Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BPP 2.7 179 KM] Wypalanie DPFa, czy jakiś poważniejszy pro

Silniki wysokoprężne
slayer112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 20 wrz 2019, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: slayer112 » 26 wrz 2019, 09:38

Sorki Jankes za zbyt chaotyczny język i te błędy składni ;D


Postaram się zrobić pomiar z VCDS'a jak tylko znajdę mechanika z nim :D <uoee>
Dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 26 lut 2020, 14:47

Tu również pozwolę sobie wrzucić moje wczorajsze odczyty. Jakieś wnioski z tego?

102 - 145'C/135,7'C/0 mbar/0 mbar - dodam od razu, że przy dodawaniu gazu ciśnienie w 102.3 wzrastało.

104 - 0,00/29,5/0,0/760km

107 - 0,0/44,5/32,0/51,7

013 - 0,00 mg/-0,24 mg/0,00 mg

014 - 0,28 mg/-0,42mg/0,38mg

072 - 30,0 ms/28,0 ms/12,0 ms

073 - 38,0 ms/24,0 ms/22,0 ms

074 - 34,0 ms/32,0 ms/20,0 ms

075 - 28,0 ms/22,0 ms/20,0 ms

076 - 72,0 ms/50,0 ms/38,0 ms

077 - 38,0 ms/40,0 ms/38,0 ms
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 lut 2020, 18:25

Wtryski strasznie zapieczone. DPF niedawno zerowany albo został programowo i fizycznie usunięty.

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 26 lut 2020, 18:51

Co mogę poradzić z tymi wtryskami? Wiem, że DPF został wcześniej wyzerowany, zapewne bez czyszczenia. Fizycznie i programowo chyba jest.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 lut 2020, 19:12

Pisz tylko w jednym temacie.

Wyjmujesz wtryski i dajesz na stół. Tam zostaną wyczyszczone i sprawdzone.

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 26 lut 2020, 19:37

mat, a ile ok. jest warta taka impreza? Ta operacja je uratuje? Czy za nim tego nie zrobię, nie ma sensu dawać DPFa, do czyszczenia, co mam zamiar zrobić? Czy to niezależne?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 26 lut 2020, 22:09

W Łodzi w serwisie Bosch sprawdzenie z czyszczeniem ultradźwiękami koszt 70 PLN od wtrysku.
Jak mieszczą się w normie nadadzą nie kody ima
Regulacja wtrysku może zakończyć się śmiercią wtrysku.
Ot to taka przyjemność mania piezo ;)

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 27 lut 2020, 12:08

:[ :[ :[
Coś się zwiesiło forum i moje godzinne wypociny w pi....! <wnerw>
PW do tomnika tez nie poszło.
Jeszcze raz w maksymalnym skrócie:

26.07.19. miałem następujące pomiary w 104:
104.1: 0,00
104.2: 9,5
104.3: 2,5
104.4: 700 km
Później zrobiłem wymuszone wypalanie, ale już zapomniałem zrobić ponowne pomiary.

25.07.19. mierzyłem grupy 13, 14 i 72 - 77 z takimi wynikami. Silnik był ciepły, ale nie osiągnął chyba jeszcze 90'C:

13: 0,09 mg/-0,09 mg/-0,24 mg
14: -0,09 mg/-0,09 mg/0,47 mg

72: 32,0 ms/24,0 ms/16,0 ms
73: 34 ms/24 ms/18 ms
74: 30 ms/26 ms/22 ms
75: 26 ms/28 ms/24 ms
76: 58 ms/42 ms/32 ms
77: 22 ms/42 ms/28 ms
-----------------------------------------------------------
Widać, że poza 76 i 77 różnice są kosmetyczne. Po lekturze i analizie podobnych wpisów zauważam, że prawidłowe wartości 72-77 powinny mieścić się w granicach 20. Zgadza się?
Może ktoś w ogóle podać prawidłowe wartości poszczególnych grup i byłby spokój z odwiecznymi pytaniami o ocenę logów. Każdy sam by odczytał i porównał, czy dobre, czy nie. Można by to wrzucić w "Ważne tematy". Nigdzie nie można znaleźć takich informacji. A tak, to każdy zawraca głowę mat1324, czy konradkry77 i pyta o prawidłowość odczytów, dostając odpowiedź, OK, lub nie. A ja się zawsze pytam w następnej kolejności: Dlaczego??? Co jest przyczyną tego "zapiekania"?
Wyczytałem gdzieś, ze prawidłowe odczyty w 13 i 14, powinny mieścić się w +-20. Prawda to? W takim razie moje w tych grupach są bliskie ideału. Czy może o 0,20 chodzi?
Co to w ogóle są "zapieczone" wtryskiwacze. Google w takim zagadnieniu mówi tylko o przypadkach zapieczenia wtrysku w jego gnieździe, co stwarza kłopoty przy demontażu a to chyba nie to samo? Czy tu nie chodzi o zasyfienie dysz.

Obecnie palę zbiornik z K2 diesel fuel injector cleaner. Czy on może być powodem białego kopcenia z powodu oczyszczania? Zauważyłem, że od niedawna problem się mocno nasilił i występuje niemal codziennie. Zostało mi jeszcze pół zbiornika. Czy może po jego zużyciu i zalaniu czystego paliwa zrobić jeszcze raz logi po kilkuset kilometrach?
Ja już głupieję, bo wcześniej tomnik, który tez najwyraźniej jest obeznany w temacie, pisał, ze to wina DPFa. Więc już nie wiem, czy to błędny sygnał z niego daje złe wartości do wtrysków, czy na odwrót, wtryski zawalają DPFa, jak pisze konradkry77?

Kolejne pytanie, to, czy jestem w stanie samodzielnie zdemontować te wtryskiwacze, czy nie ma szans? Znalazłem takie narzędzie na Alle za 90 zł. Da to radę? Jak co, to pewnie mógłbym też pożyczyć od sąsiada, który ma warsztat.

mat1324,
mogę jakoś się upewnić, czy fizycznie i programowo DPF jest? Bo na bank był on wcześniej zerowany i puszka jest, ale co w niej siedzi? Rury nie są idealnie czyste i trochę w nich czarnego, ale nie wiem czy to nie przez to kopcenie.

[ Dodano: 2020-02-27, 12:08 ]
konradkry77 pisze:nadadzą nie kody ima
Jak to rozumieć?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 27 lut 2020, 14:07

wszystko o czym piszesz jest już na forum
1. grupy 13,14 jak najbliżej 0, maksymalna korekcja 2,99 - ale to już jest agonia

2. grupy 72-77 - jak najbliżej 0, dopuszczalne wartosci dla "-" to 20 dla plusów 20, minusy są gorsze z uwagi ze sterownik widzi za duzo paliwa i ogranicza dawkę dokumentacja dopuszcza do -45 ale to już jest dramat.

kody IMA
https://warsztat.pl/artykuly/kody-ima-c ... b2xlamUvMg

nomenklatura wtrysków zapieczonych - tyczy się ograniczenia skoku iglicy która dawkuje ilość paliwa

https://www.wtryskiwacz.com/aktualnosci ... -informuja

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 27 lut 2020, 14:24

konradkry77, <okok>
Dzięki za wyjaśnienie. Więc korekcje u mnie wyglądają na prawidłowe? A dawki na 5 i 6 cyl. - dramat?
Jadę dziś prosto z pracy na warsztat, gdzie mają serwis BOSCHa, dopytać co i jak.
Objaśnij jeszcze, czemu są trzy wartości dla każdego wtrysku? To są jakieś trzy fazy wtrysku?

[ Dodano: 2020-02-27, 14:24 ]
Ze wszystkich opisanych objawów, u mnie występuje jeden. Dymienie na biało.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 27 lut 2020, 16:18

Są to korekty dla trzech ciśnień 300 600 900 barów
Trzecia wartość nie brana jest pod uwagę często bo wynosi 0.

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 28 lut 2020, 08:43

Doszperałem, że wg. wytycznych, dopuszczalne wartości w grupach 72-77 to +-45 ms dla pierwszego parametru i +-15 ms dla drugiego. Trzeci nieistotny, bo nienormowany.
konradkry77, serio, diagnoza z czyszczeniem 70 zł? Byłem wczoraj w miejscowym warsztacie z autoryzacją BOSCHa i typ mi mówi, że może wysłać do nich, ale ma też zaufanego fachowca w okolicy, który będzie na pewno tańszy i on zaśpiewał 50 zł netto/szt za samo sprawdzenie.
Powie ktoś, czy dam radę sam wywalić te wtryski? Typ w warsztacie mówi, że skasuje po 50 zł/szt po znajomości (właściciel jest moim kolegą), bo normalnie 150 kasują.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lut 2020, 09:18

Jak mają delikatne przedmuchy na miedzianych uszczelkach, to tak łatwo nie wychodzą :).

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 28 lut 2020, 09:36

mat1324, a co w sprawie mojego wcześniejszego pytania o DPF?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lut 2020, 12:26

Jeśli jest DPF, to po 1000 km od zerowania powinna pojawić się niezerowa wartość popiołu w polu 104.1.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga