Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] Wymiana świec żarowych w A6 C6 3.0 TDi

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 29 lis 2018, 09:36

Ja znalazłem powód palenia świec :/ Po WYŁĄCZENIU ZAPŁONU w kapturku świecy pojawia się 12V na dłuższy czas ( powyżej 3-4sekund ) i świeca dosłownie strzela :/

Świece wymieniam już niewiem który raz, przekaźnik wymieniony ( bo byłem 100% pewny, że to on robił jakieś zwarcie ), zostało mi wymienić kapturki na nowe i co potem? ECU?!

Skąd do ch*** pojawia się te 12V po wyłączeniu zapłonu... Na zapłonie normalnie pojawia się 4V, wyłączam zapłon i cyk 12!!!!

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 29 lis 2018, 10:46

Pytanie czy świece metalowe i ceramiczne pracują na tych samych napięciach ??
Tego nie wiem wiec pytanie do kolegów.

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 29 lis 2018, 13:39

Jakie by nie były, widzę, ze do silnika ASB powinny być z napięciem 4.4V
I takie kupuje, albo boscha albo beru.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 29 lis 2018, 15:28

no to problem w wiązce przy przekaźniku lub samym przekaźniku.
Sterownik steruje przekaźnikiem wiec nie powinno być tutaj porblemu ze sterownikiem.
odnośnie kapturów wymiana nic nie da ponieważ one nie dają 12.
zobacz w schemacie czy ktoś kabelków nie poprzekładał lub co gorsza na przewodach izolacja zniknęła i się takie cuda dzieją.

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 29 lis 2018, 15:42

tak jak napisałem, przekaźnik zmieniony na nowy z boscha... byłbym mega pechowcem gdyby to dalej był on... ewentualnie ubity ECU...

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 29 lis 2018, 18:05

Sprawdź przewody pod nim

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 29 lis 2018, 20:59

sprawdzone... znajomy zasugerował mi, że w ECU mogą być dwie mapy odpowiedzialne za świece 4.4v i 12v... a na zagranicznym forum pod tym linkiem:

https://forums.ross-tech.com/showthread ... -!!!/page4

przeczytałem, że kilku osobom pomogła wymiana ECU... więc albo mi też pomoże wymiana ECU albo najpierw gram idealną serię pod ten sterownik z najnowszym firmware...

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 29 lis 2018, 21:25

Jak dwie mapy to może kodowanie pomoże :),

EDC 15 tak miało, tutaj mamy EDC16.
Chociaż przypadłosć dość wredna czytając powyższe forum.

kokosz88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 12 sie 2015, 00:51
Imię: Kokoszyn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nisko

Post autor: kokosz88 » 19 lis 2019, 01:20

Adxs,
Hej i jak udało się Tobie rozwiązać problem? Aktualnie walczę z tą samą usterką.

spid53
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 04 kwie 2020, 16:32
Lokalizacja: Białystok

Post autor: spid53 » 06 kwie 2020, 00:23

Dla potomnych dodam info z serwisówki wymiany świec.

"W silniku 2,7 l Common Rail montowane są zawsze metalowe
świece żarowe.
W przypadku silnika 3,0 l z systemem Common Rail
zamontowane są różne świece żarowe - montowane są
ceramiczne świece żarowe firmy Bosch i metalowe świece
żarowe firmy Beru.
Świece żarowe muszą pasować do wersji oprogramowania
sterownika silnika, w przeciwnym razie podczas włączania
zapłonu świece żarowe zostaną zniszczone.

A - Ceramiczne świece żarowe posiadają
kolorowe oznaczenie w postaci „białego
pierścienia uszczelniającego“.
B - Metalowe świece żarowe posiadają
kolorowe oznaczenie w postaci
„czerwonego pierścienia
uszczelniającego “-

Ostrożnie!
Mieszane montowanie ceramicznych i
metalowych świec żarowych jest
niedopuszczalne.
Wersja oprogramowania sterownika
silnika jest dopasowana do rodzaju
świec żarowych (ceramiczne lub
metalowe), dlatego wolno montować
wyłącznie przynależne do niej świece
żarowe.

W celu sprawdzenia ciśnienia sprężania
nie wolno wymontowywać świec
żarowych. Ciśnienie sprężania należy
sprawdzić za pomocą funkcji
Poszukiwanie usterek

Transportowanie i składowanie może
następować wyłącznie w oryginalnych
pojemnikach transportowych lub
osobnych opakowaniach z folii z
powietrzem.
Wyjąć z opakowania dopiero
bezpośrednio przed zamontowaniem.
Nie można stawiać wymontowanej
głowicy silnika z zamontowanymi
świecami żarowymi na powierzchni
uszczelniającej, ponieważ świece
żarowe wystają ponad powierzchnię
uszczelniającą."

ws1507
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 mar 2010, 06:21
Imię: Wlodek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: [ BMK 3.0 224 KM] Wymiana świec żarowych w A6 C6 3.0 TDi

Post autor: ws1507 » 01 maja 2021, 22:46

czesc
jaki macie patent na zdjecie fajek swiec zarowych?

u mnie na dzien dory fajka sie pokruszyła. fajki siedza jak przyspawane na swiecach zarowych ... co zrobic aby fajka zeszla? ....

czy mozna wymienic sama fajke czy trzeba cała wiazke?

silnik 3.0 tdi CDYC 240km z 2009 ( po lifcie)

bede wdzieczny za podpowiedzi bo jestem troche bezradny.
wlodek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ BMK 3.0 224 KM] Wymiana świec żarowych w A6 C6 3.0 TDi

Post autor: mat1324 » 01 maja 2021, 23:09

Mój mechanik ściąga szczypcami, ale nie ciągnie za fajki, a powoli podnosi z boku. Jak nie chce zejść, to stara się nią obrócić, aby się chociaż trochę obruszała. Fajki chyba są częścią wiązki i nie można ich wymienić osobno. Ewentualnie można pokusić się o dolutowanie nowej fajki, ale musi być to zrobione porządnie.

Online
leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 566
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Re: [ BMK 3.0 224 KM] Wymiana świec żarowych w A6 C6 3.0 TDi

Post autor: leon11 » 06 maja 2021, 22:24

Co do ściągania fajek, ja zakładam trytytkę, ale odwrotnie, aby się nie zatrzaskiwała. Tak zrobione oczko opuszczam na fajkę po przewodzie a następnie ciągnę osiowo do góry pomagając sobie szczypcami. Czasem się coś odkruszy ale lepiej wtedy to przykleić na np. Bondini niż zostawić bez izolacji.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga