[A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie
Możesz pchać Napęd nie będzie działać bez oporu na tylnej osi. Torsen wreb pozorom nie jest na stałe zapięty tak jak szpera. Jeśli tylne koła nie będą obciążać torsena kompletnie, to nie przeniesie on momentu na przód.
Podobnie jak w zwykłym dyferencjale podniesiesz jedno koło do góry - drugie też nie pojedzie.
Podobnie jak w zwykłym dyferencjale podniesiesz jedno koło do góry - drugie też nie pojedzie.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
A6 C4 2.5 TDI 140km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 lis 2013, 21:44
- Lokalizacja: suwalki
Wibracje
Typowo, 120-140 km/h wibracje kierownica kabina fotel kierowcy, koła drugie przekładane brak reakcji. Może lekka różnica z góry czy pod górę, chyba inaczej kiedy obciążony i odciążony. Pomożecie ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 lis 2013, 21:44
- Lokalizacja: suwalki
Może to być to samo co u nas:
drgania-wibracje-na-nadwoziu-vt89254.htm
Poczytaj od początku...tak, wiem że dużo
drgania-wibracje-na-nadwoziu-vt89254.htm
Poczytaj od początku...tak, wiem że dużo
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
A6 C4 2.5 TDI 140km
Siemka.
Mam następujące objawy:
- przy skręcie przy ruszaniu do przodu tak jak by załączona była szpera, wystepuje takie jsk by przeskakiwanie. Gdy cofam objawy sa bardziej nasilone.
- nieraz przy przyspieszeniu czuje minimalne wibracje (rzecholenie)
- zauważyłem że przy stalej jeździe z prędkością około 70 km/h obroty minimalnie fsluja jak trzeba podeślę filmik.
Czy to wszystko wskazuje na kończący się konwerter?
Dodam że olej e skrzyni posiada przebieg 270 tyś i na 90 % nie był wymieniany.
Mam następujące objawy:
- przy skręcie przy ruszaniu do przodu tak jak by załączona była szpera, wystepuje takie jsk by przeskakiwanie. Gdy cofam objawy sa bardziej nasilone.
- nieraz przy przyspieszeniu czuje minimalne wibracje (rzecholenie)
- zauważyłem że przy stalej jeździe z prędkością około 70 km/h obroty minimalnie fsluja jak trzeba podeślę filmik.
Czy to wszystko wskazuje na kończący się konwerter?
Dodam że olej e skrzyni posiada przebieg 270 tyś i na 90 % nie był wymieniany.
Falujące obroty przy stałej prędkości mogą świadczyć o uszkodzonym konwerterze.
Tak jak by przeskakiwanie to już problem z torsenem, zazwyczaj pomaga wymiana oleju ( ASO 400-500 zł)
Producent skrzyni zaleca wymianę oleju co 80-120 tyś km lub najpóźniej przed upływem 8 lat.
Dodam że olej ASB, a olej w torsenie to nie ten sam olej.
Tak jak by przeskakiwanie to już problem z torsenem, zazwyczaj pomaga wymiana oleju ( ASO 400-500 zł)
Producent skrzyni zaleca wymianę oleju co 80-120 tyś km lub najpóźniej przed upływem 8 lat.
Dodam że olej ASB, a olej w torsenie to nie ten sam olej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ogólnie torsen ciężko zajechać, ale można . W 99% przypadkach wystarczy zalać go oryginalnym olejem i dziwne tarcie/przeskakiwanie podczas manewrowania na parkingu powinno zniknąć. Jeśli nawet się nie zmniejszy, to niestety trzeba zmienić cały torsen, ale wtedy podczas jazdy czuć drgania, które wzmagają się na zakrętach. Już kiedyś pisałem, że oryginalny olej posiada specjalny dodatek, który zapewnia ciągłość filmu olejowego w trakcie przenoszenia momentu na koła, a właśnie podczas manewrowania ze skręconymi kołami tarcie jest największe.
Torsen nie kosztuje 2 tysięcy złotych, ponieważ można kupić uszkodzoną skrzynię i go przełożyć .
Torsen nie kosztuje 2 tysięcy złotych, ponieważ można kupić uszkodzoną skrzynię i go przełożyć .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga