Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie
Autor Wiadomość
siemin81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mariusz
Wiek: 37
Dołączył: 17 Sty 2018
Posty: 99
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-23, 19:37   

Możesz pchać :) Napęd nie będzie działać bez oporu na tylnej osi. Torsen wreb pozorom nie jest na stałe zapięty tak jak szpera. Jeśli tylne koła nie będą obciążać torsena kompletnie, to nie przeniesie on momentu na przód.

Podobnie jak w zwykłym dyferencjale podniesiesz jedno koło do góry - drugie też nie pojedzie.
_________________
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 355
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-23, 20:24   

Nawet próbować jeździć nie powinieneś :) Opisz dokładnie co Ci się dzieje.
 
 
jacenty121 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2017
Skrzynia: Automat
Imię: jacek
Wiek: 42
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 18
Skąd: suwalki
Wysłany: 2018-02-23, 20:34   Wibracje

Typowo, 120-140 km/h wibracje kierownica kabina fotel kierowcy, koła drugie przekładane brak reakcji. Może lekka różnica z góry czy pod górę, chyba inaczej kiedy obciążony i odciążony. Pomożecie ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 355
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-23, 20:36   

Zawsze są czy czasem znikają?
 
 
jacenty121 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2017
Skrzynia: Automat
Imię: jacek
Wiek: 42
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 18
Skąd: suwalki
Wysłany: 2018-02-23, 20:56   

Zawsze, zawsze
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 467 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8258
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-02-23, 22:38   

Jedyna opcja to wzięcie auta na hol, ale prędkość 120 km/h, to już trochę za dużo na tiptronik jadący na luzie :] . Bez wału nigdzie nie pojedziesz :p .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mati87ns 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Mateusz
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 46
Skąd: Nawojowa
Wysłany: 2018-02-24, 07:35   

Niestety po wyjęciu wału nigdzie nie pojedziesz. Próbowałem u siebie :|
 
 
siemin81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mariusz
Wiek: 37
Dołączył: 17 Sty 2018
Posty: 99
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-24, 11:47   

Może to być to samo co u nas:
https://www.a6klub.pl/drg...ziu-vt89254.htm

Poczytaj od początku...tak, wiem że dużo :)
_________________
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
 
 
ollyon86 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Janusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 136
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-27, 21:05   

Gdyby ktoś był zainteresowany to mam 0,5 L oryginalnego oleju do torsena na zbyciu, u mnie po wymianie znikły wszelkie drgania podczas mocnego skrętu :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 467 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8258
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-02-27, 21:15   

Muszą zniknąć :) . Chyba, że ktoś ma już mocno zużyty torsen, to wtedy żaden olej nie pomoże ;p .
 
 
zabamix 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Tomek
Dołączył: 09 Gru 2017
Posty: 29
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2018-03-09, 08:21   

Siemka.
Mam następujące objawy:
- przy skręcie przy ruszaniu do przodu tak jak by załączona była szpera, wystepuje takie jsk by przeskakiwanie. Gdy cofam objawy sa bardziej nasilone.
- nieraz przy przyspieszeniu czuje minimalne wibracje (rzecholenie)
- zauważyłem że przy stalej jeździe z prędkością około 70 km/h obroty minimalnie fsluja jak trzeba podeślę filmik.
Czy to wszystko wskazuje na kończący się konwerter?
Dodam że olej e skrzyni posiada przebieg 270 tyś i na 90 % nie był wymieniany.
 
 
mati87ns 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Mateusz
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 46
Skąd: Nawojowa
Wysłany: 2018-03-09, 10:38   

Falujące obroty przy stałej prędkości mogą świadczyć o uszkodzonym konwerterze.
Tak jak by przeskakiwanie to już problem z torsenem, zazwyczaj pomaga wymiana oleju ( ASO 400-500 zł)
Producent skrzyni zaleca wymianę oleju co 80-120 tyś km lub najpóźniej przed upływem 8 lat.
Dodam że olej ASB, a olej w torsenie to nie ten sam olej.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
kaloh1 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 43
Skąd: Sieradz/Warszawa
Wysłany: 2018-03-09, 14:38   

Widzę, że problem mój ma sporo osób. Porada mechanika - wymień Torsen. Jednak ja na początek wolę wymienić ten olej ;) olly widzę ma pół litra do oddania, to ja go poproszę - poszło PW :)
_________________
A6 3.0 tdi by CS
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 467 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8258
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-03-09, 16:02   

Ogólnie torsen ciężko zajechać, ale można :) . W 99% przypadkach wystarczy zalać go oryginalnym olejem i dziwne tarcie/przeskakiwanie podczas manewrowania na parkingu powinno zniknąć. Jeśli nawet się nie zmniejszy, to niestety trzeba zmienić cały torsen, ale wtedy podczas jazdy czuć drgania, które wzmagają się na zakrętach. Już kiedyś pisałem, że oryginalny olej posiada specjalny dodatek, który zapewnia ciągłość filmu olejowego w trakcie przenoszenia momentu na koła, a właśnie podczas manewrowania ze skręconymi kołami tarcie jest największe.
Torsen nie kosztuje 2 tysięcy złotych, ponieważ można kupić uszkodzoną skrzynię i go przełożyć :) .
 
 
haribo.pl 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: krzysiek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: Wieliczka
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2018-03-13, 12:15   Torsen

Torsen nowy w aso ok 6tys zl.
Uzywany to koszt ok 600zl
Olej org w aso 1L 430zl

Mam 0,5 l jakby ktos potrzebowal moge odsprzedac ,zostalo mi po wymianie,do torsena wchodzi 0,4
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: