[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 05 lis 2012, 00:26
- Imię: Norbert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Cześć Panie i Panowie,
forum śledzę od 7 lat a teraz pierwszy raz odważyłem się napisać.
Mam problem prawdopodobnie z wtryskiwaczami.
Moja historia.
Auto mam 7 lat. 5 lat temu pojawił się problem, wydawało się z dpf'em. Nie mogłem sobie z nim poradzić więc "zrezygnowałem z usług" dpf i wgrałem przyzwoity soft, który teoretycznie powinien zwiększyć moc do około 265 KM.
Od tamtej pory wszystko było ok, rok temu wymieniłem skrzynię i zrobilem rozrząd ale to inna historia.
Miesiąc temu pojechałem na dobrą hamownię i okazało się, że zamiast 265 KM mam 215. Wykres wyglądał dziwnie, więc po wgraniu oryginalnego softu okazało się, że mam 183 KM i prawdopodobnie 4 zapieczone wtryski.
Po powrocie do domu znalazłem i przeczytałem wszystkie 157 stron tego wątku. Doszedłem do wniosku, że albo mam zapieczone wtryski albo wtryski od innego silnika.
Odczytałem logi (poniżej) i zastosowałem zgodnie ze sztuką LM x2, puszkę do rezerwy paliwa i drugą puszkę na pełen zbiornik. właśnie jestem w polowie zużycia zbiornika.
Dodam, że w trakcie jednego z przeglądów mechanik zauważył, że wtryski są odwrotnie założone, rozumiem, że obrócone 180 stopni.
Logi poniżej, proszę o opinie co o tym wszystkim sądzicie i co robić dalej.
Grupa 013
0.24 mg/suw Dawka paliwa
0.09 mg/suw Dawka paliwa
0.05 mg/suw Dawka paliwa
Grupa 014
-0.38 mg/suw Dawka paliwa
-0.14 mg/suw Dawka paliwa
0.05 mg/suw Dawka paliwa
Grupa 072
28.0 ms Korekcja czasu
38.0 ms Korekcja czasu
32.0 ms Korekcja czasu
Grupa 073
24.0 ms Korekcja czasu
54.0 ms Korekcja czasu
40.0 ms Korekcja czasu
Grupa 074
8.0 ms Korekcja czasu
30.0 ms Korekcja czasu
26.0 ms Korekcja czasu
Grupa 075
14.0 ms Korekcja czasu
42.0 ms Korekcja czasu
34.0 ms Korekcja czasu
Grupa 076
26.0 ms Korekcja czasu
58.0 ms Korekcja czasu
42.0 ms Korekcja czasu
Grupa 077
20.0 ms Korekcja czasu
38.0 ms Korekcja czasu
26.0 ms Korekcja czasu
forum śledzę od 7 lat a teraz pierwszy raz odważyłem się napisać.
Mam problem prawdopodobnie z wtryskiwaczami.
Moja historia.
Auto mam 7 lat. 5 lat temu pojawił się problem, wydawało się z dpf'em. Nie mogłem sobie z nim poradzić więc "zrezygnowałem z usług" dpf i wgrałem przyzwoity soft, który teoretycznie powinien zwiększyć moc do około 265 KM.
Od tamtej pory wszystko było ok, rok temu wymieniłem skrzynię i zrobilem rozrząd ale to inna historia.
Miesiąc temu pojechałem na dobrą hamownię i okazało się, że zamiast 265 KM mam 215. Wykres wyglądał dziwnie, więc po wgraniu oryginalnego softu okazało się, że mam 183 KM i prawdopodobnie 4 zapieczone wtryski.
Po powrocie do domu znalazłem i przeczytałem wszystkie 157 stron tego wątku. Doszedłem do wniosku, że albo mam zapieczone wtryski albo wtryski od innego silnika.
Odczytałem logi (poniżej) i zastosowałem zgodnie ze sztuką LM x2, puszkę do rezerwy paliwa i drugą puszkę na pełen zbiornik. właśnie jestem w polowie zużycia zbiornika.
Dodam, że w trakcie jednego z przeglądów mechanik zauważył, że wtryski są odwrotnie założone, rozumiem, że obrócone 180 stopni.
Logi poniżej, proszę o opinie co o tym wszystkim sądzicie i co robić dalej.
Grupa 013
0.24 mg/suw Dawka paliwa
0.09 mg/suw Dawka paliwa
0.05 mg/suw Dawka paliwa
Grupa 014
-0.38 mg/suw Dawka paliwa
-0.14 mg/suw Dawka paliwa
0.05 mg/suw Dawka paliwa
Grupa 072
28.0 ms Korekcja czasu
38.0 ms Korekcja czasu
32.0 ms Korekcja czasu
Grupa 073
24.0 ms Korekcja czasu
54.0 ms Korekcja czasu
40.0 ms Korekcja czasu
Grupa 074
8.0 ms Korekcja czasu
30.0 ms Korekcja czasu
26.0 ms Korekcja czasu
Grupa 075
14.0 ms Korekcja czasu
42.0 ms Korekcja czasu
34.0 ms Korekcja czasu
Grupa 076
26.0 ms Korekcja czasu
58.0 ms Korekcja czasu
42.0 ms Korekcja czasu
Grupa 077
20.0 ms Korekcja czasu
38.0 ms Korekcja czasu
26.0 ms Korekcja czasu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 05 lis 2012, 00:26
- Imię: Norbert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
mat1324,
dzięki za szybką reakcję.
4 pytania:
1) czy warto przed czyszczeniem dojechać pozostałe pół zbiornika paliwa i ponownie zbadać logi?
2) ile kosztuje czyszczenie wtrysków?
3) czyścić wszystkie wtryski?
4) czy ktoś wie, gdzie blisko Warszawy można dobrze i w rozsądnej cenie przeczyścić?
dzięki za szybką reakcję.
4 pytania:
1) czy warto przed czyszczeniem dojechać pozostałe pół zbiornika paliwa i ponownie zbadać logi?
2) ile kosztuje czyszczenie wtrysków?
3) czyścić wszystkie wtryski?
4) czy ktoś wie, gdzie blisko Warszawy można dobrze i w rozsądnej cenie przeczyścić?
Ostatnio zmieniony 15 lis 2019, 13:16 przez Norbert1969, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Szukaj autoryzowany bosch serwis na stronie boscha znajdziesz zakład
Impreza nie jest tania w łodzi za wtrysk 70 zł za czyszczenie i sprawdzenie czyszczenie w myjce
Ważne by parametry trzymały.
co do korekt
blok 13, 14 - super patrząc na nie nawet bym nie myślał by je wyciągnąć z silnika
korekty
72-77 - tak duże plusy ale teraz pytanie czy robisz krótkie dystanse czy latasz trasy
Impreza nie jest tania w łodzi za wtrysk 70 zł za czyszczenie i sprawdzenie czyszczenie w myjce
Ważne by parametry trzymały.
co do korekt
blok 13, 14 - super patrząc na nie nawet bym nie myślał by je wyciągnąć z silnika
korekty
72-77 - tak duże plusy ale teraz pytanie czy robisz krótkie dystanse czy latasz trasy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 05 lis 2012, 00:26
- Imię: Norbert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
No i wszystko jasne,
Tak się spodziewałem ze napiszesz,
zrób trasę taką uczciwą ok 600-700 km np wycieczkę na Poznań ze zróżnicowaną prędkością
wygrzej odpowiednio samochód dodatkowo czy termostat masz sprawny (zapewne wyjdzie po tej wycieczce). Pokaż wtedy logi, pamiętaj są to korekcje długoterminowe i na bieżąco się zmieniają a z tego co zaobserwowałem są zależne od stylu i warunków jazdy
I pomyśl nad zmiana samochodu lub trybu jazdy, niestety te silniki się nie nadają do takich krótkich podróży.
Po następne logi z grupy 11 i 08
Tak się spodziewałem ze napiszesz,
zrób trasę taką uczciwą ok 600-700 km np wycieczkę na Poznań ze zróżnicowaną prędkością
wygrzej odpowiednio samochód dodatkowo czy termostat masz sprawny (zapewne wyjdzie po tej wycieczce). Pokaż wtedy logi, pamiętaj są to korekcje długoterminowe i na bieżąco się zmieniają a z tego co zaobserwowałem są zależne od stylu i warunków jazdy
I pomyśl nad zmiana samochodu lub trybu jazdy, niestety te silniki się nie nadają do takich krótkich podróży.
Po następne logi z grupy 11 i 08
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 05 lis 2012, 00:26
- Imię: Norbert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
konradkry77,
dzięki za komentarz ale wydaje mi się, że trochę odleciałeś w kosmos.
Nie zrobię wycieczki 600-700 km by pokazać logi, to nie ma sensu.
Samochodu na razie nie zmienię, w cenie około 25 tys. złotych mam super wypasiony i utrzymany samochód. Jedyne czego mu brakuje to trochę więcej koni, które mu dastarczę małym kosztem.
Wymienilem skrzynię biegów, zrobiłem rozrząd, w najgorszym wypadku wymienię wtryski na używane z certyfikatem w cenie poniżej 2 tys. pln.
Trybu jazdy nie zmienię, bo to mój styl jazdy.
dzięki za komentarz ale wydaje mi się, że trochę odleciałeś w kosmos.
Nie zrobię wycieczki 600-700 km by pokazać logi, to nie ma sensu.
Samochodu na razie nie zmienię, w cenie około 25 tys. złotych mam super wypasiony i utrzymany samochód. Jedyne czego mu brakuje to trochę więcej koni, które mu dastarczę małym kosztem.
Wymienilem skrzynię biegów, zrobiłem rozrząd, w najgorszym wypadku wymienię wtryski na używane z certyfikatem w cenie poniżej 2 tys. pln.
Trybu jazdy nie zmienię, bo to mój styl jazdy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi
To wytłumaczę ci na przykładzie . Kupując swojego BMK miałem korekty podobne do twoich po miesiącu jedząc długie trasy i zrobiwszy 1000 km korekty zeszły do -1 -5,
Co do logów zrób z kanałów 11 08 i będziesz widział więcej na temat swojego silnika. Co do kompletu za 2000 zł, włóż to pomiędzy bajki.
To wytłumaczę ci na przykładzie . Kupując swojego BMK miałem korekty podobne do twoich po miesiącu jedząc długie trasy i zrobiwszy 1000 km korekty zeszły do -1 -5,
Co do logów zrób z kanałów 11 08 i będziesz widział więcej na temat swojego silnika. Co do kompletu za 2000 zł, włóż to pomiędzy bajki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 05 lis 2012, 00:26
- Imię: Norbert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 05 lis 2012, 00:26
- Imię: Norbert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 paź 2019, 13:53
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga