Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie

Układ napędowy i skrzynie biegów
zabamix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 09 gru 2017, 07:42
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: zabamix » 04 kwie 2018, 09:35

Ja by co to też mam do odsprzedaży 0,5 za 250 zł.

gagi3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 10 kwie 2016, 23:19
Lokalizacja: polska

Post autor: gagi3 » 02 lip 2018, 07:23

mat1324 pisze:Ogólnie torsen ciężko zajechać, ale można :). W 99% przypadkach wystarczy zalać go oryginalnym olejem i dziwne tarcie/przeskakiwanie podczas manewrowania na parkingu powinno zniknąć. Jeśli nawet się nie zmniejszy, to niestety trzeba zmienić cały torsen, ale wtedy podczas jazdy czuć drgania, które wzmagają się na zakrętach. Już kiedyś pisałem, że oryginalny olej posiada specjalny dodatek, który zapewnia ciągłość filmu olejowego w trakcie przenoszenia momentu na koła, a właśnie podczas manewrowania ze skręconymi kołami tarcie jest największe.
Torsen nie kosztuje 2 tysięcy złotych, ponieważ można kupić uszkodzoną skrzynię i go przełożyć :).
Potwierdzam, olej w torsenie wymieniony i problem z "przeskakującymi" kołami przy ruszaniu jak ręką odjął. Czas wymiany to pół godziny przy odessaniu strzykawką starego i dolaniu nowego.
Przewaga dzięki technologi

Arturo77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:18
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Arturo77 » 28 maja 2019, 21:33

Ma ktoś może 0,5l oryginalnego oleju do torsena do odsprzedaży?

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 28 maja 2019, 22:31

Ja miałem i powiem tak - szybko się sprzedał na olx.pl
Kilka osób pytało z forum o niego ale już niestety sprzedałem.
Moja rada kup litr w ASO i na spokojnie odsprzedaż go później.

Też potwierdzam że wymiana oleju usunęła to przeskakiwanie na skręconych kołach w 100%.

mrskoku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 19 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: wwa

Post autor: mrskoku » 30 maja 2019, 10:17

ja w wwie będę kupował olej w przyszłym tygodniu. ktoś chętny na 0.5l ?

Arturo77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:18
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Arturo77 » 30 maja 2019, 10:47

Tak jak pisałem wyżej chętnie odkupię połówkę :)

mrskoku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 19 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: wwa

Post autor: mrskoku » 30 maja 2019, 12:28

dla mnie nie ma problemu. 13 czerwca mam umówioną wizytę na olej w skrzyni i mechatronikę. przy okazji wymienię oleje w napędzie. po 13 będę miał połówkę do oddania.

kakashi

Post autor: kakashi » 15 lip 2019, 23:19

Pytanie - jako że regeneracja konwerterów generalnie daje ciała i te regenerowane za pińcet albo dziewińcet dają ciała, ma ktoś namiar na firmę która dawałaby gwarancję nie roczną a kilometrową? (np. takie co najmniej 100k km by mnie robiło)...

Albo z drugiej beczki - skoro mam w sumie awaryjną skrzynię HKG, kusi mnie wymiana na KGX'a jako że w dalekiej przyszłości czeka mnie jeszcze regeneracja kosza bo 4 bieg jest mocno mułowaty. Możecie polecić jakiegoś fachowca z okolic pomorskiego który pomógłby mi by wybrać dobrą skrzynię a nie jakiegoś papudraka na zasadzie zamienił stryjek siekierkę na kijek? Bom kompletnie zielony. Azety raczej nie chcą brać na barki tematu z pomocą przy wyborze skrzyni więc muszę szukać innych...

Arturo77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:18
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Arturo77 » 25 lip 2019, 21:21

Mam 0,5l oryginalnego oleju do torsena do odsprzedaży. Jak ktoś chętny to proszę o info.

Awatar użytkownika
mustafa160
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 09 lut 2020, 20:53
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Manchester

Re:

Post autor: mustafa160 » 13 paź 2020, 21:17

mat1324 pisze:
20 paź 2017, 17:44
Nie masz czasami silnika CDYC <mysli>. Podeślij mi na PW wlepkę w formie linku np. z fotosik.pl albo chociaż podaj VIN. Przedni mechanizm różnicowy, skrzynia i torsen pływają w jednym oleju i według ELSY pojemność skrzyni to 3.2 litra. Wydaje mi się, że 3 litry mogą być niewystarczające <uoee>. Tylny most mieści ok. 0.9 litra. Numery podam jak będę miał pewność co do oznaczenia skrzyni.

[ Dodano: 2017-10-20, 17:44 ]
Kolega przysłał mi na PW swoją wlepkę i jednak ma silnik CDYC :p. Z silnikiem CDYA montowany był tylko tiptronic. Ma skrzynię o oznaczeniu JMJ, którą zalewa się olejem o numerze G 052 911 A2, który w ASO kosztuje ok. 175 zł za litr. Do tylnego mostu (JKN) stosuje się olej G 052 145 S2, który kosztuje ok. 160 zł za litr.

Jeśli potrzebujesz, to mogę skrótowo opisać proces wymiany albo podrzucę instrukcje :).
Kolego mat1324 swego czasu pomagałeś mi ogarnąć numery do dwumasy i sprzęgła w CAHA ale jednak skończyło się tym że mam CDYC ze skrzynią JKN JMJ.
Do rzeczy, auto nawiane ma 183 tyś km i u mnie też są drgania przy manewrowaniu na parkingu. Przy ogólnym serwisie będę chciał też ogarnąć napęd. Przeczytałem cały temat i wychodzi na to że w moim wypadku wystarczy wymienić olej w skrzyni i tylnym moście na oleje o podanych przez ciebie numerach oraz 4 korki. Czy mogę to zrobić samemu z mechanikiem czy lepiej oddać do ASO? Pytanie może głupie ale to moje pierwsze 4x4 i chciałbym się cieszyć tym napędem jak najdłużej.
I jeszcze jedno - wie ktoś może jaki max moment wytrzymuje ta skrzynia?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie

Post autor: mat1324 » 22 paź 2020, 21:31

Dasz radę wymienić z mechanikiem i nie musisz oddawać auta do ASO.

Awatar użytkownika
mustafa160
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 09 lut 2020, 20:53
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Manchester

Re: [A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie

Post autor: mustafa160 » 17 maja 2021, 15:46

Odgrzeje trochę kotleta ale jak się bąbel pojawił na świecie to drastycznie zredukowało mój wolny czas.
Mianowicie powymieniałem oleje na ori oczywiście i nie dość że się nie poprawiło to mam wrażenie, że te drżenie/skakanie jest jeszcze gorsze.
Przy jeździe na wprost tego nie ma.
Przypomnę skrzynia manual JKN/JMJ

Zimny Chirurg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 05 lis 2019, 19:21
Imię: Dominik
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: [A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie

Post autor: Zimny Chirurg » 19 lip 2021, 23:50

Co do tego oleju w torsenie mozna stosowac? czy jakas lipa?
Ravenol AWD-TOR Fluid Olej Torsen 1L G 055145 A2
Bo 3 razy tanszy niz to dziadostwo w aso za 500zł

liteon54+
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 24 maja 2023, 20:58
Imię: tomek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: bialystok

Re: [A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie

Post autor: liteon54+ » 05 lip 2023, 19:09

panowie ja mam.ten sam.problem w a7 na skręconych kolach tarka... kupilem olej w serwisie mechanik nie dogadal si3 ze mna i wlal.olej do mostu.... ja przejechałem sie 10km dalej to samo i mowie gdzie to wlal i wyszlo ze tam... olej zlal z mostu i wlal do torsena,olej zlany z torsenq byl czarny jak z silnika diesla ... po wlaniu tego oleju zlanegp z mostu i przejechaniu 5 km nadal to samo... czy to torsen calkiem sie rozwalil czy most jest uszkodzony? auto 90tys przebiegu... juz nie wkem co w nim.szukac gdzie to problem

Online
LukasXTC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 19 lut 2023, 22:50
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: [A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie

Post autor: LukasXTC » 18 wrz 2023, 22:50

Ma ktoś wiedzę czy padnięte tuleje sanek przód lub uszkodzone łożyska dyfra tył mogą powodować wibracje fotela pasażera przy ok 100km/h ?
Olej w torsenie i napędach wymienione, przeuby wew nowe GKN- jak były wibracje tak są nadal - jak kupowałem auto były delikatne - po 1,5 roku i 15 tyś.km nasilaja się z każdym tyś. km.

Może opiszę, że drgania fotela pojawiają się przy jednostajnej prędkości, puszczenie gazu nie likwiduje wibracji - tak jakby wał napędowy to powodował ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga