Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] Wymiana świec żarowych w A6 C6 3.0 TDi

Silniki wysokoprężne
konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 05 lis 2018, 23:41

Kolego, miernik w łapkę, schemat przed oczy i mierzymy,
Te 12 v to może być napięcie akumulatora, procenty wypełnienie impulsu.
A rzeczywistość jest inna, przekaźnik jest elementem wykonawczym i nie sądzę że ma na sobie linie diagnozy.
Dostaje że sterownika napięcie i wartość wypełnienia, i to ma zrobić.
Silnik jedynie poczuje spadek napiecia, te świeczki mają kilka A poboru prądu, podbije lekko dawkę wtrysku i to wszystko.

krateczka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 paź 2017, 17:28
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: krateczka » 07 lis 2018, 12:17

Dzisiaj rano przy temperaturze zewnętrznej ok +6 stopni zrobiłem pomiar z grupy 012 i wyszło:

status: Pre-Glow
czas grzania: 2.88 s

Jak to mam rozumieć ? Świece grzały ? A jak sprawdzam je multimetrem to wychodzi, że są walnięte ? Za dużo tego i już sam nie wiem co się dzieje więc chyba poczekam i oddam auto do mechanika ale termin mam dopiero na 17 grudnia :/

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lis 2018, 12:21

Wykręć świece i sprawdź jaki mają opór. To że sterownik pokazuje, że grzeje, to nie znaczy, że rzeczywiście tak się dzieje.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 07 lis 2018, 17:41

Sterownik wysłał informację że świece grzał 3 sek, a czy się rozgrzały tego nie wie.
Musisz sprawdzić organoleptycznie,

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 07 lis 2018, 18:52

VCDS pokazuje mi błąd uszkodzonej świecy 3-go cylindra:
005660 - świeca żarowa cylindra 3 (Q12)
P161C - 001 - przerwa
Sprawdziłem dziś miernikiem oporność tej świecy wynik ok 20ohm.
Z tego co czytałem to oprność sprawnej świecy to 0,8-1 ohm-a.

Z ciekawości sprawdziłem jeszcze na 1-szym cylindrze i faktycznie opór sprawnej świecy był w granicy 1ohm

Rozumiem że świeca na 3-cim cylindrze do wymiany?
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lis 2018, 18:55

No raczej tak ;).

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 09 lis 2018, 11:19

Jak jest bezpieczniej wykręcać starą świecę na ciepłym czy zimnym silniku? Tak żeby się nie ukręciła.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 lis 2018, 11:58

To i tak loteria :). U siebie wykręcałem na letnim.

Awatar użytkownika
Adxs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: Adxs » 25 lis 2018, 17:31

Masakra z tymi świecami...
Wymieniłem świece, wymieniłem przekaźnik - błąd sterownika świec dalej był nie kasowalny... skręciłem wszystko, zamknąłem maskę, odpalam VCDSa - błędów niema... Dwa dni z odpalaniem było ok a teraz samochód kręci po 10-15s, biała chmura jakbym wybrał kilku papieży naraz i 7 błędów na VCDS: 1 od sterownika świec i 6 błędów od obwodu otwartego każdej świecy...

Zostalo mi tylko podmienić kapturki albo najlepiej całą instalację do przekaźnika a potem chyba zostaje mi tylko wymiana ECU :( Sprawdzę jutro - może jakieś "zimne" luty są na tym pinie w ECU?!

Ktoś ma jeszcze jakieś doswiadczenie z tym problemem?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 25 lis 2018, 22:35

Podłącz miernik na pin który wysterowywuje przekaźnik z ECU, potem vcds, i test komponentów,
Jak dojdziesz do świec powinno pojawić się napięcie, na mierniku.
Jak nie to lokalizacja pinu na ECU. I podobna procedura.
Oczywiście ten przekaźnik od świec możesz wzbudzić podłączając z zewnątrz napięcie

[ Dodano: 2018-11-25, 22:35 ]
Pytanie czy zakładasz odpowiednie świece, bo przy BMK są dwa rodzaje

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 25 lis 2018, 22:55

Ja miałem podobny problem jakis czas temu, najpierw wymieniłem swiece, potem przekźnik i dalej był problem z odpalaniem. W końcu mechnik sprawdził piny w kostce do której wpina sie przekaznik. Okazało sie, że niektóre nie kontaktowały bo były poprostu zgniłe bo jakimś cudem do skrzynki na podzybiu dostawała sie woda. Nie był jej jakoś dużo ale wilgoć zrobiła swoje. Naprawił połaczenia i od tamtej pory wszystko działa jak należy <okok>

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 28 lis 2018, 08:38

Jaki moment dokręcania?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lis 2018, 11:24

ceramiczne -> 12 Nm
metalowe -> 17 Nm

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 28 lis 2018, 16:53

Beru 133 metalowe?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lis 2018, 20:51

Oczywiście, że metalowa :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga