[ BPP 2.7 179 KM] Wypalanie DPFa, czy jakiś poważniejszy pro
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Tu również pozwolę sobie wrzucić moje wczorajsze odczyty. Jakieś wnioski z tego?
102 - 145'C/135,7'C/0 mbar/0 mbar - dodam od razu, że przy dodawaniu gazu ciśnienie w 102.3 wzrastało.
104 - 0,00/29,5/0,0/760km
107 - 0,0/44,5/32,0/51,7
013 - 0,00 mg/-0,24 mg/0,00 mg
014 - 0,28 mg/-0,42mg/0,38mg
072 - 30,0 ms/28,0 ms/12,0 ms
073 - 38,0 ms/24,0 ms/22,0 ms
074 - 34,0 ms/32,0 ms/20,0 ms
075 - 28,0 ms/22,0 ms/20,0 ms
076 - 72,0 ms/50,0 ms/38,0 ms
077 - 38,0 ms/40,0 ms/38,0 ms
102 - 145'C/135,7'C/0 mbar/0 mbar - dodam od razu, że przy dodawaniu gazu ciśnienie w 102.3 wzrastało.
104 - 0,00/29,5/0,0/760km
107 - 0,0/44,5/32,0/51,7
013 - 0,00 mg/-0,24 mg/0,00 mg
014 - 0,28 mg/-0,42mg/0,38mg
072 - 30,0 ms/28,0 ms/12,0 ms
073 - 38,0 ms/24,0 ms/22,0 ms
074 - 34,0 ms/32,0 ms/20,0 ms
075 - 28,0 ms/22,0 ms/20,0 ms
076 - 72,0 ms/50,0 ms/38,0 ms
077 - 38,0 ms/40,0 ms/38,0 ms
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Coś się zwiesiło forum i moje godzinne wypociny w pi....!
PW do tomnika tez nie poszło.
Jeszcze raz w maksymalnym skrócie:
26.07.19. miałem następujące pomiary w 104:
104.1: 0,00
104.2: 9,5
104.3: 2,5
104.4: 700 km
Później zrobiłem wymuszone wypalanie, ale już zapomniałem zrobić ponowne pomiary.
25.07.19. mierzyłem grupy 13, 14 i 72 - 77 z takimi wynikami. Silnik był ciepły, ale nie osiągnął chyba jeszcze 90'C:
13: 0,09 mg/-0,09 mg/-0,24 mg
14: -0,09 mg/-0,09 mg/0,47 mg
72: 32,0 ms/24,0 ms/16,0 ms
73: 34 ms/24 ms/18 ms
74: 30 ms/26 ms/22 ms
75: 26 ms/28 ms/24 ms
76: 58 ms/42 ms/32 ms
77: 22 ms/42 ms/28 ms
-----------------------------------------------------------
Widać, że poza 76 i 77 różnice są kosmetyczne. Po lekturze i analizie podobnych wpisów zauważam, że prawidłowe wartości 72-77 powinny mieścić się w granicach 20. Zgadza się?
Może ktoś w ogóle podać prawidłowe wartości poszczególnych grup i byłby spokój z odwiecznymi pytaniami o ocenę logów. Każdy sam by odczytał i porównał, czy dobre, czy nie. Można by to wrzucić w "Ważne tematy". Nigdzie nie można znaleźć takich informacji. A tak, to każdy zawraca głowę mat1324, czy konradkry77 i pyta o prawidłowość odczytów, dostając odpowiedź, OK, lub nie. A ja się zawsze pytam w następnej kolejności: Dlaczego??? Co jest przyczyną tego "zapiekania"?
Wyczytałem gdzieś, ze prawidłowe odczyty w 13 i 14, powinny mieścić się w +-20. Prawda to? W takim razie moje w tych grupach są bliskie ideału. Czy może o 0,20 chodzi?
Co to w ogóle są "zapieczone" wtryskiwacze. Google w takim zagadnieniu mówi tylko o przypadkach zapieczenia wtrysku w jego gnieździe, co stwarza kłopoty przy demontażu a to chyba nie to samo? Czy tu nie chodzi o zasyfienie dysz.
Obecnie palę zbiornik z K2 diesel fuel injector cleaner. Czy on może być powodem białego kopcenia z powodu oczyszczania? Zauważyłem, że od niedawna problem się mocno nasilił i występuje niemal codziennie. Zostało mi jeszcze pół zbiornika. Czy może po jego zużyciu i zalaniu czystego paliwa zrobić jeszcze raz logi po kilkuset kilometrach?
Ja już głupieję, bo wcześniej tomnik, który tez najwyraźniej jest obeznany w temacie, pisał, ze to wina DPFa. Więc już nie wiem, czy to błędny sygnał z niego daje złe wartości do wtrysków, czy na odwrót, wtryski zawalają DPFa, jak pisze konradkry77?
Kolejne pytanie, to, czy jestem w stanie samodzielnie zdemontować te wtryskiwacze, czy nie ma szans? Znalazłem takie narzędzie na Alle za 90 zł. Da to radę? Jak co, to pewnie mógłbym też pożyczyć od sąsiada, który ma warsztat.
mat1324,
mogę jakoś się upewnić, czy fizycznie i programowo DPF jest? Bo na bank był on wcześniej zerowany i puszka jest, ale co w niej siedzi? Rury nie są idealnie czyste i trochę w nich czarnego, ale nie wiem czy to nie przez to kopcenie.
[ Dodano: 2020-02-27, 12:08 ]
Jak to rozumieć?konradkry77 pisze:nadadzą nie kody ima
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
wszystko o czym piszesz jest już na forum
1. grupy 13,14 jak najbliżej 0, maksymalna korekcja 2,99 - ale to już jest agonia
2. grupy 72-77 - jak najbliżej 0, dopuszczalne wartosci dla "-" to 20 dla plusów 20, minusy są gorsze z uwagi ze sterownik widzi za duzo paliwa i ogranicza dawkę dokumentacja dopuszcza do -45 ale to już jest dramat.
kody IMA
https://warsztat.pl/artykuly/kody-ima-c ... b2xlamUvMg
nomenklatura wtrysków zapieczonych - tyczy się ograniczenia skoku iglicy która dawkuje ilość paliwa
https://www.wtryskiwacz.com/aktualnosci ... -informuja
1. grupy 13,14 jak najbliżej 0, maksymalna korekcja 2,99 - ale to już jest agonia
2. grupy 72-77 - jak najbliżej 0, dopuszczalne wartosci dla "-" to 20 dla plusów 20, minusy są gorsze z uwagi ze sterownik widzi za duzo paliwa i ogranicza dawkę dokumentacja dopuszcza do -45 ale to już jest dramat.
kody IMA
https://warsztat.pl/artykuly/kody-ima-c ... b2xlamUvMg
nomenklatura wtrysków zapieczonych - tyczy się ograniczenia skoku iglicy która dawkuje ilość paliwa
https://www.wtryskiwacz.com/aktualnosci ... -informuja
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
konradkry77,
Dzięki za wyjaśnienie. Więc korekcje u mnie wyglądają na prawidłowe? A dawki na 5 i 6 cyl. - dramat?
Jadę dziś prosto z pracy na warsztat, gdzie mają serwis BOSCHa, dopytać co i jak.
Objaśnij jeszcze, czemu są trzy wartości dla każdego wtrysku? To są jakieś trzy fazy wtrysku?
[ Dodano: 2020-02-27, 14:24 ]
Ze wszystkich opisanych objawów, u mnie występuje jeden. Dymienie na biało.
Dzięki za wyjaśnienie. Więc korekcje u mnie wyglądają na prawidłowe? A dawki na 5 i 6 cyl. - dramat?
Jadę dziś prosto z pracy na warsztat, gdzie mają serwis BOSCHa, dopytać co i jak.
Objaśnij jeszcze, czemu są trzy wartości dla każdego wtrysku? To są jakieś trzy fazy wtrysku?
[ Dodano: 2020-02-27, 14:24 ]
Ze wszystkich opisanych objawów, u mnie występuje jeden. Dymienie na biało.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Doszperałem, że wg. wytycznych, dopuszczalne wartości w grupach 72-77 to +-45 ms dla pierwszego parametru i +-15 ms dla drugiego. Trzeci nieistotny, bo nienormowany.
konradkry77, serio, diagnoza z czyszczeniem 70 zł? Byłem wczoraj w miejscowym warsztacie z autoryzacją BOSCHa i typ mi mówi, że może wysłać do nich, ale ma też zaufanego fachowca w okolicy, który będzie na pewno tańszy i on zaśpiewał 50 zł netto/szt za samo sprawdzenie.
Powie ktoś, czy dam radę sam wywalić te wtryski? Typ w warsztacie mówi, że skasuje po 50 zł/szt po znajomości (właściciel jest moim kolegą), bo normalnie 150 kasują.
konradkry77, serio, diagnoza z czyszczeniem 70 zł? Byłem wczoraj w miejscowym warsztacie z autoryzacją BOSCHa i typ mi mówi, że może wysłać do nich, ale ma też zaufanego fachowca w okolicy, który będzie na pewno tańszy i on zaśpiewał 50 zł netto/szt za samo sprawdzenie.
Powie ktoś, czy dam radę sam wywalić te wtryski? Typ w warsztacie mówi, że skasuje po 50 zł/szt po znajomości (właściciel jest moim kolegą), bo normalnie 150 kasują.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga