Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie

Układ napędowy i skrzynie biegów
Dejw11

Post autor: Dejw11 » 14 sty 2018, 20:51

A ile litrow do skrzyni ? 75W80 do skrzyni A 75W90 do tylnego dyfra? A te oleje podane do przedniego dyfra i torsena dobre mam wybrane i pojemności?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 sty 2018, 21:10

Przeczytaj jeszcze raz naszą rozmowę <okok> . W skrócie: przedni mechanizm różnicowy, skrzynia i torsen stanowią jeden układ i obieg, więc potrzebny jest jeden olej (ok. 3,5 litra 75W80). Podane przez Ciebie oleje nie dotyczą w ogóle Twojego auta, tylko jakiegoś z automatem. Mam dwa źródła i w jednym podane jest, że do tylnego mostu potrzebny jest litr oleju, a w drugim 1,5 litra <mysli> .

Dejw11

Post autor: Dejw11 » 14 sty 2018, 21:26

To wcale nie trzeba kupować do torsena tego drogiego oleju :) A myślałem że do torsena i tak trzeba będzie osobny i do skrzyni osobny. Dzięki za info.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 sty 2018, 22:08

W manualnych skrzyniach jest olej przekładniowy, więc torsen i przedni mechanizm z niego korzysta. W automacie masz olej ATF i dlatego jest inny.

Dejw11

Post autor: Dejw11 » 14 sty 2018, 22:43

To super. Mam nadzieję że ten zamiennik Fuchs będzie dobry dla torsena. Bo od tego co tutaj we wątku się naczytałem to myślałem już że tylko OEM oleje będę musiał kupować.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 sty 2018, 23:36

Przy manualu jest lepiej, bo nie trzeba na siłę kupować oleju w ASO <okok>.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 23 sty 2018, 10:21

Cześć,

Chciałbym się upewnić, że mam ten sam problem.
Szczególnie łatwo to zaobserwować na parkingach podziemnych z racji specyficznego podłoża i bardzo ciasnych zakrętów, ale zdaża się również na asfalcie chociaż rzadziej.
Przy mocno skręconych kołach (ale nie koniecznie na maksa) zaczyna być słychać terkotanie / walenie (wydaje mi się, że z przednich kół), kierownica zaczyna bardzo mocno drżeć. Odczucie jest takie jakby jedno koło chciało skręcać bardziej a jedno mniej i co kilka centymetrów jedno z nich musiało przeskoczyć / przesunąć się w bok na swój tor. Innym wytłumaczeniem może być że jedno koło się kręci szybciej drugie wolniej - ale od tego chyba ze 100 lat temu wymyślono dyferencjał :) żeby coś takiego się nie działo.

Póki co wymieniłem oleje w obu dyfrach i torsenie - efektu nie zauważyłem raczej żadnego....
Robiłem pełną geometrię - była trochę źle, poprawili, efekt ten sam.

Trochę nie bardzo mi się uśmiecha wymiana torsena czy któregoś dyfra na nowy (ktoś zna koszt?), bo używanego się boję, nie mając 100% pewności, że pomoże.
Chyba, że ktoś poże polecić miejsce w którym porządnie regenerują takie rzeczy (albo - lepiej - są w stanie zdiagnozować czy wymaga to regeneracji) w woj. Mazowieckim.

Mam jeszcze pól litra oleju do torsena, więc ostatecznie mogę zrobić podejście numer dwa do regeneracji / wymiany.

P.S. przebieg 210kkm, samochód niedawno kupiłem, więc ciężko stwierdzić jak był eksploatowany.
Jedyne na co zwrócili mi uwagę podczas wymiany opon na nowe, że wszystkie 4 były mocno zniszczone / starte i sugerowali problem z geometrią. Jest jednak szansa, że do sprzedaży zamontowali jakieś szroty.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 sty 2018, 11:07

Przy takim przebiegu powinna wystarczyć wymiana oleju w torsenie. Pisałeś, że to zrobiłeś, ale nie napisałeś jaki olej użyłeś.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 23 sty 2018, 14:16

Zgodnie z rozmową z mechanikiem oryginalny z ASO (500zł)

Pytanie czy prawidłowo został wymieniony, tam trzeba coś czyścić / myć dodatkowo, czy po prostu się wylewa stary olej i wlewa nowy?
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 sty 2018, 14:54

Najlepiej jest odessać stary, ponieważ w przeciwnym razie trzeba trochę rzeczy zdemontować.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 24 sty 2018, 09:06

Jak wymiana oleju w torsenie nie pomogła, to raczej dojechany już jest. W trakcie jazdy na zakrętach i przyśpieszaniu nie masz innych efektów?

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 28 sty 2018, 12:34

no właśnie nie bardzo. Może po prostu on się ślizga bo amorki są na wykończeniu a opony zimowe też na boki raczej mają słabą przyczepność.
@Mat695: Może jak się spotkamy to Ci pokażę o co chodzi :)

[ Dodano: 2018-01-28, 12:34 ]
Oczywiście w czasie spotkania nie udało się wywołać tego efektu - na parkingu pod sklepem w sobotę - stanowczo za duży ruch :)

Na razie temat zarzucam, bo wydaje mi się że to po prostu koła się ślizgają (sławna podsterowność audi :) ),
a przy do bani amorkach, to się potęguje i drgania przechodzą na kierownice i powodują buczenie.

Niestety jedyne pewne miejsce żeby to łatwo wywołać to parking podziemny ze standardową w miarę śliską podłogą.

Jak za jakiś czas wymienię amorki i poduszki to zakładam że efekt zniknie zupełnie albo zostanie mocno zniwelowany.

Bardzo podobne objawy miałem w starym A6 C4 FWD i myślałem, że to niedoróba tego modelu. Ale chyba wychodzi na to, że to niedoróba wszystkich A6.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

Awatar użytkownika
mati87ns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 12 lut 2018, 10:13
Lokalizacja: Nawojowa

Post autor: mati87ns » 16 lut 2018, 07:39

mat1324 co sądzisz o oleju do torsena Castrol Syntrax Limited Slip 75w140?
Oryginał G 055145A2 to jakiś kosmos cenowy :shock: .
Ewentualnie co mogę wlać zbliżonego do oryginału.
Wiem że ma jakiś specjalny dodatek, gdzieś to czytałem ale nie mogę tego odnaleźć.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 lut 2018, 09:42

U siebie zalałem oryginał, ale rok temu był w nieco niższej cenie :). Czy ten Castrol jest dobry, to tego nie wiem. Zamienników innych nie ma, ponieważ w oryginalnym jest dodatek Sturaco FM 1992. W tym Castrolu jest coś podobnego, ale nie konkretnie ten. Możesz z kimś się umówić i kupić olej na spółkę <okok>. Do wymiany wystarczy pół litra, więc połowa ceny nie jest już taka przerażająca. Napisz na forum, to na pewno ktoś się odezwie.

jacenty121
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 25 lis 2013, 21:44
Lokalizacja: suwalki

Post autor: jacenty121 » 23 lut 2018, 18:33

Czy mogę wyjąć wał napędowy i jezdzić ? Chcę zlokalizować przyczynę wibracji auta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga