Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie

Układ napędowy i skrzynie biegów
siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 23 lut 2018, 19:37

Możesz pchać :) Napęd nie będzie działać bez oporu na tylnej osi. Torsen wreb pozorom nie jest na stałe zapięty tak jak szpera. Jeśli tylne koła nie będą obciążać torsena kompletnie, to nie przeniesie on momentu na przód.

Podobnie jak w zwykłym dyferencjale podniesiesz jedno koło do góry - drugie też nie pojedzie.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 23 lut 2018, 20:24

Nawet próbować jeździć nie powinieneś :) Opisz dokładnie co Ci się dzieje.

jacenty121
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 25 lis 2013, 21:44
Lokalizacja: suwalki

Wibracje

Post autor: jacenty121 » 23 lut 2018, 20:34

Typowo, 120-140 km/h wibracje kierownica kabina fotel kierowcy, koła drugie przekładane brak reakcji. Może lekka różnica z góry czy pod górę, chyba inaczej kiedy obciążony i odciążony. Pomożecie ?

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 23 lut 2018, 20:36

Zawsze są czy czasem znikają?

jacenty121
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 25 lis 2013, 21:44
Lokalizacja: suwalki

Post autor: jacenty121 » 23 lut 2018, 20:56

Zawsze, zawsze

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 lut 2018, 22:38

Jedyna opcja to wzięcie auta na hol, ale prędkość 120 km/h, to już trochę za dużo na tiptronik jadący na luzie :] . Bez wału nigdzie nie pojedziesz :p.

Awatar użytkownika
mati87ns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 12 lut 2018, 10:13
Lokalizacja: Nawojowa

Post autor: mati87ns » 24 lut 2018, 07:35

Niestety po wyjęciu wału nigdzie nie pojedziesz. Próbowałem u siebie :|

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 24 lut 2018, 11:47

Może to być to samo co u nas:
drgania-wibracje-na-nadwoziu-vt89254.htm

Poczytaj od początku...tak, wiem że dużo :)
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 27 lut 2018, 21:05

Gdyby ktoś był zainteresowany to mam 0,5 L oryginalnego oleju do torsena na zbyciu, u mnie po wymianie znikły wszelkie drgania podczas mocnego skrętu :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 lut 2018, 21:15

Muszą zniknąć :). Chyba, że ktoś ma już mocno zużyty torsen, to wtedy żaden olej nie pomoże ;p.

zabamix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 09 gru 2017, 07:42
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: zabamix » 09 mar 2018, 08:21

Siemka.
Mam następujące objawy:
- przy skręcie przy ruszaniu do przodu tak jak by załączona była szpera, wystepuje takie jsk by przeskakiwanie. Gdy cofam objawy sa bardziej nasilone.
- nieraz przy przyspieszeniu czuje minimalne wibracje (rzecholenie)
- zauważyłem że przy stalej jeździe z prędkością około 70 km/h obroty minimalnie fsluja jak trzeba podeślę filmik.
Czy to wszystko wskazuje na kończący się konwerter?
Dodam że olej e skrzyni posiada przebieg 270 tyś i na 90 % nie był wymieniany.

Awatar użytkownika
mati87ns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 12 lut 2018, 10:13
Lokalizacja: Nawojowa

Post autor: mati87ns » 09 mar 2018, 10:38

Falujące obroty przy stałej prędkości mogą świadczyć o uszkodzonym konwerterze.
Tak jak by przeskakiwanie to już problem z torsenem, zazwyczaj pomaga wymiana oleju ( ASO 400-500 zł)
Producent skrzyni zaleca wymianę oleju co 80-120 tyś km lub najpóźniej przed upływem 8 lat.
Dodam że olej ASB, a olej w torsenie to nie ten sam olej.

kaloh1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 06 lut 2010, 15:08
Lokalizacja: Sieradz/Warszawa

Post autor: kaloh1 » 09 mar 2018, 14:38

Widzę, że problem mój ma sporo osób. Porada mechanika - wymień Torsen. Jednak ja na początek wolę wymienić ten olej ;) olly widzę ma pół litra do oddania, to ja go poproszę - poszło PW :)
A6 3.0 tdi by CS

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 mar 2018, 16:02

Ogólnie torsen ciężko zajechać, ale można :). W 99% przypadkach wystarczy zalać go oryginalnym olejem i dziwne tarcie/przeskakiwanie podczas manewrowania na parkingu powinno zniknąć. Jeśli nawet się nie zmniejszy, to niestety trzeba zmienić cały torsen, ale wtedy podczas jazdy czuć drgania, które wzmagają się na zakrętach. Już kiedyś pisałem, że oryginalny olej posiada specjalny dodatek, który zapewnia ciągłość filmu olejowego w trakcie przenoszenia momentu na koła, a właśnie podczas manewrowania ze skręconymi kołami tarcie jest największe.
Torsen nie kosztuje 2 tysięcy złotych, ponieważ można kupić uszkodzoną skrzynię i go przełożyć :).

haribo.pl

Torsen

Post autor: haribo.pl » 13 mar 2018, 12:15

Torsen nowy w aso ok 6tys zl.
Uzywany to koszt ok 600zl
Olej org w aso 1L 430zl

Mam 0,5 l jakby ktos potrzebowal moge odsprzedac ,zostalo mi po wymianie,do torsena wchodzi 0,4

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga