Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 01:19
[A6 C6] - ogrzewanie postojowe ... bo zima idzie
Autor Wiadomość
Pczester 


Model: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kamil
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 17 Wrz 2016
Posty: 109
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2017-09-18, 06:46   

remont5,
Popatrz w moich postach, odpisywałem dokładnie jak zrobiłem pełne ogrzewanie z podgrzewacza. Temat dość prosty. Jak chcesz to mogę Ci podać telefon na priv i w podpowiedzieć dokładniej.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


remont5 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: DSG
Imię: Przemek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 438
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-09-18, 11:53   

Kamil wysłałem Ci PW
ja robię u siebie pełne ogrzewanie od podstaw, więc kładę wszystko od początku
i jest problem z przeciśnięciem tej rury stalowej potrójnej
ktoś jeszcze z Was to ogarniał w 2.7 / 3.0 ?
_________________
Ochrona komponentu - potrzebujesz pomocy? zapraszam
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 524 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9652
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-09-18, 12:19   

Znalazłem tylko takie zdjęcia:




Na drugim zdjęciu znajduje się zawór blokujący (N279) przepływ płynu i dwa jego górne wyjścia połączone są właśnie z tą rurką o trzech wężach.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


remont5 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: DSG
Imię: Przemek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 438
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-09-18, 22:26   

Dobra panowie udało mi się przełożyć jakoś tą metalową rurę...
Jest tam nad tłumikiem blacha, która wydaje się być scalona z całą płaszczyzną, ale okazuje się że jest przykręcona na 2 śrubach.
Lekko ją zmasakrowałem i zrobiło się miejsca na przeciśnięcie rury.

Gorzej z podłączeniem węży od zespołu zaworowego i powrotu z nagrzewnicy oraz rury powrotnej z silnika.
Wszystko to ma być podłączone właśnie do w/w rury metalowej, ale połączenia wychodzą na wysokości przestrzeni zamkniętej nad skrzynią biegów, dokładnie tam gdzie jest maglownica.

Tam ciężko jest wsadzić samą rękę a co dopiero manewrować z wężami wodnymi :)
Jakieś sugestie?
Z podnośnika warsztatowego, z kanału?

[ Dodano: 2017-09-27, 11:42 ]
ktoś jeszcze walczył z podłączeniem 3-rurki w 2.7 lub 3.0 tdi?

może ktoś ma namiary na TMR? bo w zasadzie tylko on napisał o podłączaniu tej rury...
_________________
Ochrona komponentu - potrzebujesz pomocy? zapraszam
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC
 
 
lukasz254 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Łukasz
Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 2
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2017-11-21, 20:36   

Czy ktoś rozwiązał problem z wzbudzeniem klimatronika? Zaczynam montować kpl w najbliższy weekend i przydałoby się jakieś info :) co do wpięcia się w układ wodny, to u siebie zamierzam zrobić to bezpośrednio w węże od nagrzewnicy. U mnie po rozgrzaniu auta (czy po skończonej jeździe) po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, gdy się dłużej przytrzyma przycisk on/off (na panelu sterowania klimatronik) dmuchawa włącza się z ograniczeniem maksymalnego nadmuchu do 6go biegu, aktywne jest również sterowanie klapami nadmuchu oraz regulacja temperatury i co ciekawe powietrze będzie utrzymywało stale zadaną temperaturę aż do wychłodzenia się małego obiegu. Domyślam się że obieg musi działać grawitacyjnie ponieważ nie słychać żadnego dodatkowego pracującego elementu przy silniku (wymuszającego obieg elektrycznie) ani w komorze silnika, ani w okolicach nagrzewnicy, dlatego zakładam że po włączeniu webasta ciepły płyn powinien sam wymusić sobie właściwy obieg. Speców i fachowców proszę o ewentualne uwagi/wskazówki porady co do planowanego rozwiązania podłączenia wodnego obiegu.
 
 
remont5 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: DSG
Imię: Przemek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 438
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-11-22, 18:01   

zakładasz jak w oryginale?
jeśli tak to nie musisz się martwi o sterowanie climatronika
wszystko pójdzie po CAN i jak piec się podgrzeje to climatronic sam odpali

a do wymuszenia obiegu masz pompkę cieczy chłodzącej przy samym piecu webasto - pompa V55
_________________
Ochrona komponentu - potrzebujesz pomocy? zapraszam
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


lukasz254 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Łukasz
Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 2
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2018-01-04, 11:54   

Webasto śmiga, klimatronik się włącza <lol>

Zakładałem dosyć podobnie jak kolega TMR, okazało się że u mnie obok zaworu elektromagnetycznego odcinającego płyn do nagrzewnicy jest jeszcze pompka elektryczna wymuszająca obieg od silnika do nagrzewnicy, pracująca przy wyjętym kluczyku i włączonym samym klimatroniku (podobna jak v55 w webasto) ja wpiąłem piec szeregowo z reduktorem od gazu, więc nie dokładałem żadnych dodatkowych rurek. Po 30 minutach i temp. zew. 2-3 stopnie silnik jest rozgrzany do około 65 stopni, po dwudziestu minutach ma zwykle 50 stopni, czterdzieści minut wystarcza aby rozgrzał się do 75 stopni. Webasto ustawiłem na zewnętrznym sterowniku na max czas pracy 40min. Mam grzałkę 5,2kW i około 9 litrowy układ chłodzący. No i co najważniejsze po miesiącu kombinowania udało mi się podać sygnał z webasto aby wzbudzało klimatronik z nawiewami elektrozaworem i ową dodatkową pompką. Sam klimatronik staruje na nastawach zapamiętanych z ostatniej jazdy, a więc w taki sposób jaki go ostatni raz ustawiliśmy. TMR miał rację radość jest nie do opisania <lol>
 
 
gabriel_bar 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Gabriel
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2018-12-02, 07:20   

lukasz254, kolego gdzie wpiałeś się do klimatronika? Jakie masz model webasto?
 
 
Songoaudis 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Piotrek
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 90
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-26, 08:10   

Panowie mam problem otoż nie wiem co robić z bloku silnika wystaja mi 2 przewody a 1 przewod mi został z dolu samego tych metalowych to podłaczać te 2 przewody na trójniku do 3 wlotu w tych rurkach metalowych ?
_________________
Jade ulicom opony asfalt drom pingwiny jak zobacza audi na zawał umra hej Julian Julian on twardy jest jak głaz jedziemy Panie ciut za wolno trzeba wcisnąć gaz :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: