[ BMK 3.0 224 KM] Wymiana świec żarowych w A6 C6 3.0 TDi
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
Ja znalazłem powód palenia świec Po WYŁĄCZENIU ZAPŁONU w kapturku świecy pojawia się 12V na dłuższy czas ( powyżej 3-4sekund ) i świeca dosłownie strzela
Świece wymieniam już niewiem który raz, przekaźnik wymieniony ( bo byłem 100% pewny, że to on robił jakieś zwarcie ), zostało mi wymienić kapturki na nowe i co potem? ECU?!
Skąd do ch*** pojawia się te 12V po wyłączeniu zapłonu... Na zapłonie normalnie pojawia się 4V, wyłączam zapłon i cyk 12!!!!
Świece wymieniam już niewiem który raz, przekaźnik wymieniony ( bo byłem 100% pewny, że to on robił jakieś zwarcie ), zostało mi wymienić kapturki na nowe i co potem? ECU?!
Skąd do ch*** pojawia się te 12V po wyłączeniu zapłonu... Na zapłonie normalnie pojawia się 4V, wyłączam zapłon i cyk 12!!!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
no to problem w wiązce przy przekaźniku lub samym przekaźniku.
Sterownik steruje przekaźnikiem wiec nie powinno być tutaj porblemu ze sterownikiem.
odnośnie kapturów wymiana nic nie da ponieważ one nie dają 12.
zobacz w schemacie czy ktoś kabelków nie poprzekładał lub co gorsza na przewodach izolacja zniknęła i się takie cuda dzieją.
Sterownik steruje przekaźnikiem wiec nie powinno być tutaj porblemu ze sterownikiem.
odnośnie kapturów wymiana nic nie da ponieważ one nie dają 12.
zobacz w schemacie czy ktoś kabelków nie poprzekładał lub co gorsza na przewodach izolacja zniknęła i się takie cuda dzieją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
sprawdzone... znajomy zasugerował mi, że w ECU mogą być dwie mapy odpowiedzialne za świece 4.4v i 12v... a na zagranicznym forum pod tym linkiem:
https://forums.ross-tech.com/showthread ... -!!!/page4
przeczytałem, że kilku osobom pomogła wymiana ECU... więc albo mi też pomoże wymiana ECU albo najpierw gram idealną serię pod ten sterownik z najnowszym firmware...
https://forums.ross-tech.com/showthread ... -!!!/page4
przeczytałem, że kilku osobom pomogła wymiana ECU... więc albo mi też pomoże wymiana ECU albo najpierw gram idealną serię pod ten sterownik z najnowszym firmware...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Dla potomnych dodam info z serwisówki wymiany świec.
"W silniku 2,7 l Common Rail montowane są zawsze metalowe
świece żarowe.
W przypadku silnika 3,0 l z systemem Common Rail
zamontowane są różne świece żarowe - montowane są
ceramiczne świece żarowe firmy Bosch i metalowe świece
żarowe firmy Beru.
Świece żarowe muszą pasować do wersji oprogramowania
sterownika silnika, w przeciwnym razie podczas włączania
zapłonu świece żarowe zostaną zniszczone.
A - Ceramiczne świece żarowe posiadają
kolorowe oznaczenie w postaci „białego
pierścienia uszczelniającego“.
B - Metalowe świece żarowe posiadają
kolorowe oznaczenie w postaci
„czerwonego pierścienia
uszczelniającego “-
Ostrożnie!
Mieszane montowanie ceramicznych i
metalowych świec żarowych jest
niedopuszczalne.
Wersja oprogramowania sterownika
silnika jest dopasowana do rodzaju
świec żarowych (ceramiczne lub
metalowe), dlatego wolno montować
wyłącznie przynależne do niej świece
żarowe.
W celu sprawdzenia ciśnienia sprężania
nie wolno wymontowywać świec
żarowych. Ciśnienie sprężania należy
sprawdzić za pomocą funkcji
Poszukiwanie usterek
Transportowanie i składowanie może
następować wyłącznie w oryginalnych
pojemnikach transportowych lub
osobnych opakowaniach z folii z
powietrzem.
Wyjąć z opakowania dopiero
bezpośrednio przed zamontowaniem.
Nie można stawiać wymontowanej
głowicy silnika z zamontowanymi
świecami żarowymi na powierzchni
uszczelniającej, ponieważ świece
żarowe wystają ponad powierzchnię
uszczelniającą."
"W silniku 2,7 l Common Rail montowane są zawsze metalowe
świece żarowe.
W przypadku silnika 3,0 l z systemem Common Rail
zamontowane są różne świece żarowe - montowane są
ceramiczne świece żarowe firmy Bosch i metalowe świece
żarowe firmy Beru.
Świece żarowe muszą pasować do wersji oprogramowania
sterownika silnika, w przeciwnym razie podczas włączania
zapłonu świece żarowe zostaną zniszczone.
A - Ceramiczne świece żarowe posiadają
kolorowe oznaczenie w postaci „białego
pierścienia uszczelniającego“.
B - Metalowe świece żarowe posiadają
kolorowe oznaczenie w postaci
„czerwonego pierścienia
uszczelniającego “-
Ostrożnie!
Mieszane montowanie ceramicznych i
metalowych świec żarowych jest
niedopuszczalne.
Wersja oprogramowania sterownika
silnika jest dopasowana do rodzaju
świec żarowych (ceramiczne lub
metalowe), dlatego wolno montować
wyłącznie przynależne do niej świece
żarowe.
W celu sprawdzenia ciśnienia sprężania
nie wolno wymontowywać świec
żarowych. Ciśnienie sprężania należy
sprawdzić za pomocą funkcji
Poszukiwanie usterek
Transportowanie i składowanie może
następować wyłącznie w oryginalnych
pojemnikach transportowych lub
osobnych opakowaniach z folii z
powietrzem.
Wyjąć z opakowania dopiero
bezpośrednio przed zamontowaniem.
Nie można stawiać wymontowanej
głowicy silnika z zamontowanymi
świecami żarowymi na powierzchni
uszczelniającej, ponieważ świece
żarowe wystają ponad powierzchnię
uszczelniającą."
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 mar 2010, 06:21
- Imię: Wlodek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [ BMK 3.0 224 KM] Wymiana świec żarowych w A6 C6 3.0 TDi
czesc
jaki macie patent na zdjecie fajek swiec zarowych?
u mnie na dzien dory fajka sie pokruszyła. fajki siedza jak przyspawane na swiecach zarowych ... co zrobic aby fajka zeszla? ....
czy mozna wymienic sama fajke czy trzeba cała wiazke?
silnik 3.0 tdi CDYC 240km z 2009 ( po lifcie)
bede wdzieczny za podpowiedzi bo jestem troche bezradny.
jaki macie patent na zdjecie fajek swiec zarowych?
u mnie na dzien dory fajka sie pokruszyła. fajki siedza jak przyspawane na swiecach zarowych ... co zrobic aby fajka zeszla? ....
czy mozna wymienic sama fajke czy trzeba cała wiazke?
silnik 3.0 tdi CDYC 240km z 2009 ( po lifcie)
bede wdzieczny za podpowiedzi bo jestem troche bezradny.
wlodek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ BMK 3.0 224 KM] Wymiana świec żarowych w A6 C6 3.0 TDi
Mój mechanik ściąga szczypcami, ale nie ciągnie za fajki, a powoli podnosi z boku. Jak nie chce zejść, to stara się nią obrócić, aby się chociaż trochę obruszała. Fajki chyba są częścią wiązki i nie można ich wymienić osobno. Ewentualnie można pokusić się o dolutowanie nowej fajki, ale musi być to zrobione porządnie.
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 566
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Re: [ BMK 3.0 224 KM] Wymiana świec żarowych w A6 C6 3.0 TDi
Co do ściągania fajek, ja zakładam trytytkę, ale odwrotnie, aby się nie zatrzaskiwała. Tak zrobione oczko opuszczam na fajkę po przewodzie a następnie ciągnę osiowo do góry pomagając sobie szczypcami. Czasem się coś odkruszy ale lepiej wtedy to przykleić na np. Bondini niż zostawić bez izolacji.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga