Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 01 gru 2017, 23:48

Cześć. Napiszcie mi proszę czy w moim aucie obieg oleju w skrzyni i w torsenie jest ten sam i podczas wymiany oleju w skrzyni wymienią też ten smarujący torsen. Jeśli nie to mati1324 powiedz mi proszę czy wymieniałeś w Teo i czy wymienili na oryginał oraz za ile. Chciałbym wymienić prewencyjne olej w torsenie przy okazji wymiany oleju w skrzyni.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 gru 2017, 00:00

Masz trzy osobne obiegi: przedni dyferencjał, skrzynia i torsen. Po drugie w skrzyni jest olej typu ATF, a torsenie przekładniowy, więc są zupełnie różne. W Teo na 99% nie wymienią Ci oleju w torsenie, ponieważ oni się w to nie bawią, gdyż robią tylko automaty. Olej w torsenie wymieniałem razem ze swoim mechanikiem i zalałem oryginałem :).

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 02 gru 2017, 08:49

Ok dzięki. A powiesz mi ile Cię to kosztowało? Jeśli wymieniałeś też w dyferenciale to też daj znać. Może na to też się szarpanę :)
Ostatnio zmieniony 02 gru 2017, 23:14 przez COrel1308, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 gru 2017, 21:05

Wszystkie oleje kupiłem w ASO, więc wydałem 2x160 zł + 450 zł, ale pół litra do torsenu mi zostało i sprzedałem za 200 zł, więc w sumie wydałem niecałe 600 zł. Ogólnie zabrakło mi ok. 100 ml, ale użyłem starego, ponieważ pół roku wcześniej miałem wymieniony na Motula.

zylkapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 21 lis 2016, 22:40
Lokalizacja: polski

Post autor: zylkapl » 05 gru 2017, 06:24

i co na motulu zle bylo jakiego dokladnie miales motula ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 gru 2017, 09:40

Mechanik zalał mi jakiegoś LS, ale wolałem mieć oryginał :p.

zylkapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 21 lis 2016, 22:40
Lokalizacja: polski

Post autor: zylkapl » 05 gru 2017, 09:49

ale byly jakies niepokojace objawy bo wlasnie chcialem zalac ls
ale do mostow i zwykly do torsenu

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 gru 2017, 09:54

Nic się nie działo, ale jak wymieniałem na oryginalny w torsenie, to przy okazji wymieniłem w przednim i tylnym dyfrze. Motula miałem tylko w tylnym, ponieważ jeden z mechaników miał podejrzenie, że to właśnie on powoduje dziwne drgania, ale niestety nie trafił.

zylkapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 21 lis 2016, 22:40
Lokalizacja: polski

Post autor: zylkapl » 05 gru 2017, 10:16

a jaki wlales do dyfrow a jaki do torsenu ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 gru 2017, 18:31

Kiedyś o tym pisałem, ale wrzucę link do posta < link > . Opisana jest moja wymiana oraz na zdjęciu widać jakie są ich numery. Przez trzy miesiące jeździłem w tylnym dyfrze na Motul Gear 300 LS 75W-90, ale taki został wybrany przez mechanika. Butelka z czerwonym korkiem jest do torsenu. Do przedniego i tylnego dyfra potrzeba trochę ponad 2 litry, więc dwa litry kupiłem mi nie wystarczyły. Zresztą wszystko jest opisane w poście, który podlinkowałem :p.

zylkapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 21 lis 2016, 22:40
Lokalizacja: polski

Post autor: zylkapl » 06 gru 2017, 00:33

teraz pytanie czy ten czerwony :D to 75w140 ? ktos wie ?

Dejw11

Post autor: Dejw11 » 14 sty 2018, 17:02

Witam wszystkich. Pomożecie w dobraniu oleju do mojej A6'stki ?
Chciałbym wymienić w przednim i tylnym moście, torsenie i skrzyni.
Może ktoś potwierdzić czy takie oleje mam kupić ? Nie wiem jaki do mojej skrzyni.

Torsen G055145A2 1L ?
Tylny dyfer G052145S2 1L ?
Przedni dyfer G052145S2 1L ?
Skrzynia ??

Czy olej w skrzyni torsenie i dyfrze trzeba wymieniać osobno czy przeleje się sam do wszystkiego?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 sty 2018, 18:15

W manualu torsen i przedni mechanizm pływają w tym samym oleju co reszta skrzyni (wspólny obieg). Podaj kod skrzyni (na 99% jest to HGV), to powiem Ci jaki olej możesz wlać.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2018, 20:18 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

Dejw11

Post autor: Dejw11 » 14 sty 2018, 20:02

Dokładnie HGV.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 sty 2018, 20:17

Do skrzyni potrzebujesz olej G 052 911, a do tylnego dyferencjału G 052 145. Możesz przykładowo zalać odpowiednio: FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 oraz FUCHS TITAN SINTOPOID 75W90.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga