + filtr + uszczelka) o starym kolorze oliwy to już nie wspomne - jak na razie skrzynka działa zdecydowanie lepiej i płynniej.
Co do odkręcenia węża na poworcie to zdjąłem wyjście z chłodnicy bo na łączeniach dalszych była korozja na śrubunkach i przy próbie odkręcenia pomimo znacznej siły nic nie drgnęło więc zapewne bez urwania by się nie obeszło (w mercu w211 właśnie pourywały mi się łączenia a te przewody troche kosztują więc w A6 rozpiąłem przy chłodnicy).
jak już wymieniać to albo dynamicznie albo wcale. Co ci po tym jak statycznie wymienisz 5 litrów a kolejne 5 zostanie starego żużlu - jak skrzynia ma paść to i tak Ci padnie wczesniej czy później
Jestem u siebie świeżo po wymianie kompleksowej i poszło prawie 10 litrów oleju (ravenol 6hp + filtr + uszczelka) o starym kolorze oliwy to już nie wspomne - jak na razie skrzynka działa zdecydowanie lepiej i płynniej.
Co do odkręcenia węża na poworcie to zdjąłem wyjście z chłodnicy bo na łączeniach dalszych była korozja na śrubunkach i przy próbie odkręcenia pomimo znacznej siły nic nie drgnęło więc zapewne bez urwania by się nie obeszło (w mercu w211 właśnie pourywały mi się łączenia a te przewody troche kosztują więc w A6 rozpiąłem przy chłodnicy).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Milanówek
A niby dlaczego miało by być żle?
Chyba nie wierzysz w te historie warsztatowe, że po wymianie oleju padła skrzynia - mogała paść ale winą nie był napewno nowy olej tylko:
- skrzynia była już kulawa i poredzej czy później by padła (ktos mógł dolac motodoktora lub miodu ten ostatnio jest na topie,
- zły dobór nowego olej,
- nalano za mało/dużo oleju po wymianie,
- źle zamontowany filtr itd.
Prawidłowa wymiana oleju nigdy nie popsuje automatycznej skrzyni biegów jeżeli przed wymina była ona sprawna.
Chyba nie wierzysz w te historie warsztatowe, że po wymianie oleju padła skrzynia - mogała paść ale winą nie był napewno nowy olej tylko:
- skrzynia była już kulawa i poredzej czy później by padła (ktos mógł dolac motodoktora lub miodu ten ostatnio jest na topie,
- zły dobór nowego olej,
- nalano za mało/dużo oleju po wymianie,
- źle zamontowany filtr itd.
Prawidłowa wymiana oleju nigdy nie popsuje automatycznej skrzyni biegów jeżeli przed wymina była ona sprawna.
Ja od wymiany dynamicznej zrobiłem już prawie 8tys km i wszystko działa dobrze. Przebieg 268tys, olej już był raz wymieniany w 2015 roku przez poprzedniego właściciela. Stary olej miał już nalatane grubo ponad 60tys i był koloru czarnego, konsystencja brudnej wody. Na nowym oleju skrzynia działa zauważalnie lepiej, płynniej zmienia biegi, nie przeciąga co wcześniej czasami się zdarzało na 3 biegu, na początku chyba trochę się uczyła na nowo bo lekko mieszała biegami ale teraz jest już idealnie. Olej zalałem zamiennik dla ZF Lifeguard. Robiłem to w polecanym zakładzie od skrzyń automatycznych, mają dużo pozytywnych opinii także dlaczego miałbym się czegoś obawiać. Gdyby wymiana dynamiczna była zła to by tego nie robili.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jest znikoma szansa, że klient wróci jak padnie skrzynia w niedługim czasie, bo raczej nie będzie szukał innego miejsca, a po drugie schodzi dwa razy więcej oleju, więc warsztat zarabia więcej przy podobnym nakładzie pracy, a marżę mają sporą, bo nie kupują go w litrowych opakowaniach, a w 200 litrowych beczkach. Przecież to jest jasne, że będą proponować dynamiczną wymianę, bo jak kupili drogie maszyny do takiej metody, to chcą jak najszybciej odzyskać wydane pieniądze. Po trzecie klient nie udowodni, że skrzynia padła przez taką wymianę, a jak wszystko będzie dobrze, to zacznie polecać dany warsztat i interes się kręci . Niestety, ale tak to już jest w biznesie .shadix pisze:Gdyby wymiana dynamiczna była zła to by tego nie robili.
Witam ,może ktoś pomoże. Gdzie w okolicach Warszawy polecicie warsztat do wymiany oleju w skrzyni tiptronik A6C6 .
[ Dodano: 2020-01-10, 14:09 ]
Witam, wymieniłem olej w skrzyni. Wydawało mi się że w mojej skrzyni powinien być
ZF lifeguard fluid8 zielony,ale mechanik upierał sie ze jest żółty czyli ZF-6.
Auto ma 100tys km. i napewno nigdy nie był wymieniany.
Czy to mozliwe że w tej skrzyni byl żółty?
taki też wlał ,jak nazezie jest ok.
[ Dodano: 2020-01-10, 14:09 ]
Witam, wymieniłem olej w skrzyni. Wydawało mi się że w mojej skrzyni powinien być
ZF lifeguard fluid8 zielony,ale mechanik upierał sie ze jest żółty czyli ZF-6.
Auto ma 100tys km. i napewno nigdy nie był wymieniany.
Czy to mozliwe że w tej skrzyni byl żółty?
taki też wlał ,jak nazezie jest ok.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga