Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
ringel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: München

Post autor: ringel » 20 paź 2017, 22:25

mat1324 pisze: Jeśli potrzebujesz, to mogę skrótowo opisać proces wymiany albo podrzucę instrukcje .
Dzięki za info. Nigdy jeszcze nie wymienialem oleju w quattro. Po proszę o wskazówki

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 paź 2017, 23:40

Akurat w manualu nie ma problemu, ponieważ w skrzyni jest tylko jeden olej oraz dwa korki. W tiptronicu przykładowo masz trzy obiegu oleju :p. Korek spustowy oczywiście znajduje się od spodu skrzyni, a wlewowy przy wyjściu lewej półosi. Przed spuszczeniem oleju warto auto minimalnie rozgrzać (wystarczy kilku kilometrowa przejażdżka), ponieważ w przeciwnym razie olej będzie gęsty i wyleci go mniej oraz będzie to dłużej trwało. Napełnić należy go do poziomu 2 mm (+/- 1 mm) poniżej dolnej krawędzi otworu wlewowego, czyli może go być od 1 do 3 mm poniżej wlewu, więc nie należy go nalewać aż będzie wypływać, bo po rozgrzaniu będzie go za dużo. Sam olej należy wlewać małymi porcjami, ponieważ musi zdążyć się przelać między komorami w skrzyni. Na pewno musi go wejść mniej więcej tyle ile wyleciało :). W tylnym moście zasada jest taka sama, ale olej zalewamy aż nie będzie wypływał. Korek spustowy jest od spodu, a wlewowy blisko przegubu wewnętrznego prawej półosi. Najlepiej wymienić też wszystkie korki, ponieważ nie mają one podkładek, a posiadają swego rodzaju stożek, który po dokręceniu staje się uszczelnieniem (moment dokręcenia 40-45 Nm). Akurat w Twoim przypadku potrzebujesz cztery takie same korki, które mają numer N 100 371 05 i w ASO kosztują ok. 13 zł za sztukę. Poprawa w pracy skrzyni powinna być zauważalna po pokananiu kilku kilometrów. Najlepiej kupować olej w ASO, ponieważ w przypadku zamiennika zimą mogą być problemy z wrzuceniem biegu. Oryginał ma to do siebie, że nie stwarza takich problemów. Mam nadzieję, że taki opis wystarczy <mysli> .
Wiem, że trzeba sporo wydać, ale nie robi się tego co pół roku, czy nawet rok, a co 200-300 tysięcy km <okok>.

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 23 paź 2017, 21:34

Cześć mat1324, mógłbyś podać jaki numer mają korki spustowe/wlewowe dla A6 2008r BPP Quattro tiptronic? Chodzi o dyfer przód/tył oraz torsen.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 paź 2017, 22:52

Przedni mechanizm różnicowy:
&#187; korek wlewowy - 01V 409 057,
&#187; korek spustowy - brak.

Torsen:
&#187; korek wlewowy - 01V 409 057,
&#187; korek spustowy - brak.

Tylny mechanizm różnicowy:
&#187; korek wlewowy - N 100 371 06,
&#187; korek spustowy - N 100 371 06.

W przypadku przedniego mechanizmu różnicowego i torsenu należy zdemontować odpowiednio pokrywę prawej półosi i obudowę samego torsenu, aby spuścić z nich olej. Druga opcja, to odessanie oleju za pomocą pompki. Sam tak robiłem i jest o wiele szybciej i nie trzeba rozbierać połowy auta :p. Komplet tych korków kosztuje w ASO ok. 100 zł.

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 24 paź 2017, 19:09

Dziękuje :)
Pomysł z pompką też chciałem wykorzystać by uniknąć rozbierania.
Jestem dalej na etapie poszukiwania źródła wibracji podczas jazdy i jestem ciekawy czy wymiana oleju coś wniesie do sprawy.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 paź 2017, 20:31

Zmiana oleju nie zlikwiduje przyczyny drgań. Ewentualnie może je trochę ukryć.

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 24 paź 2017, 21:59

Cudów nie oczekuje ale po 270tys km tak czy siak warto to wymienić myślę.

Swoją drogą, jakie są objawy podupadającego torsena?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 paź 2017, 22:19

Pierwsze objawy to wrażenie tarcia opon, przeskakiwania kół, drgania podczas manewrowania np. na parkingu. Przy takich objawach wystarczy jeszcze wymiana oleju i torsen przejedzie jeszcze raz tyle. Gdy torsen będzie już mocniej zmęczony, to będą występować mocne drganie zwłaszcza w zakrętach, a potem nawet na prostej drodze. Jeśli nie zakładasz różnych opon, to można powiedzieć, że torsen jest niezniszczalny i jego zużycie zatrzymuje się na pierwszym etapie.

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 25 paź 2017, 20:15

Pierwsze objawy o których piszesz, tj 'tarka' przy mocnym skręcie, niestety zauważyłem. Zobaczę co wyjdzie, kilka rzeczy sprawdzonych, wymienionych a wibracje jak były tak są.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 paź 2017, 20:19

Wymień olej w torsenie, a tarka powinna na 90% zniknąć. Jaki masz przebieg?

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 25 paź 2017, 21:47

Jak wyżej wspomniałem, niecałe 270tys., na 99% będzie to pierwsza wymiana.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 paź 2017, 22:28

Czyli powinno pomóc <okok>.

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 19 lis 2017, 21:58

Cześć mat1324,
Niestety nie udało mi się jeszcze zienić oleju w napędach. Mam pytanie odnośnie wibracji auta, przedział prędkości 100-160km/h odczuwalnych na karoserii, na kierownicy mniej. Czasami potrafią na kilka sekund samoistnie zniknąć ale rzadko. Rozmawiałem ze specjalistami od wałów napędowych, twierdzą, że to za wysokie prędkości jak na uszkodzenie wału. Co obstawiał byś do wymiany/sprawdzenia jako pierwsze? Torsen, most, przeguby lub coś innego?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 lis 2017, 22:36

Ogólnie o drganiach, to Ci mogę powiedzieć wszystko w C6, ponieważ sam z nimi walczę i trochę rzeczy już wymieniłem :). Opisz dokładniej co się dzieje i w jakich warunkach (przyspieszanie, zwalnianie, hamowanie, zakręt, jazda na wprost, równe drgania, falowe, zanikające itp.).

Aby nie zaśmiecać tego wątku, który dotyczy wibracji w napędzie, przeczytaj ten wątek < link > i tam dalej pisz w sprawie drgań w czasie jazdy <okok>. Może czegoś się dowiesz i będziesz miał co sprawdzać :p.

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 20 lis 2017, 20:14

Dzięki, nie widziałem tego tematu <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga